မလွမ္းမကမ္း

ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕တည္းမွာ ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ေတြ သေလာက္အမ်ားၾကီး
၀ရန္တာေတြ ျပတင္းေပါက္ေတြ ဆီကေန ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ေတြဆီ က်ဥ္းသြားတယ္
ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ပိုက်ဥ္းလာတာနဲ႕ သံသယက ပိုၾကီးလာတာေလ
ဆိုပါေတာ့ ခင္ဗ်ားက ကိုးကြယ္မွဳတစ္ခု
ခင္ဗ်ားက အသားအေရာင္တစ္ခု
ခင္ဗ်ားက တစ္စံုတစ္ခုဆိုပါေတာ့
ဖန္ျပားေပၚတင္ျပီး ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္နဲ႕ခဲ်႕မယ္
လမ္းမေပၚက ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ေတြက
ခင္ဗ်ားအတြင္းအကၤ်ီကို ဆြဲဆုတ္ပစ္လိမ့္မယ္
ေနာက္ကြယ္က ကင္မရာတစ္လံုးဟာ ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္း ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္
ေမွာင္ျပီး က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ေလွကားထိပ္မွာ
ပန္းတစ္စီးနဲ႕ လူတစ္ေယာက္ ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ေရွ႕မွာ ရပ္လို႕
ပန္းေတြကေတာ့ ႏြမ္းသြားျပီ
ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ ပိုမ်ားလာေလေလ လူေတြက ပိုစိမ္းလာေလေလ
လူစိမ္းေတြကလည္း ခင္ဗ်ားေဘး ပိုမ်ားလာၾကမယ္
ပူေႏြးေနတဲ့ ေပါင္မုန္႕ေတြလည္း ေအးေတာင့္သြားေရာ့မယ္
အိမ္အျပင္ထြက္ၾကေတာ့
မ်က္လံုးေတြရဲ႕ေရွ႕မွာ ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ေတြ ကပ္ပါသြားေရာ
ခင္ဗ်ား ေနာက္ေစ့ တည့္တည့္မွာ
ခင္ဗ်ားရဲ႕ နာက်င္ေနတဲ့ တစ္ေနရာရာမွာ
ဆိုၾကပါစို႕ က်ဳပ္အေတြးေတြရဲ႕ ေျပာင္းတည္႕တည္႕မွာ
ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕တည္းမွာ ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ေတြ အမ်ားၾကီး ဘယ္သူထည့္ထားတာလဲ။ ။

ေဇာ္လူစိမ္း
ျမန္မာသစ္မဂၢဇင္း
ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၀၈

၁၉၇၆တုန္းက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္

ခုန သူေျပာတာ
အရင္က ကြ်န္ေတာ္ မေျပာျဖစ္တာတစ္ခုေပါ႔။

တို႔ေတြ ကံေကာင္းခဲ႔ၾကတယ္
(ထင္တာဘဲ)
ႏွစ္မ်ား ေခတ္မ်ားဟာ
လူ႔မ်က္ႏွာမ်ားကို အသက္ၾကီးလာေစတယ္
တုိ႔နွစ္ေယာက္ ဆံုတဲ႔အခါ
ပိုင္ရွင္ရွိေခြးတစ္ေကာင္ဟာ
မကိုက္တတ္ေတာ႔ဘူး။

မုသာဝါဒဟာ
သခင္အေရးမျပဳေတာ႔လုိ႔မုိ႔
စကၠဴစုတ္ျခင္းေတာင္းထဲ လံုးေထြးလုိ႔။

“ဒီမွာ….
ဒါယူမလား
ေပးမလုိ႔”တဲ႔။

ကမာၻ႔ေျမပံုတစ္ခုမွာ
စစ္ျဖစ္ေနတာပဲေလ
“အင္းေလ၊ ယူမွာေပါ႔။”

သူ႔ဆံပင္ေတြက ေကြးေကြးေကာက္ေကာက္နဲ႔
ရႈပ္ပြလုိ႔
ကြ်န္ေတာ္႔ဆံပင္ေတြလုိပဲ။

က်န္းမာေရးကလည္းညံ႔
ခ်ဴခ်ာ
ဘဝကိုေငးလုိ႔။

ပုလင္းနဲ႔ပုလင္းအဖုံးလုိ
တစ္ေယာက္ကိုယ္တစ္ေယာက္ မုခ်လိုအပ္သူေတြရွိတယ္
သတိရၾက။ ။

ေအာင္ခ်ိမ္႔
(ေအးျမကမာၻမဂၢဇင္း၊ ဇြန္ ၁၉၉၄)
ကဗ်ာ ၁၂ပုဒ္ (၃) စာအုပ္၊ (ပ-ၾကိမ္၊ ၂၀၁၀ႏုိဝင္ဘာ ဇင္ရတနာေစာ စာေပ) မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

အသည္းကြဲျပီးေနာက္ သတင္းစကားသို႕ စိတ္ေၾကကြဲရ၀မ္းနည္းရမွဳ သတင္းစကား

လွသန္းေရ..

