ေအာက္ဆီဂ်င္ေကာင္းကင္ (ေျမခ်စ္သူ)

၁။
ျဖစ္ပ်က္မွဳအစဥ္ၾကားမွာ
ခင္ဗ်ား..
ဘာရုပ္ရွင္ကား ၾကည့္ေနသလဲ။
အီလက္ထေရာနစ္တစ
ဘ၀ရဲ႕ျပကြက္တခု
လူမွဳေဗဒ ေရာင္စံု
ရင္ခုန္သံ ေဆးသား
ရထားတစ္စီး ခုတ္ေမာင္းသြားဆဲေပ့ါ။
၂။
ေသခ်ာမွဳတစ္ခု
ကုသိုလ္ကံမွန္သား
ေရြးခ်ယ္မွဳမ်ားၾကား
ဘာမ်ားနမ္းရွံဳ႕ဦးမွာလဲ။
“နားလည္မွဳကိုေစာင့္စား
ဒီထက္ၾကီးမားတဲ့အမွား
ဘာမ်ားေကာ ရွိအုန္းမွာလဲ…ကြယ္”
ခ်စ္ဖို႕ေကာင္းသူရဲ႕
(တစ္၀က္ခ်စ္ခဲ့သူရဲ႕) အဲသလို
ျဖဴစင္မွဳနာရီသံမ်ား
အလ်ားလိုက္ပြင့္ေ၀ေနဆဲ
တခ်ိဳ႕လည္း ရႊန္းစိုရင့္မွည့္ျပီးျပီ။
၃။
ျမိဳ႕ျပရဲ႕ျမစ္ထဲမွာစိမ္
လူ႕ဘ၀ အေလးခ်ိန္မဲ့
သင့္ရဲ႕အိမ္မွာ ခ်ိဳျမိန္ပါရဲ႕လား။
၄။
ဘာပဲျဖစ္ေစ
ေတြေ၀မဲ့ကင္း
ျပတင္းတံခါးကို ႏွင္းမ်ားႏွင့္ဖြင့္ပါ။
သင္နဲ႕အတူေမာင္းႏွင္
ေအာက္ဆီဂ်င္ေလာကဓါတ္လြင္ျပင္ရဲ႕
ျမင့္ျမတ္မွဳတာေ၀းသစ္မွာ
ေႏြးေထြးေသာ ေကာင္းကင္တစ္ခု
ယခုပင္ ျဖစ္ထြန္းခဲ့ေတာ့၏။ ။

