တစ္ေယာက္တည္း စကားေျပာျခင္း




ျမိဳ႕ၾကီးရဲ႕ေသြးေတြ အကုန္စုပ္ယူမယ့္ ၾကမ္းပိုး
ကၽြန္ေတာ္ဖမ္းမိခဲ့တယ္ အိပ္ယာထဲမွာ။
ဘံုဘိုင္က ေရမလာဘူး
သူမက ကၽြန္ေတာ့္ကို လြမ္းျပီး မငိုဘူး(တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ျပီ)။
ညစာစားဖို႕ အေၾကာင္းၾကားတဲ့ သံၾကိဳးစာ ဝင္လာတယ္။
ဗာဒံပင္က သူခ်ဳပ္တည္းထားခဲ့သမွ်ကို တစ္ရြက္ျပီး တစ္ရြက္ ေျခြခ်လို႕။
မေရးရေသးတဲ့ ဝတၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြ စကားေျပာေနၾက။
‘ ဒါဆို . . . လူၾကီးမင္းက ကၽြန္ေတာ့္အေဖေပါ့၊ ေတြ႕ရတာ ဝမ္းသာပါတယ္’ တဲ့။
ကၽြန္ေတာ့္ေဖာင္တိန္ထဲမွာ အေကာင္းစား ဘရိတ္ေတြ တပ္ဆင္ထားပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။
ပင္လယ္ဟာ  မူလီစုပ္ထားဆဲပဲ
ကၽြန္ေတာ္တို႕ မုန္တိုင္းကို ေလညင္းျဖစ္ေအာင္ ခြဲစိတ္ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကျပီ။
အစီရင္ခံစာ တစ္ေစာင္မွာ ဖတ္ရတယ္
အေဝးမွာ ၾကယ္ေတြ  ေအာ္ေနၾကရဲ႕။
ကၽြန္ေတာ့္ လည္ေခ်ာင္းေတြ ယားလာတယ္မိတ္ေဆြ
ဆင္တစ္ေကာင္ကို ဘယ္ေျမြမွ ကုန္ေအာင္ မ်ိဳႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႕။
ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာျပေနတာလား အာဖရိက
ဧျပီလ ျပီးရင္ ဧျပီလ မလာဘူး
မစၥတာဂၽြန္ (ဝမ္းနည္းပါတယ္) မင္းကို ငါ မသိဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ ငတ္မြတ္ခဲ့ဖူးပံုကို အရသာရွိရွိ ျပန္ေျပာျပႏိုင္ပါျပီ
ဒိုင္ယာရီထဲမွာ အခ်က္ေပး ေခါင္းေလာင္းေတြ ျမည္ၾက
ေငြစကၠဴေတြဆီက အနံ႕ တေထာင္းေထာင္း ရေနေပါ့။
၁၉၉၀ ခုႏွစ္က ဟျဖဲထားတဲ့ ပါးစပ္ၾကီးေတြဆီ အလည္တစ္ေခါက္သြားဦးမယ္။
ၾကြက္ေထာင္ေခ်ာက္ထဲမွာ ဒိန္ခဲမရွိ
စာခ်ဳပ္ထဲမွာ လက္မွတ္ထိုး မရွိ
ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေငြစကၠဴ မရွိ
စီးကရက္တစ္လိပ္ကို မီးညွိျပီး ျငင္းပယ္ဖို႕ ၾကိဳးစားၾကည့္မိျပန္ေပါ့။
ျငိမ္သက္ျခင္းဟာ ဇာတ္ညႊန္းႏွစ္ခုကို တစ္ျပိဳင္္တည္း သရုပ္ေဆာင္ရာ ေရာက္သတဲ့။
ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ ဖခင္အတြက္ သေဘၤာတစ္စီး ထြက္ခြာခဲ့ပါျပီ
ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ သေဘၤာတစ္စီးအတြက္ ေရငုပ္သမားေတြ ထြက္ခြာခဲ့ပါျပီ
ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ ေရငုပ္သမားေတြ အတြက္ လင္းပိုင္မ်ား ထြက္ခြာခဲ့ပါျပီ
ေရာမျမိဳ႕ၾကီး ႏွင္းေတြထဲမွာ ျငိမ္သက္တိတ္ေနခ်ိန္
ကၽြန္ေတာ္ဟာ တေယာတစ္လက္ ထိုးေနခဲ့တယ္။       ။

