အရိပ္လကၡဏာမ်ား


ငွက္ေတြ စ လမ္းဆင္းေလွ်ာက္ၾကတဲ့အခါ၊
ခ်ဥ္းကပ္လာေနတဲ့ ယာဥ္ေတြဟာ
ေသေၾကေနၾကတဲ့ အရာဝတၱဳေတြရဲ႕ ခ်ိဳင့္ဝွမ္း
ေရွာင္ဖို႕ဆြဲေကြ႕လိုက္ၾကတာကို
ညစာစားပြဲဝတ္ ပိုးသားကုတ္အကၤ်ီနက္ေတြနဲ႕
က်ီးကန္းေတြ
လမ္းေပၚမွာ ရပ္ၾကည့္ေနၾကတဲ့အခါ၊
ဘဲငန္းေတြဟာ ေကာင္းကင္ကို ပယ္ခ်လိုက္ၾကျပီး
ဟိုင္းေဝး ၉၅ ရဲ႕ လမ္းပခံုးမွာထိုင္
ေတာင္ပံတစ္ဘက္ေျမာက္အရပ္ညႊန္
အျခားတဘက္ ေတာင္အရပ္ညႊန္ေနၾကတဲ့အခါ၊

ဒီမနက္မွာေဆာင္တာ ဘာအရိပ္လကၡဏာ
အကၤ်ီမပါ ဖိနပ္မပါ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္
သူ႕ကားကေန ကေတာင္ေခ်ာက္ခ်ားအၾကည့္ေတြနဲ႕
ယာဥ္ေၾကာေတာၾကီးထဲေျပးဝင္
တစ္ဘက္ေစာင္းနင္းသြားတဲ့ ေလာကထဲေျပးဝင္
သူ႕လက္ဖဝါးေတြ ကားႏိုင္သေလာက္ကားျပီး
က်ီးကန္းလို တအာအာ ေအာ္လုနီးနီး
ဝတ္လစ္စလစ္နီးနီးနဲ႕ ပ်ံသန္းဖို႕အားကုန္ညွစ္
ေျမေပၚကေန ၾကြတက္ေတာ့လုနီးနီး။             ။

လူစီး(လ္) ကလစ္(ဖ္)တင္(န္)

