Burmese Poetry Foundation လက္ေရြးစင္ကဗ်ာတင္ဆက္မွဳ အစီအစဥ္ အပုိင္း(၄)


ပိုလွ်ံေနေသာ ၀ါက်မ်ား

(၁)

ငါးဟာ….

ေရကုိမသိသလုိ

လူေတြဟာ….

မသိတာကလဲြလုိ႔

အားလုံးသိခဲ့ၾကတယ္။

(၂)

ၾကည့္ပါ

တခမ္းတနား ေနထုိင္ဖုိ႔

ဘုရားသခင္ကအစ

တစ္ခါသုံးေဘာပင္အထိ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔….

ဖန္းဆင္းခဲ့ၾက။

ဘာသာစကားကေန

ဆင္ဖုိနီဓာတ္ျပားအထိ

အင္တာနက္ကေန

ထရုိဂ်င္းနစ္ ျမင္းရုပ္အထိ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔

ဖန္ဆင္းခဲ့ၾက။

စည္သြပ္ဘူးကေန

ဆုိကေရတီး အဆိပ္ခြက္အထိ

အိတ္ခ်္အုိင္ဗြီပုိးကေန

အဂၤါၿဂိဳဟ္သြားယာဥ္အထိ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔

ဖန္ဆင္းခဲ့ၾက။

ပိရမစ္ကေန

စကၠဴနဲ႔လုပ္တဲ့ပန္းအထိ

ဆံပင္ဆုိးေဆးကေန

အာဏာရွင္စနစ္အထိ

လူကေန…

လူပုံတူမ်ဳိးပြားအထိ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔

ဖန္ဆင္းခဲ့ၾက။


(၃)

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ

သစ္ပင္ေပၚကဆင္းၿပီး

အခ်င္းခ်င္းလက္ဆဲြႏႈတ္ဆက္

ဟဲလုိ၊ဟုိင္း၊ေဟး

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

ေလးနဲ႔ျမားကုိတင္တတ္ေအာင္

ေကာက္တဲ့အခြန္ေဆာင္တတ္ေအာင္

ထီးျဖဴမုိးတတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

မုိးေမွ်ာ္တုိက္ေတြကုိ ဂူလုပ္ဖုိ႔

ေန၀င္ရင္ မီးဖြင့္တတ္ေအာင္

တုိက္ပုံအက်ီ ၤ ၀တ္တတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒါ၀င္က သင္မေပးရေအာင္

ေရခ်ဳိးခန္းနဲ႔ေရးခ်ဳိးတတ္ေအာင္

ကဗ်ာေရးတတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

တံတားေဆာက္တတ္ေအာင္

ဥပေဒျပဳတတ္ေအာင္

ကြန္ဒုံးသုံးတတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

ဖဲကစားတတ္ေအာင္

ဘုရားဖူးသြားတတ္ေအာင္

ႏ်ဴကလီယား ဗုံးလုပ္တတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

လေပၚလမ္းေလွ်ာက္တတ္ေအာင္

ကာကြယ္ေဆား ထုိးတတ္ေအာင္

ကုိယ့္အိမ္တံခါးကုိ လုံးၿခံဳစြာ ပိတ္တတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

(၄)

ဒီလုိနဲ႔…

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔

စားဖုိ႔အတြက္

ပန္းကန္နဲ႔ခ်က္ျပဳတ္နည္းတစ္ေထာင္နဲ႔

သူမ်ားအသက္နဲ႔။

ေသာက္ဖုိ႔အတြက္

အုိေအစစ္နဲ႔ မုိးခါးေရနဲ႔

ေရသန္႔ဘူးစက္ရုံနဲ႔။

ေနဖုိ႔အတြက္

ေလေအးေပးစက္နဲ႔

ျပကၡဒိန္နဲ႔

ေရလုိက္ငါးလုိက္ အေတြးအေခၚနဲ႔။

ၾကည့္ဖို႔အတြက္

ရုပ္ရွင္ရုံနဲ႔ပန္းခ်ီျပတုိက္နဲ႔

တတ္ေယာင္ကား မ်က္စိနဲ႔။

နားေထာင္ဖုိ႔အတြက္

ေရဒီယုိနဲ႔ဓာတ္ျပားနဲ႔

နီရုိးဘုရင္ရဲ႕ ဗ်ပ္ေစာင္းသံနဲ႔။

ရွဴရႈိက္ဖုိ႔အတြက္

ပင္လယ္ေလနဲ႔ ရက္ဗလြန္ေရေမႊးနဲ႔

မသူေတာ္ခုႏွစ္ပါး ကုိယ္နံ႔နဲ႔။

စီးပြားရွာဖုိ႔အတြက္

မေတာ္ေလာဘနဲ႔ ခ်ိန္ခြင္နဲ႔

မာကင္တုိင္ ၀ါဒနဲ႔။

စစ္တုိက္ဖုိ႔အတြက္

လက္နက္နဲ႔ ေသနဂၤဗ်ဴဟာက်မ္းနဲ႔

ႏုိင္လုိမင္းထက္၀ါဒနဲ႔။

အပ်င္ေျဖဖုိ႔အတြက္

စီးကရက္နဲ႔အေလလုိက္စရာနဲ႔

အမဲပစ္ ရုိင္ဖယ္နဲ႔။

ငါမွန္ေၾကာင္း၊သူမွားေၾကာင္း

ေျပာဖုိ႔အတြက္

ပါးစပ္နဲ႔ ကုိးကားစရာစာအုပ္နဲ႔

မုိးတစ္လုံးေလတစ္လုံးဘ၀င္နဲ႔။

ဖ်ားနာဖုိ႔အတြက္

အထူးကုေဆးခန္းနဲ႔ရုပ္ခႏၶာနဲ႔

ကုိးဆယ့္ေျခာက္ပါး ေရာဂါနဲ႔။

ေသဆုံးဖုိ႔အတြက္

သံသရာနဲ႔သခ်ိဳ ၤင္းနဲ႔

(ေသၿပီးမွ)….