ေနမ်ိဳး

သရဖူ ၂၀၀၃၊ မတ္လ

ေရကဗ်ာ




ေတာနက္ၾကီးထဲက ေရဟာ
ျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးရဲ႕ ေရပိုက္ေခါင္းေတြရွိရာ
လာေနပါျပီ။

ဘယ္က လာ-မလာ
(အခက္အခဲ ပါ-မပါ)
သိစရာ မလိုပါ
မ်က္ႏွာသစ္ႏိုင္ၾကပါျပီ
ေရမိုးသန္႕စင္ႏိုင္ၾကပါျပီ
အညစ္အေၾကးစြန္႕ႏိုင္ၾကပါျပီ။

ဘာေရးရမွန္း သိတာနဲ႕
ေရးၾကည့္လိုက္တာပါ။           ။

သုခမိန္လွိဳင္

ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ  ၂၀၀၅၊ နိုဝင္ဘာ

လူးလွိမ့္ေနတဲ့လူ



တစ္ပိုဒ္တစ္ပိုဒ္တစ္စ တစ္ေၾကာင္းတစ္လံုး တစ္ပါဒအတြက္
လူးလွိမ့္ေမ်ာပါေနတဲ့ ကဗ်ာေရးသူလို
ၾကိဳးစားျပီး ခ်စ္ၾကလို႕
ရယ္သံေမာေမာ သက္တံနဲ႕ အိပ္စက္ျခင္းကို ေအးခ်မ္းစြာ
ေတာင္းဆိုေနတဲ့ အခန္း။ ေၾကြသားအေရာင္ ေအးစက္ျခင္းနံရံ
ေကာ္ဖီအေသြး ေႏြးေထြးမွဳ ျပတင္းေပါက္ပန္းခ်ီကား
ခရု၊ ဂံုး၊ ကမာစတဲ့ အခြံပိတ္ သတၱေဗဒ ဆိုင္ရာၾကြက္သား
စကၠဴစြန္ကိုမိုးေပၚတက္သြားေစတဲ့ ေလအဟုန္
အပန္းေျဖပန္းျခံထဲ အသည္းထိတ္လို႕ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အသံ ျငိမ့္ကနဲေတြ
အရင္ဘဝ (သို႕) ဘဝအဆက္ဆက္ ကြဲသြားေသာ
အခ်င္းခ်င္း လက္ငင္းရွာေဖြေနဆဲျဖစ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းအစမ်ားရဲ႕
ပံုၾကီးခ်ဲ႕ အနီးကပ္ရွဳခင္း၊ အေဝးက ျဖည္းျဖည္းလာေနရတဲ့ အသံ
နားစြင့္ေနက် ေတာင္တန္းၾကီးမ်ားဆီမွ
တစ္ခါတစ္ရံ ရံဖန္ရံခါ အၾကိမ္ၾကိမ္မ်ား ပံုမွန္နီးနီး
စိတ္ဝင္တစား အက်င့္ကပါ လုပ္ေလ့ရွိ အေလ့အထမ်ားရဲ႕
ဂရုတစိုက္ ပြက္ေလာရိုက္မွဳ ပဲ့တင္သံတိုးတိုး
မွန္လိုၾကည့္ ထြင္းေဖာက္ထြက္ခ်ည္
ခြဲစိတ္ခန္းထဲ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် အေရာက္ရွဳသံ
အခိုးအေငြ႕တစ္ခုခု အတြင္းသားအေရာင္ရဲ႕ သီးျခားကိုယ္ပိုင္ပုဂၢလိကရနံ႕
ျမက္ေတြေပၚ အင္အားၾကီး တြန္းလွဲသြားလာ
စပါးၾကီးေျမြ တစ္ေကာင္ေလာက္ တြားသြားခြန္အား
ေအးေအးေဆးေဆး တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ အသံနဲ႕
တြက္ခ်က္ထားေသာ အခုအခံ အရံအတားအဆီး
အဆန္႕အက်င္ အေႏွာင့္အေႏွးမ်ားမွ
ေဘးလြတ္ရာဆီ။
တပုဒ္ တစ္ပိုဒ္တစ္စ
တစ္ေၾကာင္း တစ္လံုးတစ္ပါဒအတြက္
လူးလွိမ့္ေနသူ။        ။

