ကဗ်ာေတြ ရွင္ခ်င္ရင္ ကဗ်ာဆရာေတြ ေသဖုိ႔သာျပင္ေပေတာ့...

ကဗ်ာဆရာ လွသန္း(ၾကည္ေမာင္သန္း)ဟာ ၉၀ ခု ကဗ်ာဆရာမ်ား အနက္က ထင္ရွားတဲ့ ကဗ်ာဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပစီစစ္ေရးရဲ႕ လက္ခ်က္နဲ႕ မၾကာခဏ ကေလာင္အမည္ ေျပာင္းေရး ေနရသူလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ကဗ်ာမ်ားနဲ႕ ယခု ေဖာ္ျပမယ့္ အင္တာဗ်ဴးကို ဘေလာ့အခ်ိဳ႕မွာ တင္ထားျပီး ျဖစ္ေပမယ့္ BPF Group အေနနဲ႕ဗမာ ေခတ္ေပ ၚကဗ်ာရဲ႕ ခ်န္လွပ္ထားဖို႕မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကဗ်ာဆရာ တစ္ေယာက ္အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ျပီး ျဖစ္ေစရန္ စိတ္ၾကိဳက္ ကဗ်ာတပုဒ္ ႏွင့္အတူ တင္ဆက္ လုိက္ပါေၾကာင္း။

Burmese Poetry Foundation group


ေအးရာေအးေၾကာင္း


ယုံသလုိေနခဲ့ၿပီ
ၾကဳံသလုိေနခဲ့ၿပီ…။

ေစ်းဆစ္ခံလုိက္ရတဲ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္အတြက္
ေစ်းဆစ္သူရဲ႕ လွ်ာကုိပဲၿဖတ္ရမလား
ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ လက္ကုိပဲၿဖတ္ရမလား….။

ကဗ်ာေတြရွင္ခ်င္ရင္
ကဗ်ာဆရာေတြေသဖုိ႔သာၿပင္ေပေတာ့…။

ကုိယ့္အေၾကာင္းကုိေမ့ထားခ်င္လုိ႔
သူမ်ားအေၾကာင္းေလွ်ာက္ေၿပာေနတာ..။…။

ၾကည္ေမာင္သန္း
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၉၉၉
ရနံ႔သစ္


_________



မိစၦာ၀ုိင္ကုိေသာက္ၾကည့္ျခင္း(သုိ႔မဟုတ္)ကဗ်ာဆရာၾကည္ေမာင္သန္းႏွင့္ေတြ႔ဆုံျခင္း

ကဗ်ာဆုိတာ ပေဟဠိ၀ွက္တမ္းကစားေနတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဆုံးမစာလုိလုိ နိတိလုိလုိ ပညာေပးေနတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး၊ စတုရန္းေတြ၊ ႀတိဂံေတြထဲအေပါစား စာသားထည့္ၿပီး ကေလးေတြ တီဗီဂိမ္း ေဆာ့သလုိ ေဆာ့ရတ့ဲအရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ စကားလုံးေတြ ေလာ္မာၿပီး အဓိပၸာယ္မ့ဲ အဆက္စပ္မ့ဲ ထင္ရာျမင္ရာ ေရးေနတ့ဲ စကားလုံးစြပ္ျပဳတ္မဟုတ္ဘူး။

က်ေနာ္တုိ႔ လူငယ္ေတြဟာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္က ဦးပုည၊ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖတုိ႔ရဲ႕ ေတးထပ္ေတြကုိလည္း တန္ဖုိး အနဂၢထားေပရဲ႕၊ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႕ မဟာေလးခ်ဳိးႀကီးေတြဟာလည္း ႏွလုံးသားထဲ ေခတ္အဆက္ဆက္ ခုန္ၾကြေနေပလိမ့္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာမင္းသု၀ဏ္တုိရဲ႕ ေခတ္စမ္းကဗ်ာမ်ားဟာလည္း ရာစုအဆက္ဆက္ ၀င္းျပက္ေနေပလိမ့္၊ စာေပသစ္မုခ္ဦးက ဆရာဒဂုန္တာရာ၊ ၾကည္ေအးတုိ႔ ကဗ်ာေတြကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ေသြးသားထဲ ျမစ္ႀကီးတျမစ္လုိ တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနဆဲပါ။

စာေပပံုသဏၭာန္တရပ္ဟာ အဓိပၸာယ္မ့ဲ ေပၚေပါက္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ (မိဘမ့ဲ အဖမ့ဲသားေတြ မဟုတ္ဘူး။) ေခတ္ရဲ႕ ေတာင္းဆုိမႈအရ ေပၚေပါက္လာတာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ေခတ္စမ္းရဲ႕ ေနာက္ၿမီးဆဲြ န၀ဂႏၳ၀င္ကဗ်ာေတြကုိလည္း မပစ္ပယ္ခ့ဲပါဘူး။ ေခတ္နဲ႔ အံမ၀င္ေတာ့တ့ဲအခါ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ အႏုပညာေတြဟာ ယဥ္ေက်းမႈျပတုိက္ထဲ ခ့ံခ့ံညားညား ေနရာယူခ့ဲၾကပါတယ္။ အသစ္ကုိ ျမတ္ႏုိးတ့ဲ လူငယ္မ်ားဟာ အတားအဆီးေတြ၊ အတန္းအစားေတြ၊ အပိတ္အဆုိ႔ေတြၾကားက ရုန္းကန္ဖူးပြင့္လာရတာဟာ ဓမၼတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ လူႀကီးနဲ႔လူငယ္ အေဟာင္းနဲ႔အသစ္ ပဋိပကၡအတြက္ကေတာ့ ေခတ္တုိင္းမွာ ရိွေနမွာပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ဂႏၳ၀င္ကဗ်ာေတြကုိ မပစ္ပယ္ခ့ဲပါဘူး။ ႏွလုံးသားထဲက ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး တန္ဖုိးထား သိမ္းဆဲထားဆဲပါပဲ။