*   *    *

အေမရိကန္ကဗ်ာဆရာမ လူစီး(လ္) ကလစ္(ဖ္)တင္(န္) က ဒီကဗ်ာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ေဟာသလိုေျပာပါတယ္။ “ ကၽြန္မဘဝမွာ ကၽြန္မေတြ႕ျမင္ခဲ႔ရတဲ႔ ထူးထူးျခားျခားျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ဒီကဗ်ာကို ေရးဖြဲ႕လိုက္တာပါ။ ျပီး..ကၽြန္မ စဥ္းစားတယ္၊ ဒီထူးထူးျခားျခားျဖစ္ရပ္ေတြဟာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ။ ဘာလကၡဏာေတြလဲ။ သဘာဝမက်တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ျမင္ေတြ႕ၾကံဳဆံုရတဲ႔အခါ ‘ ဘာေၾကာင့္’ လို႕ေမးရံုတင္မကဘူး၊ ဒါဟာ ‘လကၡဏာ’ တခုခုမ်ားလား။ အဓိပၸါယ္တခုခုမ်ားေဆာင္ေနသလား။ အဲဒီေမးခြန္းမ်ိဳးေတြရဲ႕ အရွိန္နဲ႕ ဒီကဗ်ာကိုေရးဖြဲ႕ျဖစ္ပါတယ္”
            ဒီကဗ်ာထဲမွာ ထူးထူးျခားျခားျဖစ္ရပ္ေတြ၊ သဘာဝမက်တဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြကိုဖြဲ႕ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ ငွက္ေတြဟာ မပ်ံပဲ လမ္းေပၚဆင္းေလွ်ာက္ၾကတယ္။ ဂုဏ္သေရရွိလူၾကီးလူေကာင္းေတြ ညစာစားပြဲတက္ရင္ ဝတ္ေလ့ဝတ္ထရွိတဲ႔ က်က္သေရေဆာင္ Tuxedo ဝတ္စံု ဝတ္ထားတဲ့ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ က်ီးကန္းေတြဟာ လမ္းေပၚကယာဥ္ေတြကို ရပ္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ပ်ံထြက္မသြားၾကဘူး။ ဘဲငန္းေတြဟာလည္းေကာင္းကင္ဆီ
မပ်ံၾကဘူး။ ဟိုင္းေဝးလမ္းမၾကီးရဲ႕ လမ္းပခံုးမွာထိုင္လို႕။ လမ္းျပပုလိပ္ေတြလို ေတာင္ပံတစ္ဘက္စီ အရပ္တစ္ဘက္ဆီ ညႊန္လို႕၊ အရာဝတၳဳေတြဟာလည္း ေသေက်ပ်က္စီးလို႕။ အဲဒီ ခ်ိဳင့္ဝွမ္းဟာ အဲဒီ အရာဝတၳဳအေလာင္းေကာင္ေတြ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ သုႆန္တစျပင္လို။
            ဒီျမင္ကြင္းထဲကိုဝင္လာတာက ေယာက္်ားတစ္ေယာက္။ အကၤ်ီမပါ၊ ဖိနပ္မပါနဲ႕။ ဘာျဖစ္လို႕မပါတာ
လဲ။ ‘ကေတာင္ေခ်ာက္ျခားအၾကည့္ေတြနဲ႕’သူဘာကိုကေတာင္ေခ်ာက္ျခားျဖစ္ေနပါလိမ့္။ သူဘာျဖစ္ခဲ့ပါလိမ့္။
သူဟာ အိေျႏၵမဆည္ႏိုင္ေအာင္ကိုျဖစ္ပ်က္ေနတယ္။ ယာဥ္ေၾကာၾကီးထဲ ေျပးဝင္တယ္ဆိုေတာ့ သူ႕အသက္အႏၱရာယ္ကို မမွဳေလာက္ေတာ့ေအာင္ ဆိုးဆိုးဝါးဝါးကိစၥၾကီးတစ္ခု ျဖစ္မ်ားျဖစ္ခဲ့သလား။ သူ႕ကားေပၚကေန ဘာေၾကာင့္ေျပးဆင္းတာလဲ။ အဲဒီမွာရွိေနတဲ့ အေသေကာင္အရာဝတၳဳေတြနဲ႕မ်ား ပတ္သက္ေနမလား။ ဘာက သူ႕ကို ေခ်ာက္ျခားသြားေစသလဲ။ သူဟာ ‘တဖက္ေစာင္းနင္း ေလာက’ ထဲ
ေျပးဝင္သြားျပန္တယ္။ ထင္မွတ္ရတာက ယာဥ္ေၾကာၾကီးကို ကန္႕လန္႕ျဖတ္ကူးျပီး တဘက္မွာရွိတဲ့ ေလာကထဲ ဝင္ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီေလာကဟာလည္း သဘာဝမက်၊ မူမမွန္၊ ကေျပာင္းကျပန္ေတြ ဖရိုဖရဲေတြ၊ စည္းလြတ္ဝါးလြတ္ေတြ ကေသာင္းကနင္းေတြ ျပည့္ႏွက္ေနပံုရတယ္။ ျပီးေတာ့ ၾကည့္ဦး။ သူ႕ကိုယ္သူ ငွက္လိုပ်ံဖို႕ ၾကိဳးစားေနေသးတယ္။ လက္ဖဝါးေတြကား ပါးစပ္ကိုလည္း ျဖဲဟျပီး က်ီးလိုတအာအာ ေအာ္ဖို႕ ၾကိဳးစားေနပံုရ။ ကိုယ္ခႏၶာကလည္း ခုန္ဆြခုန္ဆြ ေလထဲထပ်ံတက္သြားေအာင္ လုပ္ေနပံုရတယ္။ သူဟာ မူမမွန္တဲ့ ေလာကမွာ မူမမွန္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ေနတယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ သူ႕ရဲ႕
ဆႏၵဟာ ဒီမူမွန္တဲ့ ေလာက ကေန ငွက္တစ္ေကာင္လို ပ်ံတက္သြားခ်င္တာမ်ားလား။ ဒီဆႏၵဟာလည္း မူမမွန္ျပန္ဘူး။ ျဖစ္ေနတာေတြဟာလည္း မူမမွန္ဘူး။
            ဒါမွ မဟုတ္ မူမမွန္တဲ့ ေလာကထဲမွာ ဒီမူမမွန္တဲ့လူဟာ မူမမွန္တာလုပ္ေနမွပဲ ‘မူမွန္’ ျဖစ္ေတာ့မွာလား။ အဲဒီအရိပ္လကၡဏာလား။ အရပ္စကားအားျဖင့္ ‘ sign ေတြျပေနတယ္’ ။ ဒီကဗ်ာထဲက လူဟာ လူနာလား၊ လူမမာလား၊ စိတ္ေရာဂါသည္လား။ အဲသလို စိတ္ေရာဂါသည္ဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ စိတ္ေရာဂါျဖစ္ရတာလဲ။ စိတ္ဖိစီးမွဳေတြကို မလြန္ဆန္ႏိုင္လို႕လား။ သူဟာ sign ေတြ ျပေနတယ္ဆို၊ အဲဒီ sign ေတြရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဟာ ဘာလဲ။ စီးပြားေရးကိစၥ၊ လူမွဳေရးကိစၥ၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိစၥေတြနဲ႕ ေန႕စဥ္ ညစဥ္ နပမ္းလံုးေနၾကရတဲ့ လူသားေတြ။ အေတာင္ပံသာပါရင္ ထ သာပ်ံေျပးခ်င္ၾကမွာပဲ။ ေတာင္ပံလည္းမပါေတာ့…အင္း၊ အစ္အစ္ အာအာနဲ႕ ငွက္နဲ႕မတူ၊ ေမ်ာက္နဲ႕တူတဲ့ ခုန္ဆြခုန္ဆြနဲ႕။ ေၾသာ္..သူ႕ဘဝ၊ လူ႕ဘဝ၊ ငွက္ေတြကလည္း လမ္းေတြဆင္းေလွ်ာက္လို႕။ ရယ္စရာလား၊ သနားစရာလား၊ ထိတ္လန္႕စရာလား။ (ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲသလို မၾကာခဏ ထထ ျဖစ္တယ္။ သတိသာလြတ္သြားရင္ အဲဒီ
ခ်ိဳင့္ဝွမ္းမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္းပဲ ေသေက်ေနမယ့္ အရာဝတၱဳတစ္ခုျဖစ္ေနမွာပဲ)။