လူဆန္း

ေရးသူ လူဆန္း မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္

the rolling man


like a poem writer rolling floating,
for the sake of piece, a stanza, a line, a word,
they try to love
room peacefully demanding gay laughter, rainbow,
and sleep. Porcelain cool walls
coffee colour warmth window picture
snails, clams, oysters, shelled biological muscles
gush of wind that sends paper kites up into the sky
sudden noises coming out of heart beats in the park
presently searching for one another body parts
enlarged close-up scenes, sounds coming slowly from afar
listen from the mountain ranges
sometimes, occasionally, frequently, almost regularly
interestingly, being accustomed to, used to, habits
carefully, uproarious, faint echoes,
looking as if at a mirror, breaks into and out
into the operating theatre all the time  coming breaths
particular personal odour of internal color inside some vapour
on the grass pushing down to move with great force
slithering power like a boa constrictor’s
with a peaceful quiet sound
calculated obstacles, barriers
oppositions, hindrances
to somewhere safe from these
for the sake of a piece, a stanza,
a line, a word,
rolling one.

Lu Hsan
Translated by Maung Tha Noe

From : written by Lu Hsan



က်န္းမာေသာ ေႏြဥတုႏွင့္ သူ၏ခ်စ္သူမ်ား



အို -- ေၾကြရြက္
ေလထက္ဝဲပ်ံ လွေသာစ်ာန္မွ
သင့္ခံစားမွဳ ဘယ္သို႕ႏုသလဲ။


ေျမဆြဲအားကို
ဆန္႕က်င္ျငိဳျငင္ ခဏစဥ္မွာ
အာကာသႏွင့္ ျမင္ခက္သင့္လက္
ခ်ိတ္ဆက္အားယူ ေလပူပူမွာ
ျပံဳးေနသလား။


ႏုမွရင့္လြန္
အဝါကၽြန္ျဖစ္ စိတ္ညစ္ညစ္ႏွင့္
ေသခြင့္ရႏိုး ဇြဲၾကိဳးခ်၍ဆင္းလာသေလာ။

ရြက္ႏုေဝသစ္
ပ်ိဳျမစ္ကတည္းက လွေသာအစိမ္း
တိမ္းယိမ္းမွဳကို ႏွဳတ္လို
ခ်ဳပ္တည္းမွဳမ်ား။
ေနျခည္ပါးကိုေၾကာက္
ေအာက္္ဆီဂ်င္ကို ပယ္ခြာ
ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ မရွဳရွိဳက္ခဲ့၍
အို -- မိုက္ေသာ ေၾကြရြက္ရွဳပ္
ခ်ဳပ္တည္းမွဳမ်ား ပြားလာသည္ျဖစ္
စိတ္ညစ္ဝန္ပိ ေလွ်ာ့ခ်ၾကည့္မွ
မူလထက္ပင္ ေတြစြာ ေဝစြာ
ဘာရယ္မသိ
ေျမထိဒုတ္ဒုတ္ ဆင္းသေလာ။


အို -- ပုစၦာျပဳသူ
တလူလူ တဖ်တ္ဖ်တ္
ငါတို႕ ေၾကြတတ္၏။


တလူလူ အထပ္ထပ္
ငါတို႕ ေဝတတ္၏။


ရုပ္သည္္ အနိစၥ
ကိစၥမရွိ။ ။


မိေႏွာင္း 


မိုးေဝ၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၁၉၈၀ မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္

