ဘေလာ့ဂ္ ကဗ်ာဆရာမ်ားရဲ႕ႏွစ္သစ္ကူး ကဗ်ာပြဲေတာ္ အစီအစဥ္ ၆ (ခင္ေအာင္ေအး၊ ေဇယ်ာလင္း၊ သိုးထိန္း၊ လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္)

ဘေလာ့ဂ္ကဗ်ာဆရာမ်ားရဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူးကဗ်ာပြဲေတာ္ အစီအစဥ္ ၆


၂၀၁၀၊ ဗမာကဗ်ာ အဆက္အေပါက္၊ ဗမာ ကဗ်ာေဗဒနဲ႕ မသိကိန္းတခု

လ ေရာင္နဲ႕ နာနတ္ယုိ တျခမ္းစီ သုတ္ထားတဲ့ ေပါင္မုန္႕ ဟုတ္ကဲ့ အေရျပားနာ မူရင္းၾကယ္ေတြရဲ႕ အရိပ္
အေယာင္မွ် ဘဏ္လုပ္ငန္းဆိုတာ ဒီလိုျမန္ျပီး ဒီလိုလြယ္ကူရမယ္ သိပ္ေျပာခ်င္ဆိုခ်င္စိတ္ေတြ ယိုဖိတ္ေနတုန္း
ပန္းပြင့္ဖတ္ႏုႏုေလးေတြ အေႏွး ေၾကြက်လာ (ဖတ္ပါ) အကူအညီ ျပဴတင္းေပါက္ စားပြဲ တန္ဆာပလာ နာရီလက္
တန္ ေျပာင္းျပန္လည္ရင္း ထီးမ်ား ခေမာက္မ်ား ဘိန္းအစားထိုး ပန္းဂ်ံဳ “ဟယ္ ခရုေတြ” မီးေရာင္ဟာ အဲဒီေနာက္
ကို ထပ္ခ်ပ္မကြာလိုက္ရင္း “ ဒီဟာ ေကာ္မရွင္နာ ခ်ဴအင္-လိုင္း ပါ” ဟု ဟစ္ေၾကြးသံမ်ား သီခ်င္းထဲမွာ စကၠဴစုပ္
ေတြ လမ္းမ်ားထဲသို႕ ေလညွင္းကေလးမ်ား သုတ္ျဖဴးလာသည္ ျပံဳးျပကာ “ခြပ္ခြပ္ ခြပ္ခြပ္နဲ႔ သြားေနတုန္းပါပဲဗ်ာ” ဟု ေျပာတတ္သည္ လက္ေတြ႕မွာလည္း လက္ေတြ႕ေအာင္ (လက္နဲ႕မေတြ႕ေသးလည္း မေတြ႕ေတြ႕ေအာင္)လုပ္
တတ္သည္ ေဟာ ေျပာရင္းဆိုရင္း ေျပးဝင္လာျပီ ရိုက္ကြင္းထဲ ဇာတ္ညႊန္းထဲမပါပဲ ဇာတ္လိုက္ဟာ ဒါဏ္ရာရ လဲ
