အရိပ္လကၡဏာမ်ား


ငွက္ေတြ စ လမ္းဆင္းေလွ်ာက္ၾကတဲ့အခါ၊
ခ်ဥ္းကပ္လာေနတဲ့ ယာဥ္ေတြဟာ
ေသေၾကေနၾကတဲ့ အရာဝတၱဳေတြရဲ႕ ခ်ိဳင့္ဝွမ္း
ေရွာင္ဖို႕ဆြဲေကြ႕လိုက္ၾကတာကို
ညစာစားပြဲဝတ္ ပိုးသားကုတ္အကၤ်ီနက္ေတြနဲ႕
က်ီးကန္းေတြ
လမ္းေပၚမွာ ရပ္ၾကည့္ေနၾကတဲ့အခါ၊
ဘဲငန္းေတြဟာ ေကာင္းကင္ကို ပယ္ခ်လိုက္ၾကျပီး
ဟိုင္းေဝး ၉၅ ရဲ႕ လမ္းပခံုးမွာထိုင္
ေတာင္ပံတစ္ဘက္ေျမာက္အရပ္ညႊန္
အျခားတဘက္ ေတာင္အရပ္ညႊန္ေနၾကတဲ့အခါ၊

ဒီမနက္မွာေဆာင္တာ ဘာအရိပ္လကၡဏာ
အကၤ်ီမပါ ဖိနပ္မပါ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္
သူ႕ကားကေန ကေတာင္ေခ်ာက္ခ်ားအၾကည့္ေတြနဲ႕
ယာဥ္ေၾကာေတာၾကီးထဲေျပးဝင္
တစ္ဘက္ေစာင္းနင္းသြားတဲ့ ေလာကထဲေျပးဝင္
သူ႕လက္ဖဝါးေတြ ကားႏိုင္သေလာက္ကားျပီး
က်ီးကန္းလို တအာအာ ေအာ္လုနီးနီး
ဝတ္လစ္စလစ္နီးနီးနဲ႕ ပ်ံသန္းဖို႕အားကုန္ညွစ္
ေျမေပၚကေန ၾကြတက္ေတာ့လုနီးနီး။             ။

လူစီး(လ္) ကလစ္(ဖ္)တင္(န္)

