လွသန္းအတြက္သာမန္ကဗ်ာ႐ိုး႐ိုးတစ္ပုဒ္

သူလာတယ္
မိုက္ေၾကြးတင္အထပ္ထပ္တင္ဖို႔
မွန္ဘီလူးလိုေလာကကိုေဇာက္ထုိးၾကည့္ၿပီး
ပံုရိပ္အတည့္ၿပန္ေဖာ္ဖို႔
ေန႔ကိုညလုပ္ၿပီး ညကိုေန႔လုပ္ဖို႔
ပင္လယ္ေလာက္ဒုကၡၾကီးေတြကိုထမ္းပိုးဖို႔

သူလာတယ္
ခါခ်ဥ္ေကာင္လိုမသန္တဲ့ခါးနဲ႔
ပီဆာေမွ်ာ္စင္ၾကီးေစာင္းေနတာၿပန္တည့္ဖို႔
တံေထြးတပ်စ္ပ်စ္ေထြးလိုက္
နတ္စကားေၿပာလိုက္လုပ္ဖို႔
ကိုယ့္႐ုပ္မွကိုယ္အားမနာ
ေရသူမေတြနဲ႔ရည္းစားထားဖို႔

သူလာတယ္
စုန္းလိုေတာက္တဲ့မ်က္လံုးနဲ႔
အခ်ိဳးမတည့္တာေတြစုပ္ယူၿပီး
သူ႔ကိုယ္ပိုင္မာေက်ာစတိုင္လ္နဲ႔ေရာေမႊကာ
လူတာရဲ႕မ်က္မုန္းက်ိဳးမႈကိုခံယူဖို႔

သူလာတယ္
ၿမစ္ရဲ႕ေအာက္ေၿခမွာ
တီေကာင္မပါတဲ့ငါးမွ်ားခ်ိတ္နဲ႔
ေ႐ႊဒဂၤ ါးၿပားေတြကိုမွ်ားဖို႔
အသက္မပါေၿခာက္ကပ္ကပ္ရယ္သံနဲ႔
ကလင္တန္ကိုဟားဖို႔

သူလာတယ္
“ကဗ်ာေတြ႐ွင္ခ်င္ရင္
ကဗ်ာဆရာေတြေသဖို႔သာၿပင္ေပေတာ့…” လို႔
ကဗ်ာဆရာဆိုတဲ့လူေတြကိုတပ္လွန္႔ဖို႔
ႏုိဘယ္ဆုရတယ္လို႔
အိပ္မက္လုိလို တကယ္လိုလို
ပါးစပ္အရသာခံဖို႔

မေအေပး
ကဗ်ာေတာ့ ေတာ္ေတာ္အေရးေကာင္းတဲ့ေကာင္။ ။
ခင္ေအာင္ေအး
၂၆-၁၁-၉၉

အခ်င္းခ်င္းဖတ္ဖို႕

ကဗ်ာဆရာ လွသန္း က်န္းမာေရးအေျခအေနဆိုးဝါးေနသျဖင့္ ေဆးရံုတင္ထားရသည္ဟု ၾကားသိရသည့္အတြက္ Burmesepoetryfoundation Group မွမ်ားစြာစိုးရိမ္ပူပင္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါသည္။ ကဗ်ာဆရာ လွသန္းႏွင့္ နီးကပ္စြာ ေနထိုင္ခဲ့ဖူးသည့္ ကဗ်ာဆရာ ေနႏြယ္၏ ကဗ်ာတပုဒ္ကို တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။

