ေယာက္လမ္း


ေရာက္မွပဲ
လမ္းနာမည္ ကို ျပန္သတိရတယ္။
အာရံုငါးပါးေနာက္လိုက္ရင္း
ကိုယ္ဟာ လားရာကိုေမ႔
ကိုယ္ဟာ ေန႔ရက္ကိုေမ႔။

အစိမ္းေရာင္ ေဘလ္ဘုတ္
အေဆာက္အဦ အနီၾကီး
အနက္ေရာင္က်ီးေတြ။

ဂ်ပန္ျပည္ျဖစ္ထုတ္ကုန္
ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္ခံုညိဳေလး။
သမၼတ ကို ေက်ာေပးလို႔။


ေက်ာ္ညိဳေသြး

FB စာမ်က္ႏွာေပၚမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။ 









တနလၤာေန႕မ်ား


တနလၤာေန႕ဟာ တနလၤာေန႕လို
ေရာက္ေရာက္လာပံုဟာ
ျမန္လြန္းျပီး
တခ်ိဳ႕ေန႕ေတြကိုမ်ား ေက်ာ္လာသလားလို႕
ထင္ရတဲ့ တနလၤာေန႕ဟာ
တနလၤာေန႕မွာ
ေရာက္လာျပန္ျပီး
အရာကိစၥေတြကို ႏွစ္ခါျပန္ လုပ္ရတတ္တယ္ ဆိုလို႕
ငါတို႕ ေရွာင္တတ္တဲ့ တနလၤာေန႕ဟာ
ဘယ္ေရွာင္လို႕ရမလဲေျပာျပီး တနလၤာေန႕ဟာ
တနလၤာေန႕မွာ
တနလၤာေန႕ ေရာက္လာခဲ့ျပန္ပါတယ္ ေပ့ါေလ။
တနလၤာေန႕၊ တနလၤာေန႕၊ တနလၤာေန႕
တနလၤာေန႕ ဆိုသလိုေပ့ါေလ။

ေအာင္ခ်ိမ့္
ခ်င္းတြင္း၊ ေမ-ဇြန္ ၂၀၁၃






ပြဲေတာ္


ေရေျခာက္ေျခာက္
တစ္ေယာက္တည္း
အခုလိုပ်င္းရိေနရတာကိုက တစ္မ်ဳိးအရသာရွိ။

ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆိုတာထိုက္မွရတယ္
ဒီလိုမွန္းသိသူ႕အိမ္ေရွ႕ သြားထိုင္မိမယ္
တနလၤာေန႕ကစခဲ့ေသာဇာတ္
တနလၤာေန႕မွာဆံုးခန္းတိုင္ခဲ့။

တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ေရာက္လာစၿမဲဟာ
ပ၀ါကိုဦးေခါင္းမွာ စည္းထားတယ္။

ညီမေလးက
ႏႈတ္ခမ္းကိုခရမ္းေရာင္ ဆိုးထားတယ္။

ျမင္ေပမယ့္
ေလထဲမွာကိုယ့္အသံ မရွိဘူး။.   ။

ခင္ေဇာ္ျမင့္
ျမားနတ္ေမာင္၊ဧၿပီ ၂၀၀၀



ကဗ်ာဆရာရဲ႕ေပးစာ၊ ထက္တည္ျမင့္




                                     သူငယ္ခ်င္းမ်ားသို႔ေပးစာ

   ေဟာဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဘယ္ေတာ႔မွ ပိုးက်သြားမွာမဟုတ္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႕သတိရျခင္းေတြ....။
ျပတင္းေပါက္ကိုဖြင္႔လိုက္ေတာ႔ ေပးစာထဲက ပိုးစုန္းၾကဴးေလးေတြ ပ်ံထြက္လာၾကတယ္။ 
ကၽြန္ေတာ္႔ဂစ္တာအိုေလးလဲအသိပါ။ အေမ႔ရဲ႕ေကာ္ဖီေဖ်ာ္သံမွာ ၾကာျဖဴပန္းမ်ားပြင္႔ေနပါၿပီ။

