လီယိုေတာ္စတိြဳင္းျပတိုက္



အခ်စ္ဆိုတာ မူးေဝျပီး ဒုကၡခ်စ္ဟန္ေဆာင္လို႕
ထီးတစ္စင္းေအာက္ မိုးေရထဲမွာ ရြာမဆံုးေတာ့
မ်က္ဝန္းျပာျပာ ႏွင္းထုျဖင့္ ပိတ္ဆိုင္းေနျပီလား
သိုးေဆာင္းဘာသာမွ ျပန္ဆိုေသာ ေဆာင္းပါး
ျပန္လည္ကိုးကားလ်က္ သြားစို႕၊ သြားၾကစို႕
ေတာလက္ ေႏြရာသီရဲ႕ ေျမပိုင္ရွင္ နံနက္ခင္း
ေတာ္စတြိဳင္းျပတိုက္ ပလာဇာ(တနဂၤေႏြေန႕ ပိတ္သည္)
မ်က္လံုးထဲက ထြက္က်လာ မ်က္ရည္လားကြယ္
မဟုတ္ဘူး၊ ပန္းခ်ီကားတဲ့
က်န္းမာ သန္စြမ္းေသာ ဝမ္းနည္းျခင္းမ်ားျဖင့္…

လီယိုေတာ္စတြိဳင္းဟာ  ျမိဳ႕စားၾကီးျဖစ္တယ္
လီယိုေတာ္စတိြဳင္းဟာ အရပ္ျမင့္ျမင့္ ရုပ္ေခ်ာေခ်ာ
ကာလသားေရာဂါသည္ လူငယ္တေယာက္
ေဒါသၾကီးတဲ့ ဝက္ဝံတစ္ေကာင္ရဲ႕ လက္သည္းစူးနစ္
သူ႕မ်က္ႏွာထဲ စိုက္ဝင္လို႕
သူ႕ဝတၳဳကို အထပ္ထပ္ျပင္ကာ ဖ်က္ကာ ေရးရွာပါရဲ႕
ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ တင္ဆက္ဖို႕ရာ
သူ႕ကို စႏၵရားဆရာအျဖစ္ေရြးခ်ယ္
ပီပီျပင္ျပင္သရုပ္ေဆာင္ဖို႕ သူဟာ သံုးရက္ၾကာ
ဘယ္သူနဲ႕မွ စကားမေျပာပဲ ေလ့က်င့္
ဒါေပမယ့္ ျပဇာတ္ထဲမွာ စႏၵရားတစ္လံုးမွ မပါ
ေပ်ာ္ရြင္ဝမ္းနည္းဖြယ္ သေဘၤာတစ္စင္းပါတယ္
သေဘၤာမာလိန္မွဴး ဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါးႏွင့္
လူသံုးေယာက္ပါဝင္ မုန္တိုင္းႏွင့္ ဒီလွိဳင္းၾကား
ဂါထာေတြ ရြတ္ဖတ္သရစၨ်ယ္
ဒဏ္ရာ အနာတရ ေသေသေၾကေၾက ကူးခတ္ၾက
ဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါး ကုန္းပတ္ေပၚလဲက်သြား
သူေတာ္စင္သံုးဦး လက္ခ်င္းယွက္
ကၽြန္းညိဳဆီ ပ်ံသန္းသြားခဲ့ျပီ
မာလိန္မွဴး ဘယ္မွာလဲ
ေတာ္စတြိဳင္း ရုပ္တုၾကီး
တီေကာင္ေတြ ေခါက္္္ဆြဲေတြ လံုးေထြး
ျငိမ္သက္လို႕…
ဧည့္ပရိသတ္ဟာ လက္ကိုင္ပုဝါကိုယ္စီ
ျပတိုက္ထဲ လွည့္လည္ၾကည့္ရွဳၾက
ေတာ္စတြိဳင္း
စက္ဘီးတစ္စီးႏွင့္ ခါးေထာက္ျပီးရပ္ေန (၁၈၅၂)
ဆိုက္ေဘးရီးယား ေတာလိုက္မုဆိုးတစုႏွင့္အတူ
က်ားေသ တစ္ေကာင္ေရွ႕
လက္ပိုက္ျပီးရပ္လ်က္ ႏွဳတ္ခမ္းေမြးႏွင့္ (မုတ္ဆိတ္ေမြး မရွိေသး)
အင္နာ ဗရြန္စကီး ခန္းမေဆာင္
သူ႕အေျပာေလးက တေယာလိုခၽြဲ
သူ႕ရင္ခြင္ထဲ ေပ်ာ့ေျပာင္းသြယ္လ် မိန္းမပ်ိဳတစ္ေယာက္
ပံုစာ..(ခ်စ္သူကို အလိုမလိုက္ဘူး ရင္ခြင္မွာထား ဓါးနဲ႕ထိုးမယ္)
ပြတ္ရွကင္ ေျပာတာလား
အႏၱရာယ္ ေတြ႕ၾကံဳစဥ္ ဓါတ္ပံု
(မွ်ားျပထားသူ လီယိုေတာ္စတြိဳင္း)

ထိုစဥ္ . . . တစ္စံုတစ္ေယာက္ ေျပာရွာရဲ႕
သူ႕ဘဝ ေလးျမတ္ၾကီးမားသေလာက္
သနားၾကင္နာဖြယ္ရာ ေကာင္းပါသတဲ့ ။        ။

ေမာင္သင္းမိုး

ပိေတာက္ပြင့္သစ္ အမွတ္(၂၄) ေမလ၊ ၂၀၀၉ မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္

No comments:

Post a Comment