သမုိင္း ႏွင့္ ကဗ်ာ


[၁]
            ယေန႕ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ လူငယ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ေရးေနၾကသနည္း၊ ဖတ္ေနၾကသနည္းဆုိေသာ ေမးခြန္းမွာ ယေန႕စတီရီယုိ(ေခတ္ေပၚဂီတ)ကုိ လူငယ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ဆုိေနရသနည္း၊ နားေထာင္ေနၾကသနည္း ဆုိေသာေမးခြန္းႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ကာ အေျဖတစ္ခုတည္းသာ ရွိေလသည္။ ေခတ္က ေတာင္းဆုိေသာေၾကာင့္ဟူ၍ ျဖစ္၏။ ဒီထက္ ေလးနက္ ေအာင္ေျပာရလွ်င္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆုိသည္မွာ သမုိင္း၏ ျပ႒ာန္းခ်က္အသစ္ပင္ျဖစ္ေလသည္။
            ျဖတ္သန္းသြားေသာ ကာလမ်ားမွာ သမုိင္းျဖစ္လာသည္။ အႏုပညာအပါအ၀င္ ယဥ္ေက်းမႈကိစၥမ်ားကုိ သမုိင္း ကာလမ်ားက ကန္႕သတ္ေဖာ္ေဆာင္ေပးခဲ့ေလသည္။ ျမန္မာကဗ်ာ၏စဥ္ဆက္ ဆင့္ကဲတုိးတက္ျခင္းသည္လည္း အျခား အရာမ်ားလုိပင္ သမုိင္းႏွင့္အတူ ျဖစ္ထြန္းလာရသည္မွာ ျငင္းပယ္၍ မရႏုိင္ေသာ သဘာ၀တရားျဖစ္၏။ ပုဂံမွ ကုန္းေဘာင္ ေခတ္ေႏွာင္း(ရတနာပုံေခတ္)ထိ ထြန္းကားခဲ့ေသာ အစဥ္အလာ႐ုိးရာ ျမန္မာကဗ်ာသည္ ေခတ္စမ္း၏ ျဖစ္ထြန္းမႈေၾကာင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ေလသည္။ ယင္းမွာ ၀မ္းနည္းစရာ အေျခအေနမဟုတ္သည့္ သမုိင္းဆုိင္ရာ အမွန္တရားပင္ျဖစ္ သည္။ စစ္ၿပီးေခတ္ အႀကီးအက်ယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးခဲ့ေသာ ေခတ္စမ္း၏အေမြကုိ ဆက္ခံခဲ့သည့္ ေခတ္စမ္းသစ္၀ါဒမွာ ယခုအခါ ျမ၀တီႏွင့္ ေငြတာရီမဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္သာ ကုတ္တြယ္ရွင္သန္ေနေသာ အေျခအေနသုိ႕ ဆုိက္ေရာက္ေနေလၿပီ။
            ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသု၀ဏ္ ေခါင္းေဆာင္သည့္ ေခတ္စမ္းေနာက္တြင္ ဒဂုန္တာရာေခါင္းေဆာင္သည့္ စာေပသစ္သေဘာ တရားႏွင့္အတူ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး၊ အရင္းရွင္ဆန္႕က်င္ေရး၊ ကုိလုိနီစနစ္တုိက္ဖ်က္ေရး ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားျဖင့္ ကဗ်ာသစ္တစ္ေခတ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ (ေဒါင္းႏြယ္ေဆြတုိ႕ႏွင့္ ဒဂုန္တာရာ အကြဲအၿပဲမွာ အုပ္စုတြင္း ၀ိ၀ါဒပဋိပကၡသာျဖစ္၍ ပန္းတုိင္းႏွင့္ အေျခခံသေဘာတရားမွာ အတူတူပင္ျဖစ္ေလသည္။) ထုိကဗ်ာသေဘာတရားမွာ မိုးေ၀ကဗ်ာေခတ္၊ ေတာ္လွန္ကဗ်ာ၊ ႏုိင္ငံတကာ၀ါဒအထိ သက္တမ္းျမင့္ၾကာခဲ့သည္။
            ယေန႕ေခတ္ကား ပီပီသသ ထင္ထင္ရွားရွားပင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေခတ္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ သမုိင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကုိ ဘယ္ေသာအခါမွ မညာေပ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကလည္း သမုိင္းကုိ မညာသင့္ေပ။

