ဇာတ္သိမ္းပိုင္း



ဇာတ္သိမ္းပိုင္း

မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က လူေယာက္်ား၊ သူ႕ျပတင္းကို သတိနဲ႕ဖြင့္။
၀ုန္းကနဲျပန္ေဆာင့္ပိတ္လိုက္တယ္ ျပီးသူ႕ပါးစပ္ေပၚ လက္ႏွစ္ဖက္
ျပဳတ္တူလိုညွပ္၊ ေျခာက္ကပ္္ကပ္ ၀က္ျမည္သံတစ္ခုကို အုပ္ပစ္လိုက္တယ္။

ျပတင္းေပါက္ဟာ ႏွစ္မီတာျမင့္တယ္၊ ေအာက္က ၀ါၾကန္႕ၾကန္႕ျမက္္ေတြ၊
ဆီးႏွင္းခဲ အထပ္ထပ္ကို တေျဖာင္းေျဖာင္းျမည္ေစတယ္၊ အနီရင့္ရင့္
နံရံေပၚမွာ ကင္းျမီးေကာက္ တစ္ေကာင္
ျပတင္းမွန္ထဲ၀င္ဖို႕ ၾကိဳးစားတယ္၊ မေအာင္ျမင္ဘူး။

အဲဒီလူဟာ ျမဴေတြမွဳတ္ထုတ္လုိက္တယ္၊ ျပတင္းမွန္မွာ
ႏွာေခါင္းျပားေအာင္ကပ္လိုက္တယ္၊ ျပီးသူ႕အခန္းထဲ
လွည့္ပတ္ေခ်ာင္းေျမာင္းတယ္၊ ဖံုထသြားေအာင္ကန္လိုက္တယ္။
သူ႕အျဖဴေရာင္အေပၚအကၤ်ီဟာ သူ႕မ်က္ႏွာကို
ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေနတဲ့ ထံုးေျခာက္ေရာင္ေဖ်ာ့သြားေစတယ္။

သူ႕လက္ထဲမွာ တင္းပုတ္ရွိတယ္။ အဲဒါနဲ႕ ဟိုထုိးဒီထိုး
အခ်ိန္မေရြးပဲ မွန္ကိုအစိပ္စိပ္အမႊာမႊာရိုက္ခြဲျပီး
ေန႕အလင္းေရာင္၀င္းပေနတဲ့ ေလာကထဲ
သူ႕ေသြးေတြနဲ႕ အနားကြပ္ထားတဲ့ ဖန္ကြဲစအခၽြန္အတက္ေတြနဲ႕
‘၀’ လံုးေပါက္ၾကီးကတဆင့္
ခုန္ထြက္လိုက္ေတာ့မယ့္အတိုင္းပဲ။
ဒါေပမယ့္ အဲဒါမ်ိဳး သူလံုး၀ မလုပ္ပါဘူး။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ ရွင္နဲ႕ကၽြန္မ သူ႕ကိစၥကိုေခါင္းရွဳပ္ခံစရာမလိုဘူး။
ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ ျပတင္းေပါက္ေတြမွာလည္း ဆီးႏွင္းခဲေတြ ထူထပ္လာေနျပီ။
ဟုတ္တယ္ - သူ႕ကိုဘယ္သူကမ်ား စိတ္၀င္တစားၾကည့္ေနေတာ့မလဲ။
အျခား ဘာကိုမွလည္း စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူး။
ဥပမာ။ အဲဒီကင္းမီးေကာက္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္။

                                                                        အဲန္ဒရူး မိုးရွင္း(န္)
[ ေဟာင္(င္)ရင္း(င္) ၏ မူလကဗ်ာကိုျပန္္ဆိုျခင္း ]