၁။ ညတစ္ည...ကၽြန္ေတာ္ ေျခတံရွည္အိမ္ကေလးမွာ ဖီးလစ္ေရဒီယိုႀကီးနဲ႔ အိပ္ခြင္႔ရခဲ႔ပံုကို
ပဲ႔တင္လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကတၱား...၊ကံ...၊ႀကိယာ... တစ္ခန္းတည္းဆံုၾကပါတယ္။
ကမၻာသံုး သေကၤတေတြ အရည္မခန္းႏုိင္တာကိုပင္ ပ်ားဖြပ္ခဲ႔တာ။ ငွက္သိုက္ရွာခဲ႔တာ။
အီေကြးရွင္း ထုတ္ေဖာ္ခဲ႔တာ။ ပုလဲငုပ္ခဲ႔တာ။ လကမၻာေပၚ ေမ်ာက္ႏွစ္ေကာင္လႊတ္ခဲ႔တာ။
ရာဇ၀င္လိုေအာက္ေမ႔ခဲ႔တာ။ နားလည္ေပါင္းသင္း ဆက္သြယ္ခဲ႔ေသာ အေဖာ္မြန္မ်ား။
ေၾသာ္...ၾကာခဲ႔ၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမည္တမ္းလိုက္ရင္...ကၽြန္ေတာ္တို႔လမ္းထိပ္ ကင္းတဲက
နာရီအခ်က္ေပးတဲ႔သံေခ်ာင္းေခါက္သံႀကီးဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္သြားပါလိမ္႔မယ္။

၂။ ညေနခင္းတုန္းကေပါ႔ေလ...ပုဇြန္ဆီေရာင္တိမ္တိုက္ေတြရဲ႕ေအာက္မွာ ငွက္ကေလး
မ်က္ေစ့လည္ေနမွာကို စိုးရိမ္မိခဲ႔တယ္...ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ဘာအေရးလဲ။ ၿမိဳ႔ကေတာ႔
ဦးေခါင္းထဲ ေလွကားထစ္စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ ၿမိဳ႕ပါ။ နီကိုတင္းဓာတ္ေလွ်ာ႔ထားတဲ႔ စီးကရက္
တစ္ဗူးလုိၿမိဳ႕ပါ။  အိမ္မက္ေတြကို  အီေကြတာနဲ႔ ဧည္႔ခံတဲ့ ျမိဳ႕ပါ။ ရာသီဥတု ၃ မ်ိဳးနဲ႔
မ်က္လွည္႔ျပ ခံရတဲ့ ျမိဳ႕ပါ။ သူ႔ေျမပံု အညႊန္းထဲက အျပန္လမ္း အေၾကာင္းကိုပေဟဠိ
၀ွက္ထားတဲ႔ ၿမိဳ႕ပါ။  ယြန္းအစ္ဘူးေလးကို ကၽြန္ေတာ္  ဖြင္႔ၾကည္႔ လိုက္ေတာ႔လည္း
ေအာက္တိုဘာက ေဒသႏၱရၾကယ္ေလးတစ္ပြင္႔ကိုနမ္းရႈိက္ေနတာျမင္လိုက္ရပါတယ္။

၃။ ယခုေျပာရရင္... ေသြးေၾကာမွ်င္နဲ႔ေလးတင္...။ ကၽြန္ေတာ္႔ဗဟိုအမွတ္စက္ကို
ကၽြန္ေတာ္ဦးစိုက္...။ ေတြ႔လုိက္ပါၿပီ။ လူမုန္းခံရမွာကို ေၾကာက္ၿပီး လူခ်စ္ေအာင္
မေနတတ္ခဲ႔တာအမိန္႔ရအေပါင္ဆိုင္နဲ႔ကြာပါတယ္။ ခြင္႔လႊတ္ပါ။ မာနမ်ားႏွင္႔ ဒီေရ
တက္ေသာအခါ အပူခ်ိန္တိုင္းကရိယာမ်ား ကၽြမ္းသြား၏။ စေနေန႔က မွန္ၾကည္႔
ေသာအခါပဥၥမျမစ္က်ဥ္းေပၚလာ၏။

