ကိုယ္ခြဲ/ကြဲ ကဗ်ာမ်ားအေၾကာင္း

ကိုယ္ခြဲ/ကြဲ ကဗ်ာမ်ားအေၾကာင္း

ၿငိမ္းေအးအိမ္

    တစ္ကိုယ္တည္းက ႏွစ္ကိုယ္သုံးကိုယ္ကြဲေနတဲ့၊ ဒါမွမဟုတ္၊ ႏွစ္ကိုယ္သုံးကိုယ္ကိုေပါင္းၿပီး ေဘာ္ဒီတစ္ခုတည္း ထုထားတဲ့ ကဗ်ာေလး တစ္ခ်ဳိ႕အေၾကာင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေတြ႕ျမင္မိသမွ်ကဗ်ာမ်ားအားလုံးကို တင္ျပဖို႕ မရည္ရြယ္ပါ။
    အဲသလိုကြဲေတာ့ဘာျဖစ္သလဲ။ ဘာေရးနည္း ေခၚသလဲ။ ဘယ္မ်ဳိးတူစုထဲမွာ ထည့္မလဲ။ အဲဒီကဗ်ာမ်ားရဲ႕ လားရာက ဘယ္လဲ။ ဒီလိုေရးဖြဲ႕တဲ့အတြက္ ဘာသက္ေရာက္မႈရွိလဲဆိုတဲ့ ပညာရပ္ ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးမႈေတြဆီအထိ သြားဖို႕လည္း မရည္ရြယ္ပါ။ ေတြ႕ခဲ့တာေလးကို မွတ္တမ္းတင္ရုံ သက္သက္ပါ။
    ဂႏၴဝင္၊ ေခတ္စမ္း၊ ေခတ္ေပၚ၊ ေခတ္ၿပိဳင္၊ မိုးေဝေခတ္၊ ေမာ္ဒန္၊ ပို႕စ္ေမာ္ဒန္၊ ကာရံ၊ ရစ္သမ္၊ နမိတ္ပုံ၊ သေကၤတ၊ အေၾကာင္း အရာ၊ ပုံသ႑ာန္၊ အဘိဓမၼာမဲ့ မမဲ့ ၊ အယ္လ္ပီကဗ်ာ ဘယ္သို႕ ဘယ္ညာ စသျဖင့္ ကဗ်ာမႈဝန္းက်င္မွာ အမ်ဳိးအစားခြဲမႈ၊ သတ္မွတ္မႈ၊ ေဝဖန္ပိုင္းျခားမႈ၊ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္မႈ၊ မွတ္တမ္းတင္မႈေတြ အေတာ မသတ္ျဖစ္ေနဆဲမွာပဲ ကဗ်ာ ဆရာဆိုတဲ့လူေတြကလည္း ကဗ်ာေရးပုံ ေတြကို သူတို႕စိတ္ၾကိဳက္ ဆက္လက္ ဖန္တီးေနတုန္းပါပဲ။ စိတ္ထင္ရာ လုပ္ေနၾကတုန္းပါပဲ။ ဘယ္စည္းမ်ဥ္း ဘယ္အကန္႕အသတ္ ေအာက္မွာမွ အေသလို မေနလိုသူေတြထဲမွာ ကဗ်ာဆရာဆိုတာ ထိပ္ဆုံးကရွိေန တတ္ၾကတာမို႕ပါ။  ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာေတြပဲလုပ္လုပ္ အသစ္ေပၚ လာမႈေတြ အေပၚမွာ ၿငင္းဆန္သူ၊ ေထာက္ခံသူ၊ ကန္႕ကြက္သူ၊ ႀကိဳဆိုသူ၊ ေစာင့္ၾကည့္သူ၊ ဘုေတာသူေတြနဲ႕ ကဗ်ာၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကေတာ့ စည္ပင္ ဆဲပါပဲ။
    ၂ဝဝ၆ခု ႏိုဝင္ဘာရဲ႕ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ မဂၢဇင္းမွာ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ဖတ္ရပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္နီမြန္ရဲ႕ ''ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႕ ေတာကဗ်ာဆရာ'' ဆိုတဲ့ကဗ်ာပါ။ အဲဒါကို ဖတ္မိတဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ့္ အေတြးထဲမွာ ''ေလယာဥ္ပ်ံ'' နဲ႕ ''ေတာကဗ်ာဆရာ''ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလး ႏွစ္ပုဒ္ အျဖစ္ကြဲထြက္လာပါတယ္။
    ဒီလိုပါ။

ေလယာဥ္ပ်ံ

ေဒတာပ်ံသန္းေရးရဲ႕ ဝိညာဥ္
ေလယဥ္ပ်ံဆိုမွေတာ့ ပိုျမန္တယ္
သတၱဳစပ္ေတာင္ပံနဲ႕ ပ်ံသန္းႏွစ္ ၂ဝေက်ာ္ေပါ့
ေဘးကင္းလုံၿခဳံစိတ္ခ်စြာ ကူးလူးပ်ံသန္းမႈ ၿပီးဆုံးသြားေတာ့ကာ
အက္လန္တာၿမိဳ႕  ေလယာဥ္ျပတိုက္ႀကီးထဲမွာ။