[၂]
            ကၽြန္ေတာ္တုိ႕သည္ သမုိင္းကုိ အေလးေပးတန္ဖုိးထားရန္ လုိသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေခတ္စမ္းစာေပသစ္ႏွင့္ ေနာက္ဆုံးေတာ္လွန္ကဗ်ာတုိ႕အထိ ယင္းတုိ႕၏ ျဖစ္တည္မႈ(ျဖစ္တည္ခဲ့မႈ)ကုိ ေစာဒကတက္ ျငင္းဆန္ရန္ စုိးစဥ္းမွ် ဆႏၵမရွိ ေပ။ ထုိ၀ါဒႏွင့္ ကဗ်ာသေဘာတရားမ်ားသည္ ေခတ္ကာလ၏ ေတာင္းဆုိခ်က္အရ ထြက္ေပၚလာေသာ သမုိင္းျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားျဖစ္ေပသည္ဟု နားလည္လက္ခံႏုိင္ခဲ့သည္။ ျပႆနာတစ္စုံတစ္ရာ ရွိစရာမျမင္ပါ။
            ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္စင္တြင္ ယေန႕တုိင္ေအာင္ ေဇာ္ဂ်ီ၏ကဗ်ာစာအုပ္ရွိေနကာ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာအတြဲကုိ မၾကာ မၾကာ ဖတ္႐ႈမိဆဲျဖစ္၏။ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ၏ ကဗ်ာမ်ားထဲမွ အားေကာင္းျပင္းထန္လွေသာ ေဒါသမာန္ႏွင့္ အံ့မခန္းႂကြယ္၀ ေသာ ႐ူပကအလကၤာမ်ား အသုံးမ်ားကုိလည္း ႀကံဳတုိင္းခ်ီးက်ဴးစကားဆုိဖုိ႕ ႏႈတ္လွ်ာေလးလံျခင္းမရွိပါ။ သဒၵါဆန္ေသာ ကဗ်ာအေရးအသားႏွင့္ ၾကည္လင္ခ်ဳိသာေသာ အဖြဲ႕အႏြဲ႕မ်ားကုိလည္း ႐ႈတ္ခ်ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပါ။ သုိ႕ေသာ္ ယေန႕ ေခတ္သည္ကား ေဇာ္ဂ်ီ၊ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြေခတ္ မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ေနာက္ဆုံးစကားဆုိရလွ်င္ (မလုိလွေသာ္ လည္း ဒါဆုိ ဘယ္သူ႕ေခတ္လဲ၊ မင္းေခတ္လားဟု ခြတုိက္ေမးခ်င္သူ တခ်ဳိ႕အတြက္ေျဖရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ေခတ္ဟု မဆုိလုိ ပါ။ ဆုိခြင့္လည္း မရွိပါ။ ထုိသုိ႕ဆုိရမည္ကိစၥလည္းမဟုတ္ပါ။) သုိ႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေခတ္ဟုေတာ့ ဆုိခ်င္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဆုိသည္မွာ တစ္စုံတစ္ရာပုဂၢဳိလ္ အမည္နာမထက္စစ္မွန္ေသာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာတစ္ေခတ္ ျဖစ္ေပၚလာ ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းထူေထာင္ေနေသာ ကဗ်ာဆရာအားလုံးကုိ ရည္ညႊန္းလုိရင္းျဖစ္သည္။
            ေခတ္စမ္းႏွင့္ စာေပသစ္တုိ႕ကုိ ေခတ္၏လုိအပ္ခ်က္၊ ေတာင္းဆုိခ်က္အရ ျဖစ္ထြန္းလာရသည္ဆုိေသာအဆုိကုိ ေက်ေက်နပ္နပ္ခံယူၾကမည့္ ေရွးအစဥ္အဆက္က ဆရာႀကီး၊ ဆရာငယ္တုိ႕သည္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာသည္ ေခတ္၏ေတာင္း ဆုိခ်က္အရ ျဖစ္ထြန္းလာရသည္ဆုိေသာ အဆုိက်မွ ဘာေၾကာင့္ မ်က္စိမွိတ္ျငင္းပယ္ရန္ ႀကံ႐ြယ္ေနၾကရသနည္း။ စဥ္းစား စရာအေၾကာင္းခံတစ္ခ်က္သာ ရွိပါသည္။ သူတုိ႕ ၾသဇာယုတ္ေလ်ာ့မွာ စုိးရိမ္ပူပန္ေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ဟန္ရွိပါသည္။ အာဂသတၱိဟု ေခၚရေပေတာ့မည္။ အႏုပညာသခၤါရ၊ အႏုပညာသံေ၀ဂကင္းသူဟုတ္လည္း ေခၚရေပေတာ့မည္။