ကေန႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ စူးရွထက္ျမက္စြာ တစုိက္မတ္မတ္ ေရးဖဲြ႔ေနသူကေတာ့ ကဗ်ာဆရာၾကည္ေမာင္သန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကည္ေမာင္သန္းရဲ႕ မုိးေ၀မဂၢဇင္း ၁၉၈၂ မွာ ‘ေပါင္ခ်ိန္ၾကစုိ႔’ ကဗ်ာကုိ မွတ္မွတ္ရရ စတင္ ဖတ္ဖူးခ့ဲပါတယ္။ ၁၉၈၉ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ၾကည္ေမာင္သန္းရဲ႕ နိမိတ္ပုံေတြ၊ သေကၤတေတြ၊ စကားလုံးခြန္အားေတြဟာ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕ ေသြးေၾကာထဲ စုိက္ထုိးလုိက္သလုိ ပူေႏြးသြားၿပီး အလင္းတခု ပြားလာသလုိ ခံစားခ့ဲရပါတယ္။ ၾကည္ေမာင္သန္းရဲ႕ ကဗ်ာေတြထဲက ‘လက္’ ‘ေရသူမနဲ႔ ညစာစားျခင္း’ ကဗ်ာေတြဟာ ကဗ်ာဖတ္သူရင္ထဲကုိ စဲြထင္က်န္ရစ္ခ့ဲတ့ဲ ကဗ်ာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာၾကည္ေမာင္သန္းရဲ႕ ေသြးခုန္ႏႈန္းကုိ တုိင္းထြာႏုိင္ဖုိ႔ ပန္းအလကၤာစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ တင္ဆက္လုိက္ပါတယ္။

ပထမဦးဆုံး ကဗ်ာဆရာအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ပုံကုိ သိပါရေစ။
ေျဖ - ကဗ်ာဆရာအျဖစ္ကုိ ေရြးခ်ယ္ခ့ဲျခင္းမဟုတ္ပါ။ ငယ္စဥ္ကတည္းက စာေတြဖတ္၊ ကဗ်ာေတြဖတ္၊ သီခ်င္းနားေထာင္၊ ဂစ္တာတီး၊ ရုပ္ရွင္ေတြၾကည့္ရင္း အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ကဗ်ာေရးခ်င္စိတ္ ေပၚလာၿပီး ကဗ်ာေတြစမ္းေရး၊ မဂၢဇင္းေတြကုိ ကဗ်ာေတြ လွမ္းပုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ရွဳမ၀၊ မုိးေ၀၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ မုိးေ၀မဂၢဇင္းမွာ ‘ဆူးေလဘုရားလမ္းရဲ႕ ရာဇ၀င္’ ဆုိတ့ဲ ကဗ်ာကုိ ပထမဆုံး ပုံႏွိပ္ေဖာ္ျပခံရပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက စာမူခ မရပါဘူး။ စာအုပ္လက္ေဆာင္ပဲ ရပါတယ္။ အဲဒီလုိနဲ႔ ကဗ်ာေတြ ဆက္ေရး၊ မဂၢဇင္းေတါကုိ စာမူဆက္ပုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အပယ္ခံရတာလည္း ရိွ၊ ေဖာ္ျပခံရတာေတြလည္း ရိွပါတယ္။ ဘ၀မွာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အလုပ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး က်င္လည္ခ့ဲေပမယ့္ ကဗ်ာေရးခ်င္စိတ္ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ကဗ်ာေတြ ေရးေနခ့ဲတာပါ။ ေရးခ်င္တ့ဲအခါလည္းေရး၊ မေရးခ်င္တ့ဲအခါလည္း မေရး၊ မဂၢဇင္းေတြဆီ ပုိ႔ခ်င္တ့ဲအခါလည္း ပုိ႔၊ မပုိ႔ခ်င္တ့ဲအခါလည္း မပို႔ဘဲ ေနခ့ဲပါတယ္။ တကၠသုိလ္ေရာက္မွ ကဗ်ာေရးမယ္၊ ဘဲြ႔ရမွ ကဗ်ာေရးမယ္၊ ပင္စင္ယူၿပီးမွ ကဗ်ာေရးမယ္၊ ပုံမွန္၀င္ေငြရိွမွ ကဗ်ာေရးမယ္၊ ဘ၀မွာ ဘာလုပ္လုပ္ အဆင္မေျပေတာ့မွ ကဗ်ာေရးမယ္၊ လူရင္၀င္ခ်င္လုိ႔ ကဗ်ာေရးမယ္၊ ဘ၀မွာ ဘာလုပ္လုပ္ အဆင္မေျပေတာ့မွ ကဗ်ာေရးမယ္၊ လူရာ၀င္ခ်င္လုိ႔ ကဗ်ာေရးမယ္။ ေတြ႔ကရာေတြ ေလွ်ာက္ေရးၿပီး ကေလာင္နာမည္ လူသိမွ ကဗ်ာေရးမယ္ စသည္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ခ့ဲျခင္း လုံး၀မဟုတ္ပါ။ တစ္ဆက္တည္း ဆက္ေျပာရရင္ ကဗ်ာေရးလာတာ ပုံႏွိပ္စာလုံး စျဖစ္ခ်ိန္က စ ေရတြက္ရင္ ၂၄ ႏွစ္ေက်ာ္ ရိွပါၿပီ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ကဗ်ာဆရာလုိ႔ မခံယူရဲေသးပါ။ ကဗ်ာဆရာဆုိတာ ကဗ်ာဖတ္သူနဲ႔ အခ်ိန္ကာလက သတ္မွတ္ေပးပါလိမ့္မယ္။ ခုခ်ိန္ထိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ကဗ်ာေရးသူလုိ႔ပဲ ခံယူပါတယ္။