ေျမခ်စ္သူ
၁၇၊ ၁၀၊ ၁၉၈၇

ျမန္မာသစ္ ရသစံုမဂၢဇင္း အမွတ္(၂၃) ဇြန္လ၊ ၂၀၁၁

လာဆင္ရဲ႕ ဒိန္ခဲ

တေရြ႕ေရြ႕သြားလူအုပ္ႀကီးကဲ့သို႔ ၀န္းရံလိုက္ပါလ်က္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း အေရျပားကနားမလည္ေတာ့ ေတာင့္တျခင္း
ေန႔စဥ္ရက္ဆက္တ၀က္လက္လြတ္ ေကာင္းကင္ျပာျပာသာယာေရခ်ိဳးခန္းထဲ စိတ္ျဖစ္ေပါင္းစပ္မိေလသည့္အခါ
အဦးဆုံးလုပ္ေနက် အစာေရစာႏွင့္မိတ္လိုက္ရျခင္းျပတ္လပ္သြား၍ မည္သူမဆိုျဖစ္ျဖစ္ သာမန္အတိုင္း ျဖတ္သန္း
လိုက္ေပ့ါ။ ငုတ္တုတ္ၾကီးျဖစ္ေနတာ ဘယ္မွာစာရင္းဖြင့္ထားလဲဆိုတာလည္း အရိုင္းဆန္တဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုလို
သိမ္ေမြ႕စြာ သေဘာက်မိပါတယ္။ ခံစားမႈဆိုလို႔ ဟိုဟိုဒီဒီ ျမင္ရ ေတြ႕ရသမွ်ေတြ ရိုးသားႀကိဳးစားျခင္းပဲနားလည္
ထားၿပီး ဘယ္သူမွ မဖြင့္တဲ့တံခါးမွာ တစ္ဖက္က ၀ံပုေလြလာဆင္ရဲ႕ ဘုရားသခင္ တံု႔ျပန္သံလိုလို ၾကားလိုက္
သလား? ယခင္ ရွိမွန္းမသိ၊ မရွိမွန္းမသိ ယခုဖုတ္ေလသည့္ငပိ ရွိမထင္ အႏုပညာဖန္တီးႏိုင္မႈစြမ္းရည္ကို ဒီေန႔လည္းဒီေန႔အေလ်ာက္ မနက္ျဖန္လည္းမနက္ျဖန္အေလ်ာက္ ဘာက်န္ခဲ့သလဲဆိုတာမ်ိဳးစဥ္းစားရင္း ကုတ္ဖဲ့ရင္း ဆရာ၀န္ျပဖို႔လိုေနတယ္။ အေပါက္အဟေသးေသးကေလးကတစ္ဆင့္ တျဖည္းျဖည္း ရင့္ရင့္လာ ရင္းရင္းလာ
ေသြးထြက္လာ ဒီလိုမွမဟုတ္ေသးရင္ေတာ့ တံဆိပ္ခ်င္းအတူတူနယူးေယာက္တိုင္းမ္ကေတာ့ ေကာင္မေလး
ရာက္သြားတဲ့ေနရာဟာ ေကာင္းကင္ဘံုရဲ႕ အစပ္နားလို႔ဆိုတယ္။ ေလာ့အိန္ဂ်လိစ္တိုင္းမ္ရဲ႕ေ၀ဖန္မႈထဲမွာေတာ့ ကမာၻေျမနဲ႕ ေကာင္းကင္ဘံုအၾကားက အျပာေရာင္မိုးကုတ္စက္၀ိုင္းတစ္ေနရာလို႕ ဆိုခဲ့ပါတယ္။ မဆန္းပါဘူး။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲ့ဒါေတြေၾကာင့္ အဲဒီလမ္းေတြသြားတာ ဒါေပမယ့္ အျဖစ္ကေတာ့ မႏွစ္ကနဲ႔ မတူဘူး။ အထူး
သျဖင့္ေတာ့ ဘယ္ႏွစ္ခ်က္ခ်ဳပ္ရမလဲဆိုတာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းခ်င္းရာဆိုတာကို ဆိုၾကပါစို႕ ျဖည့္စြက္ေလွ်ာက္
ထားရမွာ အားနာတယ္၊ ရိုင္းသလိုလည္း ျဖစ္ေနမယ္။ လြယ္မလိုနဲ႕ နက္နဲခက္ခဲမႈတစ္ခုကို ဆြဲကိုင္လိုက္တာ
လည္းျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕အိုးနဲ႔သူ႔ဆန္ မဟုတ္ရင္ ဆယ္လမြန္ငါးေလးေတြကို ႏွစ္သက္ခဲ့တာမို႔ ႏႈတ္ခမ္းပဲ့ခ်င္း
ဆာေလာင္မႈမ်ဳိး။ ခႏၶာကိုယ္ကလည္း မီးေတြစြဲလို႔။ေတာ္သေလာက္ ေလွနံႏွစ္ဖက္နဲ႔ တန္သေလာက္ ေမ်ာက္
သစ္ကိုင္းလြတ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ရသလို သိေတာ့သိၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုဟာက အဲဒီ လက္တစ္ဖ၀ါးစာ
အက်င့္စာရိတၲေကာင္းမြန္ေၾကာင္းက ဒီလိုညတြင္းခ်င္း မရဘူးတဲ့။ ဘယ္သူမွလည္း နားမလည္ၾကပါလားတဲ့။
၀လံုးေလးေတြ၀ိုင္းေအာင္ေရးၿပီး အေရးအသားတစ္ခုလို သတိၲရွိရွိ ကုန္လြန္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရွ႕မ်က္ႏွာ
ေရွ႕မွာပဲထားၿပီး အေရျပားယားယံမႈအနည္းငယ္နဲ႔ အိမ္ယာထူေထာင္လိုက္ဖို႔ ၿပီးခဲ့တာေတြနဲ႔ အေပါင္းအသင္း
မလုပ္ေတာ့ပါ။

သိုးထိန္း (အႏၲိမ)

http://thoehtane.wordpress.com/2011/02/
မွကူးယူ ေဖာ္ျပပါသည္။ BPF ၏ စာမ်က္ႏွာအေနအထားအရ
လိုင္းျဖတ္ေတာက္မွဳမ်ား မူရင္းအတိုင္းမဟုတ္ပဲ အဆင္ေျပေအာင္
ပို႕စ္လုပ္ထားပါသည္။ (အယ္ဒီတာ)

