ဘဲသားသစ္သီးကိတ္မုန္႔


ဘဲသားသစ္သီးကိတ္မုန္႔ကဗ်ာကို သူေရးခဲ့တာေပါ့
အဲဒါ သူ႔ကုတ္အကႌ်ရဲ႕ ညာဘက္အိတ္ထဲကေလ်ွာက်လာတာ
အဲဒါ မ်ိဳးတံုးလုနီးပါးျဖစ္ေနတဲ့ ေဝလငါးဆီကလာတာ
ဒီ့ထက္တိတိက်က်ဆိုရရင္
ေဝလငါးရဲ႕ ညာဘက္အံသြား ဒုတိယထပ္ဆီကေန ယူခဲ့တာ
ဘဲသားသစ္သီးကိတ္မုန္႔ေလ
ေဟာ္လန္ရဲ႕ အက္စတာဒမ္ဘိန္းခန္းေတြဆီက
စပိန္ရဲ႕ မက္ဒရစ္လမ္းၾကားေတြထဲက
သူ႔ ဦးေခါင္းအေရျပားထဲ အဲဒီ့ခံယူခ်က္ကို စိုက္ထူၿပီး
ေငြရည္ဖြဲ႕ေနတဲ့ သက္တံ့ရဲ႕အတြင္းသားကိုလွီထုတ္ၿပီး တရိႈက္မက္မက္
သူတို႔ေအာ္ၾကဟစ္ၾကတဲ့ ေတြ႕ဆံုစည္းေဝးပြဲကေန မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ ရပ္ႏိုင္ေပ့လုပ္ၾကတာ
အဘိုးႀကီးေတြ အဘြားႀကီးေတြရဲ႕ အတြင္းခံကိုမသိေအာင္ခြၽတ္ယူၿပီး တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္စြတ္ၾကည့္ၾကတာ
အဲဒါ တိုက္တန္းနစ္မနစ္ျမဳတ္မီ တစ္ပတ္အလိုက
နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ပါတီပြဲပဲ
ဘဲသားသစ္သီးကိတ္မုန္႔ရဲ႕ ေျမညီထပ္မွာေလ
ေနာက္ ပထမထပ္ ထို႔ေနာက္ဒုတိယထပ္
ခင္ဗ်ားႏိုင္သေလာက္ေရတြက္သြားဖို႔ပဲတဲ့
ငါတို႔ ခဲနဲ႔ဝိုင္းပစ္ေတာ့ သူ႔ဖင္ကိုခါရမ္းၿပီးစင္ေပၚတက္ေျပးတယ္
ၿပီးမွ ငါဟာကမာၻရဲ႕အေစာဆံုးဘုရင္
ငါ့ခႏၶာမွာ မင္ျခစ္ရာေတြခ်ည္းပဲတဲ့
သူ ထြင္ထားတဲ့ဘဲသားသစ္သီးကိတ္မုန္႔အနားကေန တစ္ဖဝါးမကြာ ေစာင့္ေရွာက္လို႔
အဲဒါေစ်းႀကီးတယ္
ငါ့ထက္လည္း ပိုၿပီးအေရးႀကီးတယ္. . . . .
သူ႔ခမ်ာ ေပ်ာ္လို႔ ။ ။

သားဦး

အခန္းက်ဥ္းေလးထဲ




ပိတ္ဆို႔ထားတဲ့ အခန္းရဲ႕ အတြင္းသားမွာ
ဖြင့္ထားတဲ့ သီခ်င္းေတြက မီးခိုးရဲ႕အမွ်င္လို
ေအာ္သံေတြက ေလာင္ပံုမီး႐ိႈ႕ခံထားရတဲ့အခါ
သူတို႔လည္း မိုးထဲ ေလထဲ တဖ်တ္ဖ်တ္ ပ်ံသြားတာ
အေငြ႕ေတြလိုမ်ိဳးပဲ