က် ေရႊေဘာင္သြင္း ေရႊအဆင္း ေရႊရုပ္ပံုလႊာ ၾကိမ္းေမာင္း ခ်ိန္းေျခာက္ခဲ့ဖူးသည္ “ခင္ဗ်ား ျမင္သားပဲေလ”
ေျပာဆဲအခိုက္ ဖံုးကဒ္မွာ လည္မွာဆြဲထားတဲ့လက္ဖြဲ႕အေဆာင္အေယာင္္မွာ ခုတ္ထစ္ရေတာ့တယ္ ဓါးသြားဟာ တမဟုတ္ခ်င္း ရင္မွေက်ာ ထုတ္ခ်င္းခတ္သြား အာလူးေၾကာ္ တဖတ္ဝါးရင္း ဟုတ္ကဲ့ပါခင္ဗ်ာ ဓါးသြားေပၚ အပိုး
မက်ိဳးတာလား အက်ိဳးမေပးတာလား အလိုလို ၾကက္သီးေတြ ဘာေတြ ထ ျပီး လက္အုပ္ခ်ီ ထုိင္ကန္ေတာ့တာ
မင္း မုတ္ဆိတ္ငုတ္တိုကိုပဲ မင္းဂရုစိုက္ သံသရာတေလွ်ာက္လံုး အမွန္တကယ္ အသံုးဝင္မယ့္ တခုတည္းေသာ
အဲဒီ ‘သတိ’ တစ္လံုး မ်က္မွန္အိတ္မွာ ေရးထားတဲ့ ဒီစာ inmind ကႏုတ္ေဖာ္ထားတဲ့ ကၽြန္းသား ပါေတးရွင္း နား
ႏွစ္ဖက္ကို အုပ္ကာ သို႕တည္းမဟုတ္ နားႏွစ္ဖက္ကို ေထာင္စြင့္ကာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ေျဖာင့္စင္းေသာ ဆံပင္အုပ္လံုး
ေပၚ တေပါက္ခ်င္း က်လာခဲ့ပံု ေမြးကင္းစ ကေလးေလး ကမၻာၾကီးကို အူငဲလို႕ အာေခါင္ျခစ္ေအာ္ငိုသံနဲ႕ႏွဳတ္ဆက္္
လုိက္ပံု ပ်င္းစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ခံႏိုင္ရည္္ရွိပံုမ်ားလို႕ သူေရးတတ္ေလတယ္ သူမို႕ေရးတတ္ပေလတယ္ “ဒါေပမယ့္ ကန္႕သတ္မွဳကို/ကၽြန္ပ္တို႕ကာလည္း ကာကြယ္ခ်င္တယ္/ဘယ္လို ကာကြယ္ရမွန္းလည္း မသိဘူး”။ ။