၄။ ခလုတ္ႏွိပ္ၾကည္႔ၾကဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ သူ႔လက္ၫွိဳးလဲ အလြမ္းကို ခူးဆြတ္ဖို႔
ၫႊန္လိမ္႔မယ္။ ဘူတာရံုမွာ သေဘၤာႀကီးေတြဆိုက္လိမ္႔မယ္ ဆိုတဲ႔သီခ်င္းသံ လဲ
တစ္ပိုင္းတစ္စ ၀င္လာလိမ္႔မယ္။ ႏိုင္ငံတကာတံဆိပ္ေခါင္းေတြ စုထားသူေလးနဲ႔
ေတြ႔လိမ္႔မယ္။ ေနာက္ဆံုးဘတ္စ္ကားက ရန္ပံုေငြ ေလေသနတ္ပစ္ၿပိဳင္ပြဲရွိရာကို
မေရာက္တဲ႔အေၾကာင္း ပ်ံက်မိုးနဲ႔ ေျပာလိမ္႔မယ္။ သူလဲ ပံုဆြဲခဲတံမ်ား လက္ေဆာင္
ရလိမ္႔မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ ကၽြန္ေတာ႔္လိပ္ျပာေလးအတြက္ ေရွ႕ေနငွားစရာ
မလိုတာပါပဲ။

၅။ အသံမ်ား...အရိပ္မ်ား...အေရာင္မ်ား...ရနံ႔မ်ား။ေမ႔မရျခင္းကို အမည္မေဖာ္လိုတဲ႔
သက္တန္႔နဲ႔က်င္းပ...တံပိုးခရာေမြးေန႔ကို သင္တို႔ရင္ထဲကလမ္းေပၚကၽြန္ေတာ္ေခၚခဲ႔ပါၿပီ...။

ထက္တည္ျမင့္                                                                                                                
၁၂၊၁၀၊၉၄  မွ  ၂၁၊၁၀၊၉၄   
(ကဗ်ာဆရာရဲ႕ FB စာမ်က္ႏွာမွ)                                                                                                            


ဘ၀၌ နာရီ…



ဘ၀
မ်ဥ္းေျဖာင့္ေတြ
ေနာက္ေၾကာင္း မလံုၾကဘူး။

ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္
လူၾကား လမ္းၾကား
ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း လည္ပတ္သူ
နာရီကို --
တစ္ေနကုန္ေအာင္ ငံု႕ၾကည့္ေနရ

ျဖစ္ပ်က္ေတြ သစ္ပင္ထက္ျမင့္လာ
လူေတြ သစ္ရိပ္ေအာက္ တည္ရွိဆဲ။    

နာရီ
အခ်ိန္ေတြ
ေသလိုက္ ရွင္လိုက္…

ပန္းကေလးကိုလည္း မကယ္တင္ႏိုင္ေသး
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း မကယ္တင္ႏိုင္ေသး

လမင္းၾကီးေရ
အခြင့္အေရးဆိုတာ ပုပ္သိုးသြားမွာလား

ရထားေတြကို
သံလမ္းေတြက ခ်ိဳးေကြ႕သြားတယ္။  

ေမာင္သိန္းေဇာ္
မေဟသီ မဂၢဇင္း ၾသဂတ္စ္ ၂၀၀၄

ခ်က္စ္ေလာ မီေလာ့ရွ္ေျပာတဲ့ ‘အမွန္တရားလိုက္စားျခင္း’ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္