အယ္ဒီတာအၾကိဳက္ ကဗ်ာက႑

ဧည့္စာရင္းမတိုင္တဲ့ ကဗ်ာ

ငါေမြးခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံကို ငါ တပတ္လွည့္ၾကည့္မယ္။
ဘယ္ေန႔သြားမယ္။
ဘယ္မွာတည္းမယ္။
ဘယ္သူေတြနဲ႔ေတြ႔မယ္ဆိုတာ
ဘယ္ေခြးတေကာင္ ေၾကာင္တၿမီးကိုမွ ေျပာေနစရာမလိုဘူး။

ဒီေျမက ငါ့ေျမ။
ဒီလူေတြက ငါ့လူေတြ။
ဒီေရက ငါ့ေရ။
ဒီသစ္ပင္က ငါ့သစ္ပင္။
ဒီကၽြဲက ငါ့ကၽြဲ။

ကဲ…
ငါ့အမ်ဳိးေတြလဲ ဒီေျမေပၚမွာေန
ဒီေျမေပၚမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲ
ေသပြဲဆင္ခဲ့ၾကရဲ႕။

အဖိုးေသတယ္ေလ
အေမတို႔ အမတို႔
႐ိုးရာမပ်က္
ကၽြက္ကၽြက္ညံ ငိုၾကရဲ႕
အေဖနဲ႔ ဘႀကီး ဦးစံသိန္းတို႔က ခ်က္အရက္ေတြေသာက္
တေယာက္တေပါက္ ျငင္းခုန္။
ငါ ငါ့ေယာက္ဖနဲ႔ အေပါင္းသင္းတသိုက္
ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ဖဲ႐ိုက္ၾကတယ္။
တညလံုး …။

ရပ္နီးရပ္ေ၀း ဧည့္ တ႐ုန္္း႐ုန္း၊
ငါ့ ေခြး တီလံုးချမာ ေနရာမရ။
အံုးအံုးကၽြက္ကၽြက္နဲ႔ အသုဘ။
အားရပါးရ ရိွလွရဲ႕..။

ေအး …
ဒို႔ ဘယ္သူမွ ဧည့္စရင္း မတိုင္ၾကဘူး။

ငါဟာ လူသား၊
လြတ္လပ္စြာ သြားခ်င္ရာသြားခြင့္ရိွေနတယ္။
လင္ယုန္တေကာင္လို တိမ္လြာကိုခြဲၿပီး
ဤခရီးကို သြားမယ္။

ေမြးျမဴေရးျခံထဲက တိရစာၧန္ေတြလုိ
ဒီေန႔ ဘယ္ႏွစ္ေကာင္ေပ်ာက္၊
ဘယ္ႏွစ္ေကာင္တိုး
အစစ္ေဆးခံေနစရာ ငါ့မွာ အေၾကာင္းမရိွ ။

မိတ္ေဆြ ငဲ့ …။
သင့္မွာလည္း အေၾကာင္းမရိွဘူး။

ငါဟာ လြတ္လပ္တဲ့ လူသား။
ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးမွာ ဧည့္စာရင္းတိုင္ၾကလုိ႔ မပါဘူး။
မဂၢင္ရွစ္ပါးမွာ ဧည့္စာရင္းတိုင္ၾကလို႔ မပါဘူး။
ငါ့ႏုိင္ငံထဲမွာ ငါဘယ္သြားသြား ဘယ္လာလာ
ဘယ္သူ႔ကိုမွ သံေတာ္ဦးတင္စရာမလို။
ဧည့္စရင္း တိုင္စရာလည္းမလိုဘူး။

မိန္းမ ေရ..
အထုပ္အပိုးေတြျပင္
မယ္ဒလင္ ယူခဲ့။
လာ.. ဒို႔ ခရီးထြက္မယ္
ေလွေပၚတက္ ရြက္လႊင့္မယ္။

မိုးသီးဇြန္

(ေန႕သစ္ ဘေလာ့ မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)

ၾကည္ေအးရဲ႕ Masterpiece ကဗ်ာတစ္ပုဒ္

“က်မက စကားလံုးအပိုမသံုးခ်င္။ ျပီးေတာ့ အိပ္ငိုက္ေနသူကို လွဳပ္ရမ္းလိုက္သလို
ကာရန္ ကစားခ်င္စိတ္လဲရွိေတာ့ က်မ ၾကိဳက္သလို ေရးခဲ့တာ သိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ..”