ခင္ေအာင္ေအး
၂၄၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၀ ဘန္ေကာက္ ၁၉း၅၇ နာရီ

ခင္ေအာင္ေအးရဲ႕ ကဗ်ာေတြကို ဒီလင့္ခ္ေတြမွာ သြားေရာက္ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါတယ္
http://www.kaungkin.com/
http://www.linhtet.net/


* * *


အာကဒီ့ဇနီး ဇီနာ

႐ုရွစကားမွာ oxota ဟာအမဲလို္က္ျခင္း
လင္းန္ဟက္ဂ်ီးနီးယန္နဲ႔ အာကဒီတို႔ လွ်ိဳ႕ဝွက္ထားတာ
ဇီနာသိသြားတယ္ ဇီနာပဲေပးလိုက္တာ အဲဒီေခါင္းစဥ္
ဖန္နဲ႔လုပ္ထားတဲ့ျမားနတ္ေမာင္ သဲထဲမ်က္စိျမဳပ္ခဲ့တာ
ေန႔အလင္းဟာ ထင္ရတာထက္ပိုထူပိတ္ ပိုသိပ္သည္း
စကားလံုးရဲ႕ အနံ႔ ေလသံရဲ႕ ေျခရာ အမူအယာလင့္စင္
ေနာက္ေက်ာတစ္ခုဟာ စြန္းထင္းေနတဲ့ အိပ္ယာခင္း
အဓိပၸါယ္တစ္ခုခု မိေနတဲ့ ကြန္ယက္
အဆက္အစပ္မဲ့ ဆက္စပ္ဝန္းက်င္လြင့္ညႊန္းေတြ
ဇီနာ၊ ငါသိတာကေတာ့ ဘယ္သူမဆိုဟာ မဲ ၃ မဲ
ကံစမ္းမဲ၊ ပလာမဲ နဲ႔ ပယ္မဲ တစ္ခုခုပဲ
မႏႈတ္ရေသးတဲ့ ဓါးစနဲ႔ပဲ သြားလာလွဳပ္ရွားေနတယ္
ဆာမူ႐ိုင္းမဟုတ္ မရီးန္ အထူးတပ္ဖြဲ႔ဝင္မဟုတ္
ခရမ္းေရာင္ႏွလံုးဆုတံဆိပ္ရွင္ အာဖဂန္စစ္ျပန္မဟုတ္
သာမန္လူတစ္ေယာက္ပါပဲ ခိုင္းႏွိဳင္းစရာမလို၊ မရွိ
တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ေအာင့္တာကလြဲလို႔ အသက္႐ွဴဝတယ္
အစားအေသာက္အေနအထိုင္မပ်က္ဘူး
အၿပံဳးေတြမွာ အခ်ိဳဓါတ္အတိုင္းအဆ ရွိတုန္းပဲ
ႏႈတ္လိုက္မွ ေသမွာလို႔ မွတ္ခ်က္ခ်တယ္ လဝန္းက
ဇီနာ၊ အဲဒါကိုဘယ္မွာစိမ္၊ ဘယ္မွာ ပြတ္တိုက္သလဲ
လီနင္ဂရက္ဒ္မွာ စစ္ေတြမၿပီးသလို . . . ဒီလိုပါပဲ
ဂၽြိဳက္စ္လည္း အဲဒီမဲဇာပဲေလ
ေစာင္းေနတာကို ေစာင္းသြားမွ သိရသလိုပါပဲ
ဟာလာဟင္းလင္း ႏွင္းဖံုးလမ္းမွာ
မြန္းတည့္ဟာ ေအးခဲၿပီးေတာင့္ေနတယ္
အာကဒီဟာ အေမရိကားကိုလိုက္သြားခဲ့တယ္။ ။