ေဇယ်ာလင္း
အလွပဆံုး စကားလံုး  စာအုပ္မွ 

English Section

မဂၢဇင္းကဗ်ာ

၁၉၉၁ ေက်ာက္ေျမာင္း၊ ရန္ကုန္


တိမ္တစ္ဆုပ္ႏွစ္ဆုပ္နဲ႕
ေကာင္းကင္တစ္ျခစ္ ႏွစ္ျခစ္နဲ႕
(အႀကံပုိင္တဲ့ငေခြး ပါးကအစင္းမ်ားကုိ သတိရစရာ)
တနလၤာေန႕လားမသိ အဲဒီေန႕မွာ။

ထိပ္ကလမ္းး ဂ,ခြဆုံ
ကားေတြစုၿပံဳမီးနီမိေနေပါ့။

ေက်ာက္ေျမာင္း
သဂၤဟလမ္း
ျပဇာတ္စင္ေပၚက အိမ္လုိအိမ္
အဲဒီ့အိမ္ေရွ႕ ဒန္႕ဒလြန္ပင္
အဲဒီ့ ဒန္႕ဒလြန္ကုိင္းမွာ . . .
အာ့၊ အာ
အာ့၊ အာ . . .။
ဧည့္သည္လာမွာလား
က်ီးဟာသာလုိ႕။
ဗဂ်ီေအာင္စုိးျပန္လာမယ္ မွာခဲ့လုိ႕လား
က်ီးဟာသာလုိ႕။
ေငြမပါတဲ့အႏုပညာဟာ ျပန္လာမွာလား
က်ီးဟာသာလုိ႕။