“က်မ ငယ္စဥ္က ေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတခ်ိဳ႕ကို က်မ ျပန္မဖတ္ခ်င္ဘူး။ မၾကီးရင့္တဲ့ လက္
တည့္စမ္းတဲ့ သေဘာေတြပါရံုမက ျပန္လည္ပံုႏွိပ္ဖို႕ေတာင္ တန္ဖိုးမရွိဘူးထင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္လဲ ကဗ်ာဆရာ တစ္ေယာက္ငယ္ရာကၾကီးလာတာကို study လုပ္ဖို႕ေတာ့
အသံုးက်ႏိုင္ပါတယ္။ က်မကိုယ္တုိင္ ေရြးခ်ယ္ျပီး ပံုႏွိပ္ခ်င္တဲ့ ကဗ်ာေတြကို မွတ္သား
ထားပါတယ္..”

“ ကဗ်ာဟာ က်မရဲ႕ ဘာသာစကားရပ္ တစ္ခု (Language) ျဖစ္တာမို႕ မရည္ရြယ္လွ
ေသာ္လည္း ကဗ်ာစပ္ေနမိတာ မၾကာခဏပါပဲ။ စာဖတ္သူမ်ား က်မရဲ႕ ကဗ်ာမ်ားကို
ဖတ္ျပီး စိတ္ေက်နပ္မွဳ ရတယ္ဆိုရင္ က်မ ၀မ္းသာတာပါပဲ..”

ၾကည္ေအး
၁၆-၉-၉၁
(အားမာန္သစ္ စာေပတိုက္ထုတ္ ၾကည္ေအး၏ကဗ်ာမ်ား စာအုပ္မွ)


အင္းလ်ားကန္၌ျမွဳပ္ႏွံျခင္း

အခ်စ္ဦးကို
ယစ္မူးတမ္းတ၊ ေတြ႕ရလို၍
ျမဴခိုသီေ၀၊ ေလျပင္းေျပးလႊား
စကားေမႊးပြင့္၊ ေနျခည္လင့္ေသာ
ႏွင္းသင့္နံနက္၊ နတ္ေတာ္ရက္မွာ
သိုးယက္ပတ္ေထြး၊ လက္ဖ်ားေအးစက္
အေတြးႏံု႕ႏုံ႕၊ ေခါင္းစိုက္ငံု႕၍
ခ်စ္တံု႕မတင္၊ မၾကင္သာသည္
ခြဲခြာခဲ့သူ၊ သူတစ္ေယာက္တည္း
လမ္းေလွ်ာက္ေလေသာ၊ ဆည္းျပာေတာ၌
စိတ္ေစာရင္ခုန္၊ ေတြ႕ၾကံဳတတ္ျငား
အင္းလ်ားနဖူး၊ ကန္ေဘာင္ဦးသို႕
ကိုယ္ထူးလြင့္ပါးခဲ့၏။

မွန္သားခ်ပ္မွ်၊
ျငိမ္၀ပ္တိတ္ဆိတ္၊ ေရျပင္ရိပ္ထင္
သစ္ျမိတ္ျမဖူး၊ ခ်ံဳႏြယ္ကူးယွက္
ႏွင္းလူးျမက္ပင္၊ ပုလဲဆင္သ
မ်က္ရွင္စိန္စ၊ ၾကယ္ေသးရြသို႕
ႏိုးထမည့္ဆဲ၊ ၀န္းက်င္မဲေမွာင္
၀မ္းနည္းစိတ္ေလ်ာ့၊ တစ္ေက်ာ့္အိပ္ျပန္ၾက
သစ္ရိပ္က်ယ္ျပန္႕၊ ေရေပၚျဖန္႕ခင္း
ေၾကြဆင္းရြက္၀ါ၊ သာယာကၽြန္းငူ
ဒိုက္ေတာထူေသာ၊ လူေ၀းစြာ၌
ျပာဖန္႕စိမ္းညိဳ၊ ေမွာ္ပြင့္ဆိုဆဲ
မဖို သားခ်င္း၊ အုပ္သင္းဖြဲ႕ျမဴး
ေျမာက္စူးစူးမွ
ျမားဦးသ႑ာန္၊ ေလကိုဆန္၍
တြန္မည္ညံစာ၊ ျပန္လာရစ္၀ဲ
ေတာဘဲအုပ္တို႕
တစ္သုတ္ႏွစ္သုတ္၊ အေတာင္ရုပ္သိမ္း
ျဖဳတ္ခ်ည္းျဖန္႕က်၊ တရြရြႏွင့္
၀ ကြက္ဇာေက်ာ့၊ လွိဳင္းေကာ့ေကာ့၌
စီးေဖာ့ျငိမ့္ျငိမ့္၊
နိမ့္တံုျမင့္တံု၊ လွိဳင္းႏွင့္ခုန္ၾကြ
ပလံုတန္းစီ၊ ျမီးဖ်ားသီခဲ့
လည္တံရေကာက္၊ နဖူးေမာက္ႏွင့္
ညိဳေပ်ာက္ႏွဳတ္ေခြ၊ ၀မ္းပိုက္ေရႊႏွင့္
ေရေအာက္အေသာ့
ငုပ္ေပ်ာက္ေလ်ာ့ပါး၊ ျမဳပ္ကြယ္သြားၾက
ငါးဖမ္းဆန္းက်ယ္၊ ငွက္တံငါႏြယ္တို႕
ေရစံပါယ္ ႏွင္းေငြ႕ၾကား၌။