ျပႆနာက ဘ၀ကို ကဗ်ာလို႕ထင္တာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။
ကဗ်ာဟာ ျပႆနာပဲေလ။ ဘ၀ကေတာ့ အရွင္းၾကီး၊ ေဖာက္ထြင္းျမင္။
ေဖာက္ထြင္းျမင္တာကိုက ျပႆနာရဲ႕အစိတ္အပိုင္း။
နားေကာင္းသူဟာ စကားေတာင္းေပမယ့္ စကားထဲမွာ နားစရာ
ပါမလာခဲ့ဘူး။ ေတာက္ေလွ်ာက္ပဲ။ ဘယ္မွာမွ ကြန္းခိုရာ ဘာသံမွ။
ေခတ္ၾကီးဟာ ဟိုတုန္းကနဲ႕ မတူေတာ့ဘူးတဲ့။ အဲဒါ ဘာနဲ႕
တူသလဲေမးေတာ့ ျပႆနာ မရွာပါနဲ႕တဲ့။ အဲဒါ ျပႆနာ။
ဘာသာစကားကေတာ့ လူတန္းစားတိုက္ပြဲနဲ႕ မဆိုင္ခဲ့လို႕လား။
အခု လက္ငင္းျဖစ္ေနတာေတြကို ေနာက္က်ိေအာင္ မေမႊပါနဲ႕။
ေဖာက္ထြင္းျမင္ေနရတာ ျပႆနာကိုယ္တုိင္ပဲ။ အဲဒါကို
ဘယ္လို ကဗ်ာလုပ္။ ဘယ္လိုလုပ္ ကဗ်ာ…။
ကဗ်ာသမားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဘ၀နဲ႕မရုန္းကန္ပဲ ကဗ်ာ
ေရးခ်င္ေနၾကတာ၊ ေရးေနၾကတာ၊ ျပႆနာ၊ ဘ၀က စ
မိမိကို ဘာက ဘာနဲ႕ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ထားသလဲ၊ ဘာ ဘယ္။
အဲဒါ သိစရာမလိုဘူး။ မိမိ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ဘာေတြ႕ၾကံဳခံစားပဲ။
ျပႆနာ။ မိမိကိုယ္မိမိပဲ ေဖာက္ထြင္းျမင္ အစစ္အမွန္၊ သစၥာ။
စံနစ္ဟာ အျမစ္ထဲအထိ နစ္၀င္ေနျပီ။ ျမစ္ဟာ နစ္ေနျပီ။
ႏိုင္ငံေရး ေဘးအႏၱရယ္ၾကီး က်ေရာက္ခဲ့တဲ့ သဘာ၀။
အဲဒါ ဘ၀လား၊ အရွင္းၾကီး။ ေဖာက္ထြင္းျမင္။ ဘာ ဘယ္။
အႏွစ္ ၃၀၊  အႏွစ္ ၆၀၊ တို႕ေပါင္တဲ့ ေျမ။ ဘယ္လိုလုပ္ ကဗ်ာ…။
အင္အားၾကီး အာဏာၾကီး ပုရိသတစ္ေယာက္ကို ဗဟိုျပဳ၍
ေတာက္ေလွ်ာက္ပဲ၊ ႏွစ္ ၃၀၊ ၄၀၊ ၅၀။
ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေတြကို ပ်က္ႏိုင္ေခ်ေတြက ဖ်က္သြားတယ္။
ကဗ်ာဟာ ပံုသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဆာင္လာတယ္။
ပံုသ႑ာန္ဟာ ဘ၀ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဆာင္လာတယ္။
ဘ၀ဟာ ကဗ်ာအမ်ိဳးမ်ိဳး ေဆာင္လာတယ္။
စာသား အပိုင္းအစေတြ၊ အေရးအသား ရသေတြနဲ႕
ဘ၀ကို ရက္ထည္လုပ္၊ အမွန္တရားေဖာ္ထုတ္ ထင္ဟပ္။
သံခေမာက္ေဆာင္းထားရတဲ့ သုိးေတြရဲ႕ သားေရ၊ သစၥာတရား။
ျပဳလုပ္ထားတာေတြပဲေလ၊ ယံုစရာမွ မရွိတာ။
ျပဳလုပ္ထားတာေတြပဲေလ၊ ယံုစရာ ဆိုတာ။
ဘ၀ဆိုတာ၊ ကဗ်ာဆိုတာ၊ ေခတ္ၾကီးဆိုတာ။
အဆိုျပိဳင္ပြဲမွာ ဘယ္သူအသံ အေကာင္းဆံုးလဲ
အရွင္းၾကီး၊ ေဖာက္ထြင္းျမင္၊ ျမစ္ဟာ ရုန္းေနျပီ။

ေဇယ်ာလင္း
၁၅၊ ေမ၊ ၂၀၁၁
(ကဗ်ာဆန္ေနျခင္း ကဗ်ာစာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)