ေဇယ်ာလင္း
၁၊ ႏိုဝင္ဘာ၊ ၂၀၁၀

မွတ္ခ်က္။ ။
၁။ ။ oxota ဟာ အေမရိကန္ LP ကဗ်ာဆရာမ Lynn Hejinian ရဲ႕ လီနင္ဂရက္ဒ္ေန႔စဥ္ဘဝကဗ်ာစာအုပ္
၂။ ။ အာကဒီ ဟာ Post-Soviet ရုရွကဗ်ာဆရာ Arkadii Drackomomshchenko
၃။ ။ ဂၽြိဳက္စ္ရဲ႕မဲဇာ ဟာ James Joyce ရဲ႕ ျပဇာတ္ The Exiles

ေဇယ်ာလင္း ကဗ်ာမ်ားကို ဒီလင့္ခ္မွာ သြားေရာက္ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါတယ္
http://www.equalsignpoetryetics.com/


* * *


ဧဒင္ရဲ႕ အျပင္ဖက္ကအိမ္

ေျမြဟာထင္႐ႉးေသတၱာထဲမွာ ေခြေခြကေလး လွဲေနတယ္
အသက္ျပင္းတဲ့ သက္ျပင္းခ်သံက ေတာ္ေတာ္နဲ့ မေသႏိုင္ဘူး
စားပြဲေပၚမွာ ပန္းသီးတစ္လံုးက ေမ့ေလ်ာ့မႈရဲ႕ စားေသာက္ျခင္းကို စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ ေစာင့္ေနတယ္
မိုးစက္ေတြက စိတ္မွန္ျပဴတင္းေပၚ တေပါက္ေပါက္က်ေရာက္လို႔
ပိတ္ကားေပၚက ဒဏ္ရာႀကီးမွာ ေသြးစေသြးနေတြ ေျခာက္ကပ္သြားပါၿပီ
နာက်င္မႈကေတာ့ တစက္စက္ စီးထြက္ေနတာေပါ့
အျပင္ဖက္က ႐ႈခင္းတစ္ခုလံုးက ဖိတ္ဖိတ္ထေအာင္ စိမ္းေတာက္ေနတယ္
ကိုယ္လံုးေပၚမွန္ထဲမွာ တစ္ကိုယ္လံုးေဖာ္ထားရတဲ့ အရသာ
႐ွင္သန္မႈရဲ႕ တေငြ႔ေငြ႔ တေႏြးေႏြး တိုးေနတဲ့အသိ
ပီယာႏိုထဲမွာ အေျဖတစ္ခုခုက ေမးခြန္းတစ္ခုခုကို ေမွ်ာ္လင့္ေနတုန္းပဲ
တံစက္ျမိတ္မွာ တြဲေလာင္းခ်ိတ္ထားတဲ့အရိပ္က တျဖည္းျဖည္းေပ်ာ့တြဲက်လာျပန္ျပီ
တိမ္အေၾကးခြံေတြေအာက္မွာ အတိတ္ဟာ တဖ်တ္ဖ်တ္လြင့္ပါလို႔
ေသာ့ေပါက္ထဲမွာ ကမၻာတစ္ခုစာ ဆာေလာင္မႈမ်ား
မုတ္သံုရဲ႕ သံ႐ွည္ဆြဲၿပီးအူလိုက္သံက ပန္းေတြကို ရင္ကြဲနာက်ေသေစတယ္
ပိေတာက္ပင္မွာ နံ႐ိုးတစ္ေခ်ာင္းလိုေနသလိုမ်ိဳး
ေၾကြပန္းအိုးထဲမွာ အထိမ္းအမွတ္တစ္ခုခုကို ထိုးထည့္စိုက္ပ်ိဳးဖို႔လိုေနသလိုမ်ိဳး
ေျမတိုက္ခန္းတံခါးဝေၾကးေသာ့ေပါက္ႀကီးက တစ္ကိုယ္ရည္အေမွာင္မွာ က်ယ္ေလာင္ေနရသလိုမ်ိဳး
သစ္သားစည္အိုႀကီးထဲမွာ ပယင္းေရာင္လက္ေနတဲ့ ခ်စ္သူေတြရဲ႕ ရမၼက္ဆႏၵဟာ အိပ္စက္ေနတယ္
ေလွကားထစ္မ်ားဟာ နက္႐ႈိင္းတိတ္ဆိတ္မႈဆီကို ေျမြလိမ္ေျမြေကာက္ေရာက္႐ွိသြားေလာက္ပါရဲ႕
ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းခန္းအတြင္းက ဓမၼသီခ်င္းမွာ သက္တန္႔ေရာင္ေျခအိတ္ခၽြတ္သံကို ၾကားလုၿပီလား
စြတ္စိုတဲ့ျမက္ခင္းေပၚက ေျခဖဝါးဗလာႏွစ္ဖက္ကို ဦးတိုက္နမ္း႐ိႈက္ရေသာအခြင့္ကိုသာေပးပါ
ျပန္လာရာလမ္းမွာ အလြမ္းကိုဖဲႀကိဳးျဖတ္ရန္အဆင္သင့္ျဖစ္ပါၿပီ။


သိုးထိန္း (အႏၲိမ)
၂ဝ၁ဝ ေမလ ၂၅ရက္

သိုးထိန္းရဲ႕ ကဗ်ာေတြကို ဒီလင့္ခ္မွာ သြားေရာက္ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါတယ္
http://thoehtane.wordpress.com/