*   *    *

အေမရိကန္ကဗ်ာဆရာမ လူစီး(လ္) ကလစ္(ဖ္)တင္(န္) က ဒီကဗ်ာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ေဟာသလိုေျပာပါတယ္။ “ ကၽြန္မဘဝမွာ ကၽြန္မေတြ႕ျမင္ခဲ႔ရတဲ႔ ထူးထူးျခားျခားျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ဒီကဗ်ာကို ေရးဖြဲ႕လိုက္တာပါ။ ျပီး..ကၽြန္မ စဥ္းစားတယ္၊ ဒီထူးထူးျခားျခားျဖစ္ရပ္ေတြဟာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ။ ဘာလကၡဏာေတြလဲ။ သဘာဝမက်တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ျမင္ေတြ႕ၾကံဳဆံုရတဲ႔အခါ ‘ ဘာေၾကာင့္’ လို႕ေမးရံုတင္မကဘူး၊ ဒါဟာ ‘လကၡဏာ’ တခုခုမ်ားလား။ အဓိပၸါယ္တခုခုမ်ားေဆာင္ေနသလား။ အဲဒီေမးခြန္းမ်ိဳးေတြရဲ႕ အရွိန္နဲ႕ ဒီကဗ်ာကိုေရးဖြဲ႕ျဖစ္ပါတယ္”
            ဒီကဗ်ာထဲမွာ ထူးထူးျခားျခားျဖစ္ရပ္ေတြ၊ သဘာဝမက်တဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြကိုဖြဲ႕ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ ငွက္ေတြဟာ မပ်ံပဲ လမ္းေပၚဆင္းေလွ်ာက္ၾကတယ္။ ဂုဏ္သေရရွိလူၾကီးလူေကာင္းေတြ ညစာစားပြဲတက္ရင္ ဝတ္ေလ့ဝတ္ထရွိတဲ႔ က်က္သေရေဆာင္ Tuxedo ဝတ္စံု ဝတ္ထားတဲ့ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ က်ီးကန္းေတြဟာ လမ္းေပၚကယာဥ္ေတြကို ရပ္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ပ်ံထြက္မသြားၾကဘူး။ ဘဲငန္းေတြဟာလည္းေကာင္းကင္ဆီ
မပ်ံၾကဘူး။ ဟိုင္းေဝးလမ္းမၾကီးရဲ႕ လမ္းပခံုးမွာထိုင္လို႕။ လမ္းျပပုလိပ္ေတြလို ေတာင္ပံတစ္ဘက္စီ အရပ္တစ္ဘက္ဆီ ညႊန္လို႕၊ အရာဝတၳဳေတြဟာလည္း ေသေက်ပ်က္စီးလို႕။ အဲဒီ ခ်ိဳင့္ဝွမ္းဟာ အဲဒီ အရာဝတၳဳအေလာင္းေကာင္ေတြ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ သုႆန္တစျပင္လို။
            ဒီျမင္ကြင္းထဲကိုဝင္လာတာက ေယာက္်ားတစ္ေယာက္။ အကၤ်ီမပါ၊ ဖိနပ္မပါနဲ႕။ ဘာျဖစ္လို႕မပါတာ
လဲ။ ‘ကေတာင္ေခ်ာက္ျခားအၾကည့္ေတြနဲ႕’သူဘာကိုကေတာင္ေခ်ာက္ျခားျဖစ္ေနပါလိမ့္။ သူဘာျဖစ္ခဲ့ပါလိမ့္။
သူဟာ အိေျႏၵမဆည္ႏိုင္ေအာင္ကိုျဖစ္ပ်က္ေနတယ္။ ယာဥ္ေၾကာၾကီးထဲ ေျပးဝင္တယ္ဆိုေတာ့ သူ႕အသက္အႏၱရာယ္ကို မမွဳေလာက္ေတာ့ေအာင္ ဆိုးဆိုးဝါးဝါးကိစၥၾကီးတစ္ခု ျဖစ္မ်ားျဖစ္ခဲ့သလား။ သူ႕ကားေပၚကေန ဘာေၾကာင့္ေျပးဆင္းတာလဲ။ အဲဒီမွာရွိေနတဲ့ အေသေကာင္အရာဝတၳဳေတြနဲ႕မ်ား ပတ္သက္ေနမလား။ ဘာက သူ႕ကို ေခ်ာက္ျခားသြားေစသလဲ။ သူဟာ ‘တဖက္ေစာင္းနင္း ေလာက’ ထဲ
ေျပးဝင္သြားျပန္တယ္။ ထင္မွတ္ရတာက ယာဥ္ေၾကာၾကီးကို ကန္႕လန္႕ျဖတ္ကူးျပီး တဘက္မွာရွိတဲ့ ေလာကထဲ ဝင္ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီေလာကဟာလည္း သဘာဝမက်၊ မူမမွန္၊ ကေျပာင္းကျပန္ေတြ ဖရိုဖရဲေတြ၊ စည္းလြတ္ဝါးလြတ္ေတြ ကေသာင္းကနင္းေတြ ျပည့္ႏွက္ေနပံုရတယ္။ ျပီးေတာ့ ၾကည့္ဦး။ သူ႕ကိုယ္သူ ငွက္လိုပ်ံဖို႕ ၾကိဳးစားေနေသးတယ္။ လက္ဖဝါးေတြကား ပါးစပ္ကိုလည္း ျဖဲဟျပီး က်ီးလိုတအာအာ ေအာ္ဖို႕ ၾကိဳးစားေနပံုရ။ ကိုယ္ခႏၶာကလည္း ခုန္ဆြခုန္ဆြ ေလထဲထပ်ံတက္သြားေအာင္ လုပ္ေနပံုရတယ္။ သူဟာ မူမမွန္တဲ့ ေလာကမွာ မူမမွန္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ေနတယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ သူ႕ရဲ႕
ဆႏၵဟာ ဒီမူမွန္တဲ့ ေလာက ကေန ငွက္တစ္ေကာင္လို ပ်ံတက္သြားခ်င္တာမ်ားလား။ ဒီဆႏၵဟာလည္း မူမမွန္ျပန္ဘူး။ ျဖစ္ေနတာေတြဟာလည္း မူမမွန္ဘူး။
            ဒါမွ မဟုတ္ မူမမွန္တဲ့ ေလာကထဲမွာ ဒီမူမမွန္တဲ့လူဟာ မူမမွန္တာလုပ္ေနမွပဲ ‘မူမွန္’ ျဖစ္ေတာ့မွာလား။ အဲဒီအရိပ္လကၡဏာလား။ အရပ္စကားအားျဖင့္ ‘ sign ေတြျပေနတယ္’ ။ ဒီကဗ်ာထဲက လူဟာ လူနာလား၊ လူမမာလား၊ စိတ္ေရာဂါသည္လား။ အဲသလို စိတ္ေရာဂါသည္ဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ စိတ္ေရာဂါျဖစ္ရတာလဲ။ စိတ္ဖိစီးမွဳေတြကို မလြန္ဆန္ႏိုင္လို႕လား။ သူဟာ sign ေတြ ျပေနတယ္ဆို၊ အဲဒီ sign ေတြရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဟာ ဘာလဲ။ စီးပြားေရးကိစၥ၊ လူမွဳေရးကိစၥ၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိစၥေတြနဲ႕ ေန႕စဥ္ ညစဥ္ နပမ္းလံုးေနၾကရတဲ့ လူသားေတြ။ အေတာင္ပံသာပါရင္ ထ သာပ်ံေျပးခ်င္ၾကမွာပဲ။ ေတာင္ပံလည္းမပါေတာ့…အင္း၊ အစ္အစ္ အာအာနဲ႕ ငွက္နဲ႕မတူ၊ ေမ်ာက္နဲ႕တူတဲ့ ခုန္ဆြခုန္ဆြနဲ႕။ ေၾသာ္..သူ႕ဘဝ၊ လူ႕ဘဝ၊ ငွက္ေတြကလည္း လမ္းေတြဆင္းေလွ်ာက္လို႕။ ရယ္စရာလား၊ သနားစရာလား၊ ထိတ္လန္႕စရာလား။ (ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲသလို မၾကာခဏ ထထ ျဖစ္တယ္။ သတိသာလြတ္သြားရင္ အဲဒီ
ခ်ိဳင့္ဝွမ္းမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္းပဲ ေသေက်ေနမယ့္ အရာဝတၱဳတစ္ခုျဖစ္ေနမွာပဲ)။

ေဇယ်ာလင္း
အလွပဆံုး စကားလံုး  စာအုပ္မွ 

English Section

No comments:

Post a Comment