မင္းအသားအရည္မွာ အေႏြးဓါတ္ေတြ ဆုတ္သြားျပီး
မင့္ခႏၶာ အတၱေဘာၾကီး ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားျပီလို႕ ေျပာေလာက္ဆိုေလာက္တဲ့အခ်ိန္ရဲ႕ေနာက္
နာရီပိုင္းအတြင္းမွာ အဲ့ဒီသတင္းဟာ ကမၻာ့အေနာက္ျခမ္းကို မ်က္ေစ့လည္လမ္းမွားေရာက္ေနတဲ့
ကုိယ့္ဆီ ဆိုက္ဆိုက္ျမိဳက္ျမိဳက္ေရာက္လာခဲ့တယ္။
ကုိယ္ အာေစးထည့္ထားခံရသူလို ဟန္ေဆာင္လိုက္ရမလား
မန္႕ခ်္ ရဲ႕ scream ပန္းခ်ီကားထဲကလို အာေခါင္ျခစ္ ဟစ္ေအာ္လိုက္ရမလား။

က်ီးထိုးေလာက္ကိုက္ ကဗ်ာဆရာေတြၾကားထဲ
မင္း ကဗ်ာေတြထိုးတက္လာခဲ့တဲ့ ေန႕ေတြအေၾကာင္း ေခ်းေျခာက္ေရႏွဴးရမွာလား
မင္း ပါးစပ္ၾကီးတလံုးနဲ႕ ေမာက္မာပံုေတြကိုပဲ လိုတာထက္ ဇာခ်ဲ႕ျပီး ေျပာရမလား
ဗမာ့ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ခံုေပၚ မင္း ဇာတ္ခံုေနာက္ေက်ာကေန ၀င္ထြက္သြားလာေနခဲ့တာကိုပဲ ဇမ္းတင္ျပရမလား။

ကုိယ္ ကဗ်ာမ်က္ႏွာတခုကိုပဲ ၾကည့္ျပီးေျပာပါ့မယ္
ဘယ္ေတာ့မွ ကဗ်ာကိစၥဆို တာ၀န္မယူခ်င္ပဲ ေရွာင္လႊဲခဲ့တဲ့ ကုိယ့္ရဲ႕ သူရဲေဘာေၾကာင္စိတ္ကိုခုန္ေက်ာ္ျပီးေတာ့ေပါ့
(မင့္ လက္မရြြ႕ံကဗ်ာဆရာ စာအုပ္မွာ မင္း လက္မတြန္႕စတမ္း ေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြ ကိုလဲ ထည့္ေရတြက္ရေပမေပါ့.. )
လွသန္းဟာ ဗမာျပည္ရဲ႕ ကဗ်ာဆရာ..
လွသန္းဟာ ကဗ်ာဆရာ ၾကီးငယ္ရြယ္လတ္အားလံုးအတြက္ ၾကီးက်ယ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာ
လွသန္းဟာ ေနာင္တ ဘယ္ေတာ့မွ မရတတ္တဲ့ ေရွ႕ထြက္မိုင္းလို ကဗ်ာဆရာ
လွသန္းဟာ ကုိယ့္ထက္ ငယ္ေပမယ့္ လွမ္းျပီး ရိုေသရတဲ့ ကဗ်ာဆရာ

မိေခ်ာေရ..
အကိုက ဒိထက္ပိုျပီး ဘာေျပာႏိုင္အုန္းမွာတဲ့လဲ..