ျမက္လဲ့လဲ့ခင္း
သလင္းသဲျဖဴး၊ ေဆာင္းရက္ဦး၌
ညြတ္ႏူးဘိျခင္း၊ ရြက္ေမႊးသင္းေသာ
ပင္ရင္းေက်ာမီ၊ စိတ္တည္တံ့ခဲ့
မင္ျပန္႕ခရမ္း၊ ေမွာင္စခန္းမွ
ေရႊလွ်မ္းတိမ္လႊာ၊ ျဖဴလင္းသာဆဲ
လာေရာက္ခဲလွ၊ သူ႕ကို တ ေသာ
သမုဒယ၊ သက္သာရခဲ့
လမ္းျပျပမွ၊ သြားၾကလာၾက
လုပ္ငန္းစေသာ၊ ဘ၀တစ္ေန႕
ေရြ႕လ်ားၾကသူ၊ လူသံဗလံ
ဟြန္းဆူညံေသာ၊ ကားမွန္လက္လက္
တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္၊ ေ၀းမွျပက္ခဲ့
ငွက္ပ်ံလႊားတို႕
ေကြ႕သြားျပန္ခိုက္၊ ေရရွပ္တိုက္မွ်
ေျပးလိုက္ျဖတ္ကူး၊ ေလ၌လူးခဲ့
ေနျခည္ဦးလဲ
ကြန္႕ျမဴးသြန္က်၊ ႏွင္းစစ၌
စိမ္းျမသစ္ရြက္၊ မွဳန္မွဳန္ျပက္မွ
သရက္ခက္ၾကား၊ လွ်ိဳတြားလြန္႕လြန္႕
အကန္႕အကန္႕၊ ေရႊသက္တန္႕သို႕
ျဖာကြန္႕ရက္ေဖာက္၊ ေျမသို႕ေရာက္ျပီ
ေမးေထာက္ေငးေမာ၊
ေစာင့္စားေသာသူ၊ လြမ္းေအာင္ျမွဴခဲ့
ေႏြးပူကိုယ္တြင္း၊ လမ္းေလွ်ာက္ခင္း၌
ေကြကြင္းဆယ္ႏွစ္၊ ခ်စ္ဦးသူမူ
လူမေရာက္ပဲ၊ လမ္းေရြးလြဲရွင့္
ေၾကကြဲသက္သက္၊ ႏွဳတ္ဆက္ေနာက္ဆံုး
ျပံဳးလဲ့လင္းထင္၊ သူ႕ရုပ္သြင္ကို
မခင္ခ်င္ေတာ့လည္း
ျမင္ေယာင္၀ိုး၀ါး၊ စိတ္ႏြမ္းပါးမိ
စကားျဖည္ညွင္း၊ တစ္ေယာက္ခ်င္းပင္
အင္းလ်ားရင္ခြင္၊ သူ႕ရုပ္သြင္ကို
တြန္းႏွင္စြန္႕ပစ္၊ သူေနရစ္ေတာ့
မြန္းနစ္စိမ္းကား၊ ျမွဳပ္ႏွံထားခဲ့
ေပါ့ပါးစိတ္သြက္၊ ထိုနံနက္မွာ
ရက္စက္အိမ္ျပန္ခဲ့သတည္း။ ။