ေအာင္ခ်ိမ့္
လႈိင္းသစ္၊၂၀၀၉၊ဇြန္လ


တုံ႕လွယ္ေမတၱာ

ခင္ဗ်ားလႊတ္တဲ့လူ ေရာက္လာတယ္
စာအိတ္ေပၚမွာ စာျပန္ေရးေပးလုိက္တယ္
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တဲ့လူ ေရာက္လာတယ္
သူ ခင္ဗ်ားမွာတာေတြ ေျပာျပတယ္
သူ ခင္ဗ်ားမွားတာေတြ ေျပာျပတယ္
လမ္းစရိတ္ေပးၿပီး ျပန္ခုိင္းလုိက္တယ္၊
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တယ္လုိ႕ ေျပာတဲ့လူ ေရာက္လာတယ္
သူ႕လြယ္အိတ္ထဲက ထုတ္ေပးတယ္
သူ႕ လြတ္အိတ္စုတ္ေနတာ ျပန္ခ်ဳပ္ေပးလုိက္တယ္
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တာလုိ႕ ထင္ရတဲ့လူ ေရာက္လာတယ္
သူ တစ္ခုခုေျပာဖုိ႕ ႀကိဳးစားတယ္
သူ အသံထြက္လာဖုိ႕ ႀကိဳးစားတယ္
သူ႕ေက်ာကုိပုတ္ၿပီး ေခါင္းညိတ္ျပလုိက္တယ္၊
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တဲ့လူ ေရာက္လာတယ္
သူ ေက်နပ္သြားေအာင္ စကားေဖာင္ေဖာင္နဲ႕ ဧည့္ခံလုိက္တယ္၊
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တဲ့ ဟုိငနဲ ေရာက္လာတယ္
အရက္တုိက္လႊတ္လုိက္တယ္၊
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တဲ့ေကာင္ေလး ေရာက္လာတယ္
အားေပးစကား ေျပာလုိက္တယ္၊ ဂုဏ္ျပဳလုိက္တယ္၊
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တဲ့ဆရာႀကီး ေရာက္လာတယ္
‘ကုိယ့္လူက ဆရာႀကီးလား’ လုိ႕ ျဖဳတ္ခ်လုိက္တယ္၊
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တဲ့ ဆုိက္ကား ေရာက္လာတယ္
သြပ္ျပားေဟာင္းေတြ လိပ္တင္ေပးလုိက္တယ္၊
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တဲ့ ပိေတာက္ပင္ႀကီး ေရာက္လာတယ္
သစ္ပင္ခုတ္တဲ့ လူအိမ္ကုိ လမ္းညႊန္လုိက္တယ္၊
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တဲ့ မီးဆရာ ေရာက္လာတယ္
သူ ဆက္မေစာင့္ႏုိင္လုိ႕ ျပန္သြားတယ္
ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တဲ့ မုန္တုိင္း ေရာက္လာတယ္
‘ဓား ဟဲ့ . . . ဓား’ ဓားေထာင္ျပလုိက္တယ္
အဲဒါ ခင္ဗ်ားလႊတ္လုိက္တဲ့ လူေတြအေၾကာင္း အတိအက်ပဲ။ ။

ေမာင္ျပည့္မင္း
လႈိင္းသစ္၊၂၀၀၉၊ဇြန္လ

ဥပုသ္ေန႕ႏွင့္ထပ္တူက်တဲ့ တနဂၤေႏြ

မုိးေသာက္ယံကအစ
ကုိယ့္စိတ္မွာတည္ေနေသာ ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးမ်ား
မ်က္လုံးတစ္စုံကုိ မ်က္လုံးတစ္စုံက အဓိပၸာယ္ရွင္းျပေနေသာ ေခတ္လုိ
အက်ပ္အတည္းမ်ား။