ေလးစားအားက်ခ့ဲတ့ဲ ျပည္တြင္းျပည္ပ ကဗ်ာဆရာေတြကုိ ေျပာျပပါလား။
ေျဖ- ေျပာရရင္ေတာ့ ဖတ္ဖူးသမွ် ဂႏၳ၀င္ကဗ်ာဆရာအားလုံးကုိ ႀကိဳက္ပါတယ္။ သူတုိ႔က ေသခ်ာၿပီးသားမုိ႔ပါ။ ႀကိဳက္ခ့ဲတာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ။ ျပည္တြင္းကဆုိ ဂႏၳ၀င္ေရာ၊ ေခတ္စမ္းေရာ၊ တာရာေခတ္၊ မုိးေ၀ေခတ္ကေန ဒီေန႔ကဗ်ာေတြအထိ ႀကိဳက္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ စိတ္ထဲေပၚေပါက္သေလာက္ ေျပာရရင္ ရွင္မဟာရ႒သာရ၊ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ၊ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္လည္း ႀကိဳက္တာပဲ၊
ဦးၾကင္ဥ၊ ဦးေၾကာ့လည္း ႀကိဳက္တာပဲ။
စိႏၱေက်ာ္သူဦးၾသ၊ ၀န္ႀကီးပေဒသရာဇာလည္း ႀကိဳက္တာပဲ။
ဖုိးသူေတာ္ဦးမင္း၊ လူဦးမင္းတုိ႔လည္း ႀကိဳက္တာပဲ။
ဦးပုည၊ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖလည္း ႀကိဳက္တာပဲ။
သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသု၀ဏ္တုိ႔လည္း ႀကိဳက္ပါတယ္။
ဒဂုန္တာရာ၊ ၾကည္ေအး၊
ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ၊ ေနေသြးနီ၊
မင္းလွညြန္႔ၾကဴး၊ ၾကည္လင္၊
ကန္ၿမဲေအးေက်ာ္၊ ၀င္းေဖ၊
ေမာင္သင္းခုိင္၊ ေမာင္ေလးေအာင္၊
ေမာင္ယဥ္မြန္၊ ေဖာ္ေ၀း၊
သုခမိန္လိႈင္၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၊
ေအာင္ခ်ိမ့္၊ ေျမခ်စ္သူ၊
ေမာင္လူမိွန္၊ သစၥာနီ၊
ေဇာ္(ပ်ဥ္းမနား)၊ မအိ၊
ေမာင္ခုိင္မာ၊ ပုိင္စုိးေ၀၊
ေမာင္သင္းပန္ (နာမည္ေတြ ေကာက္သင္းေကာက္ေနရလုိ႔ တခ်ဳိ႕ ေလးစားအားက်ေပမယ့္ ေမ့ေနတ့ဲ ကဗ်ာဆရာေတြ ခြင့္လႊတ္ပါ)။

ျပည္ပကဆုိရင္လည္း (ဘာသာျပန္ေတြကတဆင့္) ရိွတ္စပီးယား၊ ဒန္ေတ၊ ဂြယ္ထည္၊ တဂုိးတုိ႔လည္း ႀကိဳက္တာပဲ။ မာယာေကာ့ဖ္စကီး၊ နီရူဒါ၊ ဘားေတာ့ဗရက္၊ အုိက္က်င့္လည္း ႀကိဳက္တာပဲ။ အိလိေယာ့၊ ဒလန္ေတာမတ္လည္း ႀကိဳက္တယ္။ ေအာ္ဒင္၊ စီေဒးလူး၀စၥ၊ စတီဖင္စပါဒါလည္း ႀကိဳက္တာပဲ။ အေမရိကန္က အလန္ဂ်င္းစဘတ္၊ ရုရွက ယက္ဖတူရွင္ကုိ၊ ေဘာစနက္စင္စကီး၊ ျပင္သစ္က ဂ်က္ကြက္ပေရးဗား၊ ဂ်ာမနီက အုိက္ဇင္ဘာဂ်ာ၊ အီတလီက ကြာစီမုိဒုိ၊ အေရွ႕ဥေရာပက ဟုိးလမ္၊ ပုိပါ၊ ဟားဘတ္တုိ႔လည္း ႀကိဳက္ပါတယ္။ ေနာက္ အုိက္ယာလန္က ေရွးမတ္စ္ေဟနီ၊ မကၠစီကုိက ေအာက္တုိဗီယုိပါဇ္ စသည္ျဖင့္ ႀကိဳက္ပါတယ္။ ေနာက္ ေတာင္အာဖရိက၊ ဂ်ပန္၊ ေတာင္ကုိရီးယား၊ အင္ဒုိနီးရွားက အမည္မမွတ္မိေတာ့တ့ဲ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာေတြကုိလည္း ႀကိဳက္ပါတယ္။