ကိုျပည့္ ကိုယ့္ကိုchatting box မွာ စာရိုက္ျပီး ေျပာတယ္ “ တကယ္ မေသမယ့္လူက နားမလည္နိုင္ဘူး။
မေန ့ညက မိေခ်ာ ကိုယ့္ဆီဖံုးဆက္တယ္။သူ ညေနဖက္သြားေတာ့(ငါ့အေမ နဲ ့အေဖျပီးရင္ မင္းကို
ေက်းဇဴးအတင္ဆံုး ပဲ)လို ့ေျပာ လိုက္လို ့ဖံုးထဲမွာ ငိုလိုက္တာ။
(အိုင္လည္းအေကာင္းဆံုးျပဳစုပါတယ္ျပည့္ျပည့္ရယ္) တဲ့။ ကိုယ္မခံစားနိင္ဘူး။” ဆိုတာ..

ယုတ္မာရိုင္းစိုင္းသူေတြရဲ႕ အမူအက်င့္မ်ိဳးရွိသူေတြ ၾကီးစိုးတဲ့ ေခတ္ၾကီးထဲမွာ
ယုတ္မာရိုင္းစိုင္းတဲ့ ကံၾကမၼာကလဲ ေျမနိမ့္ရာ လွံစိုက္ခ်င္တဲ့ သဘာ၀သတၱိကိုျပခဲ့လို႕
ငါ့ေကာင္ေတြထဲက တစ္ေယာက္ မင္း “လွသန္း” ၊ အဲ့ဒီလို ၾကည့္ေပ်ာ္ရွဳေပ်ာ္ေတာင္မရွိတဲ့ လူ႕ေလာကကို
ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ဘက္ကန္ျပီး ထြက္သြားခဲ့တဲ့ ဒီခရီးဟာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ခရီးပါကြာ..
မင့္ကဗ်ာနဲ႕ မထိုက္တန္တဲ့ေကာင္ေတြ
မင့္ ကဗ်ာကို မဖတ္မိၾကပါေစနဲ႕လို႕
မင့္ကဗ်ာကို အရသာ မခံစားတတ္ၾကပါေစနဲ႕လို႕ ယုတ္မာရိုင္းစိုင္းစြာ
ငါ..
က်ိန္စာ တိုက္လိုက္ပါရဲ႕။ ။

ခင္ေအာင္ေအး
၂၃၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၁ ေခ်လ္တန္ဂရို႕ဗ္ လန္ဒန္ ၀၀း၃၈ နာရီ

စေနေန႔၌မိုးခိုျခင္း

ေကာင္းကင္က…
ပင္လယ္တစ္ခု ေမွာက္က်လာသမ်ိဳး
မိုးဟာ…
ေနေရာင္ျခည္ေတြ ရႊဲစိုေလာက္ေအာင္ရြာလို႕
အသံဗလံေတြ ေမ်ာပါသြားေလာက္ေအာင္ရြာလို႕
အခ်ိန္နာရီေတြ နစ္ျမဳပ္ကုန္ေလာက္ေအာင္ရြာလို႕။

ငါကေတာ႔…
ေခ်ာင္က်က် လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ
မိုးခိုမိေပါ႕။

ဟိုမွာ…
တံစိတ္ျမိတ္ေအာက္က ခိုတစ္ေကာင္
အသံုးမက်တဲ႔ အေတာင္နဲ႔၊
ေမွာင္လည္းေမွာင္၊ တိတ္လည္း တိတ္ဆိတ္
(မိုးသံကလြဲလို႔ေပါ႔ေလ)။

ဒီလိုနဲ႔…
မိုးကလြဲလို႕
အားလံုးနဲ႔ လြဲခဲ႔ေပါ႕။

သစၥာနီ

FB တြင္ Kyaw Oo တင္ထားေသာ ပို႕စ္မွ ကူးယူ၍ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အနီေရာင္ျဂိဳဟ္သား

ေရခဲျမစ္လို
သူက ငါတို႕ ကိုယ္ေတြထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့တယ္
ငါတို႕ နားရြက္ေတြထဲမွာ သူရွိခဲ့တယ္
ငါတို႕ စကားလံုးေတြထဲမွာလည္း သူရွိခဲ့တယ္
ငါတို႕ အသံေတြထဲမွာလည္း သူရွိခဲ့တယ္
ငါတို႕ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းေတြထဲမွာလည္း သူရွိခဲ့တယ္
"အိုစမာ ဘင္လာဒင္" ဟာ ေခါင္းကို ပစ္ခ်ခံလိုက္ရတယ္
ေခါင္းထဲမွာ ဘာမွမရွိပဲ
ေခါင္းကို က်ည္ဆန္လာမွန္တာနဲ႕ ေသေရာတဲ့
သူ႕"ဒီအန္ေအ"ကို သူ႕ေနာက္မွ ေသမယ့္
"ကဒါဖီ"ဆီကေန ရတယ္
တိမ္တိုက္ဆိုတာ တစ္ေနရာကို သြားစရာရွိလို႕
ေရြ႕လ်ားေနတာမဟုတ္