ၾကည္ေအး
ရွဳမ၀၊ ၁၉၇၁၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ

မွတ္ခ်က္
ရွဳမ၀ မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပစဥ္က အင္းလ်ားကန္၌ ျမွဳပ္ႏွံျခင္း ေခါင္းစဥ္
ျဖင့္ျဖစ္ပါသည္။ ၈၈ အေရးအခင္းေနာက္ပိုင္း အင္းလ်ားႏွင့္ပတ္သက္
ေသာသီခ်င္းစာသား ကဗ်ာမ်ားအေပၚ စိစစ္မွဳမ်ား ျဖဳတ္ပယ္မွဳမ်ားေၾကာင့္
ကဗ်ာအမည္ေျပာင္းလိုက္ရသည္ဟု ယူဆရပါသည္။

အယ္ဒီတာ
burmesepoetryfoundation

ကဗ်ာ

ငါ့ထက္ျမက္မွဳက သူ႕အံသြားေပၚေရာက္ေနတယ္
အေသြးအသားေတြျဖန္းျဖန္း ခမ္းေျခာက္သြားေအာင္
ငါ့ စာၾကည့္စားပြဲက စႏၵယားတစ္လံုးလို အသံထြက္ေနတယ္
ေရညွိပင္ရဲ႕အျမစ္ ေက်ာက္သားထဲ ထိုးခြဲ၀င္သြားပံု
လဲမွိဳ႕ကေလးေလထုကို ခြမ္းကနဲ ခြဲထြက္ေျမာက္တက္သြားပံု
ငါ့ေမြးညွင္းေတြထဲ အိမ္ေဆာက္ပစၥည္းေတြ
တဒိုင္းဒိုင္း ထုႏွက္ရိုက္ခတ္ေနပံု
ေရတြင္းကေလးဟာ ဘီးေပါက္ျပီး
ေခ်ာက္ကမ္းပါးရဲ႕ အစြန္အဖ်ားမွာ သြားတင္ေနတယ္
ျပတင္းေပါက္ေတြကို အကုန္လႊင့္ပစ္လိုက္ျပီး ငါလွမ္းေခၚတယ္
ညေနခင္းထဲက ထိုးကေလာ္ထုတ္လိုက္တဲ့ ေလညင္း
အေက်ာ္ၾကားဆံုးသတင္းဟာ အမွိဳက္ျခင္းထဲမွာ
ငါက ေလခၽြန္သံထိပ္ဖ်ားမွာ
မီးျခစ္ဆံ အကၽြမ္းတစ္ေခ်ာင္းနဲ႕
စီးကရက္ဘူးခြံေပၚ
'မာယာေကာ့ဖ္စကီး' လို ၀ါက်တစ္ေၾကာင္း ေရးျခစ္ခ်င္မိ..