* * * * *


            ကဗ်ာဆရာ အင္န္ဒရူး မိုးရွင္း(န္) Andrew Motion ဟာ လက္ရွိ ျဗိတိသွ်ဘုရင္မရဲ႕ စာဆိုေတာ္
Poet Laureate ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာဟာ သူ႕ကိုယ္ပိုင္ကဗ်ာ မဟုတ္ပါဘူး။ တရုပ္ကဗ်ာဆရာမ Hong Ying
ရဲ႕ မူလကဗ်ာကို Version ျပဳလုပ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
            ဒီကဗ်ာထဲက ဇာတ္ေဆာင္ဟာ သူမရဲ႕အခန္းျပတင္းေပါက္ကေန ဆန္႕က်က္ဘက္တိုက္ခန္းမွာေန တဲ့ လူေယာက္်ားတစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလူကို သူ႕အခန္းျပတင္းေပါက္ကေန ျမင္ ေနရတာျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီလူရဲ႕ အျပဳအမူေတြကို သူမျမင္ေနရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ျမင္ရတာက နံရံေပၚ တြားသြားေနတဲ့ ကင္းျမီးေကာက္တစ္ေကာင္။
            အဲဒီလူဟာလည္း သူတစ္ေယာက္တည္း ေယာက္ယက္ခတ္ေနပံုရပါတယ္။ လူနဲ႕လည္း သိပ္မတူ သလိုပါပဲ။ ၀က္္ျမည္သံထြက္တယ္။ သားရဲတစ္ေကာင္ သားေကာင္ရွာသလို ေခ်ာင္းေျမာင္းတယ္။ ဂူေအာင္း လူသားလို တင္းပုတ္ၾကီးကိုင္လို႕။ အခန္းကလည္း မသန္႕မရွင္း၊ မလွဲမက်င္းနဲ႕ ဖံုေတြ အလိမ္းလိမ္း ထူေနပံု ရပါတယ္။
            သူဘာလုပ္မလဲ။ သူ႕ျပတင္းေပါက္ကိုရိုက္ခြဲျပီး ‘ ေန႕အလင္းေရာင္၀င္းပေနတဲ့ေလာကထဲ’ သူ ခုန္ထြက္လာမလား။ ခုန္ထြက္တယ္ပဲထားဦး၊ သူ႕ကိုယ္ခႏာ ကို တိုးထြက္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႕ ကိုယ္မွာ ဖန္ကြဲစေတြရွေတာ့မွာပဲ။ သူေသြးထြက္ရမယ္။ ထိခိုက္နာက်င္ရမယ္။ အဲဒီနာက်င္မွဳနဲ႕ လဲမလား။ မလဲဘူး ဆိုတာ ျမင္ရတယ္။
            အစက အဲဒီလူကို သူမ စိတ္၀င္စားတယ္။ ျပီးေတာ့ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူး။ တစ္ခုခု လုပ္မလိုလိုနဲ႕
ေနာက္ျပန္္္ဆုတ္သြားတယ္။ စိတ္၀င္စားစရာမေကာင္းေတာ့ဘူး။ ဘာမွ မထူးျခားတာ။ သူ႕အေၾကာင္း ေခါင္းရွဳပ္ခံစရာလည္း ေတြးမေနေတာ့ဘူး။ သူမနဲ႕ အေဖာ္တစ္ေယာက္ရွိေနတဲ့ အခန္း၊ ဒါမွမဟုတ္ သူမ လွမ္းေျပာေနတဲ့ ကဗ်ာဖတ္သူအခန္းရဲ႕ ျပတင္းေပါက္ေတြမွာလည္း ‘ ဆီးႏွင္းခဲေတြ ထူထပ္လာေနျပီ ’ ။ ၾကာရင္ ျပတင္းေပါက္ေတြကေန ဘာမွျမင္ရေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဆီးႏွင္းေတြနဲ႕ ပိတ္ဖံုးသြားမွာပဲ။
            အခန္းထဲ၀င္ဘို႕ ၾကိဳးစားေနတဲ့ ကင္းျမီးေကာက္လည္း မေအာင္ျမင္ဘူး။ အျခားဘယ္သူ႕ကိုမွလည္း စိတ္္မ၀င္စားေတာ့သလို အဲဒီကင္းျမီးေကာက္ကိုလည္း စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူး။ ဟိုဘက္ေကာ၊ ဒီဘက္ေကာ၊ အျပင္ေကာ၊ အတြင္းေကာ၊ ျပင္ပေလာကေကာ၊ ကိုယ့္စိတ္တြင္းေကာ၊ ဆက္သြယ္မွဳ - ဆက္ဆံမွဳ - သိမွဳ ျပဳျခင္းကိုေကာ….ဘာမွ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူး။
            အျပင္မွာ ဆီးႏွင္းေတြအရမ္းက်ေနတယ္။ ကိုယ့္အခန္းထဲမွာပဲ လံုလံုျခံဳျခံဳ နဲ႕အိပ္ၾကစို႕။ ဒါဟာ ဇာတ္လမ္းတြဲရွည္ရဲ႕ ဇာတ္သိမ္းပိုင္း။ ျပီးရင္ ဇာတ္လမ္းဆံုးျပီ။ ဘာကိုမွ စိတ္၀င္စားမေနနဲ႕။ ဘာမွ ေခါင္းရွဳပ္
ခံမေနနဲ႕။ အိပ္ေတာ့။

ေဇယ်ာလင္း
အလွပဆံုးစကားလံုးစာအုပ္မွ


To english version

 

No comments:

Post a Comment