* * *


အစျပဳျခင္း

အစကို ဘယ္လို ျပဳရမွန္းမသိ
မသိလို႔ ရမ္းသမ္းျပဳလိုက္တဲ့ အစဟာ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ေယာက္
အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုခု ရွိၿပီးသားအႏုပညာလက္ရာပစၥည္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ဒါမွမဟုတ္
တည္ဆဲဥပေဒသတစ္ရပ္ရပ္ အမ်ားစုလက္ခံက်င့္သံုးလ်က္ရွိတဲ့ သေဘာတရားက်မ္း
တစ္ဆူဆူ စတာေတြအေပၚ ထိခိုက္သြားမွာ နစ္နာသြားမွာ ခံစားသြားရမွာကို မလိုလား
ဆိုၾကပါစို႔ ျပဳလိုက္တဲ့ အစဟာ အထက္ပါအရာ ဘာနဲ႔မွ ၿငိမေန တြယ္မေနဘဲ လြတ္လပ္ကင္းရွင္း
သီးျခားျဖစ္တယ္ပဲထား အဲသလိုဆို အစဟာ အစမွာကတည္းက ပ်င္းရိစရာေကာင္းမေနႏိုင္ဘူးလား
ျပဳလိုက္တဲ့ အစဟာ သိုက္သိုက္၀န္း၀န္း ခမ္းခမ္းနားနားႀကီး မဟုတ္ေတာင္ စည္စည္ေ၀ေ၀ လြင္လြင္
ဆာဆာေလးေတာ့ ရွိသင့္တယ္မဟုတ္လား စကတည္းက ပ်င္းစရာေကာင္းတဲ့ အစကို ဘယ္သူက
စိတ္၀င္စားမွာလဲ ဘယ္သူကမွ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးေတာ့ အစဟာ ေအာင္ျမင္
မႈရမွာလဲ မေအာင္ျမင္တဲ့ အစအတြက္ ေရႊတံဆိပ္မရွိ မဂၢဇင္းမွာ မ်က္ႏွာဖံုးမရွိ လူၾကားထဲ လက္လာ
ဆြဲမယ့္သူမရွိ အမွတ္ေပးဇယားမွာ ထိပ္ဆံုးေနရာမရွိ အစဟာ သနားဖို႔ေတာင္ေကာင္းေသးေတာ့
တကယ္လို႔မ်ား အစဟာ စၿပီဆိုတာနဲ႔ စပယ္ရွယ္၀မ္းလို႔ ကိုယ္ရည္ေသြး နားလည္ရင္ဖတ္ နားမလည္
ရင္ မဖတ္နဲ႔လို႔ ခပ္ျပတ္ျပတ္ေျပာ ႏိုဘယ္ဆုကိုေတာင္ လက္မခံျငင္းဆန္မယ္ဆိုရင္လည္း သာမန္အသိ
ေလာက္သာရွိတဲ့ အေႏွးယာဥ္ေမာင္းသမားလွႀကိဳင္လိုလူေတြအတြက္က်ေတာ့ အစဟာ သိရအေတာ္
ခက္မသြားေပဘူးလား စကတည္းက ယဥ္သကိုဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္မသြားေပဘူးလား အမ်ား
သူငါလည္း နားလည္လြယ္ အဆင့္အတန္းေလးလည္းရွိ ေဆြဂုဏ္မ်ိဳးဂုဏ္လည္းမေသး ဟန္ဟန္ပန္ပန္
လည္းျဖစ္ အထိုက္အေလ်ာက္ေလးလည္းလူ၀င္ဆံ့ အေတာ္အသင့္လည္းေရာင္းအားေကာင္းတဲ့
အစမ်ိဳးက်ေတာ့ ထင္သေလာက္ ျပဳလို႔မရ လြယ္မေယာင္နဲ႔ခက္ တိမ္မေယာင္နဲ႔ နက္ေနတတ္ျပန္
အစဟာ ၀မ္းေရးအတြက္ ပရိသတ္ႀကိဳက္တာေလးလည္း တစ္စလုပ္ျပရ အႏုပညာက်န္တာေလး
လည္း ကိုယ့္အတြက္တစ္စလုပ္ရနဲ႔ အေလးခ်ိန္မွ်ေအာင္ ျပဳက်င့္ေနထိုင္ခ်င္ေပမယ့္လည္းေပါ့ေနာ္
ဟိုေျပာမရ ဆုိမရ ျပင္မရ ျပဳမရတဲ့ ေခတ္ကာလသားသမီးေတြအတြက္ အမိႈက္ကစ ျပသဒ္မီးေလာင္
မျဖစ္ရေလေအာင္ အေႏွာင္းဆိုတာ အစေကာင္းမွေသခ်ာမယ့္အေၾကာင္း တတြတ္တြတ္
ရြတ္ျပမဆံုး ဆံုးမရင္း ကိုယ့္အစကို ကိုယ္ျပန္ျပဳမလို႔ လွည့္ၾကည့္ေတာ့
တစ္စက ျခင္ေထာင္ႀကိဳးခ်ည္ဖို႔ တစ္စက ဖိနပ္ႀကိဳးလုပ္ဖို႔ပဲ
ျဖစ္ခဲ့။ ။
လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္
၂၃.၆.၁၀

လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္ရဲ႕ကဗ်ာေတြကို ဒီမွာ ဝင္ေရာက္ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါတယ္ http://lunnsetnoemyat.wordpress.com/

No comments:

Post a Comment