Burmesepoetryfoundation Group


အခ်င္းခ်င္းဖတ္ဖို႕



ဒုန္းစိုင္းသည္

နတ္ဝင္သည္

ေမွာ္ဝင္သည္

ဆံပင္ရွည္တရမ္းရမ္း

ပါးစပ္အုံ တရမ္းရမ္း

လက္မရြ႕ံ တရမ္းရမ္း

သင္သည္ကား လွသန္း

အစားထိုးခြဲစိ္တ္လို႕မရတဲ့ၾကည္ေမာင္သန္း

ဇမၺဴဒိတ္ နိမိတ္ထြန္း သန္း။



ေမာင္သီးသန္႕ေရ

ရန္မခ ပါေစနဲ႕

သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္းစံရပါေစ

လိပ္ျပာသန္႕ သန္႕ပါေစ။

ေနႏြယ္

မတ္လ ၂၀၁၁

ကဗ်ာေန႕အတြက္ Burmesepoetryfoundation ရဲ႕ ႏွဳတ္ဆက္စကား

ကမၻာ့ကဗ်ာေန႕တဲ။့ ဗမာျပည္မွာေတာ့ စလုပ္ျဖစ္တာ ဆယ္စု တစ္စုနီးပါးေလာက္ေတာ့ ရွိေရာ့မယ္။ ဒီႏွစ္ပိုင္းေတြ အတြင္းမွာ ကဗ်ာနဲ႕ပတ္သက္လို႕အေတာ္ေလး တက္ၾကြလန္းဆန္းတဲ့ လွဳပ္ရွားမွဳေတြ ေတြ႕လာရတယ္။ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာပါပဲ။ ကဗ်ာမ်ိဳးဆက္ တခုမွ တခု စီးဆင္းေနတဲ့ အလ်ဥ္ကိုလဲ ျမင္ေနရတယ္။ ကဗ်ာေတြ ပိုမို ေတာက္ပလင္းလက္လာမယ့္ အရိပ္အေယာင္ေတြလည္း ျမင္ေနရတယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကေန တဆင့္ ခုန္ထြက္ျပီး ပို႕စ္ေမာ္ဒန္ဆီ ခ်ဥ္းကပ္လာတဲ့ ကဗ်ာေတြ ေဝေဝဆာဆာ ေတြ႕ျမင္လာရတယ္။ အထူးသျဖင့္ အြန္လိုင္းနဲ႕ ပံုႏွိပ္ ကဗ်ာေလာက ၂ ခု ပိုမို နီးကပ္ယွက္ႏႊယ္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ၾကာရင္ေတာ့ တသားတည္းနီးပါး ျဖစ္လာမွာပါ။ တထပ္တည္းေတာ့ မတူညီႏိုင္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ကြာဟခ်က္ က်ဥ္းေျမာင္းလာမယ္။ ကူးလူးဆက္ဆံမွဳ ပိုမို က်စ္လစ္ လာမယ္။ Burmesepoetryfoundation Group က ဒီလိုပဲ သံုးသပ္ မိပါတယ္။

ႏိုင္သေလာက္ဝန္ကေလး ထမ္းရင္းနဲ႕ Burmesepoetryfoundation ဆိုတဲ့ ဘေလာ့ကေလးလဲ အခါလည္ ေက်ာ္ခဲ့ပါျပီ။ အားရ ေက်နပ္စရာေတာ့ မေကာင္းေသးဘူး။ ဒီထက္ပိုမိုက်ယ္ျပန္႕ထိေရာက္ အားေကာင္းတဲ့ တင္ဆက္မွဳေတြ လုပ္ခ်င္ေသးတယ္ပူးေပါင္း ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္မွဳ ျပဳလိုသူ ေတြကိုလည္း လက္ကမ္း ၾကိဳဆိုပါတယ္လို႕ ေဟာဒီကဗ်ာေန႕မွာ တခုတ္တရ ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါတယ္။