ျပတင္းေပါင္ေပၚ ငွက္ဟာ လာေသေနတယ္
အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္ေရးတိုင္း စာမ်က္ႏွာ တစ္ခုကုန္တယ္
ဒီအခ်ိန္ထိေတာ့ ေသာက္ေနက် ပံုမွန္ တစ္ခြက္ပါပဲ
မၾကာခင္ ယင္ေကာင္တစ္ေကာင္ လာနားလိမ့္မယ္
ေတာက္ထုတ္ပစ္လိုက္တယ္

ဒီေနရာမွာေတာ့ ႐ႈခင္းဟာ မ႐ွိေတာ့ဘူး
လြန္ခဲ့တဲ့ မေန႔ကပဲ သူတို႔ကို ျမႇပ္ႏွံခဲ့လိုက္တာ
ေသခ်င္တဲ့အနံ႕ဟာ စီးကရက္တစ္လိပ္ကို ဖြာတယ္
ပတ္ဝန္းက်င္ကို စပေရးဘူးနဲ႔နည္းနည္း ဖ်န္းမယ္
စန္႕စန္႕ၾကီးျဖစ္ေနေတာ့

အခုေရာက္ေနတဲ့ ေနရာက က်ဥ္းလြန္းပါတယ္
ထပ္ခ်ဲ႕စရာ မလိုေလာက္ေအာင္ အသံရဲ႕ျဗက္ဟာ
ႀကီးမားလြန္းတယ္ သူတို႔ေတြ ေအာ္ၾက ဟစ္ၾကၿပီးေတာ့
ငရဲအတြက္ လိပ္စာနဲ႔ နိဗၺာန္မွာက တိက်ေသသပ္လွတဲ့
ေျမပံုလမ္းၫႊန္႐ွိေနတယ္

ေနကသာ မသာတာ က်ီးေတြက အာတယ္
သူတို႔မွမဟုတ္ဘူး ဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး
ငွက္ေတြလည္း ဒီမွာၿငိမ္ေနလို႔မရဘူး လိုအပ္တာက
အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔လည္းမဟုတ္ အသက္ျဖင့္မႀကီးေသး
ဒါျဖင့္ တကယ္လိုအပ္ေနတာ

ဘာမွမေျပာခ်င္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ ဝင္ေခြေနလိုက္
အသိုက္က ဆံပင္႐ွည္ေတြ ဖြာရရာၾကဲေနလိမ့္မယ္
မင္းရဲ႕အခန္းဟာ အခုအခ်ိန္အထိ ပိတ္ဆို႔ခံထားရတဲ့အခါ
ေဖာက္ထြက္ဖို႔ရာ ခ်ည္းကပ္နည္း ၇၀ စသည္ျဖင့္
လိုရင္းကိုမေရာက္ႏိုင္

တကယ္ဆို ဘာမွမဟုတ္ဘူး တကယ္ဆို
အခန္းေလးထဲကို ဝင္ေသဖို႔ပဲသက္သက္ ငွက္ဟာ
ျပတင္းဆီလာတယ္ ရင္ကြဲပက္လက္ ၊ ရင္ကြဲေမွာက္လ်က္
အသံေလးၾကားရံု ၊ အၾကည့္ေလးၿငိရံု ဘယ္လိုပဲဆိုဆို
တကယ့္လိုရင္းက ေသဖို႔ ။ ။

ခြန္႐ိႈင္း
2015 Oct 4, SUNDAY 00:04

ပခံုးေပၚကိုက်တဲ့ လေရာင္



၁။ ေရွးက ေရးတဲ့ ေဒြးခ်ိဳး၊ ၾတိခ်ိဳး
    ေလးဆစ္သျဖန္ေလးေတြကို
    ၾကိဳက္တယ္။
    ပို႕စ္ကဒ္ ကဗ်ာေခတ္က
    သံုးေၾကာင္းကဗ်ာတိုေလးေတြကို
    ၾကိဳက္တယ္။
    ခုတေလာ သုခမိန္လွိဳင္ရဲ႕ကဗ်ာေတြကို
    ၾကိဳက္တယ္။
    ကဗ်ာေရးခ်င္စိတ္က
    ဖိသိပ္ရင္း လွ်ံက်လာတယ္။
    ကဗ်ာတိုေတြကို ခ်စ္တယ္
    ကဗ်ာဆရာေတြကို ေလးစားတယ္။
    ကဗ်ာမေရးတတ္ေပမယ့္
    စပ္ၾကည့္ခ်င္လာတယ္။