ဘယ္လုိစာမ်ဳိးကုိ ေဇာင္းေပးဖတ္ပါသလဲ။
ေျဖ- စာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ အစုံဖတ္ပါတယ္။ လက္လွမ္းမီသေရြ႕ အခ်ိန္ရိွသေရြ႕ေပါ့ဗ်ာ။ သုိင္း၀တၳဳ၊ တက္က်မ္းနဲ႔ ဆုံးမစာေတြကလဲြရင္ေပါ့ဗ်ာ။ သမုိင္းစာအုပ္ေတြ၊ အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္ေတြလည္း ႀကိဳက္ပါတယ္။ ၀တၳဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္ေတြကို ဖတ္သလုိ ၀တၳဳရွည္ႀကီးေတြကုိလည္း အခ်ိန္ေပးဖတ္ပါတယ္။ ဘက္စ္ဆဲလားေတြကုိလည္း အခ်ိန္ရရင္ အင္တာတိန္းမင့္ အေနနဲ႔ ဖတ္ပါတယ္။ ရုပ္ျပတုိ႔၊ ကာတြန္းတုိ႔လည္း ဖတ္ပါတယ္။ အက္ေဆးနဲ႔ ကဗ်ာကေတာ့ ဦးစားေပးေပါ့ဗ်ာ။ တစ္ခါတစ္ရံ အမ်ဳိးသားစာေပကုိ ဖတ္ပါတယ္။

ကဗ်ာတပုဒ္ရဲ႕ အသက္နဲ႔ ပန္းတုိင္က ဘာလဲ။
ေျဖ- ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဟာ အႏုပညာေျမာက္စြာ ဆဲြေဆာင္မႈရိွၿပီး ကဗ်ာဖတ္သူကုိ ေက်နပ္ခံစားေစရရင္ လုိရင္းေရာက္တယ္ ထင္တာပဲ။

ပံုသဏၭာန္ နဲ႔ အေၾကာင္းအရာ ဘာက ပုိအေရးႀကီးပါသလဲ။
ေျဖ- ဘယ္ဟာကမွ ပုိအေရးမႀကီးပါဘူး။ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။

ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြက ဗဟုိခ်က္ မ့ဲရမယ္လုိ႔ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္။ အခု ကုိၾကည္ေမာင္သန္းေရးေနတ့ဲ ကဗ်ာေတြက ခင္ဗ်ားရဲ႕ဘ၀ကုိ ဗဟုိခ်က္ျပဳေရးေနတာ မဟုတ္ဘူးလား။
ေျဖ- ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ တတ္ကြ်မ္းနားလည္တ့ဲ လူေတြေဆြးေႏြးေျပာဆုိၾကပါေစ။ ကြ်န္ေတာ့ကဗ်ာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေရးခ်င္သလုိ ေရးပါမယ္၊ တျခားဟာလည္း ေရးခ်င္ေရးပါတယ္။

ကုိၾကည္ေမာင္သန္္းက ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္မလာရင္ ဘာျဖစ္လာမယ္ ထင္ပါသလဲ။
ေျဖ - ကြ်န္ေတာ့အေနနဲ႔ကေတာ့ ကဗ်ာေရးသူ ျဖစ္မလာရင္ ကဗ်ာဖတ္သူေတာ့ ျဖစ္ေနမွာပဲ။

ကေန႔ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ အရိွန္အဟုန္နဲ႔ စီးဆင္းေနသလား။ ေရစီး တန္႔ေနပါသလား။
ေျဖ - ကေန႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ အရိွန္အဟုန္နဲ႔လည္း မစီးဆင္းပါ။ ရပ္တန္႔ျခင္းလည္း မရိွပါ။ ပုံမွန္ စီးဆင္းေနတယ္လုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။

ကဗ်ာေရးမယ့္လူငယ္ေတြကုိ ဘာေျပာခ်င္သလဲ။
ေျဖ - မ်ားမ်ားဖတ္၊ နည္းနည္းေရး။

ကုိၾကည္ေမာင္သန္းေရးတ့ဲ ‘လက္’၊ ‘ေရသူမနဲ႔ ညစာစားျခင္း’၊ ‘အာရွတုိက္ရဲ႕တေနရာ’၊ ‘ေတာင္အေမရိကကုိ သြားခ်င္တယ္’ ကဗ်ာေတြထဲက ဘယ္ကဗ်ာကုိ ပုိၿပီး အားရသလဲ။
ေျဖ - ကုိယ့္ကဗ်ာေတြ ကုိယ္ျပန္ဖတ္ၿပီး တခါတေလ အားရသလုိပဲ၊ တခါတေလေတာ့လည္း အားမရဘူး။

ကုိၾကည္ေမာင္သန္း ကဗ်ာလုံးခ်င္းထုတ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ ရိွ မရိွ သိပါရေစ။
ေျဖ - အေျခအေနေပးတ့ဲ တေန႔ေပါ့ဗ်ာ။ ခုထက္ထိ ေမာင္ေလးေအာင္ တကုိယ္ေတာ္ ကဗ်ာလုံးခ်င္း မရိွေသးဘူး။ ေမာင္လူမိွန္လည္း မရိွေသးဘူး။ ေဖာ္ေ၀းတုိ႔၊ ေျမခ်စ္သူတုိ႔ေတာင္ ကြယ္လြန္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ၾကာမွ ကဗ်ာလုံးခ်င္းေတြ ထြက္လာၾကတာပါ။ ကဗ်ာေရးတ့ဲသူအတြက္ ကဗ်ာလုံးခ်င္း ရိွရင္လည္း ေကာင္းပါတယ္။ မရိွရင္လည္း ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး။


ကုိၾကည္ေမာင္သန္းနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ထဲက ႀကိဳက္တ့ဲကဗ်ာဆရာေတြက ဘယ္သူေတြလဲ။
ေျဖ - ေမာင္ျပည့္မင္း၊ ခင္ေအာင္ေအး၊ ေနမ်ဳိး၊ မုိဃ္းေဇာ္၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာ္စြာ၊ ေမာင္ဖီလာ၊ ေဇာ္ယုပုိင္၊ မင္းႏုိင္သား၊ ၾကည္ေဇာ္ေအး၊ ေနာက္ မဂၢဇင္းကုိ ကဗ်ာ ဘယ္ေတာ့မွ မေပးတ့ဲ ေက်ာက္ဆည္က တည္ဘြားဦး၊ ေမွာ္ဘီက ၀င္းေဇာ္လြင္။