ဗမာကဗ်ာျမစ္ၾကီး အားေကာင္းေမာင္းသန္စြာ စီးဆင္းႏိုင္ပါေစ

Burmesepoetryfoundation Group
burmesepoetryfoundationgroup@gmail.com

ငါ့အေမကို ဘာလုပ္တာလဲ

ငါ့အေမကို ဘာလုပ္တာလဲ၊ ကေလးတစ္ေယာက္ ေမးတယ္။ သူ႕ခါးကိုေထာက္လို႕ ငါ့အေမကို ဘာလုပ္
တာလဲ။ ေဟ့..ဒီမွာ ေမးေနတယ္ကြ။ မင္းပဲေျဖလိုက္ကြာ။ ငါမသိဘူး။ ငါမသိတာေတြ အမ်ားၾကီးကြ။
မင္းအေမက မင္းတို႕အိမ္ထဲမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနမွာေပါ့ကြာ။ ထပ္ေမးတယ္ ကေလးက ငါ့အေမကို ဘာလုပ္
တာလဲ။ ေအး..ငါတို႕လဲ အဲဒါကိုပဲ သိခ်င္ေနၾကတာ။ မင္းသိရင္ေျပာေလ၊ မင္းကို သရဲသၾကားလံုးေၾကြးမယ္။
ေဟ့ေကာင္.. ငါတို႕ဆီမွာ သရဲသၾကားလံုးမရွိဘူး။ သိပ္ခါးတဲ့ ေဆးျပားေတြပဲ ရွိတယ္။ ဟိတ္..ခ်ာတိတ္
မင္းေသာက္မလား။ ငါ့ အေမကိုဘာလုပ္တာလဲ။ ကေလးဟာ သူ႕ေမးခြန္းကို ဆက္လက္ေမးျမန္းတယ္။
သူ႕ခါးကို ေထာက္ျမဲ။ ေမွာင္ေတာ့မယ္ ကေလး၊ မင္း အိမ္ျပန္ေတာ့ မင္းအေမက မင္းကို ေစာင့္ေနလိမ့္မယ္။
ငါတို႕မွာ အခ်ိန္မရွိဘူး၊ ျပီးေတာ့ ငါတို႕မွာ အေမ မရွိဘူးကြာ။ ဘယ္သူေျပာတာလဲ၊ လူအ၊ မင္းအေမက
နယူးေယာက္မွာ၊ ငါ့အေမက ဂ်ိဳဟာနစၥဘတ္မွာ၊ ဒီေကာင့္ အေမက ေဟတီမွာ ငါ့အေမက ေဟတီမွာ
မဟုတ္ဘူး တရုတ္ျပည္မွာကြ။ ငါ့အေမက အားလံုးထဲမွာ အသက္အၾကီးဆံုး။ ညညဆို မွန္အိမ္ကေလး
ထြန္းျပီးက်မ္းစာ အျမဲဖတ္တယ္။ ငါ့အေမက သြားေတြ တစ္ေခ်ာင္းမွ မရွိေတာ့ဘူးကြ။ သူက ႏြားႏို႕ပူပူ
ၾကိဳက္တယ္ ေရဒီယိုနားေထာင္တယ္။ ငါ့အေမက မ်က္စိသိပ္မွဳန္တာ။ ဒါေပမယ့္ ငါ့ကို ဘယ္ေတာ့ျဖစ္ျဖစ္
မွတ္မိတယ္ သူက အေမွာင္ထဲမွာ ထုိင္ရင္း ငါ့ကို အျမဲေစာင့္တာ။ ေမရီမွာ သိုးကေလး တစ္ေကာင္ရွိတယ္
ဆိုတဲ့ ေတး မင္းတို႕ နားေထာင္ဖူးသလား။ ငါ့အေမကို ဘာလုပ္တာလဲ၊ ကေလးကေမးတယ္။ႏွစ္ကာလ
ေတြက သူ႕ကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ေတာ့ ကေလးဟာ အဘိုးၾကီးတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားတယ္။
သူက ဆက္ေမးေလတယ္။ ငါ့အေမကို ဘာလုပ္တာလဲ။ မင္းပဲ ေျဖလိုက္ပါကြာ။

ေနမ်ိဳး
၁၆၊ ၃၊ ၂၀၁၀

(ခ်င္းတြင္းမဂၢဇင္း အမွတ္ ၅၃၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၁၀ မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)

အသည္းစြဲ ကဗ်ာဆရာ ၃

ဒီမနက္ ကမၻာၾကီးကို နားေထာင္အျပီး

ငါ ကမၻာၾကီးထဲ ခုန္အဆင္းမွာေပါ့

မ်က္ႏွာသစ္ရမယ္

သြားတိုက္ရမယ္။


သြားတိုက္ရမယ္! ။


အဲဒီမွာ..