သတိရၾကမယ့္ လူေတြနဲ႔။

(၅)

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ

ေဂါတမဗုဒၶရွိတယ္

နစ္ေရွးရွိတယ္။

မဟတၳမဂႏၵီရွိတယ္

စတာလင္ရွိတယ္။

မုိးဇက္ရွိတယ္

ဗာဂ်ီးနီးယား၀ုဖ္ရွိတယ္။

ေသာမတ္အယ္ဒီဆင္ရွိတယ္

ဂ်က္ဆင္ပုိးေလာ့ရွိတယ္။

အက္တလတ္ရွိတယ္

ပီတာ၀ုိင္ယာရွိတယ္။

ဆစ္မဂန္ဖရြိဳက္ရွိတယ္

ကိတ္၀င္းဆလက္ရွိတယ္။

ဖူကူမားယားရွိတယ္

ယူတူးက ဘုိႏုိရွိတယ္။

စတီဖင္ေဟာ့ကင္း ရွိတယ္

အုိစမာဘင္လာဒင္ရွိတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ

တိရိစၧာန္ရုံရွိတယ္

ေဘးမဲ့ေတာရွိတယ္။

ေဂါက္ကြင္းရွိတယ္

အက်ဥ္းေထာင္ရွိတယ္။

စိပ္ပုတီးရွိတယ္

ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္ရွိတယ္။

စီးေနတဲ့ျမစ္ေတြရွိတယ္

ေပါက္ကြဲမယ့္ မီးေတာင္ရွိတယ္။

၀ုိင္အုိလက္ေပါင္ဒါရွိတယ္

အဏုျမဴဓာတ္ေပါင္းဖုိရွိတယ္။

သစ္ခြပန္းေရာင္စုံရွိတယ္

အသားႀကိတ္တဲ့စက္ရွိတယ္။

စားမရတဲ့ သစ္သီးေတြရွိတယ္

လကြယ္ညရွိတယ္။

ေက်းပုိင္ကၽြန္ပုိင္စနစ္ရွိတယ္

ေခၽြးနံ႔ေပ်ာက္ေဆးရွိတယ္။

(၆)

ဒီလုိနဲ႔

ခပ္တည္တည္နဲ႔ပဲ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ

ဘယ္ေတာ့မုိးရြာမယ္္ဆုိတာ

ႀကိဳတင္ေျပာလုိ႔။

ယုန္ ေျမမနင္းသားကုိ

ဓားနဲ႔လွီးကာ

အရသာခံ၀ါးလုိ႔။

အလင္းႏွစ္တစ္သန္းက ၾကယ္ကုိ

နကၡတ္ၾကည့္မွန္ေျပာင္းနဲ႔ၾကည့္လုိ႔။

အပါယ္ေလးဘုံကုိ

ဓာတ္ေလွကား အလုအယက္ဆင္းလုိ႔။

ပုိတမ္ကင္သေဘာၤက အေျမာက္သံကုိ

စပ်စ္၀ုိုင္စုပ္ရင္း နားေထာင္လုိ႔။

ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ကုိ

မပုပ္သုိးေအာင္ ေဖာ္မယ္လင္စိမ္လုိ႔။

ထုိ၀ါဒ၊ဟုိ၀ါဒေတြကုိ

ကုိယ့္နဲ႔ေတာ္သလုိ အက်ီ ၤခ်ဳပ္၀တ္လုိ႔။

ခပ္တည္တည္နဲ႔ပဲ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ

စစ္ေၾကညာလုိ႔

စစ္ေျပၿငိမ္းလုိ႔

သစ္ပင္ေတြကုိခုတ္လုိ႔

သစ္ပင္ေတြကုိစုိက္လုိ႔

လက္ထပ္ၾကလုိ႔

ကြာရွင္းၾကလုိ႔။

ခပ္တည္တည္နဲ႔ပဲ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ

သရုပ္ေဆာင္လုိ႔

သရုပ္မေဆာင္လုိ႔

ေရကုိစုန္လုိ႔

ေရကုိဆန္လုိ႔

တစ္၀က္ကုိစားလုိ႔

တစ္၀က္ကုိေထြးလုိ႔။

ခပ္တည္တည္နဲ႔ပဲ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ

ငါးေတြမွ်ားလုိ႔

ငါးေတြလႊတ္လုိ႔၊

မွားတာေတြမွန္လုိ႔

မွန္တာေတြမွားလုိ႔

ေသရမွာေၾကာက္လုိ႔

ေသရမွာမေၾကာက္လုိ႔။

(၇)

သမုိင္းနိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ့ၿပီ

ဂုဏ္ဆုိတာေငြကုိေခၚတယ္

ဘယ္သူတရားပ်က္ပ်က္ ကိုယ္မပ်က္ေစနဲ႔

ျမစ္တစ္ျမစ္ထဲကုိ ႏွစ္ခါျပန္မဆင္းႏုိင္

စိတ္မလုံရင္ တိတၳဳံကုိၾကည့္

အုိဇုန္းလႊာကုိ ကယ္တင္ၾကပါ

အားလုံးဟာ လုိင္ဘီဒုိညာဥ္မွာ အေျခခံတယ္

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ စစ္လုိတယ္

စပါးတားကတ္ဆုိတာ ဘယ္သူလဲေဟ့

ျဖစ္တည္မႈဟာ အႏွစ္သာရထက္ ေရွးက်တယ္။

(၈)

သင္..

ေနထုိင္ဖုိ႔ရာ

ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနထုိင္ဖုိ႔ရာ

ဒါမွမဟုတ္

မေပ်ာ္မရႊင္ ေနထုိင္ဖုိ႔ရာ

ဘာမွ

မလုိပါ။

ဥပမာ

ဒီ၀ါက်ေတြက အစ မလုိသလုိေပါ့။

သစၥာနီ
(ဟန္သစ္မဂၢဇင္း၊၂၀၀၄၊ ႏုိ၀င္ဘာ)