စတုဂံေတြ၊ ႀတိဂံေတြထဲမွာ စာေတြသြပ္ၿပီး ပုိ႔စ္ကဗ်ာလုိ႔ ေျပာေနတ့ဲ လူေတြကုိ ကုိၾကည္ေမာင္သန္း ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ - သူတုိ႔လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ၾကပါေစ။ အေပၚလီနဲ႔တုိ႔လည္း လုပ္ခ့ဲတာပဲ။ ၀ါသနာပါသူေတြ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ၾကပါေစေလ။

ကုိၾကည္ေမာင္သန္းဟာ ‘မႏၱေလး ထန္းရိပ္ညိဳဆု’၊ ‘ပ်ဥ္းမနားအလယ္ရုိးမဆု’၊ ‘ဦး၀င္းၿငိမ္းရဲ႕ ေရႊအျမဳေတစာေပဆု’ ေတြ ရထားတ့ဲ ကဗ်ာဆရာတဦး အေနနဲ႔ ဆုေပးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခင္ဗ်ားရဲ႕အျမင္ကုိ သိပါရေစ။
က်ေနာ္ ၁၉၉၈ မွာ ‘မႏၱေလးစာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ အႀကိဳက္’ ကဗ်ာဆု (ထန္းရိပ္ညိဳဆု မဟုတ္ေသးပါ)၊ ၂၀၀၆ မွာ ‘အလယ္ရုိးမကဗ်ာဆု’၊ ၂၀၀၆ မွာပဲ ‘ေရႊအျမဳေတကဗ်ာဆု’ေတြကုိ ရခ့ဲပါတယ္။ ဆုေပးတယ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ အႏုပညာကုိ အသိအမွတ္ျပဳတာပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ ၀မ္းသာပါတယ္။ ေငြလည္းရေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆုရလုိ႔ဆုိၿပီး ဘ၀င္ျမင့္စရာ၊ ႀကီးက်ယ္စရာအေၾကာင္း မရိွပါ။ ဆုမရေပမယ့္ ေတာ္တ့ဲ ေကာင္းတ့ဲ ကဗ်ာဆရာေတြ၊ ကဗ်ာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ေတြကေတာ့ အကယ္ဒမီရၿပီးရင္ အႏုပညာေၾကး ပုိရတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ ကဗ်ာဆုရၿပီးတ့ဲ ကဗ်ာေရးသူကေတာ့ ကဗ်ာစာမူခ ပုိေတာင္းလုိ႔ မရဘူးဗ်ဳိ႕။ ။

ေအာင္ဘညိဳ
ဒီဇင္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၀၈

မိုးမခ-မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
(မူရင္း - ပန္းအလကၤာ မဂၢဇင္း)