ရည္ရြယ္ခ်က္မထားေလ
ဘ၀ဟာ ပိုျပီး ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ေကာင္းေလ...။

ေမာင္ဖီလာ
(ျမန္မာသစ္ ရသစံုမဂၢဇင္း ဇူလိုင္ ၂၀၁၁ မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)

တရားထိုင္ျခင္ေထာင္ထဲ ၀ဲေနတဲ့ျခင္တစ္ေကာင္

………….. ျခင္ပုန္းေတာမွာ မေနသာ ဆိုတဲ့အတုိင္း ထြက္လာတာ၊ အပုန္းလား
အပြင့္လား အဖုံးလား အပိတ္လား တကယ္ေတာ့ အေသအခ်ာ မသိႏုိင္ဘူး၊
တရားထိုင္ပုဂၢဳိလ္ေဘး ေထာင့္ကေလးမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလးနား ရႈ- မွတ္- ပြား
လိမၼာယဥ္ပါးေနတဲ့ ျခင္ဟာ ပုထုဇဥ္ပဲေပါ့ - ခ်င္ေတြေတာ့ သိပ္မ်ားေနေသးတယ္
သူ႕မွာ၊ ျခင့္ခမ်ာ လာခ်င္ သြားခ်င္ နားခ်င္ စားခ်င္ အဆိုးဆံုးကေတာ့
ခ်စ္-ခ်င္-ေနေသးသတဲ့ ၊ ခ်ဥ္ျခင္းေတြတပ္လို႕ အ၀ိဇၨာ အ၀ါစိတ္ေတြနဲ႕
အျပာစိတ္ေတြလည္းပါမယ္ ၀ိုင္းစုခိုင္သိန္း ရဲ႕ ေပါင္တြင္းသားေလးကိုမွ
ထိုးေဖာက္ေသြးစုတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္မ်ိဳး ငါ့၀မ္းပူဆာ မေနသာတဲ့ ျခင္ပါ-
သုိ႕ေသာ္ တံငါနားနီးတံငါ ရိပ္သာနားနီးတရား ပညတ္ကိုခြာ ပရမတ္ကိုမွတ္
လူရဲ႕အသားေပၚ နားရင္ နားတယ္လို႕ မွတ္လိုက္သတဲ့ ႏႈတ္သီးနဲ႕ ေဖာက္တယ္
ေဖာက္တယ္ လို႕ မွတ္ ေသြးေတြကိုလည္း စုတ္တယ္ စုတ္တယ္လို႕မွတ္
မ်ိဳခ်တယ္လို႕မွတ္ (အား..ေကာင္းလိုက္တာ - ေကာင္းတယ္လို႕ ဆက္မွတ္)
၀န္းက်င္ေကာင္းမွာ လက္ဖ၀ါးၾကမ္းၾကမ္းေတြနဲ႕ ျဗန္းျဗန္း ရိုက္တာမ်ိဳး
သူ႕မွာ မႀကံဳဖူးခဲ့ပါ၊ ဖူးခနဲ မႈတ္လိုက္တာျဖစ္ျဖစ္ အသာေလး
ပု၀ါနဲ႕ယမ္းလိုက္တာျဖစ္ျဖစ္ ဒီေလာက္ပဲ- ေလာကဓံေလက ခပ္ႏုႏုေလး ေသြးေနတုန္း
ေန႕လြဲညစာ(အဖတ္) မစားဘူး ေသရည္ေသရက္ မလိုအပ္ဘူး ေအးေဆးပဲ ေစာင့္ထိန္းေန၊
သူဟာ အရည္အာဟာရ တစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ ထာ၀စဥ္ မွီ၀ဲလ်က္ - ျခင္ေထာင္
မက်ခင္အထိ ျခင္ဟာ တစ္ကိုယ္ေတာ္ လြတ္လပ္စြာ လႈပ္ရွားခဲ့၊ ပိုလီဂမီစနစ္မွာ
ကာေမသုပုဒ္ဟာ အက်ံဳးမ၀င္ မုသာ၀ါဒဟာလည္း တ၀ီ၀ီ စကားသံ တစ္မ်ိဳးတည္းမွာ
အက်ံဳးမ၀င္၊ ျခင္ကိုက္ (တိုက္ရိုက္) သတ္လိုက္တဲ့ မသာဆိုတာ မရွိေတာ့