၂။ ကြယ္လြန္သြားတဲ့
    ေက်ာင္းသားေလးရဲ႕အျပံဳးနဲ႕တူတဲ့
    လေရာင္ဟာ
    ငါ့ပုခံုးေပၚက်ေနတယ္။
    ေၾကကြဲစရာနာက်င္လွတယ္။
    ေသြးအိုင္ထဲက
    ဆယ္ယူလို႕ရတဲ့
    သမဂၢတံခြန္ေတာ္
    ခြပ္ေဒါင္းအလံေတာ္ တစ္ပိုင္းဟာ
    ဘ၀ေတြနဲ႕
    ေလးလံသိပ္သည္းေနတယ္။

၃။ ဘ၀ဆိုတာေတြကို
    ေပးလိုက္ရသူေတြ
    ရွိတယ္။
    ယူသြားတဲ့သူေတြ
    ရွိတယ္။
    ေပးလိုက္တဲ့သူေတြက
    လူေတြ၊ သူရဲေကာင္းေတြ
    ယူသြားတဲ့သူေတြက
    တိရိစၦာန္ေတြ။
    ဒါ အလကၤာလား
    ဟုတ္တယ္။
    သမိုင္းရဲ႕ အလကၤာ
    ကမၻာရဲ႕အလကၤာ
    ဘ၀ရဲ႕ အလကၤာ
    အခ်ိန္ရဲ႕ အလကၤာ
    စကၠန္႕ေတြရဲ႕ အလကၤာ
    ေသြးအိုင္ထဲက
    သမဂၢတံခြန္ေတာ္ရဲ႕
    အလကၤာ
    ခြပ္ေဒါင္းအလံေတာ္ရဲ႕
    အလကၤာ
    အနက္အဓိပၸါယ္
    မကြယ္မ၀ွက္တဲ့
    လူတိုင္း နားလညႏိုင္္တဲ့
    ရင္ထဲက အလကၤာ။

၄။ ကဗ်ာကို
    အလကၤာနဲ႕ေရးေပမယ့္
    ကေလးေတြ နားလည္ဘို႕
    လိုပါလိမ့္မယ္။
    ကဗ်ာဆိုတာ
    ဖတ္ဖို႕ေရးတာလား
    ဆုတ္ျဖဲပစ္ဖို႕ေရးတာလား။ 

၅။ အာဏာရွင္အစိုးရေတြက
    သမိုင္းစာအုပ္ထဲက
    ကဗ်ာေတြကို ဆုတ္ျဖဲပစ္လိုက္
    ၾကတယ္။
    ျပီးျပီလို႕ထင္တယ္
   မျပီးေသးဘူး။
   မိဘျပည္သူေတြရဲ႕
   သံမဏိအသည္းထဲမွာ
   ထြင္းထုထားတဲ့
   လူေသစာရင္း
   တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕
   ဘ၀ေပးလိုက္ရတဲ့
   သမိုင္း
   ဘယ္ေတာ့မွ ဆုတ္ျဖဲေဖ်ာက္ဖ်က္
   လို႕မရ
   ရင္မွာ ထာ၀ရ
   ဘ၀ရဲ႕ လကၤာ
   (မွတ္ခ်က္ အ မပါဘူး)