ငါ ဆတ္ကနဲ က်င္စက္ထိသလို

ငါ ခုပဲ အဲ့ဒီျပကြက္ကို ျပန္ၾကည့္ရသလုိ အမွတ္ရရ

သူမရဲ႕ ‘သြားတိုက္ပံု’ သရုပ္ေဆာင္ျပကြက္ကေလး။


သူမဟာ

သြားတိုက္ခဲ့

သြားတိုက္ျပီး ပလုပ္က်င္း

ပလုပ္က်င္းျပီး ပလုပ္ကို

ျမိဳခ်လိုက္တယ္။


ျပီး။ သူမရဲ႕ ဓါတ္ပံု

သူမရဲ႕ Kawabata Mamiko ဆိုတဲ့ အမည္

သူမရဲ႕ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္

ငါ ဖတ္ရတယ္။


I am not an artist

I am a ..worker တဲ့။


ဒီကဗ်ာကိုဖတ္မိတဲ့ မိတ္ေဆြ

ခင္ဗ်ား သြားတိုက္ျပီးပါျပီလား။ ။


ေအာင္ခ်ိမ့္

(အသည္းစြဲ ကဗ်ာဆရာ စာအုပ္မွ)


ဘာသာျပန္ဆိုသူ ေမာင္သာႏိုး

Favourite Poet 3

This morning after listening to the world
I was about to jump into the world when
I must wash my face
And brush my teeth.

Brush my teeth!

Then and there,
as if electrocuted all of a sudden
as if I had to view the scence again – vividly
her acting of the way she brushed her teeth!

How she
brushed her teeth
then gurgled
and the gurgle
she swallowed

Then her photograph
her name Kawabata Mamiko
a quote from her
I read:

“I am not an artist
I am a…worker”

My friend, who reads this poem
Have you brushed your teeth?