            သီေပါမင္းစီးခဲ့ေသာ ေျခနင္း(ေရႊခ်ထားေသာခုံဖိနပ္)ကုိ ယေန႕ႏုိင္လြန္ကတၱရာလမ္းမေပၚတြင္ ခ်စီးရန္ မသင့္ ေလ်ာ္ေတာ့ပါ။ သုိ႕ေသာ္ အမႈိက္ပုံသုိ႕လည္း သြားလႊင့္မပစ္သင့္ပါ။ သူ႕တြင္ အသုံးခ်တန္ဖုိးရွိမေနေတာ့ေသာ္လည္း သမုိင္း ၏ တန္ဖုိးရွိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမတုိင္မီကာလက ကဗ်ာမ်ားသည္လည္း တခ်ဳိ႕သမုိင္းတန္ဖုိး သာရွိေတာ့ကာ (ဥပမာ-ေခတ္စမ္း)၊ တခ်ဳိ႕လည္း အသုံးခ်တန္ဖုိး ယုတ္ေလ်ာ့က်ဆင္းလာေနပါသည္။ (ဥပမာ-စာေပသစ္)။
            ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကေတာ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိပင္ ေရးဖြဲ႕ရပါေတာ့မည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕သည္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္လူသားေသာ္လည္းေကာင္း၊ စစ္ၿပီးေခတ္လူသားေသာ္လည္းေကာင္း မဟုတ္ဘဲ ၂၁ရာစု အႀကိဳ ေခတ္ ေပၚလူသားမ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ နတ္သွ်င္ေနာင္ႏွင့္ လႈိင္ထိပ္ေခါင္တင္တုိ႕ နန္းဆန္ေသာ အသုံးအႏႈန္း ျဖင့္ ရတုႏွင့္ေဘာလယ္သာ ေရးခဲ့ရေကာင္းလားဟု ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အျပစ္တင္ရန္မသင့္ပါ။ အႏုပညာဆုိသည္မွာ တျခား ယဥ္ေက်းမႈကိစၥမ်ားလုိပင္ ေခတ္ကာလ(သမုိင္း)၏ ျပ႒ာန္းကန္႕သတ္ခ်က္အရသာ ျဖစ္ထြန္းႏုိင္ေၾကာင္း တင္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ေခတ္ေပၚလူသားသည္လည္း ေခတ္ေပၚကမၻာႏွင့္ သူ႕ဆက္ဆံေရး(ေခတ္ေပၚဘ၀အေတြ႕အႀကံဳ အေထြေထြကုိ)ေခတ္ေပၚ အာ႐ုံခံစားမႈျဖင့္ ကဗ်ာေရးဖြဲ႕ေပလိမ့္မည္။ ယင္းမွာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးသူတုိ႕၏ တသမတ္တည္းေသာ ၀တၱရားသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။
            ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးသူတုိ႕သည္ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ႐ုိက္ခ်ဳိးရမည္ဟု လည္းေကာင္း၊ ဘယ္၀ါဒ ဘယ္အယူအဆ က်ဆုံးပါေစဟု လည္းေကာင္း မေအာ္သင့္ပါ။ ေအာ္႐ုံျဖင့္ မက်ဆုံးႏုိင္ပါ။ (မုိးသည္ အခ်ိန္အခါေၾကာင့္သာ ရြာျခင္းျဖစ္ၿပီး ဖားေအာ္သံေၾကာင့္ ရြာျခင္းမဟုတ္ေခ်။) တစ္ဘက္က က်ဆုံးပါေစဟု ဆန္႕က်င္ေအာ္ဟစ္ျခင္းကုိလည္း တုန္လႈပ္စရာမရွိ ေခ်။ (တုန္လႈပ္သူမ်ားမွာ နဂုိကပင္ ကုိယ့္အလုပ္ကုိယ္ ယုံၾကည္မႈမရွိေသာ၊ ခုိင္မာေသာ အသိမရွိေသာ အတုေယာင္မ်ား သာျဖစ္ေပမည္။)