၆။ စဥ္းစားေလ
    တာ၀တိ ံသာဆိုတာ
    အလကၤာ
    ျမင့္မိုရ္ေတာင္ဆိုတာ
   အလကၤာ
   အလကၤာဆိုတာ
   တကယ္မဟုတ္ တန္ဆာဆင္
   တင္စားတာ။
   ဒါေပမယ့္
   အ၀ီစိငရဲဆိုတာ
   အလကၤာမဟုတ္ဘူး။
   ၁၉၆၂ မတ္လ ၂ ရက္ေန႕
   က စျဖစ္တဲ့
    ျဖစ္ရပ္မွန္။
    Fiction မဟုတ္ဘူး
   Reality
   ငရဲဆိုတာ Reality
   ဒီၾကားထဲမွာ အမ်ားၾကီး
   ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ ဆိုတာ ငရဲ
   Reality
   လက္ပန္ေတာင္း ဆိုတာ
   ငရဲ…။
   ေသာက္စကားမ်ားေနတဲ့
   (ရိုင္းသြားရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ
   ဟိုး အင္း၀ေခတ္က
   ရွင္ဥတၱမေက်ာ္လဲ
    လျပြတ္ ၊လျဖဲ၊ လေခ်ာင္း၊ ၊ လဥ၊ လထစ္..
    လို႕ ေရးခဲ့ေသးတာပဲ)
    အဲဒီ
    ေသာက္စကားမ်ားျပီး
    ဘာမွ မည္မည္ရရ
    ဟုတၱိပတၱိမလုပ္ေသးပဲ
    ၀ပ္ေရွာ့ေတြ၊ ဖိုရမ္ေတြလုပ္
    အထပ္၂၀ အထပ္၃၀
    တိုက္ၾကီးေတြ ေဆာက္ဖို႕ျပင္ဆင္
   အဲဒီ တာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႕
    ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ
    ေသာက္စကားပဲ မ်ားေနတဲ့
    ဒီေခတ္ၾကီးမွာ
    အ၀ီစိ၊ ေယာယု၀၊ တာပန ဆိုတဲ့
    ငရဲေတြဟာ
    အလကၤာေတြ မဟုတ္ဘူး။

၇။  ေအာ္.. က်ဆံုးသြားတဲ့
    ေသြးအိုင္ထဲက ေက်ာင္းသားေလးရဲ႕
    အျပံဳးနဲ႕တူတဲ့
    လ ေရာင္ဟာ
    ငါ့ ပုခံုးေပၚမွာ
    နာက်င္ေၾကကြဲစြာ
    ျဖာက်ေနတယ္။ ။

၈။ ငရဲနဲ႕လုပ္ထားတဲ့
    လေရာင္
    ငရဲနဲ႕လုပ္ထားတဲ့
    ျမဴေျခေငြႏွင္း
    ငရဲနဲ႕လုပ္ထားတဲ့
    ဂတိစကားေတြ
    ငရဲနဲ႕လုပ္ထားတဲ့
    ပုိးပ၀ါေပ်ာ့ေပ်ာ့ကေလး
    ငရဲနဲ႕လုပ္ထားတဲ့
    စာခ်ဳပ္စာတမ္း
    ငရဲနဲ႕လုပ္ထားတဲ့
    ဥပေဒ

၉။ ေၾသာ္.. င့ါပုခံုးေပၚမွာ
    ျဖာက်ေနတဲ့ လ ေရာင္
    ဟာ ေက်ာင္းသားေလးရဲ႕
    ေနာက္ဆံုး ထြက္သက္
    အျပံဳးပါလား။ 
    တူလိုက္တာ ကေလးရယ္။

    ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္
    (ကဗ်ာေရးခ်င္တဲ့ စာေပေ၀ဖန္ေရးဆရာ)
    ဇြန္/ဇူလိုင္ ၂၀၁၃


ကဗ်ာေရးခ်င္တဲ့ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ႕ ဖတ္ရခဲတဲ့ကဗ်ာ
ျဖစ္တာမို႕ အထူးက႑အေနနဲ႕ တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။
ေဖာ္ျပပါရွိသည့္ မဂၢဇင္းႏွင့္ ခုႏွစ္ကို မသိသျဖင့္
Credit မေပးႏိုင္ပါ။ သိသူမ်ား ညႊန္ေပးၾကပါရန္။










ဆယ္ယူေနတဲ့ ေမွာ္ေတြထဲမွာ ျမိဳ႕ရဲ႕သမိုင္းပါတယ္

ဘာမွ မသိခ်င္ေတာ့တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕
စကၠန္႕တံဟာ ပိုျမန္လာတယ္
နာရီစင္ကိုလည္း ဓါတ္ပံုရိုက္ထား။