လက္တဖက္ကိုျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား

မင္းေနေနတဲ့ ကမၻာၾကီးက လည္တယ္
မထင္ရတဲ့ေကာင္ေတြက လည္တယ္
ဟိုသြားဒီလာသမားေတြ လည္တယ္
ကံအေၾကာင္းတရားေတြ လည္တယ္
လက္္တဖက္ကို ျမဲေနေအာင္ ကိုင္ထား၊
ဟိုဘက္တိုးလုိက္ ဒီဘက္္္တိုးလိုက္
တိုးရင္းနဲ႕ကလိုက္ ကရင္းနဲ႕တိုးလုိက္
လက္တစ္ဖက္ကိုေတာ့ ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
ဂါေတြက ဘလပ္ြထက္ ပိုႏူးေနတယ္
အရပ္သားေတြက ဇာတ္သမားေတြထက္ ပိုလည္ေနတယ္
လက္တစ္ဖက္ကိုအျပင္မထုတ္နဲ႕
တစ္ခုခုကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို တန္ဖိုိးရွိရွိ အသံုးခ်
ေကာင္းကင္ျပာၾကီးကို ျမဲေနေအာင္ ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို္ စိန္လက္စြပ္အျပည့္၀တ္
အသက္ကယ္ေဘာကြင္းကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို သူ႕ပခံုးဖက္လိုက္
၀ွက္ယူလာတဲ့ ဓါးကို ျမဲေနေအာင္ ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို ဖက္ရြက္လိုသေဘာထား
ကိုယ့္အသက္ကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို အလိုမလိုက္နဲ႕
နားညည္းလိုက္တာ ကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို ခပ္သြက္သြက္လွဳပ္ရွား
အေရာင္းအ၀ယ္စာခ်ဳပ္ကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား
လက္တစ္ဖက္ကို လက္တစ္ဖက္အေလ်ာ္ျပန္ေပး
ခ်စ္စြာေသာ ဇနီးေလးကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို သူျမင္ေအာင္ ေျမွာက္ျပလိုက္
ေရဗူးနဲ႕ ဖိနပ္ကို ျမဲေနေအာင္ ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို လက္တစ္ဖက္လိုပဲ ဆက္ဆံ
ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြားကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
မွတ္ထား
လက္တစ္ဖက္ကို ျမဲေနေအာင္ ကိုင္ထား။       ။

ေမာင္ျပည့္မင္း
ဖက္ရွင္မဂၢဇင္း၊ နို၀င္္ဘာ၊ ၂၀၀၅

ဒုကၡနဲ႔တည့္တည့္ကနတ္သား

ဆုေတာင္းခန္းအတြင္း
အျမစ္ေတြ တန္းလန္းက်

ဒုကၡက ေနာက္ျပန္ဆုတ္ဖုိ႔ရာ
နတ္တို႔မွာ
ဘဝတစ္ခု မရွိခဲ့။

ေျခရာေတြ ေခ်ာက္ကမ္းပါးျဖစ္၊
ေသျခင္းကို ရႈရႈိက္တဲ့
နံရံေပၚ
ငါ့ ဘယ္သူ ေရးဆဲြသလဲ

သံသရာသည္ အေတြ႕ထူးစြ ။ ။

ေမာင္သိန္းေဇာ္
(၁၉၉၂)

(ႏွင္းရည္စက္လက္ + ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း ၂၁)
ဇန္နဝါရီ ၂ဝဝ၁
စာေပေလာက

 

မဲေဆာက္ေတာင္ေျခ

ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား
ေရႊ႕ေျပာင္းအစုိးရ
ေရႊ႕ေျပာင္းကဗ်ာဆရာ
မုိဘုိင္းဖုန္းသံေတြနဲ႔ ဆူညံေနတဲ့ကမၻာ

ဂ်နီဗာကတိ က၀တ္ေတြထက္
ဂ်နီဖာလုိပက္(ဇ္)ရဲ႕အတြင္းခံ ပစၥည္းေတြက
ပုိၿပီးအေရးပါခဲ့

စစ္ပြဲႀကီးေတြအလယ္မွာ
မ်က္စိသူငယ္နဲ႕
မူးေနာ္ေလး ကိုဖီအာနန္ကုိလည္း
ရြာကုိသာျပန္ပုိ႕ လုိက္ပါေတာ့


ဖတ္မိတဲ့သတင္းတပုဒ္မွာ
သူ႔ကုိကုိက္တဲ့ေခြးကိုျပန္႐ုိက္မိလုိ႔
ကံဆိုးမ တုိင္းျပည္က
အမ်ဳိးေကာင္းသားေလးတေယာက္
မီး႐ိႈ႕အေလာင္းေဖ်ာက္ခံလုိက္ရ

ညက
မဲေဆာက္ည အိပ္မက္ထဲမွာ
အဖမ္းအဆီးေတြက ၾကမ္းလုိက္တာ
ေျပးေပါက္ရွာမေတြ႕ေတာ့
ေခ်ာက္ခ်ားစရာေကာင္းလုိက္တာအေမရယ္

ေတာေျခာက္သံေတြၾကားမွာ
အေမာေဖာက္သံေတြက ကြၽက္ကြၽက္ဆူ
အဲဒီ အဆုပ္လုိက္ပြင့္ေနတဲ့ ေသာကအပူေတြကိုေတာ့
လူျဖဴတအုပ္က
စီးကရက္ကေလးဖြာလုိက္
‘Oh! Great’ ‘Oh! Great’
ဆုိၿပီး
အာေမဍိတ္ေလခ်ဥ္ေလးတက္လုိက္နဲ႔
မဲေဆာက္ႏုိက္ဘဇားမွာ
‘Crocodile Tears’
မွာ
ဘီယာေခ်ာင္းစီးနဲ႔
စိမ္ေျပနေျပျမည္းၾက

အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းေတြကလည္း
စက္နင္းခုံေပၚက၀ဋ္ေႂကြး
ႏွစ္ထပ္အခ်ဳပ္၊ ဒုကၡသည္စခန္းနဲ႔
ျပည့္တန္ဆာတန္းေတြကုိ
စာနာမႈလက္ေဆာင္အျဖစ္ေ၀ျခမ္းၾက

ပ႑ိတေတြကလည္း သူဖုန္းစားပမာ ပညာရွာျမဲ
တတိယအရြယ္ေတြကလည္း ေငြကမၼဌာန္းကုိ စီးျဖန္းၿမဲ
က်ေနာ္တုိ႔ေနာက္ေက်ာမွာ လိုက္ရြာေနက်မုိးကလည္း
အေမာတေကာလုိက္ရြာျမဲ

ႏွစ္ခါျပန္ခ်ဳိးလုိ႔ မရတဲ့ျမစ္ထဲမွာ
တခါတည္းသာ ႏွစ္ေသလိုက္ပါေတာ့
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ
မဲေဆာက္ေတာင္ေျခ
စီးေထြေထြတည့္။ ။

07/17/07
သစ္ေကာင္းအိမ္

(
မူးေနာ္ေလး - ကရင္ဘာသာစကား- အပ်ဳိမ
ထိုင္းႏုိင္ငံအတြင္း သက္ေရာက္အဓိပၸာယ္- အိမ္ေဖာ္)

 