Aung Cheimpt
September 2005

Translated by Maung Tha Noe

ေကာက္ေကြ ့တဲ့ျမစ္ကို ဆြဲဆန္ ့ႏိုင္ၾကပါ့မလား


(၁)
၁၉၆၄ ခုႏွစ္ေလာက္ကပါ...။ ေတာင္ဗီယက္နမ္မွာ ကမၻာ့အင္အားအႀကီးဆံုး အေမရိကန္တပ္ေတြနဲ႕ ေတာင္ဗီယက္နမ္ ရုပ္ေသးအစိုးရ ငုယင္ေကာင္ကီးရဲ့ တပ္ေတြ ဖရုိဖရဲ စစ္ရႈံးေနတုန္း။ ေျမာက္ဗီယက္နမ္နဲ႕ ေတာင္ဗီယက္နမ္လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ေတြက ၿမိဳ ့ေတာ္ ဆိုင္ဂုံကို ဝိုင္းထားတဲ့အခ်ိန္...။
မနက္ခင္း လဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ၾကတဲ့အခါ သတင္းစာကို စားပြဲေပၚမွာျဖန္ ့ၿပီး က်ေနာ္တို ့က ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲေျမပံုကို ဝိုင္းစုမွတ္သားေနခဲ့ၾကပါတယ္။ က်ရႈံးသြားတဲ့ ေတာင္ဗီယက္နမ္ၿမိဳ ့ေတြ တၿမိဳ ့ၿပီးတၿမိဳ႕ ကို က်ေနာ္တို ့လက္ထဲက မင္နီေခ်ာင္းနဲ ့ဝိုင္းပတ္မွတ္သားလိုက္ၾကပါတယ္။
က်ေနာ္တို ့ဟာ အဲဒီတုန္းက ဗီယက္နမ္မ်ိဳးခ်စ္တပ္ေတြဘက္ကရပ္တည္ၿပီး ေန႕စဥ္ လဘက္ရည္ဆိုင္ ရင္ခုန္သံစည္းခ်က္နဲ ့ စစ္ပြဲႀကီးတပြဲကို ေစါင့္ၾကည့္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္။
မွတ္မိပါေသးတယ္။ ကိုခါး( ငခါး-ကြမ္းျခံကုန္းမဟုတ္ပါ)က ဆံပင္ ေၾကာေထာက္နဲ ့။ ကိုဦး (ကဗ်ာဆရာ မင္းခိုင္ဦး) က ေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီနဲ ့။ ကိုစန္းေမာင္( ယခု ပဲခူးၿမိဳ ့က ေရွ ့ေနႀကီး ဦးစန္းေမာင္) က လည္ကတံုးအက်ီနဲ ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ ရင္ပတ္ၾကယ္သီးျဖဳတ္အက်ီ ခ်က္ျပဳတ္ပုဆိုးနဲ ့။
ဒီတုန္းက ပဲခူးၿမိဳ ့က က်ေနာ္တုိ ့လူငယ္တသိုက္... ေမာ္စီတံုးရဲ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေခါင္းစီးကိုယူၿပီး “ဆီးပြင့္” ဆိုတဲ့ ဘာသာျပန္ကဗ်ာစာအုပ္ ထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အရွိန္အဟုန္ႀကီးႀကီးနဲ ့တက္လာေနတဲ့ တကမၻာလံုးက အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲေတြကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ ့ “ဒီေရ” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ကိုလည္း ထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အခု...ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္ ငါးဆယ္...ၾကာၿပီးတဲ့ေနာက္။ ၾကည္ေမာင္သန္းရဲ့  “ကဗ်ာ ၁၀၀ ႏွင့္ ကဗ်ာဆရာကြယ္လြန္ျခင္း” ကဗ်ာစာအုပ္ထဲက “ သူတို ့” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကိုဖတ္မိတဲ့အခါ က်ေနာ္ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ အလြမ္းျမစ္ထဲ ေမ်ာလိုက္မိတယ္။


သူတို ့
တၿပိဳင္နက္ ဆံပင္ရွည္ထားၾက
ဘီးတယ္လ္သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ၾက
ေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီေတြ ဝတ္ၾက
ဗီယက္နမ္စစ္ကို ဆန္ ့က်င္ၾက
သူတို ့
အသံသစ္ေတြနဲ ့ ဧည့္ဝတ္ေက်ျပြန္ခဲ့ၾကတယ္။

သူတို ့
တၿပိဳင္နက္ လဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ ရီေဝၾက
ပင့္ကူအိမ္ထဲက ပိုးေကာင္ေတြလို ဘဝ
ရုတ္တရက္ ေဂၚဘာေခ်ာ့ဗ္၊ ဘာလင္တံတိုင္းနဲ ့
အေရွ  ့ဥေရာပကို အာရုံစိုက္မိၾက
သံကန္ ့လန္ ့ကာကို ဆြဲဖြင့္ၾက
သူတို ့
ကမၻာႀကီးကို လက္နဲ ့ဆြခဲ့ၾကတယ္။

သူတို ့
တၿပိဳင္နက္ ဆံပင္ေတြ အေရာင္ဆိုးၾက
ဟစ္ေဟာ့သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ၾက
ကြန္ပ်ဴတာနဲ ့ထိေတြ ့ၾက
ဂိမ္းစ္ေတြ ကစားၾကရင္း
အႏိုင္ရတာကို အရသာေတြ ့ၾက
သူတို ့
ေကာက္ေကြ ့တဲ့ျမစ္ကို ဆြဲဆန္ ့ႏိုင္ၾကပါ့မလား...။