လယ္ကြင္းေတြဆီ သြားေဆာ့ရေအာင္
မဟုတ္ေတာ့ဘူး
လယ္ကြင္းေတြေပၚ ေျပာင္းေနၾကျပီ
ေရာင္းလိုက္တဲ့အိမ္ ဓါတ္ပံုရိုက္ထား။

ဦးပိန္ တစ္ပံုရိုက္ထား
ပန္တ်ာေက်ာင္းလည္း ရိုက္ထား
လမ္းေတြ က်ယ္လာျပီး
စိတ္ေတြ က်ဥ္းလာမွေတာ့
ဟြန္းတီးလည္း
ဘယ္သူမွ ဖယ္ေပးမွာမဟုတ္ဘူး
ဆီနဲ႕ေရ ေရာထားတဲ့
လမ္းေဘးက တစ္ေထာင္တန္
ဓါတ္ဆီဗူးကို တစ္ပံုရိုက္ထား။

စက္ဘီးေနာက္က ျပဳတ္က်ခဲ့တဲ့
သစ္သားစ တစ္ေခ်ာင္းဟာ
ျမိဳ႕ရဲ႕ အိမ္ျပန္ညေနခင္းပါ
တစ္ပံုရိုက္ထား
ေဘး နည္းနည္းကပ္
ကားထဲကေန
ေခါင္းထြက္ျပီး ဆဲလိမ့္မယ္
ဒါလည္း တစ္ပံုရိုက္။

တစ္ျမိဳ႕လံုး လိုက္ရိုက္
တစ္ညေနလံုး ရိုက္
ကင္မရာထဲကေန
ျမိဳ႕ကို ဆြဲထုတ္လိုက္ေတာ့
ဘာျဖစ္မွန္းမသိဘူး
ဘာမွ မေပၚဘူး
ပံုေတြအားလံုး အျဖဴ ေျပာင္ေတြ။   ။

ထြဏ္းေသြးအိမ္
(ေျခာက္လံုးပတ္ ကဗ်ာစာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)

အပတ္စဥ္ၾကာသပေတးေန႕တိုင္း

 အေမြးအေတာင္ေတြေပါက္မွ
 သိန္းတစ္ရာေထာင္ေက်ာ္ ပ်ံသန္းႏိုင္တယ္လို႕ ထင္လို႕လား။
 အဲဒီထြက္ေပါက္ကေန ငါးအၾကီးၾကီးထြက္သြားခဲ့တယ္ ။
 ေခၚေနရာက ေအာ္ခဲ့ပါတယ္။
 ဘ၀ရွိခဲ့ရင္ ရွိခဲ့တဲ့ဘ၀ ပ်က္ခဲ့တဲ့ ဆက္ထံုးဟာ
 ၃၉ မဟုတ္ဘူး။
 အေရာင္ဟာ ခြဲရခက္တဲ့ အိပ္မက္ကိုပက္ခ်ခဲ့တယ္။
 ဥပမာ
 အေၾကာင္းၾကီးငယ္ေတြနဲ႕ ေခါင္းၾကီးေနတဲ့ အိတ္ခြံလို
 အဲဒီ စက္၀ိုင္းကို ငံု႕ၾကည့္ေနခဲ့ပါတယ္။
 ၀မ္းနည္းမွဳေၾကာင့္
 ကြာက်ပ်က္စီးေနတဲ့ အဂၤေတသားလို ခင္ဗ်ားရပ္ကြက္က
 ဘာလို႕ ဆူေနရတာတုန္း။
 အို ပိုးတံုးလံုး
 ဆံုးရွံဳးခဲ့ရတဲ့စစ္ကို ကမၻာက ခ်စ္ခဲ့တယ္။
 လက္သည္းနဲ႕ ကုတ္ျခစ္ေနသလို အသံထြက္တတ္တဲ့ည။
 ငါက အညာေဒသရဲ႕ထြက္ကုန္တစ္မ်ိဳးလို ေရပန္းစားခဲ့တဲ့ ေရပန္းဘ၀။
 အသက္၄၀ နားကို ခ်ဥ္းကပ္ေရာက္ရွိလာပါျပီ။
 ထိျခင္းနဲ႕ ျငိေနတဲ့ ပန္းကေလးေတြရဲ႕လမ္းအတိုင္း
ေရလွ်ံ၊ ေျမျပိဳျပီး၊ လူ ၃၉ ဦး ေသဆံုးေၾကာင္း သိခဲ့ရပါတယ္။