ေတာကဗ်ာဆရာကဗ်ာ

ဆရာအျဖစ္ ထူေထာင္ေနသူ ေမာင္နီမြန္
ေႏွးေကြးတယ္
ေမွာ္သားေတာင္ပံနဲ႕ ပ်ံသန္းႏွစ္ ၅ဝေလ်ာ့ေလ်ာ့
နိမ့္ခ်ည္ျမင့္ခ်ည္ ငွက္ခါးတစ္ေကာင္လိုပ်ံသန္း
ခ်စ္ျခင္းေတြ သယ္ပိုးေဆာင္ယူ ျဖန္႕ေဝၿပီးေတာ့ရာ
ကိုယ္တိုင္ျပတိုက္အိုကေလး တစ္လုံးေပါ့
ပုခုံးနိမ့္နိမ့္ ေတာၿမိဳ႕ေလးထဲမွာ။
   

 ဒါ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ကူးထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ကဗ်ာေလး ႏွစ္ပုဒ္ ပါ။ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာေတာ့ အဲဒီႏွစ္ပုဒ္ကို ခုလိုတင္ဆက္ထားတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ တစ္ပုဒ္တည္းေသာ ကဗ်ာအျဖစ္ပါ။ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႕ ေတာကဗ်ာ ဆရာရဲ႕ အျပန္အလွန္စကားေျပာဒိုင္ရာေလာ့ခ္အျဖစ္နဲ႕ပုံေဖၚထားပါ တယ္။ ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္အေရးအသား၊ ဖြဲ႕စည္းမႈနဲ႕ ဆင္တူပါတယ္။
    ၂ဝဝ၆ခုႏွစ္ကဗ်ာဖတ္သူေတြအေနနဲ႕ေတာ့ ဒါကဗ်ာမဟုတ္ဘူး လို႕ ၿငင္းခုန္သူမရွိေလာက္ေတာ့ဘူးထင္ပါရဲ႕။ လြန္ခဲ့တဲ့ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ကေတာ့ ကဗ်ာဆရာေအာင္ေဝးတစ္ေယာက္ ဒီလိုဆန္ဆန္ ေရးခဲ့တဲ့ 'ဒိုင္ရာရီ' ဆိုတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္နဲ႕ ပြက္ေလာညံခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာ ကေတာ့  အဲဒီကဗ်ာေၾကာင့္၊ သူဟာ လူစင္စစ္ကေန အာလူးတစ္အိတ္ ျဖစ္သြားခဲ့ရဖူးေၾကာင္း စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ညည္းညဴရွာဖူးခဲ့ပါရဲ႕။
            မူရင္းတင္ဆက္မႈက ဒီလိုပါ။

ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႕ ေတာကဗ်ာဆရာ

ခင္ဗ်ား            ေဒတာပ်ံသန္းေရးရဲ႕ ဝိညာဥ္
ကြၽန္ေတာ္        ကဗ်ာဆရာအျဖစ္ ထူေထာင္ေနသူ ေမာင္နီမြန္
ခင္ဗ်ား            ေလယဥ္ပ်ံဆိုမွေတာ့ ပိုျမန္တယ္
ကြၽန္ေတာ္        ေႏွးေကြးတယ္
ခင္ဗ်ား            သတၱဳစပ္ေတာင္ပံနဲ႕ ပ်ံသန္းႏွစ္ ၂ဝေက်ာ္ေပါ့
ကြၽန္ေတာ္        ေမွာ္သားေတာင္ပံနဲ႕ ပ်ံသန္းႏွစ္ ၅ဝေလ်ာ့ေလ်ာ့
ခင္ဗ်ား            ေဘးကင္းလုံၿခဳံစိတ္ခ်စြာ ကူးလူးပ်ံသန္းမႈ
                     ၿပီးဆုံးသြားေတာ့ကာ
                     အက္လန္တာၿမိဳ႕  ေလယာဥ္ျပတိုက္ႀကီးထဲမွာ
ကြၽန္ေတာ္        နိမ့္ခ်ည္ျမင့္ခ်ည္ ငွက္ခါးတစ္ေကာင္လိုပ်ံသန္း
                     ခ်စ္ျခင္းေတြ သယ္ပိုးေဆာင္ယူ ျဖန္႕ေဝၿပီးေတာ့ရာ 
                     ကိုယ္တိုင္ျပတိုက္အိုကေလး တစ္လုံးေပါ့
                     ပုခုံးနိမ့္နိမ့္ ေတာၿမိဳ႕ေလးထဲမွာ။   ။

 အခုတင္ျပခဲ့တဲ့ ကဗ်ာထက္ ေစာစီးစြာ ႏွစ္ကိုယ္ခြဲလိုက္ တစ္ကိုယ္ပူးလိုက္ကဗ်ာေတြကို ဆရာေမာင္ျပည့္မင္း လုပ္ခဲ့တာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ဒီ့ထက္ေစာတာေတြ ရွိမရွိေတာ့ စုံစိေအာင္ လိုက္ဖတ္မထား မိတဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ မေျပာတတ္ပါ။ ရွိလိမ့္ဦးမယ္လို႕ထင္ပါတယ္။
    ခု ေဖၚျပမယ့္ ကဗ်ာေတြကို စိုင္းဝင္းျမင့္ရဲ႕ 'ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာအဖြင့္' (စိမ္းညက္စာေပမွ ၂ဝဝ၅၊ ၾသဂုတ္လ၊ပထမအႀကိမ္ထုတ္) စာအုပ္ကယူပါတယ္။ 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္..

(ျငိမ္းေအးအိမ္၏ facebook စာမ်က္ႏွာေပၚမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္)

No comments:

Post a Comment