သစၥာနီ
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

လီယိုေတာ္စတိြဳင္းျပတိုက္



အခ်စ္ဆိုတာ မူးေဝျပီး ဒုကၡခ်စ္ဟန္ေဆာင္လို႕
ထီးတစ္စင္းေအာက္ မိုးေရထဲမွာ ရြာမဆံုးေတာ့
မ်က္ဝန္းျပာျပာ ႏွင္းထုျဖင့္ ပိတ္ဆိုင္းေနျပီလား
သိုးေဆာင္းဘာသာမွ ျပန္ဆိုေသာ ေဆာင္းပါး
ျပန္လည္ကိုးကားလ်က္ သြားစို႕၊ သြားၾကစို႕
ေတာလက္ ေႏြရာသီရဲ႕ ေျမပိုင္ရွင္ နံနက္ခင္း
ေတာ္စတြိဳင္းျပတိုက္ ပလာဇာ(တနဂၤေႏြေန႕ ပိတ္သည္)
မ်က္လံုးထဲက ထြက္က်လာ မ်က္ရည္လားကြယ္
မဟုတ္ဘူး၊ ပန္းခ်ီကားတဲ့
က်န္းမာ သန္စြမ္းေသာ ဝမ္းနည္းျခင္းမ်ားျဖင့္…

လီယိုေတာ္စတြိဳင္းဟာ  ျမိဳ႕စားၾကီးျဖစ္တယ္
လီယိုေတာ္စတိြဳင္းဟာ အရပ္ျမင့္ျမင့္ ရုပ္ေခ်ာေခ်ာ
ကာလသားေရာဂါသည္ လူငယ္တေယာက္
ေဒါသၾကီးတဲ့ ဝက္ဝံတစ္ေကာင္ရဲ႕ လက္သည္းစူးနစ္
သူ႕မ်က္ႏွာထဲ စိုက္ဝင္လို႕
သူ႕ဝတၳဳကို အထပ္ထပ္ျပင္ကာ ဖ်က္ကာ ေရးရွာပါရဲ႕
ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ တင္ဆက္ဖို႕ရာ
သူ႕ကို စႏၵရားဆရာအျဖစ္ေရြးခ်ယ္
ပီပီျပင္ျပင္သရုပ္ေဆာင္ဖို႕ သူဟာ သံုးရက္ၾကာ
ဘယ္သူနဲ႕မွ စကားမေျပာပဲ ေလ့က်င့္
ဒါေပမယ့္ ျပဇာတ္ထဲမွာ စႏၵရားတစ္လံုးမွ မပါ
ေပ်ာ္ရြင္ဝမ္းနည္းဖြယ္ သေဘၤာတစ္စင္းပါတယ္
သေဘၤာမာလိန္မွဴး ဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါးႏွင့္
လူသံုးေယာက္ပါဝင္ မုန္တိုင္းႏွင့္ ဒီလွိဳင္းၾကား
ဂါထာေတြ ရြတ္ဖတ္သရစၨ်ယ္
ဒဏ္ရာ အနာတရ ေသေသေၾကေၾက ကူးခတ္ၾက
ဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါး ကုန္းပတ္ေပၚလဲက်သြား
သူေတာ္စင္သံုးဦး လက္ခ်င္းယွက္
ကၽြန္းညိဳဆီ ပ်ံသန္းသြားခဲ့ျပီ
မာလိန္မွဴး ဘယ္မွာလဲ
ေတာ္စတြိဳင္း ရုပ္တုၾကီး
တီေကာင္ေတြ ေခါက္္္ဆြဲေတြ လံုးေထြး
ျငိမ္သက္လို႕…
ဧည့္ပရိသတ္ဟာ လက္ကိုင္ပုဝါကိုယ္စီ
ျပတိုက္ထဲ လွည့္လည္ၾကည့္ရွဳၾက
ေတာ္စတြိဳင္း
စက္ဘီးတစ္စီးႏွင့္ ခါးေထာက္ျပီးရပ္ေန (၁၈၅၂)
ဆိုက္ေဘးရီးယား ေတာလိုက္မုဆိုးတစုႏွင့္အတူ
က်ားေသ တစ္ေကာင္ေရွ႕
လက္ပိုက္ျပီးရပ္လ်က္ ႏွဳတ္ခမ္းေမြးႏွင့္ (မုတ္ဆိတ္ေမြး မရွိေသး)
အင္နာ ဗရြန္စကီး ခန္းမေဆာင္
သူ႕အေျပာေလးက တေယာလိုခၽြဲ
သူ႕ရင္ခြင္ထဲ ေပ်ာ့ေျပာင္းသြယ္လ် မိန္းမပ်ိဳတစ္ေယာက္
ပံုစာ..(ခ်စ္သူကို အလိုမလိုက္ဘူး ရင္ခြင္မွာထား ဓါးနဲ႕ထိုးမယ္)
ပြတ္ရွကင္ ေျပာတာလား
အႏၱရာယ္ ေတြ႕ၾကံဳစဥ္ ဓါတ္ပံု
(မွ်ားျပထားသူ လီယိုေတာ္စတြိဳင္း)