ဟိန္းျမတ္ေဇာ္

လူအိုတစ္ေယာက္ရဲ႕ညေန

 လူအိုတစ္ေယာက္ရဲ႕ညေန
 ပန္းျခံခံုတန္းရွည္ေပၚမွာ ေမွးတင္ေနရဲ႕။

 ေငြနားကြပ္နဲ႕ေမာက္မာခဲ့သူ တိမ္တို႕ မွိန္ေပ့ါ။

 သံေခ်းတက္ မ်က္လံုးထဲ အေရာင္ေတြျဖဴ ေဖ်ာ့လာ
 ေျပာင္းျပန္အရွိန္ေတြ ပိုျမန္လာၾက
 "တယ္ ေသဖို႕ကို ဘာလို႕ေလာေနၾကသလဲ၊ သင္းတို႕"
 တစ္ၾကိမ္တည္းသာ လက္ခနဲျမင္လိုက္ရ
 အံ့ဖြယ္ငွက္ျမန္
 ပ်ံေပါ့ေလ၊ ေလထဲေပ်ာက္ေပ့ါ
 ေနာင္တတို႕သာ ေမာ့ေငးက်န္ရစ္ခဲ့။

 အလိုၾကီးလြန္းသူပါ
 ရသမွ်နည္းနည္းကေလးကိုသာ
 ယူသြားရေတာ့မွာေပ့ါ။  ။

 ေမာင္ျပည့္မင္း

ရည္းစားစကား

လမ္းေတြ
အေျခအျမစ္ကို စဥ္းစားျပီး
တံတားေတြ
လူေတြ ေနထိုင္ၾကတဲ့
အိုးအိမ္တိုက္တာေတြ
မီးရထားသံလမ္းႏွင့္ ဘတ္စ္ကားေတြ
ကတၱရာလမ္းေပၚ
မလွမ္းသာသည့္ လွည္းယာဥ္ေတြ
 ျပိဳကြဲက်အံ့နီးနီးမိုးရိပ္
အိပ္စက္ျခင္း
ရွက္ေသြးမၾကြယ္ခဲ့ပါဖူးပါ။

ဘ၀အား
ဆားဓါတ္ရနံ႕ျဖင့္ ထူေဆာက္
လတ္ဆတ္လန္းဆန္းတဲ့
ပန္းမာလာ
အို႕... အို .. အိုး ...
အိုး .. ပန္းမာလာ
ကဗ်ာ
အဟာရ
ဓါတ္ရွင္မင္းသမီး
မမေမကို သံသယရွင္းစြာ
တုန္လွဳပ္ျခင္း။

 ႏွဳတ္ဆက္လိုက္ပါရဲ႕
ကမၻာေျမကို ႏွေျမာတသ, စြာ
ခ်စ္မိတာ
သည္ေကာင္ဆိုတာ ။   ။

 ေမာင္စိမ္းေခါင္
(ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ)