(၂)
လြတ္လပ္မႈရဲ့ သေကၤတဟာ
ကမ္းေျခတစ္ခုလို ့ဆိုရင္
ဟိုမွာ
ကမ္းေျခတစ္ခု အဓြန္ ့ရွည္ဖို ့
မာေက်ာေက်ာရုပ္ရည္နဲ ့
အကာအကြယ္ေတြ ေပးေနသူေတြ...။
                (ၾကည္ေမာင္သန္းရဲ့ ေက်ာက္ေဆာင္မ်ား ကဗ်ာမွ...)

က်ေနာ္တုိ ့ေခတ္တုန္းကေတာ့ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဆိုတာလည္း မာေက်ာေက်ာ စိတ္ဓါတ္ရုပ္ရည္နဲ႕ ပါပဲ။ ကၽြန္း အစာငတ္ခံတိုုက္ပြဲမွာ က်ဆံုးသြားတဲ့ ကိုေလးေမာင္ ဆိုတာလည္း မာေက်ာေက်ာ ရုပ္ရည္နဲ ့ပါပဲ။ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ကို ေရးသြားတဲ့ ဗိုလ္မွဴးခ်စ္ေကာင္းဆိုတာလည္း မာေက်ာေက်ာရုပ္ရည္နဲ ့ပါပဲ။
က်ေနာ္တို႕ဟာ က်ေနာ္တို႕ေခတ္မွာ ေလးစားရမယ့္သူကို တေလးတစားရွာခဲ့ၾကတယ္။ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြကို ဘယ္သူေတြ ကာကြယ္ဖို ့ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသလဲဆိုတာ သိခ်င္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုပါေတာ့။
အဲဒီ မာေက်ာေက်ာရုပ္ရည္နဲ ့လူေတြဟာ ေက်ာက္ေဆာင္ကို ကာကြယ္ရင္းနဲ ့က်ဆံုးသြားခဲ့ၾကသလို က်ေနာ္တို ့ကေကာ က်ေနာ္တို႕ ေခတ္ႀကီးအတြက္ ဘာေတြမ်ား သက္ျပင္းေတြ ေခၽြခဲ့ၾကသလဲ။ က်ေနာ္တို႕ ကမၻာေျမႀကီးအတြက္ ဧည့္ဝတ္ေက်ခဲ့ၾကပါရဲ့လား။

ႏွစ္ေတြလည္း ရူးသလို ေပါသလို ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ၿပီ
ဒီလိုအေနအထားမွာ
ေသသြားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို သတိရတယ္
မေသမရွင္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ ့
ေသခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတို ့ေရ
တို ့ေနာက္က ဆံပင္ နီေၾကာင္ေၾကာင္ မ်ိုဳးဆက္ကို
တို ့ ဘာေတြ လက္ဆင့္ကမ္းႏိုင္ခဲ့ပါသလဲ။
          (ၾကည္ေမာင္သန္းရဲ့ သူငယ္ခ်င္း အပ်င္းေျပဖတ္ဖို ့ ကဗ်ာ..မွ)