က်မ ကလစ္တယ္ အဲဒါေၾကာင့္ က်မ တည္ရွိတယ္


မင္ေစာ္နံ မနက္သတင္းစာကို ျဖန္႕ဖတ္မယ့္အစား အနံ႔မထြက္တဲ့
အင္တာနက္ကိုအရုဏ္ဦးမွာ က်မ ဒဗၺလ္ ကလစ္လိုက္တယ္
သတင္းစာ ပံုႏွိပ္စာမ်က္ႏွာအတိုင္း ေဖာ္ျပတဲ့ PDF ကို ကလစ္လိုက္္တယ္
ေရတိုႏိုင္ငံျခားေၾကြးျမီ ေဒၚလာ ၅၀,၀၀၀,၀၀၀,၀၀၀
တစ္ခါ ကလစ္လိုက္တိုင္း သတင္းစာ စာမ်က္ႏွာ ေျပာင္းသြားတယ္
ကမၻာၾကီးကို ဆက္တိုက္ ကလစ္လိုက္တယ္
ကလစ္တစ္ခ်က္မွာ ကမၻာတစ္ခု ျပိဳလဲသြားျပီး ေနာက္တစ္ခု တက္လာတယ္
ေနလံုးေပၚလာတယ္ ေနလံုးထဲမွာလဲ chip တစ္ခုထည့္ထားတယ္။
စာမ်က္ႏွာ ၁၂ မ်က္ႏွာပါရွိတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကိုၾကည့္လိုက္တယ္
‘လက္ေမာင္းထဲက နဗ္ေၾကာအေဆာက္အအံုထဲအစားထိုး ထည့္သြင္းထားတဲ့
microscopic electrodeေတြ သယ္ေဆာင္လာတဲ့ ခႏၶာ ထဲကFiber optics
wireless signal တစ္ခုနဲ႕ ကြန္ျပဴတာဟာ အဆက္အသြယ္ရလိုက္တယ္’
ပထမဦးဆံုးလူသား ရိုေဘာ့တ္ကို စိတ္ကူးၾကည့္ခဲ့သူ ကက္ဗင္ ေဝါရစ္က္ရဲ႕
ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ကို ကလစ္လိုက္တယ္က်မဟာ အဲဒီ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ထဲ ဝင္ေရာက္လည္ပတ္သူ
၂၈,၄၁၂ ေယာက္ေျမာက္
အဲဒီထဲ က်မ ထည့္သြင္းခ်င္လိုက္တဲ့ မ်ိဳးဗီဇတစ္ခုရွိတယ္
ညာဘက္လက္ညွဳိးနဲ႕ ေမာက္စ္ကို ေလွ်ာက္ေရႊ႕ျပီး က်မ အီးေမးလ္ကို
ကလစ္လိုက္တယ္
ညက မက္ေဆ့ခ်္တစ္ခု ဝင္ေနတယ္ တိုရြန္ျမိဳ႕က ပို႕လိုက္တဲ့ အတက္ခ်္ဖိုင္ကို
ကလစ္လိုက္တယ္
ႏွင္းဆီနီရဲေတြ ပြင့္ခ်ပ္ေတြကေန ႏွင္းေပါက္ကေလးေတြ က်ေနတယ္
အျဖဴေရာင္စည္းရိုးထဲမွာ ေဝဆာပြင့္ဖူးလို႕ အခေၾကးေငြေပးစရာမလိုတဲ့ အင္တာနက္ဖံုးရဲ႕
dial pad ကို
က်မ ခ်က္ျခင္း ကလစ္လို္က္တယ္ K ရဲ႕ ဖုန္းနံပါတ္ကို ကလစ္လိုက္တယ္
၆၅၈၉ မိုင္ အကြာအေဝးကေန အဆက္အသြယ္ရသြားတယ္
က်မကိုယ္တိုင္ဟာ တစ္ေယာက္ေယာက္သြင္းထားတဲ့ပရိုဂရမ္
ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လိမ့္မယ္
ညာဘက္လက္နဲ႕ ေမာက္စ္ကို ေလွ်ာက္ေရႊ႕ျပီး စာေပ အႏုပညာကို
က်မ ကလစ္လိုက္တယ္ စာနယ္ဇင္းေတြ က်မ ကလစ္လိုက္တယ္
အႏုပညာစာေပ ဝက္ဘ္ဇင္း ဝတၳဳရဲ႕ ဧျပီလထုတ္ကို ကလစ္လိုက္တယ္
ဝတၳဳမ်က္ႏွာဖံုးေပၚမွာ ‘မင္းသားေလး’
မင္းသားေလးက ေျပာတယ္ ‘သဲကႏၱာရဟာ လွပတယ္
ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ သဲကႏၱာရဟာ စမ္းေခ်ာင္းေလးကိုဝွက္ထားလို႕’
သူ႕အနီးပါတ္ဝန္းက်င္က ျမင္ကြင္းေတြ အဆက္မျပတ္ ေျပာင္းလဲတယ္
ဝင္းဒိုးကို ပိုခ်ဲ႕လိုက္တယ္ အင္တာနက္ စာအုပ္ဆိုင္ အာလာဒင္ကို
ကလစ္လိုက္တယ္ ထုတ္ေဝလိုက္တဲ့ စာအုပ္သစ္စာရင္းကို ၾကည့္တယ္
ေပါလ္ အက္စတာရဲ႕ ‘ကံအေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္မွဳ ဂီတ’ ကို ၂၀ ေလွ်ာ့ေစ်းနဲ႕
မွာဖို႕ က်မ ကလစ္လိုက္တယ္
ျပီး..၁၅ ေလွ်ာ့ေစ်းနဲ႕ရတဲ့ ရေနး ဂ်ီရာ့ဒ္ရဲ႕ ‘အၾကမ္းဖက္မွဳႏွင့္
ဘာသာေရး အေလးအျမတ္ထားအပ္မွဳ’
က်မ ဝင္းဒိုးရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာ ျခံထြက္သီးႏွံေတြ သယ္ေဆာင္လာတဲ့
ကုန္တင္ကားထဲ
ေလာကီ အျဖစ္အပ်က္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ေဆာင့္မိ တိုက္မိ ေနၾကတယ္
၄ ခ်က္ စည္းဝါး နရီအတိုင္း ကုန္းခ်ပ္ ကုံးခ်ပ္ ကုန္းခ်ပ္ ဂ်ာ ကုန္းခ်ပ္
အဲဒီ နရီကို က်မ ဆက္ယူရင္း အဲဒီ ကုန္တင္ကားေရာက္ေနတဲ့ လမ္းကို
အားအားလ်ားလ်ား ၾကည့္လိုက္တယ္ ေျမပံုကို ကလစ္လိုက္တယ္
ဆိုးလ္ျမိဳ႕က ထြက္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းေနာက္လိုက္သြားတယ္
ဝွာအံု ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းဆီ ေရာက္သြားတယ္
ဘုရားရွိခိုးရာ အတြင္းခန္းရဲ႕ေရွ႕မွာ ခင္းက်င္းထားတဲ့ ဂ်ပန္ဖေယာင္းပန္းေတြကေန
သစ္သားေခါင္းေလာင္းသံဟာ ျဖန္႕က်က္ထြက္လာတယ္
လက္အုပ္ခ်ီျပီး ဘုရားစာ ဆိုလိုက္တယ္
ခ်ိရိ ေတာင္တန္းမွာ ေဆာက္ထားတဲ့ ကြန္ဒိုတစ္လံုးကို ၆၀ ေလွ်ာ့ေစ်းနဲ႕
ဝယ္လို႕ရမယ့္ ကူပြန္ကို က်မ ကလစ္လိုက္တယ္
ပရင္တာေအာက္ကေန က်မဒူးေပၚ ဂ်ပန္ဖေယာင္းပန္းပြင့္ခ်ပ္လို
ကူပြန္တစ္ခု က်လာတယ္ ဂ်ပန္ဖေယာင္းပန္းပြင့္ခ်ပ္မွာ ပါရွိတဲ့
I ကို က်မ ကလစ္လိုက္တယ္
သုညေတြနဲ႕ ဆိုက္ဒ္ေပါင္း ၁၇၇ ခု ေပၚလာတယ္
I အတြက္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိခ်က္ရလဒ္ ဒါေပမယ့္ I (က်မ) ဘယ္မွာလဲ
I ကို ရွာရင္း ဆိုဒ္တစ္ခုစီကို ကလစ္ၾကည့္တယ္
India အရူးရုပ္ရွင္ကား I…splIt  I ဘက္က ကြာရွင္းတယ္
I တစ္ေယာက္တည္း တရားစြဲမလား ကုမၸဏီလုပ္ငန္း
I ေျပာျပခ်င္ေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ား နဲ႕ ကမၻာေျမၾကီး
ဘို႕ ႏွစ္လံုးပါရွိတဲ့ ကုလားအုတ္ေတြရဲ႕ ခြာကလစ္သံကို က်မ ၾကားတယ္