ယုန္တြင္း

အရာရာမွာ အရသာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္
ေလွကားထစ္လို၊ မီးလို
လိင္ကြဲျပားမွဳလို၊ ပုဒ္ထီးနဲ႕ပုဒ္မလို
လွ်ပ္စစ္လို၊ သံလိုက္လို၊ ဘလိတ္ဒါးလို
ေန႕နဲ႕ညလို၊ အခ်စ္လို၊ အမုန္းလို၊ အရွံဳးလို၊ အႏိုင္လုိ
ေတာ္လွန္ေရးလို၊ နယ္စပ္မ်ဥ္းလို၊ အိမ္ေထာင္ေရးလို
ဆင္ေျခလို၊ စက္၀ိုင္းလို၊ အျပားလိုက္ ကမၻာလံုးလို
အလံုးလိုက္ ေဆးျပားလို၊ သံတမန္လို၊ တနဂၤေႏြလို
လူ- ေနမ်ိဳးနဲ႕၊ လူ-ေသမ်ိဳးလို၊ အႏုပညာနဲ႕ ပဋိအႏုပညာလုိ
Madam, I'm Adam လို
တံခါးလို၊ ေရစီးလို၊ ေျမၾကီးလို၊ ေရႊထီးလို
ခ်ိဳခ်ဥ္လို၊ မွတ္ဥာဏ္လို၊ ေခတ္လို၊ စစ္လို၊ အစစ္လို
ေက်းဇူးတင္ရမလား၊ က်ိန္ဆဲရမလား၊
အဖြားေသေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီး စီးျပန္သြားတယ္
အေဖဆံုးေတာ့လဲ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးနဲ႕ပဲ
မိုးတိမ္ေတြၾကားထဲ သတၱဳကိုယ္ထည္ၾကီး တုန္ခါေနတာ
သူဘာလို႕ ငါ့ကို မေစာင့္တာလဲ၊ ေလထဲမွာ ေဆာင့္ေနတာ
ငါဘြဲ႕ယူေတာ့ သူ႕ကို မေခၚမိလို႕လား၊
ငါေထာင္က်ေတာ့ သူ႕ကို အေၾကာင္းမၾကားမိလို႕လား
သူ႕ကိုမေျပာပဲ ငါ ထြက္ထြက္သြားလို႕လား
သူနဲ႕ငါ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ မၾကည့္ပဲျမင္ျမင္ေနလို႕လား
အသံမထြက္ပဲ ေရနဲ႕လုပ္တဲ့ငါ၊ အေငြ႕အရည္အခဲ
အခြံလဲေနတာ၊ အေခါက္ခြာေနတာ၊ အေဖးတက္ေနတာ
တဖက္က ျပန္ေငးေတာ့လည္း
ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ၊ အထီးက်န္စြာ၊ ဆြံ႕အ စြာ
၀ဋ္ဒုကၡၾကီးမားစြာ၊ မည္းေမွာင္တဲ့ ေပါင္းပင္ေတြၾကားက
သူ လြတ္ေျမာက္သြားတာပါပဲလို႕
ေျဖသိမ့္ရတာ၊ ေျဖသာရတာက
ေလထီးမပါပဲ ပ်ံ၀ဲရသလို။  ။

ေ၀းေခါင္

ေျမပံုတစ္ခ်ပ္ႏွင့္မီးယပ္ေခါင္းကိုက္

သည္ေနရာကို ေရာက္ခဲ့ပံုက
ဇာတ္ရံုေနာက္ေပါက္မွ
၀င္ခဲ့သလိုမ်ိဳး
စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့အနာတစ္ခု
တယုတယဆြတ္ၾကင္
ေဆးမထည့္ခ်င္ေတာ့။

ေျပးရင္းလႊားရင္း
ေမ့ေဆးအေငြ႕အခိုးရွိဳက္မိ
တိမ္တိုက္တစ္အုပ္ သတိလစ္
ညစ္ေထးေသာ ပေယာဂ
အျမင္တဆံုး အံု႕မွိဳင္းညို
ထိုခဏေၾကကြဲ
ဟင္၊ ဦးေႏွာက္ဆဲလ္တစ္ခု
ဖုထစ္ေနပါေရာ့လား။

ေယာင္မွားမွဳေတြ ေမ့ေဖ်ာက္
သူကေတာ့
တြန္႕ေခါက္ေတာင္တန္းၾကီးေတြလို
တင္းမာေနရဲ႕
အဲဒါကလဲ တစ္ခ်ိန္တုန္းက
ႏွဳန္းအားျမင့္ ေပါက္ကြဲမွဳေၾကာင့္ တဲ့။  ။

ေမာင္သင္းမိုး
ပင္လယ္စာေပႏွင့္အႏုပညာမဂၢဇင္း ၁၉၉၃ မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္