ဒီကဗ်ာပိုဒ္ကိုဖတ္ေတာ့ ကိုယ့္ အတၱ ပုဂၢလိက ဒိုင္ယာရီထဲမွာ ကမၻာႀကီးကို မ်က္ကြယ္ျပဳသြားၾကတဲ့ ကဗ်ာဆရာတိုက္ေမာင္းကို သတိရတယ္။ ႏိုင္ဝင္းေဆြကို သတိရတယ္။ ေသခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာမ မိဆူးပြင့္ကို သတိရတယ္။ မေသမရွင္ျဖစ္ေနတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိရတယ္။
တခ်ိန္ကေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္...။ ၾကည္ေမာင္သန္းရဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲကလို က်ေနာ္တို ့ဟာ ဟစ္ပီေယာင္ေယာင္ ဂ်စ္ပစီေယာင္ေယာင္နဲ ့ စံနစ္တစ္ခုရဲ့ သားေကာင္ျဖစ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ က်ေနာ္တို ့ ဓါးေတာင္ကိုေက်ာ္ၿပီး မီးပင္လယ္ကို ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား။ က်ေနာ္တို ့ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ အခ်ဳပ္ခန္းေတြ ေထာင္ေတြ ရဲဘက္စခန္းေတြ ပိုုက္လံုးႀကီးေတြ ရထားသံလမ္းေတြ ဘူတာရုံေတြ ပလက္ေဖါင္းေတြ အရက္ဆိုင္ေတြကို ျဖတ္သန္းရင္း...က်ေနာ္တို႕ စစ္ေအးေခတ္ႀကီးကို ထားခဲ့ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ တစ္ပါတီစံနစ္ကို ထားခဲ့ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။
တခ်ိဳ ့က ေက်နပ္ လိုက္ၾကတယ္။ ေက်နပ္လိုုက္တာနဲ႕ တၿပိဳင္နက္ လြတ္လပ္မႈဟာ က်ဆံုး သြားၿပီ ဆိုတာ မသိလိုက္ ၾကဘူးေလ။
မီးတိုင္ေအာက္က မ်က္လံုးတစံုဟာ အခုေတာ့ ညကပြဲခန္းမထဲမွာ ေရာင္းအားျမွႈင့္ မ်က္လံုးတစံုအျဖစ္ ေစ်းကြက္စီးပြါးေရးဆန္လာတာ က်ေနာ္တို ့သတိျပဳမိပါရဲ့လား။
က်ေနာ္တို႕ က တစ္စက္မွ မယိုဖိတ္ရေအာင္ ေနခ်င္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ တာက်ိဳးတဲ့အသံႀကီးကသာ ေခတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို လႊမ္းသြားခဲ့တယ္။

အ ကာလ

စိန္ပန္းေတြ ေျမခ
ဆိတ္ဖလူးရနံ ့ေမႊးျမ
အသံမဲ့ ၾကယ္ေတြ ေၾကြက်
အ ကာလ။

ကေလးရယ္
မင္းကို ေမြးတဲ့အခါ
ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်
အ ကာလ။

ကေလးရယ္
မင္းအေမ အျပင္းအထန္ ခ်ီတက္ခဲ့ရ
မင္းအေဖ အသည္းအသန္ ထြန္ယက္ခဲ့ရ
အ ကာလ.

တကယ္ေတာ့ ကေလးရယ္
ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြးၾကည့္ေတာ့မွ
အ ကာလဆိုတာ
ညတညရဲ့ စ်ာပန ျဖစ္ေနရဲ့။ု

          တခါတရံမွာ က်ေနာ္တို ့ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြထဲ ဆင္းခဲ့မိၾကတာလည္း ရွိတယ္။ ဒီေခတ္ရဲ့ေထာင္ေခ်ာက္ေတြက ဥပဓိရုပ္မၿငိမ္ဘူးေလ။ အေရာင္စံုလြန္း ေထြေထြျပားျပားျဖစ္လြန္းေတာ့ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြက ဗို႕အားျမွင့္ဘို႕ မလိုေလာက္ေအာင္ကိုပဲ အန႔ံ ျပင္းတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ဆယ္ေယာက္ရွိရင္ ဆယ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ရွိရင္ ႏွစ္ေယာက္ လမ္းေတြကြဲၾကရတယ္။ က်ေနာ္ဆုေတာင္းတယ္ေလ...။ လမ္းဆံုတေနရာမွာေတာ့  ေထာင္ေခ်ာက္ထဲက လူတခ်ိဳ႕  ျပန္ဆံုႏိုင္ေကာင္းရဲ့လို ့ေပါ့။  ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္လြန္းတဲ့ ေခတ္ႀကီးတစ္ေခတ္ရဲ့ စ်ာပနကို အတူတူ လိုက္ပို ့လို ့ ရစေကာင္းရဲ့ေပါ့။
          ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေသနတ္တစ္လက္နဲ ့ လက္တင္အေမရိကတိုက္က လူငယ္တစ္ေယာက္ကိို က်ေနာ္တို႕ အားက်ခဲ့ဖူးတာ ေကာင္းပါတယ္။ အင္းစိန္ေထာင္ထဲက လွဲပစ္လိုက္တဲ့ သမိုင္းဝင္ ဆိတ္ဖလူးပင္ကို လြမ္းတတ္တာ ေကာင္းပါတယ္။ ကိုဗဟိန္းက လေရာင္ေအာက္မွာထိုင္ၿပီး  ခင္မႀကီးဆီ စာေရးခဲ့တာ ေကာင္းပါတယ္။
          ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္က ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ ကဗ်ာပုဒ္ေရ ၁၀၀ နဲ ့ ေလာကႀကီးကို ႀကိဳးပစ္ၿပီး ဖမ္းဖို႕ ၾကိဳးစားသြားတာ ပိုၿပီးေကာင္းပါတယ္။