ပါဏာတိလည္း ကင္းရဲ႕၊ အနည္းဆံုး သီလေျခာက္ပါးေလာက္ေတာ့ စင္ေနတဲ့ျခင္
သူ႕ကိုယ္သူ ေျခာက္ျပစ္စင္လို႕ သမုတ္လုိက္တယ္- နိဗၺာန္ကို
တိုက္ရိုက္သြားရင္ ေကာင္းမလား လူ႕ဘ၀ဆိုတာကို ခဏေလာက္ ထရန္စစ္ ၀င္ရင္
ေကာင္းမလား ျခင္ဦးေႏွာက္ကေလး ရွိသေရြ႕ သူစဥ္းစားတယ္၊ လူအျဖစ္ဟာ
သိပ္သက္သာတယ္ ဇိမ္လည္းက်တယ္ အစားအေသာက္မ်ိဳးစံု အရသာမ်ိဳးစံုနဲ႕၊
ပ်င္းစရာ ေသြးတစ္မ်ိဳးတည္း ေသာက္သံုးေနရတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေတာင္
တရားထိုင္ပုဂၢဳိလ္တခ်ိဳ႕ ႏွစ္ေခ်ာင္းတည္း ရွိတဲ့ ေျခေထာက္ကို ေညာင္းတယ္
ကိုက္တယ္ လုပ္ခ်င္ေသး၊ လွည့္လိုက္ ေျပာင္းလိုက္ ျပင္လိုက္ေသး၊
ျခင္လိုမ်ား ေျခေထာက္ေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႕ ဆိုရင္ သူတို႕မွာ ေျခေထာက္
တစ္ေခ်ာင္းၿပီးတစ္ေခ်ာင္း ကိုက္ ေညာင္း ေျပာင္းေနရတာနဲ႕တင္ အခိ်န္ေစ့ၿပီး
တရားရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး စဥ္းစားတယ္ ျခင္ဦးေႏွာက္ကေလးနဲ႕ သူစဥ္းစားတယ္၊
ဆရာေတာ္ တရားေဟာတုန္းက ေလာက္လန္းသဖြယ္ ၀ိညာဥ္တြယ္ တဲ့၊ ျခင္ဟာ
မ်က္လံုးေတြ က်ယ္လာခဲ့၊ ဒါကို သူေကာင္းေကာင္းသိတယ္ ငယ္ငယ္က
ေလာက္လန္းကေလးတို႕ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ပါးဖို႕ရာ လြယ္ခဲ့ပါတယ္၊ ျခင္ဟာ တရားဓမၼနဲ႕
သူ႕ဘ၀ ထင္ဟပ္နားလည္လို႕ အားေတြတက္လာခဲ့တယ္၊ ဒီလိုနဲ႕ အခ်ိန္ေစ့ေတာ့
တရားထိုင္ပုဂၢဳိလ္လည္း ထိုင္ရာက ထၿပီ ျခင္ေထာင္သိမ္းၿပီ ေဘးကိုခါၿပီ၊
ျခင္ထြက္လာတယ္၊ အသိုင္းအ၀ိုင္းရွိရာ ၿခံဳပုတ္ထဲက မ၀ံ့မရဲ ရိပ္သာနားကို
လာမ၀ဲတတ္တဲ့ ေကာင္ေတြဆီ ရင္ေကာ့ၿပီး ျပန္/ပ်ံသြားတယ္၊ အလကား တရားနဲ႕
ေ၀းတဲ့ေကာင္ေတြ- အေမွာင္မိုက္ထဲက ျခင္မိုက္ေတြဟာ ဓမၼာရုံထဲက
ထြက္လာတဲ့ျခင္ကို အေတြ႕အႀကံဳ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးျမန္းဖို႕ ၀ိုင္းလာၾကတယ္၊
ျခင္ဟာ (ေစာေစာကစုပ္လာတဲ့) ေသြး နားထင္ေရာက္ နားထင္ကိုေက်ာ္
အန္တီနာအထိေရာက္ “ငါ့ျခင္တို႕….” အစျပဳၿပီး ျခင္တင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ
မိန္႕ခြန္းေျခြေတာ့တယ္။