ရွက္တတ္ရင္
ခုနက ျပဳတ္က်လာတဲ့ အိမ္ေျမႇာင္လည္း နမူနာယူစရာ။

တနဂၤေႏြဟာ
ေနကုိ ကုိယ္စားျပဳပါတယ္။

ဥပုသ္ေန႕ဟာ
ေျခာက္ေသြ႕ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႕
တစ္ေယာက္ပခုံးတစ္ေယာက္ဖက္
ေၾကာ္ျငာမ်ားကုိ ေငးၾကပါစို႕။ ။

ခင္ေဇာ္ျမင့္
လႈိင္းသစ္၊၂၀၀၉၊ဇြန္လ

ဘဲငန္းရိုင္းေစတီအေၾကာင္း


ဘဲငန္းရိုင္းေစတီအေၾကာင္း
ငါတို႕ဘာသိၾကလို႕လဲ။
အေ၀းကလူေတြ အမ်ားၾကီးလာၾကတယ္
ေတာင္ထိပ္အထိေရာက္ေအာင္ တက္
တၾကိမ္ေတာ့ သူရဲေကာင္းျဖစ္ၾကဖို႕။
အခ်ိဳ႕ ႏွစ္ၾကိမ္၊ ဒါမွမဟုတ္  ဒီထက္မက
ေတာင္ထိပ္ဆီကို ျပန္ျပန္လာၾကတယ္၊
ဆႏၵမျပည့္၀လို႕ စိတ္ညစ္ေနၾကတဲ့သူေတြ
၀ျဖီးလာသူေတြေပါ့။
အားလံုး ေတာင္ထိပ္အထိတက္ၾကတယ္
တၾကိမ္ေတာ့ သူရဲေကာင္းျဖစ္ၾကဖို႕
ျပီး  ေတာင္ေအာက္ျပန္ဆင္း
လမ္းက်ယ္ထဲ၀င္ေရာက္
ခ်က္ခ်င္းေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကတယ္။
ေနာက္တမ်ိဳးတစားရွိေသးတယ္
ေတာင္ထိပ္ေပၚကေန ခုန္ခ်
အထစ္ေတြမွာ ပန္းနီရဲရဲ ဖူးပြင့္သြားတယ္။
တကယ့္သူရဲေကာင္း ျဖစ္သြားတယ္
ေခတ္မီတဲ့ သူရဲေကာင္း ျဖစ္သြားတယ္။
ဘဲငန္းရိုင္းေစတီအေၾကာင္း
ငါတို႕ဘာသိၾကလို႕လဲ၊
ေတာင္ထိပ္အထိ ငါတို႕တက္ၾကတယ္
ရွဳခင္းေတြ တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚ ေငးေမာၾကည့္ျပီး
ေတာင္ေအာက္ျပန္ဆင္းလာၾကတယ္။       ။