(၃)
ၾကည္ေမာင္သန္း ရဲ့ “ကဗ်ာ ၁၀၀ ႏွင့္ ကဗ်ာဆရာ ကြယ္လြန္ျခင္း” ကဗ်ာစာအုပ္ကို ဖတ္ရႈခံစားၾကည့္ခဲ့တာပါ။
ဒီကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာ “ၾကည္ေမာင္သန္း” ရဲ့ စာေပေလာကအတြင္း စတင္ေျခခ်တဲ့ကဗ်ာ “ဆူးေလလမ္း၏ ရာဇဝင္ ကဗ်ာ”၊ ဟန္သစ္မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာအဖြဲ ့ရဲ့ ၁၉၉၄ တစ္ႏွစ္အတြင္း အႀကိဳက္ဆံုးကဗ်ာ “ေျဖာင့္ခ်က္”၊ မႏၱေလး စာဖတ္သူမ်ားရဲ့ အေကာင္းဆံုးကဗ်ာဆုရ ကဗ်ာ(၁၉၉၈) “လက္”၊ ၂၀၀၆ ပ်ဥ္းမနား အလယ္ရိုးမ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆုရ “ေတာင္အေမရိကကို သြားခ်င္တယ္” ကဗ်ာ၊ ၂၀၀၆ ေရႊအျမဳေတ စာေပဆု(ကဗ်ာ) အျဖစ္ “အာရွတိုက္ရဲ့ တစ္ေနရာ” ၊ ၂၀၀၆ ေရႊဘိုၿမိဳ ့ ပန္းကဗ်ာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆုရ “ငါလည္းတစ္ေန ့” ကဗ်ာေတြကိုု ထည့္သြင္းေဖၚျပပါရွိတာေတြ ့ရလို ့ ပိုမို စိတ္ဝင္စား ခံစားခဲ့ရ။

(၄)

“ၾကည္ေမာင္သန္း” ရဲ့ “ကဗ်ာ ၁၀၀ ႏွင့္ ကဗ်ာဆရာကြယ္လြန္ျခင္း” ကဗ်ာစာအုပ္ကို က်ေနာ္ဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေမးခြန္းေတြလည္း ေမးမိသြားပါတယ္။
က်ေနာ္တို ့ရဲ့ တံပိုးတန္းေခတ္မွာ ေကာက္ေကြ ့တဲ့ျမစ္ကို ဆန္ ့ေအာင္ ဆံပင္နီေၾကာင္ေၾကာင္ လူငယ္ေတြ တကယ္ ႀကိဳးစားေနၾကမယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ယံုၾကည္လ်က္...။
ရာဇဝင္ျမစ္ကေတာ့ တံတားေအာက္မွာ စီးဆင္းသြားေနလ်က္...။    ။

ၿငိမ္းေဝ