အပ်င္းေျပလာတယ္

“ ေမာေမာနဲ႕လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္လာတယ္။ ပင္ပင္ပန္းပန္း
 အပန္းေျဖခရီး”
မူးရစ္မယ္။ အလြန္အကၽြံအာသာေျဖမယ္။ ရုပ္ပတ္၀န္းက်င္
မွာလူၾကီး
စိတ္ပတ္၀န္းက်င္မွာခေလး
အူမယ္။ လျပည့္၀န္းဆီ မေရာက္ပဲလည္းအူတယ္

ေရွ႕ဆက္ေတြ မဆိုးပါဘူး။ ထြက္သြားရရွိခဲ့ဖီလင္ေတြတစ္လွည့္
ျပန္
လကၡံတံု႕ျပန္ဖီလင္ေတြ မဆိုးပါဘူး။ ေန၀င္ေနထြက္ေတြ
မဆိုးပါဘူး။ ျဖစ္တတ္တာ သေဘာသဘာ၀ထံုးတမ္းေတြ
မဆိုးပါဘူး။ နိမ့္နိမ့္ကေလး ရွပ္ပ်ံ မဆိုးပါဘူး

ကံမေကာင္းပဲ ဆက္လိုက္လာေတာ့ မွဳန္႕မွဳန္႕ညက္ညက္
“ လက္ ” သြားမယ္ လက္မေလွ်ာ့နဲ႕ လက္မလႊတ္နဲ႕ကို
ကိုင္မထားပဲ
အမွဳမဲ့ အမွတ္မဲ့ သတိရ။ ပ်င္းရိျမဲ ပ်င္းရိလ်က္
အခြင့္အလမ္းေကာင္း ပံုမွန္ေစာင့္။
စိတ္အလို အလ်င္းအလိုက္ဘဲ
အလ်င္စလိုလႊတ္ေပး

သိပ္ေက်နပ္တယ္ မဟုတ္တာေတြနဲ႕စတဲ့ မေပ်ာ္ရႊင္စရာ
တစ္ေၾကာင္း ေနာက္တစ္ေၾကာင္း မဟုတ္မခ်င္း
တစ္ေၾကာင္းျပီး တစ္ေၾကာင္း

ခုအခ်ိန္နဲ႕ ခုအခ်ိန္မွစ၍ အတန္ၾကာတစ္စံုတစ္ရာအသီးသီး
ကိုယ္တိုင္ကိုယ္ပိုင္ ခုေလာက္နီးနီးေသခ်ာေနသား
လန္႕လာရင္ ထြက္ေျပးမယ္ ေနာက္တစ္ခု ေျပာင္းလုပ္မယ္
ၾကိဳက္ရင္ ဆက္လုပ္ေနမယ္အျပင္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်အေထြေထြ
ေရွ႕ဆက္ေတြ အမ်ားၾကီးမ်ိဳးေတြနဲ႕ ခ်ိန္ညွိတုန္ခါေန
ပံုစံတူ အသံပက္တန္မ်ား အလ်ားဆြဲဆြဲငင္ငင္

လျပည့္၀န္းဆီ မေရာက္ေသးလဲ ဘာျဖစ္လဲ။ လာတယ္
ေမာေမာနဲ႕လာတယ္ ဒါေၾကာင့္လာတယ္ ပင္ပင္ပန္းပန္း
လာတယ္.. လာတယ္

လူဆန္း
ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း

 

ၾကယ္ပ်ံ

ဘယ္ကိုေပ်ာက္ေနတာလဲဆို
မိုးေပၚတက္ကပ္ေနတာပဲလို႔ေၿပာရဦးမယ္
ကမၻာက
ငါ့ကိုမီးခလုတ္တစ္ခုကိုေၾကာ္ၿငာတယ္။
ဒီေလာကရဲ႕စိ္တ္ဒုကၡမ်ား
ဒီေလာကရဲ႕အႏွစ္သာရမ်ား
ေရေသာက္ၿမစ္မ်ား။
ေမ့ေနတယ္
ငါလည္း
ငယ္ငယ္ကနံရံကိုေၿခေထာက္နဲ႔ကန္
တစ္ပတ္ကၽြမ္းပစ္ခဲ့တဲ့ဓါးခုတ္ေကာင္ပဲ..။
အခုေတာ့
တိမ္ေတာက္သလိုငါအၿမင္မွန္ရခဲ့
အဲဒါ
စကၠဴပင္ေပၚခဏတၿဖဳတ္တင္ေနတဲ့
အရိပ္အေယာင္တစ္ခုဆီကပါ။      ။


ခင္ေဇာ္ၿမင့္

 