အနီးအနားမွာ အိုေအစစ္တစ္ခု
ဆက္ျပီး က်မ ကလစ္လိုက္တယ္
အဲဒါေၾကာင့္ က်မ တည္ရွိတယ္။           ။

ရီဝန္း (ေတာင္ကိုးရီးယား)
၂၀၀၄

ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္းတြင္ေဖာ္ျပပါရွိေသာ
ေဇယ်ာလင္း၏ “ ေခတ္ျပိဳင္ကဗ်ာကို ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း ၁ ” မွ


I CLICK THEREFORE I AM


Rather than spread open the morning paper smelling of ink
at dawn I lightly double-click onto the odorless Internet
I click the complimentary PDF that shows me
exactly the image of a printed newspaper page
The KOSDAQ has no wings now
Total short-term foreign debt of 50,000,000,000 dollars
With each click a page of the newspaper turns
I continuously click the world
With a click one world collapses and
another one rises
The sun floats up There’s a chip installed in the sun too
I look at a 12-page article: ‘The computer picks up
a wireless signal from my body in which fiber optics carrying
microscopic electrodes have been grafted into my arms’ nerve structure.’
and click onto the website of Kevin Warwick who dreams of the first-ever
human robot I am the 28,412th visitor
I have a gene I want to insert too
With my right hand’s forefinger moving the mouse around
I click onto my e-mail A message arrived last night also
I click the attached file that k of Toronto has sent
Red roses drip dew from their petals and
Bloom inside a white picket fence
The flowers sent by k haven’t wilted
I immediately click on the dialpad of the free Internet phone
I click k’s phone number
I become connected across 6589 miles
Even I may be a program that someone’s installed
Moving the slippery mouse around with my right hand I
Click on literature I click on periodicals
I click into the April issue of the literary webzine Novel
The ‘Little Prince’ on the cover who says ‘The desert is beautiful
because somewhere it’s hiding a spring.’
constantly changes the scene around him I open the window a bit more and
click onto the Internet bookstore Aladdin I look at the list of new publications
I click to order Paul Auster’s The Music of Chance at a 20% discount
and René Girard’s Violence and the Sacred at 15% off
Outside my window mundane affairs bumping around
inside a produce truck in a four-beat rhythm koong-chak koong-chak koong-chak-ja koongchak
I take up the four-beat bongjak music time and
idly looking at the street the truck is on click its map
I follow one of the routes out of Seoul and arrive at
Hwaôm Temple The sound of a wooden bell spreads out from the camellias arrayed
in front of the inner temple Hands together in prayer
I click on one of the 60%-discount coupons for a condo in the Chiri Mountains
Onto my knees under the printer
a coupon drops down like a camellia petal I
click the I attached to the camellia petal
Zero categories and 177 sites come up
as the search result for the word I
But where am I
Searching for I I click each site in order
lunacy movie India and I…splIt
…comIng out…suIng alone…And I, Inc.…
storIes I want to Impart…the earth and I….
I can hear the click of the double-humped camel’s hooves

An oasis is nearby
Continuing on I click therefore I am

Yi Won
2004
Translation: 2004, Walter K. Lew


တစ္ေန႕တစ္လံ ဓူဝံၾကယ္ ဘယ္ေျပးမလဲ


                  

            ဗင္ဂိုး… ေသေၾကာင္းၾကံ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ၁၁၈ ႏွစ္ ၾကာျမင့္ခဲ့ပါျပီ။
ကၽြန္ေတာ္ပါဝင္တဲ့ ကမၻာၾကီးဟာ ဗင္ဂိုးလို ေၾကကြဲမွဳေတြ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေပၚေအာင္
ကာကြယ္ႏိုင္ခဲ့ျပီလား။
                   မင္းကြာ မင္းကိုယ္မင္းေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္။ မင္းမိသားစုေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္၊
မင္းမိတ္ေဆြေတြ၊ ခ်စ္သူေတြေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္။ ဘယ့္နဲ႕ေၾကာင့္ မ႑ပ္တိုင္ တက္ခ်င္
ရတာလဲ၊ ေမးစရာရွိလာပါတယ္။
                   ဟုတ္ပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တက္ခ်င္တာ အဲဒီမ႑ပ္တိုင္ပါ။ လူဟာ လူနဲ႕
တူဖို႕၊ ပ်င္းစရာ လူပံုတူ မဟုတ္။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ လူပံုတူ။


                                                                                သုခမိန္လွိဳင္
                                                                               ၂၀-၂-၂၀၀၈

(အင္ဒီဝါးဟိုးရဲ႕ ကမၻာ ကဗ်ာစာအုပ္ အဖြင့္စာမ်က္ႏွာမွ)

One day, six feet; where will the Pole Star move to?



It is now 118 years since Van Gogh himself to death. Has the world
that includes me been able to do anything to prevent any more
tragedies like Van Gogh’s from repeating themselves?

You? You could barely help yourself. Or, your family. Or your friends,
your loved ones. Why do you want to show off? You have good reasons
to ask.

Yes. I do want to show off. So man may be like man. Not a boring
portrait  of man. But a cheerful portrait of man.