ပန္ဒိုရာ
၉-၁၀.၁၀.၂၀၁၁

ငါတို႕ လူငယ္ဘ၀

ႏွင္းေတြက အႏွစ္ေတြခ်ည့္ပဲ
စၾက၀ဠာၾကီး ခိုက္ခိုက္တုန္လို႕
အေမ့ကို ထားခဲ့ျပီး
သူမနဲ႕ကၽြန္ေတာ္ ညထဲ ေျပးဆင္းခဲ့ၾက
ညရဲ႕ညထဲမွာ ညကိုဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့
ေသနတ္တစ္လက္နဲ႕ ႏွင္းဆီတစ္ပြင့္
စြင့္ကား ၾကြတက္ အန္ထြက္လာ
တ၀ုန္း၀ုန္း
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြ ျပိဳက်လာတဲ့အထိ
ကၽြန္ေတာ္က ေသနတ္နဲ႕ပစ္လို႕
ႏွင္းဆီပြင့္ကို
သူမက ေခါင္း၌ပန္လို႕
အဲဒီလို ကၽြန္ေတာ္တို႕
ဆည္းဆာကို ခါယမ္းပစ္လိုက္တဲ့လမ္းမွာ
ၾကယ္ေတြ တဂၽြမ္းဂၽြမ္းျမည္ေအာင္ မီးေလာင္လို႕။ ။

ခရမ္းျပာထက္လူ
ျမန္မာသစ္ ရသစံုမဂၢဇင္း ဇြန္၊ ၂၀၁၁

ငါးႏွစ္ေကာင္၊ ျမင္းတစ္ေကာင္

ကၽြန္ေတာ့္မွာ
ငါးႏွစ္ေကာင္နဲ႕ ျမင္းတစ္ေကာင္ရွိတယ္၊
တစ္ခုေသာ မိန္ရာသီမွာ
ကၽြန္ေတာ့္အေမက ကၽြန္ေတာ့္ကိုေမြးပါတယ္၊

ပုေရာဟိတ္ ဆရာစံဇာဏီဘိုက
ၾကာႆပေတးျဂိဳဟ္မွာ ငါးတစ္ေကာင္ေနျပီး
ပင္လယ္ထဲမွာ ငါးတစ္ေကာင္ေနတယ္လို႕ ေဟာေျပာပါတယ္၊
ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ ေရေဆးပန္းခ်ီကားတခ်ိဳ႕
လူၾကိဳက္မ်ားခဲ့တာ အဲ့ဒီ ငါးႏွစ္ေကာင္ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

တရုပ္ေဗဒင္အရ
တစ္ခုေသာ ျမင္းႏွစ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေမြးပါတယ္။

စာေရးဆရာတစ္ေယာက္က
ျမင္းဆိုတာ "လဲျပီးရင္ျပန္ထႏိုင္ရမယ္" လို႕ ေျပာပါတယ္။

တစ္ခုေသာ ဒီဇင္ဘာနံနက္ခင္း
ကၽြန္ေတာ္ေနထိုင္တဲ့ျမိဳ႕ေလးရွိရာ
အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးေရာက္လာျပီး
အဂၤလိပ္ေခတ္က ဗီရိုျမင္းလွည္းတစ္စီးလာ၀ယ္စဥ္
အမွတ္မထင္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ခ်စ္မိသြားၾကေတာ့
သူမက.. 'ျမင္းတစ္ေကာင္ပါအဆစ္ရတယ္' လို႕
ဖြဲ႕ႏြဲ႕ပါတယ္၊
အခု.. သူမနဲ႕ကၽြန္ေတာ္
လမ္းခြဲခဲ့တာ ၾကာပါျပီ
မႏွစ္ကထပ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္
ေလတစ္ျခမ္းအျဖတ္ခံရတယ္။

အခု သူမကိုကၽြန္ေတာ္
ဆက္မခ်စ္ႏိုင္ေတာ့ေပမယ့္
ပန္းခ်ီကားနည္းနည္း၊ ကဗ်ာတခ်ိဳ႕
ေရးလို႕ရေနပါေသးတယ္။

ခင္ဗ်ားေျပာသလို
ျမင္းဆိုတာ 'လဲျပီးရင္ျပန္ထႏိုင္' ဖို႕
လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။