ေဟာဒီမွာ ဘယ္သူ႕ရဲ႕ပုံ

မျငင္းနဲ႕၊ ေဟာဒီမွာ သက္ေသ
႐ူးသြပ္မႈ၊ အေၾကာက္တရား၊ ဆင္ျခင္မႈမဲ့တဲ့အခုိက္ခဏ၊ နာက်ည္းခ်က္၊ အမုန္း
အခ်စ္၊ ခုိကုိးရာ၊ ေစာင္ေရွာက္ျခင္း၊ ၀တၱရား၊ လိင္ဆႏၵ
လည္စင္းခံမႈ စသျဖင့္ စသျဖင့္
ဒါ ေခတ္တေခတ္ရဲ႕ အျမင့္မားဆုံး အတတ္ပညာ
ဒါ ေခတ္တစ္ေခတ္ရဲ႕ အနက္႐ႈိင္းဆုံး အသိပညာ စသျဖင့္ စသျဖင့္
ဒါ ၿပီးဆုံးမႈ၊ ဒါအစ
ဒါ သက္ေသ
ဟုတ္တယ္၊ သက္ေသ
ဖ႐ုိဖရဲျဖစ္မႈမွာ အလွတရား ရွာေတြ႕ႏိုင္မလား သုိ႕မဟုတ္
သံေ၀ဂ?. . .?. . .?
ေက်ာထဲစိမ့္ခနဲ
အေသအခ်ာ ေျပာႏုိင္တာကေတာ့ သူဟာ
အရာရာကုိ အေနအထားအတုိင္း မႁခြင္းမခ်န္ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း
၁၈၀၀? သုိ႕မဟုတ္ ၁၉၁၀? သုိ႕မဟုတ္ ၂၀၀၆? သုိ႕မဟုတ္ ၃၀၀၀?
သုိ႕မဟုတ္
မီးေတာင္တစ္လုံးဟာ လူ႕သမုိင္းတစ္ကြက္ကုိ မလြဲမေခ်ာ္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ရာ
(မလြဲမေခ်ာ္) ေခ်ာ္ရည္ေအာက္
အေ၀းဆီ ဦးတည္ေနပုံရတဲ့ အ႐ုိးစုမ်ား
လိင္ဆက္ဆံေနပုံဟု ယူဆရ အ႐ုိးစုမ်ား
ေဟာဒီမွာ အေဆာက္အဦးတစ္ခုရဲ႕ ေထာင့္ခ်ဳိးနားက အ႐ုိးစု
ဒါ လူအ႐ုိးစု ဒါေခြအ႐ုိးစု ဒါေၾကာင္အ႐ုိးစု ဒါလူႀကီး ဒါကေလး
ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ တေယာကုိကုိင္လ်က္
ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ ေရႊဒဂၤါးထုပ္ကုိ က်စ္က်စ္ဆုပ္လ်က္
ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ ဘယ္သူ၊ ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ ေယာက်္ား၊ ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ မိန္းမ
ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕အ႐ုိးစုလဲ
ဘယ္အ႐ုိးစုရဲ႕ ပုိင္ရွင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ေကာက္က်စ္ခဲ့ပါသလဲ
ဘယ္အ႐ုိးစုရဲ႕ ပုိင္ရွင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ဘ၀ကုိေက်နပ္ခဲ့ပါသလဲ
ဘယ္အ႐ုိးစုရဲ႕ ပိုင္ရွင္ဟာ ဘယ္လုိ လက္မတင္ကေလး လြတ္ေျမာက္သြားခဲ့ပါသလဲ
စသျဖင့္ စသျဖင့္
ဘယ္အ႐ုိးစုမွ မေမးျဖစ္ခဲ့မယ္ ေမးခြန္း
သုိ႕မဟုတ္ အ႐ုိးစုေတြက လွမ္းေမးေနတဲ့ ေမးခြန္း
ကဲ၊ ေျဖ
ေဟာ လာေနၿပီ လာေနၿပီ လာေနၿပီ
ေခ်ာ္ရည္ေတြ ဘာသာစကားေတြ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ေတြ
မေျပးနဲ႕!
မီးေတာင္တစ္လုံး သူ႕ကဗ်ာေတြကုိ မႈတ္ထုတ္ေနၿပီ။

ငုအိမ္ထက္ျမက္
၂၀၀၆ ၾသဂုတ္ ၁၅

၀ါဒ ဖာသာဟာ ဖာသာပဲ အႀကိဳက္ဆုံးမတနဲ႕

ကတၱား၊ ႀကိယာ၊ ကံ ပုံစံနဲ႕ ဘာသာစကားအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ၀ါက်ကုိ ရွင္းရွင္းဖြဲ႕တယ္
ျမန္မာ၀ါက်ဖြဲ႕စည္းမႈပုံက ကတၱား၊ ကံ၊ ႀကိယာ ဘယ္ဘာသာစကားကုိ ဖြင့္မယ္
ေျခလက္အဂၤါမျပည့္စုံတဲ့ လုိအပ္လုိ႕ရွိရင္၀ါက်အျဖတ္အေတာက္မွာ
ေရးၿပီးသြားတဲ့ မူၾကမ္းမွာ အားရတဲ့ပီတိစိတ္နဲ႕ ကုိယ့္ကဗ်ာအစဆုံးျပန္ဖတ္
ဖာသာ မညႇာမတာျပန္ၿပီးတည္းျဖတ္ၾကည့္ ရွင္းလား၊ လူအမ်ားနားလြယ္လည္
ရဲ႕လား ဆုိတာနားလည္လြယ္တာနဲ႕ ကုိယ့္ဖာသာ ျပန္ၿပီးသုံးသပ္သဒၵါသတ္ပုံေတြ
အင္တာဗ်ဴးလုပ္စဥ္မွာ မထင္မွတ္ဘဲ အသက္ ၃၅ႏွစ္ လုိ႕ေယာင္ၿပီးထြက္သြားတယ္
သူက ၃၅ႏွစ္အထက္ရွိခ်င္ရွိမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ထပ္ျဖည့္ၿပီးပါဒ
အဲဒါက အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေျပာတာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီးကုိယ္က သံသယရွိတယ္ဆုိတာ
မ်က္ေတာင္အဖြင့္အပိတ္အတြင္း ေန႕ခင္းကလည္းေၾကာင္ေတာင္ မ်က္စိေၾကာင္လုိ႕
စိတ္ကူးေပါက္ရာဆုိတာ ေနာက္ခံသမုိင္းကုိသာေျပာျပတဲ့ ေျပာစကားမဟုတ္ဘူး
ဒီၿငီးေငြ႕စရာႀကီးအသက္မပါ ပုိဆုိးတာက ဒီစကားဟာ ဘယ္သူဘယ္၀ါကလာတယ္။
ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာစသျဖင့္ စကားလုံးေတြ ဘာေၾကာင့္ေသရတာလဲဆုိတာေလ့လာ
စမ္းသပ္ေနတဲ့ ပညာရွင္ေတြအေၾကာင္းကေနျဖစ္ေစ ကဗ်ာစႏုိင္ပါတယ္။
လုိခ်င္တဲ့ အခ်က္ကုိ ထိဖုိ႕ စိတ္လႈပ္ရွားခုိင္းၿပီး ဒူးႏွန္႕ေနလား  ေ၀ေ၀လား၀ါး၀ါးပဲ
ကဗ်ာ ကတၱရာ ေျခာက္လမ္းသြား အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေပၚ သက္ေသာင့္သက္သာ တင္ယာဥ္
ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ျပင္ပ ၅ကီလုိမီတာအကြာမွာ စိတ္လက္သက္သာရာရ အေသးစိတ္က်က်။
တစ္စုံတစ္ေယာက္ေတာ့ျဖင့္ ဒီလုိဟုိလုိ ခံစားကဗ်ာေရးတယ္ဆုိၿပီးၿခံဳငုံ
ပါဒၿမိဳ႕ရဲ႕ၿငီးေငြ႕မႈ ဒါမွမဟုတ္ ေနရာတစ္ေနရာအေၾကာင္းဆီျပန္သြားတဲ့၀ါက်
စာဖတ္သူက အေျခအေနတစ္ရပ္လုံးကုိ ကုိယ္စားျပဳေနတယ္ စာေရးသူေရာပါတယ္
ရန္ကုန္ကေန ကဗ်ာဟာ တျဖည္းျဖည္းေ၀းသြား ေကာက္ႏႈတ္စကားေတြ၊ ဥပမာေတြနဲ႕ေရးျပ
ၿမိဳ႕ေနလူထုရဲ႕ အေရာင္ေသြးစုံႂကြေနတဲ့ သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံမွာ ျခယ္မႈန္သူဟာ ကဗ်ာပါဒ
အေၾကာင္းအရာက စာဖတ္သူရင္ထဲစြဲက်န္ရစ္ေအာင္ေရးတတ္ရမယ္မဟုတ္လား
သူေျပာတာေတြထဲကေန ကဗ်ာအျမင္တစ္ခုကုိ ေရြးခ်ယ္ယူ ၀ါက်ေရာဂါျဖစ္ပြားႈ
အထူးသျဖင့္ ဘယ္သူေတြက ကုိယ့္ကဗ်ာကုိ ကုိျပန္ဖတ္တဲ့အခါ သာမာန္စာဖတ္သူပဲလား
ပညာတတ္ေတြလား။ စိတ္၀င္စားသူလား။ ငါ့ ကဗ်ာဆုိတဲ့အေနနဲ႕လား။ အသက္ဆုံး႐ႈံးသူလား
ကဗ်ာမႀကိဳက္သူနဲ႕ ႀကံဳဆုံျငင္းဆုိတာနဲ႕စိတ္မပ်က္ပါနဲ႕။ ေနာက္တစ္မ်ဳိးလွည့္ေရးပါ
တစ္ခါတစ္ခါ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ေရးဖုိ႕အတြက္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုမကရွိေနတတ္တယ္
ရန္ကုန္က၀င္လာတဲ့ အေ၀းေျပးကားထဲမွာ ရန္ကုန္၀ါက်အသြားတစ္ခုမက
ပါဒ တန္စာခက မွ်တမႈရွိမွာပါ။ ေရွ႕မွာ ကဗ်ာေရာက္ၿပီေလ
အဖြင့္ အေနနဲ႕ေတာ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံထုတ္ မဂၢဇင္းမွာခုလုိေရးထားတယ္
အစဥ္အလာယဥ္ေက်းမႈမ်ား အႏၱရယ္ရွိေနရျခင္းမွာ
မ်ားေသာအားျဖင့္ ဟန္ေရးတျပျပ (ကတၱား ကံ ႀကိယာ) ဒါခ်ည္းၿခံဳ။
ဖတ္ေကာင္း႐ုံ သက္သက္အတြက္ပဲ မဟုတ္ပါဘူး ဒီစည္းထဲမွာ ဒီဟာအက်ဳံး၀င္ပါတယ္။