Thukhamein Hlaing                            translated by Maung Tha Noe
20.2.2008


ငါေနေကာင္းသြားျပီ ပန္းကေလးေရ


ေျမာက္ျပန္ေလ တသြင္သြင္မွာ
သဇင္ရနံ႕ေတြ တသင္းသင္းနဲ႕
ေဟမႏၱရာသီဟာ ကမၻာေျမကို ဆိုက္ကပ္လို႕
ငါ အရုဏ္ေသာက္လို႕ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ျပီ
စစ္ေျပးဒုကၡသည္လိုလည္း ထမင္းမစားႏိုင္ပါ
ဓါးကိုဖြင့္ထားမည္
ေခြးေျခပုပုေပၚမွာ ဘဝကို မတည္ေဆာက္လိုပါ
သုတိသာယာသံနဲ႕ နံနက္ခင္းငွက္ကေလးေတြ
ငါ့ကို ၾကိဳလင့္ျပီ
ေရာင္နီသည္ ရႊန္းလက္ေတာက္ပစြာျဖင့္
ငါ့ရဲ႕ ေမတၱာျပည့္ေသာရင္အံုကို ခိုလွံဳခဲ့ေခ်ျပီ
ငါ့တန္ခိုး အႏုပညာေမွာ္သစ္တို႕ထံတြင္
ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးၾကကုန္ျပီ
ငါ၏ အၾကင္နာထံပါးတြင္ ပန္းတို႕ အစြမ္းကိုပြင့္ခဲ့ၾကျပီ
ငန္းတို႕ေပ်ာ္ရာ ေရကန္သာသည္ ငါ့ထံတြင္ တည္ေခ်ျပီ။    ။

ေမာင္ေခ်ာႏြယ္

ျမန္မာက်ဴးပစ္ဖိုရမ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္

ေႏြဦးေပါက္ရင္ သူနဲ႕ငါ



ြဦးေပါက္ရင္
(ကဗ်ာဆရာစိတ္ကူး)

 ေြဦးေပါက္ရင္
ကက္တူေရြးတစ္ေကာင္ေမြးမယ္
သူကို စကားတစ္ခြန္းတည္းသင္ေပးမယ္
““ဆာတယ္  ဆာတယ္””လို

ြဦးေပါက္ရင္
ေအာ္စတင္ကားေလးေမာင္းမယ္
ဟစ္တလာမိန္ခြန္းေျပာသံကို
ကားဟြန္းသံအျဖစ္တပ္ဆင္ထားမယ္
ေတာင္ဘက္ပင္လယ္ေတြဆီ ခရီးထြက္မယ္။

ြဦးေပါက္ရင္
သစ္ရြက္ေကြေတြလိုက္ေကာက္မယ္
သစ္ရြက္ေကြေတြေပမွာ
အဂလိပ္ဘာသာနဲ
မင္းနာမည္ကို ငါေရးမယ္။

ြဦးေပါက္ရင္
ျပတင္းေပါက္ေတြ အကုန္ဖြင့္မယ္
ပုံျပင္ေတြ ေအာ္ဖတ္မယ္
စိတ္ေကာင္းလည္း ၀င္မယ္။
ြဦးေပါက္ရင္
ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ေရးမယ္
စုဘူးေလးကိုခြဲမယ္
ျပားေစ့ေလးေတြ ေရတြက္မယ္။
တကယ္လိုေတာ္ေတာ္နဲြဦးမေပါက္ေသးရင္လည္း
ကိစမရွိပါဘူး
ဒီကဗ်ာကို လမ္းထိပ္က အေပါင္ဆိုင္မွာသြားေပါင္မယ္
ပီးေတာ့ ခပ္ေဟာင္းေဟာင္းေစာင္တစ္ထည္
၀ယ္ျခံေနမယ္ကြယ္။    

ေနမ်ိး

ဤကဗ်ာကို ျငိမ္းေအးအိမ္ရဲ႕face book notes ဒီမိုကေရစီရရင္  မွ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။


----------

သူနဲ႕ငါ

ငါက သစ္ပင္အေၾကာင္းေျပာေတာ့
သူက လႊအေၾကာင္းေျပာတယ္
ငါက ပင္လယ္ငါးေတြအေၾကာင္းေျပာေတာ့
သူက ပိုက္ကြန္ႀကီးေတြအေၾကာင္းေျပာတယ္
ငါက မိုးတိမ္အေၾကာင္းေျပာေတာ့
သူက စီးကရက္မီးခိုးေတြအေၾကာင္းေျပာတယ္
ငါက ဂြတ္ဒ္ဟုပ္အငူအေၾကာင္းေျပာေတာ့
သူက ဆိုက္ေဗးရီးယားအေၾကာင္းေျပာတယ္
ေတာ္ၿပီ
ငါ ဘာမွ်မေျပာေတာ့ဘူး
သူက ေျပာျပေနျပန္ရဲ႕
ေသာ့ေတြအေၾကာင္း။   ။

မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ား
အဲ့ဒီလူကိုလမ္းမွာေတြ႕ရင္ ေသာ့အေၾကာင္းဆက္ေျပာခ်င္ရင္ျဖင့္ ေသာ့ျပင္ကုလားဆီသြားေျပာဖို႕လမ္းညႊန္ေပးလိုက္ၾကစမ္းပါဗ်ာ။
ဒီလိုစြမ္းေဆာင္ရည္မ်ဳိး၊ ဒီလို ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးမ်ဳိးနဲ႕လူေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕က ဘာကိုယုံၾကည္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕ကိုယ္စား ခင္ဗ်ားက တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ပါဗ်ာလို႕ ထိုးအပ္ရမတဲ့တုန္း။ လူေတြကိုမ်ား အခ်ဥ္မွတ္လို႕။

ေနမ်ဳိး