ေမာင္ဖီလာ
ေဂၚဂင္ရဲ႕သစ္သီးကို အရည္ရႊမ္းေအာင္ေရးနည္း ကဗ်ာစာအုပ္မွ-

ကဗ်ာဆရာမတစ္ဦးသို႔

ကဗ်ာဆရာမတစ္ဦးသို႔

လ နာက်ေနတယ္။
နယ္စပ္ကို ငါမျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။
ဒီဘက္မွာပဲ ငါ့ခႏၶာနဲ႔ ငါဟာက်န္ခဲ့တယ္။
ငါ့ေျခရင္းက ေျမၾကီးထဲ ငါ့လက္ႏွစ္ဘက္ထိုးသြင္း
သီးပင္စားပင္အတြက္ စိတ္ခ်င္းတလင္းနယ္ေနတယ္။
ဒူးေထာက္ေခါင္းငံု႔ေနရာက ေခါင္းေထာင္ၾကည့္လိုက္တယ္
တစ္လွမ္း ၊ ႏွစ္လွမ္း ၊ သံုးလွမ္း . . . . အဲဒါနယ္စပ္ပဲ။
ဘာစည္းမွတားမထားဘူး ၊ ဘာစည္း႐ိုးမွမျခားဘူး။
ဒီကနဲ႔ တစ္ဆက္တည္းေပမယ့္ ဒီကရဲ႕ အဲဒီဟာနယ္စပ္ပဲ။
လက္နဲ႔ေျမၾကီးေသြးစည္းတဲ့အထိ ဆုပ္ကိုင္ေခ်ေနရင္း
ငါေငးၾကည့္ေနမိတယ္ ၊ ငါစိုက္ၾကည့္ေနမိတယ္။
တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ လြတ္လပ္သြားျပီး တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ စူးျမက္။
အလင္းသီတဲ့ၾကိဳး / အပူဒဏ္နဲ႔ / ျပတ္က်သြားခဲ့တယ္။
အသိနဲ႔ပဲ လေရာင္အေရြ႕ကို ေျမ့ေျမ့ထိေနတယ္။
ကူးေနတဲ့ ငါးဟာ ေရေပၚယံုၾကည္မႈထားသလိုပဲလို႔ထင္တယ္။
ငါမသြားႏိုင္လို႔ နယ္စပ္ဟာ ငါ့ဆီေရာက္လာတယ္
နယ္စပ္ဟာ င့ါငယ္ထိပ္ေပၚတက္ရပ္တယ္
အလံဆိုတာ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္လည္းတလူလူလြင့္တာပဲ။
႐ုရွက မရီနာ ဆဗက္တာယဲဗားေျပာခဲ့တယ္
ျဗိတိသွ်က ႐ု(သ္)ေဖးန္႐ိုက္တ္ ထပ္ေျပာတယ္
`ခရစ္ယာန္ေလာကထဲမွာ ငါဟာဂ်ဴးတစ္ေယာက္´
မဟာပုရိသ အလံုးစံုစိုးမိုးမႈမွာ ငါဟာမိန္းမ
႐ွဴသြင္းလိုက္တိုင္း အာဏာဆက္ဆံေရးမွာ
ငါဟာ ကဗ်ာဆရာမ။
ဒီအသိေတြဟာ ငါ့ကို ဒီေနရာမွာပဲအျမစ္တြယ္ေစတယ္။
နယ္စပ္ဟာ ငါ့ထဲ၀င္သြားျပီး ငါ့ရဲ႕ ထာ၀စဥ္
`အျခား´ အျဖစ္ေနထိုင္သြားေတာ့မယ္ဆိုလား။
ဘယ္လိုအမည္တပ္တပ္ ၊ အခုဒီမွာ ငါဒါကိုပဲထပ္ေျပာမယ္
တစ္ေလာကလံုးထိန္ထိန္လင္းေနရင္ေတာင္
လ ကေတာ့ တစ္စင္းတည္းပါ။
ငါဟာလည္း လ ေရာင္ငတ္တတ္သူတစ္ဦးပါ။
ငါ့ခႏၶာအဖြဲ႕အစည္းဟာ လ ေရာင္ေပြ႕ဖက္ဒဏ္ေတြပါ ။

ေဇယ်ာလင္း
26 – Feb – 12

K0NT3MP03TRY မွ ကူးယူ ေဖာ္ျပပါသည္

အယ္ဒီတာအၾကိဳက္ ကဗ်ာက႑ (ခင္ေဇာ္ျမင့္)

တံခါးရြက္ႏွစ္ခု


တံခါးရြက္ႏွစ္ခုဟာ
အလုပ္ရႈပ္တယ္ ။

ေသတဲ႔လူေသတယ္
ရူးတဲ႔လူရူးတယ္ ။

အမွန္တကယ္
တံခါးရြက္ႏွစ္ခုဟာ
အလုပ္ရႈပ္တယ္ ။

မေျပာသင္႔ေသာစကားကိုေျပာေနဆဲ
ေျပာသင္႔ေသာစကားကိုေမ႔ေနဆဲ
ငါ႔အရိပ္လည္းသမံတလင္းမွာၿငိေနဆဲ ။

စိတ္ေမာစရာ
ငါေျခတင္ထားတဲ႔ခံုကမၿငိမ္ဘူး
ငါလက္တင္ထားတဲ႔ပခံုးကမၿငိမ္ဘူး

ငါ႔အနားမွာ
ဘ၀ကိုေျပာင္းျပန္လြမ္းတဲ႔ေလခၽြန္သံ ။

တံခါးရြက္ႏွစ္ခုနဲ႔ပက္သက္လို႔ေတာ႔
ကၽြန္ေတာ႔မွာမူရင္းမရွိဘူး ။ ။


ခင္ေဇာ္ျမင္႔

ဟန္သစ္ အမွတ္ ၉၉ မွ