ေအာင္ျပည့္စုံ
၁၂၊ ႏုိ၀င္ဘာလ၊ ၀၈

Burmese Poetry Foundation လက္ေရြးစင္ကဗ်ာတင္ဆက္မွဳ အစီအစဥ္ အပုိင္း(၃)


ေဘာလုံးအသင္း

 

ကုိယ့္နာမည္ကုိယ္ျပန္မွတ္မိဖုိ႕

ကုိယ္ေသာက္ေနက်ဆုိင္ကုိသြားရတယ္

အားလုံးဘယ္သန္၊ အားလုံးလက္ရည္တူ၊ အားလုံးနတ္၀င္စားေတြခ်ည္း။

ေသာက္လုိ႕ေသတဲ့သူေတြအေၾကာင္းေျပာဆုိငုိေႂကြးရင္း

ဆက္ေသာက္ၾက။

ၿပီး

ကုိယ့္အတိတ္ကုိ ကုိယ္ျပန္ေသာက္ၾက

သံေ၀ဂရထားေတြ ခုတ္ေမာင္းၾက

ပုစဥ္းရင္ကြဲေတြ ရင္ကြဲေအာင္ေအာ္သလုိ

ရင္ကြဲေနသူေတြမုိ႕ ရင္ကြဲေအာင္ေသာက္ၾက

တစ္လုံးမွ၀င္ေအာင္ မသြင္းႏုိင္ဘူးတဲ့ မိတၱဗလဋီကာထဲ

အပုိင္ဂုိးေတြ တစ္လုံးၿပီးတစ္လုံး စိတ္ကူးနဲ႕ကန္သြင္း

နပုိလီယံအစစ္ကုိ မေတြ႕ေသးဘူး

ဆက္ေသာက္၊ ဆက္ေသာက္

မန္ခ်က္စတာယူႏုိက္တက္အသင္းကုိ အႏုိင္မရေသးဘူး

ဆက္ေသာက္၊ ဆက္ေသာက္

ဘယ္ဆိပ္ကမ္းမွ မကပ္ဘူး

ဘယ္ဘူတာမွ မရပ္ဘူး

ဆက္ေသာက္။

ဆုိင္ပိတ္ခ်ိန္ေရာက္ေပါ့။

ကုိယ့္ဂုိးကုိယ္ျပန္သြင္းၾက

ကုိယ့္အန္ဖတ္ ကုိယ့္အိတ္ကပ္ထဲကုိယ္ျပန္ထည့္

သူ႕ဖိနပ္ကုိယ့္ဖိနပ္ တစ္ဖက္စီမွားစီး

ကုိယ့္နားရြက္ကုိ ကုိယ့္ပုခုံးနဲ႕ကုိယ္တုိင္ထမ္းၿပီး

ကုိယ့္လမ္းကုိယ္ျပန္ၾက။

အခ်စ္ေရ

တံခါးဖြင့္ပါဦးကြဲ႕။

ဂီတမွာအသံရွိရဲ႕လား။                 ။

 

ပုိင္စုိးေ၀

၁၁.၅.၂၀၀၁

သရဖူ၊ ႏုိ၀င္ဘာ၊ ၂၀၀၁

 

Beyond အားလုံးရဲ႕ အလြန္က စေပ့(စ္)ကိစၥ။ ေဘရြတ္(စ္)ဟာ နာမည္ႀကီး လူမည္းအဆုိေတာ္မ

 

စေပ့(စ္)(space)ကုိဒီလုိအဓိပၸာယ္ဖြင့္ၾကည့္မိတယ္ဆုိရင္ပဲ

၁။စိတ္စေပ့(စ္) ၂၊႐ုပ္စေပ့(စ္) ၃။ ကူးလူးဆက္ဆံမႈစေပ့(စ္)

(သီးသန္႕အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္။         ။စေပ့(စ္)(space)ဆုိတာ အျပန္အလွန္ ဒီမုိကေရစီ

                                                 ဖြံ႕ၿဖဳိးရာေဒသ၀န္းက်င္)

အပုိင္း(တစ္)