                                                          ဟန္ေတာင္

*   *    *

          မူရင္းတရုတ္ကေန အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္ထားတဲ့ ဒီကဗ်ာထဲမွာ အေျခတည္ထားတာက တရုတ္ျပည္မၾကီးမွာရွိတဲ့ ေတာင္တစ္ေတာင္ေပၚက ဘဲငန္းရိုင္းေစတီပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထင္ကရေစတီလည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္မွာေပါ့။ ေရွးတုန္းကတည္ထားခဲ့တာဆိုေတာ့ သမိုင္း၀င္မွာေပါ့။ ယဥ္ေက်းမွဳအေမြအႏွစ္တခုလည္း ျဖစ္မွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာထဲက ဇာတ္ေကာင္ကေတာ့ ဒီဘဲငန္းရိုင္းေစတီ အေၾကာင္း မသိဘူးတဲ့။ ႏွစ္ခါေတာင္ ေျပာထားပါတယ္။ ဒီေစတီအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုေတာ့ ဒီေစတီရဲ႕ သမိုင္းဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမွဳဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္ေတြလည္း မသိဘူးေပါ့။ ကဗ်ာဆရာ “ဟန္ေတာင္” ဟာ လူငယ္ကဗ်ာဆရာ၊ ဒါမွမဟုတ္ လူလတ္ပိုင္း မ၀င့္တ၀င္ ကဗ်ာဆရာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကဗ်ာထဲက ‘ငါ’ လို႕ ဆိုတာ ဒီအရြယ္အပိုင္းအျခားမွာ ရွိၾကတဲ့ လူေတြကိုဆိုလိုပါတယ္။ သူနဲ႕သက္တူရြယ္တူ ေတြဟာ ဒီေစတီအေၾကာင္း မသိၾကေတာ့ဘူး။ မသိတာဟာ အေၾကာင္းအခ်က္အလက္ေတြ အေသအခ်ာ မရွိေတာ့ လို႕ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သိစရာမလို လို႕ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သိဖို႕မၾကိဳးစားလို႕ေသာ္လည္းေကာင္း၊သိခ်င္
ေလာက္ေအာင္ေအာင္ စိတ္၀င္စားစရာ မရွိလို႕ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမွဳ ဒါမွ မဟုတ္ ေခတ္ေတြေျပာင္းလည္းလာမွဳရဲ႕ ဂယက္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
            ဒီေစတီကို ရပ္ေ၀းက လူေတြလည္းအမ်ားၾကီးလာၾကပါတယ္။ ဘုရားဖူးဘို႕မဟုတ္ပါဘူး။ (တရုတ္ျပည္မွာ ဘာသာေရးကိုးကြယ္မွဳ မရွိသေလာက္နည္းပါတယ္။) သူရဲေကာင္းျဖစ္ခ်င္လို႕တဲ့၊ ဒီေတာင္ထိပ္ေစတီအထိ တက္ေရာက္တာနဲ႕ ဘယ္လိုသူရဲေကာင္းျဖစ္သြားမွာပါလိမ့္။ တၾကိမ္မက လာၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိတယ္။ ‘ဆႏၵမျပည့္၀လို႕ စိတ္ညစ္ေနၾကတဲ့လူေတြ’ ‘ ၀ျဖီးလာတဲ့သူေတြ’ သူတို႕ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကလည္း ‘တၾကိမ္ေတာ့ သူရဲေကာင္းျဖစ္ၾကဖို႕’ ။ ဒါက ပထမ အမ်ိဳးအစား။ တၾကိမ္ေတာ့သူရဲေကာင္း ျဖစ္ခ်င္ၾကသူေတြ။ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားက ေတာင္ထိပ္ေပၚကေန ခုန္ခ်ျပီး သတ္ေသၾကသူေတြ။ သူတို႕ကို ‘တကယ့္သူရဲေကာင္း’တဲ့။ ‘ေခတ္မီတဲ့သူရဲေကာင္း’ တဲ့။ သူရဲေကာင္း အေၾကာင္းကို ကဗ်ာဆရာက စဥ္းစားေစခ်င္ပံုရပါတယ္။ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးကို သူရဲေကာင္းလို႕ ေခၚသလဲ။ တခ်ိန္တုန္းက သူရဲေကာင္းဟာ ေနာင္တစ္ခါမွာ သူရဲေကာင္းမဟုတ္ေတာ့ဘူးလား။ ေသသြားတဲ့အတြက္ သူရဲေကာင္းဘြဲ႕ကို ဆံုးရွံဳးစရာ မရွိေတာ့တာကို ဆိုလိုတာလား။ ရြဲ႕ေျပာေနတာလား။ တတိယ အမ်ိဳးအစားက ကဗ်ာဆရာရဲ႕မ်ိဳးဆက္။ သူတို႕ေတြအတြက္ ဒီေတာင္ထိပ္ေစတီဟာ ဘာအဓိပၸါယမွ မရွိဘူး။ တက္မယ္။ ပတ္ပတ္လည္ကရွဳေမွ်ာ္ခင္းေတြ ၾကည့္မယ္။ ျပီး ျပန္ဆင္းလာမယ္။ ဒါပဲ..။ သူရဲေကာင္းျဖစ္ခ်င္လို႕လည္းမဟုတ္ဘူး။ သတ္ေသဖို႕လည္းမဟုတ္ဘူး။
            ကဗ်ာဆရာဟာ ေစတီအေၾကာင္းလည္းမေျပာဘူး။ ဘာေတြရွိတယ္၊ ဘာေတြျမင္ရတယ္လို႕လည္း မေျပာဘူး။ ေတာင္ထိပ္တက္သူ၊ ဆင္းသူေတြ အေၾကာင္းပဲ။ ဒါေတာင္ ရွင္းရွင္းမေျပာဘူး။ ျမွဳပ္ထားတာေတြ ရွိတယ္။ ဒီေတာင္ကို သေကၤတ တစ္ခုအျဖစ္ ယူရမလား။ ထူးျခားတာက စကားလံုး ေလးလံုး ‘သူရဲေကာင္း’ ‘ေပ်ာက္ကြယ္’၊  ‘ပန္း…ဖူးပြင့္’  နဲ႕ ‘နီ’။ ဒီ စကားလံုးေတြဟာ တရုတ္ျပည္ရဲ႕သမိုင္းနဲ႕ ဒြန္တြဲခဲ့တဲ့ စကားလံုးေတြပါ။ ဥကၠဌေမာ္နဲ႕ တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီသမိုင္းေၾကာင္းကို ထင္ဟပ္တဲ့စကားလံုးေတြပါ။ ျပည္သူ႕သူရဲေကာင္း။ ပန္းေပါင္းတရာ ဖူးပြင့္ေစ။ အနီေရာင္။ ပါတီထိပ္ပိုင္းကေန ‘ေပ်ာက္ကြယ္’ သြားၾကသူေတြ၊ ေတာင္ထိပ္ေရာက္ရင္ သူရဲေကာင္းျဖစ္မယ္၊ သူရဲေကာင္းျဖစ္ခ်င္ရင္ ေတာင္ထိပ္ေပၚေရာက္ေအာင္တက္ၾက။ ဒီ ‘ေတာင္’ ဟာ အဓိပၸါယ္တစ္ခုေတာ့ ရွိကိုရွိရမယ္။ ရွိခဲ့လိမ့္မယ္။ ကဗ်ာဆရာရဲ႕ မ်ိဳးဆက္မွာေတာ့ အဓိပၸါယ္မရွိေတာ့ဘူး။ ေတာင္ကို ေတာင္အျဖစ္လက္ခံထားတယ္။ တက္ၾကည့္မယ္။ ျပန္ဆင္းမယ္။ မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းတို႕ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမွဳေရး စတဲ့ နယ္ပယ္ေတြမွာ ေတာင္ထိပ္ေရာက္ျခင္းဆိုတဲ့ ေအာင္ျမင္မွဳအဓိပၸါယ္ဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္မွာမရွိေတာ့ဘူး။ မသိၾကေတာ့ဘူး။ ကြာဟသြားခဲ့ျပီ။ ကင္းကြာသြားခဲ့ျပီ။
            ကဗ်ာဆရာ ‘ဟန္ေတာင္’ ဟာ တရုတ္ျပည္ရဲ႕ တတိယကဗ်ာမ်ိဳးဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြ ေရးလာတဲ့ မ်ိဳးဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ အေတြးအျမင္ အယူအဆ၊ ေရးဖြဲ႕တင္ျပပံုနဲ႕ ကဗ်ာအႏုပညာလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလိုက္တဲ့ မ်ိဳးဆက္။

ေဇယ်ာလင္း                                                                  အလွပဆံုးစကားလံုး စာအုပ္မွ



English section