ေသာ္ဒီေ၀
30 APR 2008
ဗ်ဴးတီးမဂၢဇင္း မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

ဂစ္တာကုိ ေနာက္ျပန္တီး

အသက္ရွဴသံကို စည္းခ်က္ထပ္ျမွင့္လိုက္တယ္။
အိမ္ရွိေပမယ့္ အိမ္ျပန္ခ်ိန္က မရွိေသးဘူး။
ရံုျပည့္ရံုလွ်ံ ေသာကေတြနဲ႕
ဂစ္တာကို အကြက္စိပ္စိပ္ ေနာက္ျပန္တီးခတ္။
ဘီယာဘူးကို ေဖာက္ပစ္လိုက္ဖို႕
ဘဝက သိပ္လြယ္ကူလြန္းတယ္။
အိမ္တံခါးဝဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မေအးစက္ဘူး မိတ္ေဆြ။
ပြင့္ထြက္လာတဲ့ အျမွဳပ္ေတြနဲ႕
ဂစ္တာကို ဆူဆူေဝေဝ ေနာက္ျပန္တီးခတ္။
စီးကရက္မီးခိုးေငြ႕ေတြက မ်က္ႏွာက်က္ကို တြန္းေရႊ႕တယ္။
မိသားစုေလာက္ ဘယ္ေကာင္းကင္မွ ၾကယ္မစံုဘူး။
က်ယ္လ်ား မွဳန္ရီတဲ့ စင္ျမင့္ေပၚ
ၾကိမ္ႏွဳန္းျမင့္ ဆႏၵၾကိဳးတစ္စံုစာနဲ႕
ဂစ္တာကို ပင့္ေျမွာက္ ေနာက္ျပန္တီး။ ။