အေမွာင္ထဲမွာ အေရာင္ျဖဴအနားသတ္ေတြနဲ႕ ဒါဟာ ငါ့ဦးေခါင္း

အေမွာင္ထဲမွာ အေရာင္ျဖဴအနားသတ္ေတြနဲ႕ ဒါဟာ ငါ့လက္

အေမွာင္ထဲမွာ အေရာင္ျဖဴအနားသတ္ေတြနဲ႕ ဒါဟာ ငါ့ပါးစပ္

အေမွာင္ထဲမွာ အေရာင္ျဖဴအနားသတ္ေတြနဲ႕ ဒါဟာ ငါ့ႏွာေခါင္း

အေမွာင္ထဲမွာ အေရာင္ျဖဴအနားသတ္ေတြနဲ႕ ဒါဟာ င့ါေျခေထာက္

အေမွာင္ထဲမွာ အေရာင္ျဖဴအနားသတ္ေတြနဲ႕ ဒါဟာ ငါ့မ်က္လုံး

အေမွာင္ထဲမွာ အေရာင္ျဖဴအနားသတ္ေတြနဲ႕ ဒါဟာ ငါ့လက္ေခ်ာင္းမ်ား

အေမွာင္ထဲမွာ အေရာင္ျဖဴအနားသတ္ေတြနဲ႕ ဒါဟာ ငါ့ေျခေခ်ာင္းမ်ား

အေမွာင္ထဲမွာ . . . . အေမွာင္ထဲမွာ . .  . . . အေမွာင္ထဲမွာ . . . အေမွာင္ထဲမွာ . . .

                                    ငါ့ခႏၶာတစ္ခုလုံးအုံးအုံးထ အေရာင္ျဖဴ အနားသတ္ေတြနဲ႕

အပုိင္း(ႏွစ္)

            “ကမၻာႀကီးပ်က္သုန္းေတာ့မယ္”တဲ့ . . .မယုံဘူး . . .မယုံဘူး

ငါဟာေလထဲပ်ံသန္းႏုိင္တယ္ . . .ငါဟာလူသားတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူး

ငါဟာလူသားတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူး .  .  .ေလထဲပ်ံသန္းႏုိင္တယ္. . .

အပုိင္း(သုံး)

            Sky poemေကာင္းကင္စေပ့(စ္)ထဲက ကဗ်ာကုိငါေရးမယ္

“က”ကေန“အ”အထိ အကၡရာ(၃၃)လုံး ေကာင္းကင္စေပ့(စ္)ထဲမွာ

ဘယ္လက္နဲ႕(၃၆၅)ခါ၊ ညာလက္နဲ႕(၃၆၅)၊ ပုဒ္ထီးပုဒ္မ အပါအ၀င္။

သရသံ၊ ဗ်ည္းသံအပါအ၀င္၊ သရေပါင္း၊ ဗ်ည္းေပါင္းအပါအ၀င္၊ ၃၆၅ခါစီေလထဲမွာ

ေလထဲမွာ .  . . . .ေလထဲမွာ . .  . . .  . ေလထဲမွာ . . .

သတင္းမွတ္စုႏွင့္ ဓာတ္ပုံကုိၿငိဏ္းေ၀ဖန္တီးသည္။

ဂါဇာကမ္းေျမႇာင္ေဒသ ေလဟာနယ္၌ ဟီဘ႐ူးအကၡရာမ်ားေလထဲတြင္ ပ်ံတက္ေလမလား

(ဒါဟာအင္တာနက္က်န္းမာေရးသတင္းေၾကျငာခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း)

 

ၿငိဏ္းေ၀

 