ထိုစဥ္ . . . တစ္စံုတစ္ေယာက္ ေျပာရွာရဲ႕
သူ႕ဘဝ ေလးျမတ္ၾကီးမားသေလာက္
သနားၾကင္နာဖြယ္ရာ ေကာင္းပါသတဲ့ ။        ။

ေမာင္သင္းမိုး

ပိေတာက္ပြင့္သစ္ အမွတ္(၂၄) ေမလ၊ ၂၀၀၉ မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္

အိပ္ယာေစာေစာထဘို႕ alarm



ႏြားတစ္ေကာင္ရဲ႕ေက်ာကုန္းေပၚက မွက္ ေကာက္ရိုးဟာ သားသတ္ရံုမွာ ေသြး
သံရဲရဲ နံရိုး တပိုင္းနဲ႕ အူအသဲ တစ္စံု ပိုက္ဆံရွင္းေပးျပီး မီးပိြဳင့္မွာ အဖြားၾကီးတေယာက္
လမ္းကူးတာ စိတ္မရွည္စြာ ေစာင့္ေနရတယ္ ေမာင္းတံေတြ ဝါနီျဖဴအေရာင္ က်ားက်ား ေပါ့ပ္
ဂီတလို႕ေျပာတယ္ စြဲမက္ၾကတယ္ ရူးမူး လို႕သံုးႏွဳန္းတယ္ အသံုးအႏွဳန္းေတြဟာ စံျပ ျဖစ္ဖို႕
လိုတယ္ ခင္ဗ်ားမ်က္မွန္တင္ထားတဲ့ေအာက္က စကၠဴပံုးထဲမွာ ေျမြ ေျခရာ အလင္းတန္း သူေတာ္စင္
ျပံဳးလ်က္ ေခါင္းတျငိမ့္ျငိမ့္ ပလပ္စတစ္အိတ္နဲ႕ ေလစုပ္ ထုတ္ပိုးထားရာ အေငြ႕ပ်ံဆဲ ဆုတ္ယုတ္ဆဲ
၀.၁၂ ခန္႕မွ ၁၄.၈၉ ခန္႕အထိ ယူနစ္ကို သင့္စိတ္ၾကိဳက္ယူလိုက္ေပါ့ လြဲသြားလည္း ဒိထက္လြဲစရာ
မရွိေတာ့ပါ ကမၻာၾကီးဟာ ဘာမွမထူးေတာ့ပါ သင္ေခၚလည္း ထူးမယ့္သူမရွိေတာ့ပါ ဝမ္းနည္းေၾကာင္း
စာလႊာမ်ား ပလူပ်ံ အဆိပ္ေျပေပ်ာက္ေစရန္ဟု ေမွာက္ထားေသာ ဝမ္းျပားေလွအား ေထးဖာ စြပ္ေၾကာင္း
တေလွ်ာက္ အရွိဳးရာမ်ား အစင္းလိုက္ အစင္းလိုက္ သဲေသာင္မွာ မဲေမွာင္ေနတုန္း ပဲေလွာင္ၾကမလား
ႏွဳတ္ကဆီမန္းမန္းသလို တိုးတိုးရြတ္ၾကည့္ ဒီဘဝနဲ႕ ဒီအလုပ္ပဲလို႕ တခါထဲ ငုတ္ရိုက္ထားတာကို ပဟတၱိ
ေခၚတာပဲ ဖိုးသူေတာ္နဲ႕ ေတာင္ေဝွးပါ ေမာင္ေတာတြင္ ဖက္က္စ္ ႏွင့္ဆက္သြယ္ႏိုင္ျပီ ငါေတာင္းတာ
အသား မင္းေပးတာအရိုး ေလွကားေတြ တစ္စင္းနဲ႕တစ္စင္း တြဲေလာင္းဆင့္ခ်ိတ္ထားတယ္ တိမ္ထဲ
ဝင္ေရာက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္အထိ။ ။


ခင္ေအာင္ေအး
၂၊ ဧျပီ၊ ၂၀၁၀ ဘန္ေကာက္စံေတာ္ခ်ိန္ ၇း၅၁ နာရီ