ႏိုင္မြန္ေအာင္သြင္

Source: unknown

စာသားကဗ်ာ

၁။ အဲဒီေန႔အားလံုးဟာ အူလမ္းေၾကာင္းတစ္ခုလံုးကို ေျပာင္းျပန္လန္ေအာင္ ေခ်ာက္ခ်ားတယ္
၂။ လူဆိုတာကို ငါက တိရစၦာန္ေတြလို႔ မျမင္ဘူး မီးၿမိွဳက္ထားတဲ့ သူတို႔စစ္ အတြင္းထဲမွာ ဖံုးထား ဖိထားခဲ့ၾက
၃။ အား ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ျဖစ္လိုက္တာ ဆိုး၀ါးလြန္းတာ ယမ္းခါေနတဲ့ လူ႔အျဖစ္
၄။ ေညွာ္နံ႔ကို အဆုတ္ထဲက အေ၀းေရာက္ေအာင္ တအား႐ွဴထုတ္ၿပီး အသက္ကို ဖိေအာင့္ပစ္လိုက္တယ္
၅။ ဖင္က်ပ္ဂ်င္းေဘာင္းဘီေက်ာဘက္မွာ မည္သည့္ဓားေျမွာင္ကိုမွ ငါသို၀ွက္မထား
၆။ မင္းဆီက တုပ္ေကြးေတြ ငါ့ဆီက ဗိုင္းရပ္စ္ ဟိုေကာင့္ဆီက တဏွာႏွာေခ်မႈေတြနဲ႔ ကူးစက္လိမ့္မယ္
၇။ ၀ိုးတ၀ါးသံသယေတြနဲ႔ခ်ည္းပါဗ်ာ စိုးရိမ္လြန္လိုက္တာကြာ အရိပ္ကို အျပင္မွာ ခ်န္ထားခဲ့ၿပီး သူတံခါးေခါက္ေနတာ
၈။ ငါထမဖြင့္ေတာ့ဘူး ငါ့ကို ျပန္၀ါးမ်ဳိသြားလိမ့္မယ္ သားရဲလို ႐ိုင္းပ်လိမ့္မယ္ သတ္ပံုက်မ္းထဲက သတ္မွတ္ထားၾကတဲ့
၉။ အမွန္ေရးထံုးေတြလို ဘ၀လမ္းကို ငါျပင္ေရးလို႔ ရရင္ အခ်စ္စိုျပည္ျခင္းေတြအျပည့္လို႔ ငါေရးမယ္
၁၀။ ငါေတာင့္ခံမထားႏိုင္တာ ခံႏိုင္ရည္မရွိဘူး ဗေလာင္းဗလဲ အဆက္ေတြ
၁၁။ ေပါ့ပ္ဂ်ာနယ္ႀကီးေတြဆီက ေဖာ္ျပေနၾကတဲ့ အေဖာ္ပံု အညွီအေဟာက္အသားေပး သတင္းေတြ အင္တာဗ်ဴးေတြ
၁၂။ ဟိုသင္း ဟိုအ၀ွါေတြ ထိမ္ခ်န္ထားၾကတဲ့ ေရစုန္ေမ်ာ အနာဂတ္အဓိပၸာယ္ေတြ သူတို႔ေျမာေနၾကတယ္ေဟ့
၁၃။ ေရ စြမ္းအင္ ေလာင္စာ ပိတ္ျဖဴအုပ္လိုက္ၾကမလား ေဘးအဆိုးဆံုးရဲ႕ အျမစ္တြယ္ဖြာထြက္ခိုင္မာလာတာေတြကို
၁၄။ လက္ပိုက္ၿငိမ္သက္ၾကည့္ေနၾကရက္သလား ငါ၀မ္းနည္းပါတယ္ မ်က္ရည္အေလာင္းေတြခ်ည္းပဲ
၁၅။ ညေတြမွာ ၾကယ္ကို ေငးသူ ငါပဲ ပပ္ၾကားအက္တယ္ အက္ေၾကာင္းေတြနဲ႔ဟု
၁၆။ အခုနိစၥဓူ၀ကို ပ်က္ယြင္းေနတယ္ ေရာက္ခ်င္ၿပီး မေရာက္ဘဲ အေ၀းဆံုးက ေနရာမွာ ငါေဆြးေဆြးေနတယ္
၁၇။ ေကာ္ဖီခါးခါးေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလး ငါ့ေသြးေၾကာထဲ စီး၀င္ပါဦး ငါ့ကို နားမလည္ေသးဘူးလား
၁၈။ အဆိပ္အေတာက္ေတြ ငါေက်ာ္ျဖတ္ရတာ အတိတ္အေျပာက္ေတြ ငါစြန္းထေနတာ
၁၉။ စိတ္ကို ေသေက်ေစတာေတြကို အသံုးမျပဳနဲ႔ေတာ့
၂၀။ ေနာက္ၾသဇ၀တ္ဇ္ ေနာက္ေနာက္ၾသဇ၀တ္ဇ္ ေနာက္
၂၁။ အဖုထြက္လာေနတယ္ကြာ အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္ေတြကြာ
၂၂။ ငါတကယ္ကို လွီးထုတ္ပစ္လိုက္ခ်င္တယ္
၂၃။ မသတီေတာ့ဘူး ခၽြန္ျမည့္ေနတဲ့ အရာနဲ႔ ျဖားေယာင္းလာမႈေတြကို ဖိလွီးပစ္လိုက္မိမယ္ အႏၱရာယ္မိုင္း
၂၄။ အၿမဲေနရာအႏွံ႔မွာ ျပည့္ႏွက္ေနတာ
၂၅။ လိွမ့္မယ္ ေက်ာက္တံုးေတြလို ကိုယ္လွိမ့္မယ္ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို ေခ်ာင္းေနတာမ်ဳိး
၂၆။ အမဲလိုက္တာမ်ဳိး ညွဥ္းတာမ်ဳိး ေ၀းရာ ကိုယ္လွိမ့္သြားမယ္ ဥစၥာ ပါ၀ါ ဘာညာေတြကို ေသြးလို မစုပ္ခ်င္ဘူး
၂၇။ ရက္စက္သူ ငါမျဖစ္ခ်င္ဘူး မင္းနဲ႔ ငါ့အၾကားကိစၥေတြ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေဆြးေႏြးခ်င္တယ္
၂၈။ စိတၱဇနဲ႔ ဆက္ဆံေရးေတြ ေဟာက္ပက္ေနတဲ့ မ်က္တြင္းေတြ ဒီမေကာင္းတာေတြကို ဒီအတိုင္းထားမလား
၂၉။ ေရ အေမာေျပေအာင္ ကမ္းပါ ေရ ေရ
၃၀။ မစိုးရိမ္ပါနဲ႔
၃၁။ မေကာင္းဆိုး၀ါးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေကာင္းတာ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး


စိုးမင္းေအာင္
6:50 PM 9/26/2011
(ကဗ်ာဆရာ၏ FB စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)