(၂၀၀၅-၂၀၁၅)၁၀ႏွစ္တာ ျမန္မာကဗ်ာ အခင္းအက်င္းနဲ႕ BPF ရဲ႕ သေဘာထား


 
"ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုး စိမ္းတဲ့ကဗ်ာထဲက ထြက္လာၾကျပီး က်က္တဲ့ကဗ်ာထဲ ေရာက္ေနၾက
ပါျပီ။ ဒါေပမယ့္  စိမ္းတဲ့ကဗ်ာအသစ္ေတြဟာ  ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ လံုျခံဳတဲ့ က်က္တဲ့ ကဗ်ာအိမ္
ကေလးမွာတံခါးလာေခါက္ေနျပီေပ့ါ"

ေဇယ်ာလင္း

၁၈၊ ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၀၅ ေန႕စြဲနဲ႕ က်က္တဲ့ကဗ်ာနဲ႕စိမ္းတဲ့ကဗ်ာ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ေဇယ်ာလင္း
ေရးသားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ရဲ႕ အဆံုးသတ္အပိုဒ္ကေလးျဖစ္ပါတယ္။ အခု
ဆိုရင္ ၁၀ တိတိ ရွိခဲ့ျပီေပ့ါ။ အဲ့ဒီတုန္းက စိမ္းတဲ့ကဗ်ာေတြလဲ  က်က္တာက်က္ ပ်က္တာပ်က္၊
ေကာင္းတာေကာင္း တူးတာတူးနဲ႕ အခ်ိန္ကာလရဲ႕ 'စမ္းသပ္တိုက္စားဒဏ္' ကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့
ၾကျပီလို႕ ေျပာရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႕ ကဗ်ာအခင္းအက်င္းကုိ ၾကည့္လိုက္ရင္ အဲ့ဒီ ဆယ္
ႏွစ္ကာလတုန္းက ေတြ႕ျမင္ခဲ့ၾကရတဲ့ စိမ္းတဲ့ကဗ်ာေတြထဲက ဘယ္ကဗ်ာေတြ တင္က်န္ရစ္ခဲ့
သလဲ၊ ဘယ္ကဗ်ာဆရာေတြ တင္က်န္ရစ္သလဲ တင္က်န္ရစ္တဲ့ ကဗ်ာေတြက ခိုင္မာတဲ့ကဗ်ာ
အမ်ိဳးအစားသစ္တရပ္အေနနဲ႕ ရပ္တည္သြားျပီလား၊ ရပ္တည္သြားခဲ့ျပီဆိုရင္ အဲဒီ ကဗ်ာအမ်ိဳး
အစားဟာ ဘယ္အေခၚအေ၀ၚ ဘယ္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႕ထြန္းကားေ၀စည္ေနျပီလဲ။ ျပီးေတာ့ 
ဒီဆယ္ႏွစ္ အတြင္းမွာ ဘယ္ကဗ်ာဆရာေတြက  ကဗ်ာကို က်ားကုတ္က်ားခဲေရးျပီး ဘယ္ကဗ်ာ
ဆရာေတြက ဒီေန႕အထိ ကဗ်ာအေပၚေလးနက္စြာ ဆုပ္ကိုင္ရပ္တည္ထားေနဆဲလဲ ဆိုတာကို
နားလည္တတ္ကၽြမ္းသူေတြ (ပညာရွင္ေရာ၊ ပညာရွင္မဟုတ္သူေတြပါ) မိမိတို႕ရွဳေထာင့္အသီး
သီးကေနေလ့လာျပီး  ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ျပ၊ သံု႕သပ္ျပဖို႕သင့္တဲ့ အေနအထားလို႕ Burmese
Poetry Foundation မွ ရွဳျမင္ ခံယူပါတယ္။ ဒီလုိ ေရးသား ေဖာ္ထုတ္မွဳမ်ိဳးကို BPF မွ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား
ေဖာ္ျပခြင့္ရခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း အထူး၀မ္းေျမာက္ဂုဏ္ယူမွာျဖစ္သလို၊ BPF မွလည္း အျခားသင့္
ေတာ္ရာအြန္လိုင္း/ပရင့္ မိီဒီယာမ်ားမွ ေကာင္းႏိုးရာရာမ်ားကို ရွာေဖြ၍ ေဖာ္ျပတင္ဆက္သြား
မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစီရင္ခံလိုက္ရေပ၏။

အယ္ဒီတာအဖြဲ႕
Burmese Poetry Foundation