ႏြားျပာႀကီးအေၾကာင္းဖြဲ႕ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ

ႏြားျပာႀကီးအေၾကာင္း
ကဗ်ာေကာင္းေကာင္းတစ္ပုဒ္ေလာက္
ငါေရးခ်င္တယ္
ေရွးအခါက ေရွးဆရာေတြ ေရွးကဗ်ာနဲ႕ဖြဲ႕သလုိ
ေခတ္ေပၚအခါမွာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာနဲ႕
ႏြားျပာႀကီးကုိဖြဲ႕ဆုိမယ္။
ႏြားျပာႀကီးကုိဖြဲ႕ဆုိဖုိ႕
ႏြားျပာႀကီးဆီ ငါသြား
ႏြားျပာႀကီးနားမွာ ငါေနခဲ့
ႏြားျပာႀကီးကဲ့သုိ႕ လမ္းေလွ်ာက္
ေရေသာက္ရင္လည္း ႏြားျပာႀကီးလုိ
ေၾသာ္ . . .အဲဒီလုိအၾကည့္နဲ႕ ကမၻာႀကီးကုိ ၾကည့္မိေလေတာ့မွ
ငါဟာ ႏြားျပာႀကီးကုိေကာင္းစြာနားလည္ခဲ့ရရဲ႕
ႏြားျပာႀကီးမွာ ေအာက္သြားေတြမရွိေတာ့ပါဘူးကြယ္
ငါဟာ ႏြားျပာႀကီးေရွ႕မွာရပ္ ငါမင္းကုိကဗ်ာစပ္မလုိ႕ကြဲ႕လုိ႕
ေျပာမိတယ္။
ႏြားျပာႀကီးဟာ စာရြက္ထဲကုိလမ္းေလွ်ာက္
စာရြက္ကုိထြန္ယက္ဖုိ႕ ၀င္ေရာက္လာတယ္
ၾကမ္းေထာ္အေဖးတက္ေနတဲ့ သူပုခုံးကုိဆတ္ခနဲတြန္႕လုိက္
ဆတ္ခနဲ၊ ထပ္ၿပီးေတာ့ ဆတ္ခနဲ
ငါက အက်အန သူ႕ကုိၾကည့္႐ႈၿပီး
ေဟာဒီလုိ ကဗ်ာဖြဲ႕တယ္
ႏြားျပာႀကီးေရ မင္းေျခရာခြက္ထဲမွာ
သေဘၤာေတြ ခုတ္ေမာင္းေနေလရဲ႕
သေဘၤာထဲမွာ ကုိလံဘတ္အသစ္တစ္ေယာက္လည္းပါသကြဲ႕
ႏြားျပာႀကီးေရ
ေကာက္႐ုိးထဲမွာ ႏွမ္းဖတ္နည္းနည္းပဲပါေပမယ့္
အရသာရွိရဲ႕မဟုတ္လား
ေကာက္႐ုိးထဲမွာ ႏွမ္းဖတ္မပါတဲ့ေန႕ေတြ
ေရာက္လာလိမ့္မယ္
မင္း ၿမိန္ယွက္ပါေစကြယ္
ႏြားျပာႀကီးရဲ႕ၾကမ္းေထာ္ေထာ္ပုခုံးဟာ
လွည္းဘီးေတြကုိလည္ေစခဲ့တယ္
လွည္ေနတဲ့ဘီးေတြဟာ ေက်းလက္နဲ႕ၿမိဳ႕ႀကီးကုိ
ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈပုိေစခဲ့
ႏြားျပာႀကီးေရ
ငါ့အေဖဟာ. . .မင္းအေရျပားကုိ ဗုံက်က္လုိ႕တီးခဲ့တယ္
အဲဒီဗုံသံၾကားရင္ လူေတြ ကခုန္ၾကတယ္
ဗုံထဲမွာ မင္းအေရျပားဟာတုန္ခါလုိ႕
တုန္ခါမႈဟာ ဂီတျဖစ္လုိ႕
ဂီတထဲမွာ ငါတုိ႕ျမဴးတူးမိၾကတယ္ အခါခါ
ႏြားျပာႀကီးေရ
မင္းဦးခ်ဳိကုိ ေလးခြလုပ္လုိ႕
ေတြ႕ကရာကုိ ငါတုိ႕လက္တည့္စမ္းခဲ့ဖူးေပသေပါ့
ႏြားျပာႀကီးေရ
မင္းဦးခ်ဳိကုိ တံပုိးခရာလုပ္
ေလတဟူးဟူးလြင္ျပင္ေပၚမွာရပ္ၿပီး
ငါတုိ႕မႈတ္ခဲ့ဖူးေပသေပါ့
ႏြားျပာႀကီးေရ
မင္းနံ႐ုိးေငါေငါေတြဟာ ငါတုိ႕အတြက္
ခြန္အားေတြဘယ္ေလာက္ထုတ္လုပ္ေပးခဲ့တယ္ဆုိတာ
ထင္ရွားတဲ့အမွတ္အသားတစ္ခုပါပဲ။
ႏြားျပာႀကီးတစ္ေကာင္အဖုိ႕
ေအာက္သြားမရွိတဲ့ေန႕ရက္ေတြဟာ ေရာက္လာစၿမဲပါကြာ
ဟုတ္ရဲ႕လား ႏြားျပာႀကီးရဲ႕
ႏြားျပာႀကီးေရ
ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းႀကီးတစ္ခုကုိ
မင္းအိပ္မက္မက္ခဲ့ဖူးသလား
လာပါ ႏြားျပာႀကီးရဲ႕
မင္းနဲ႕ငါ အစိမ္းေရာင္ကမၻာႀကီးဆီသြားၾကမကြဲ႕။          ။

ေနမ်ဳိး

 

ဘာကုိမွႀကိဳတင္စဥ္းစားမထားပါဘူး


ေရဒီယုိခလုတ္ကုိ ဟုိေရႊ႕ဒီေရႊ႕မလုပ္ျဖစ္တာ
ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ ၾကားစမ္းပါေစ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ
ၾကာပန္းကေလးေတြ ဖူးပြင့္ေနတာ ျမင္ခ်င္ေတြ႕ခ်င္စမ္းပါဘိ
ဒီညမွာမွ ခါတုိင္းထက္ အေအးပုိလာတယ္ ထင္ရ
ဘာကုိမွ ႀကိဳတင္စဥ္းစားမထားပါဘူး။

မန္ယူနဲ႕ခ်ယ္လ္ဆီး ဘယ္သူႏုိင္မယ္ထင္သလဲ
ခင္ဗ်ား ဖတ္ခ်င္ေနတာကေရာဘယ္လုိကဗ်ာမ်ဳိးလဲ
ဒီေန႕ဟာ တနဂၤေႏြေန႕ေတြထဲက တနဂၤေႏြေန႕တစ္ေန႕
ေမ့လုိ႕မရ မုန္းလုိ႕မရခဲ့တာေတြက ဘယ္သူေတြလဲ ဘာေတြလဲ
ဘာကုိမွ ႀကိဳတင္စဥ္းစားမထားပါဘူး။

သူအျပာေရာင္ ဂ်င္းန္ေဘာင္းဘီကုိ ၀တ္ထားရဲ႕
ကၽြန္ေတာ္စီးကရက္ မီးခုိးေငြ႕ေတြ မႈတ္ထုတ္လုိက္တယ္
ခင္ဗ်ားသီခ်င္းဆုိခ်င္တယ္ ဆုိလည္းခင္ဗ်ားသေဘာ
မူးၿပီးေျပာတာေတြက နည္နည္းေတာ့အစြန္းေရာက္တယ္
ဘာကုိမွ ႀကိဳတင္ စဥ္းစားမထားပါဘူး။

မီးေရာင္ ၿပိဳျပက္ ဧည့္ခံပြဲ သြားရမွာပ်င္းစရာႀကီးဆုိ
အခန္းထဲ စကားလုံးေတြနဲ႕ ကစားခ်င္လည္း ကစားေနေပါ့
အားအားယားယား ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြးေနတာလား
အားအားယားယား အဓိပၸာယ္ေတြ မရွာခ်င္စမ္းပါနဲ႕
ဘာကုိုမွႀကိဳတင္စဥ္းစားမထားပါဘူး။

ဒူးရြန္႕ဟာ သူ႕ခ်က္စ္ကြက္ကုိ သူအတိအက် ေရႊ႕ခဲ့သူေပါ့
ကမၻာႀကီးဟာ အၿမဲပဲ ေျပာင္းလဲေနတာ ငါတုိ႕လည္းေျပာင္းလဲ
အေရးမပါတာေတြနဲ႕ပဲ တစ္ေန႕ၿပီးတစ္ေန႕ ကုန္ဆုံးသြားရ
ၿငီးေငြ႕မႈေတြ အဆုံးသတ္ဖုိ႕ရာ မလုံေလာက္ႏုိင္ေသးဘူးလား
ဘာကုိမွ ႀကိဳတင္စဥ္းစားမထားပါဘူး။ ။

မင္းထက္ေမာင္
သရဖူ၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၇

 

စည္းအျပင္ကလူ

 

အေျခအေနက
လူကုိပလက္ေဖာင္းေပၚေနရာေရႊ႕ထားတယ္
ဘာျဖစ္လဲ
ငရဲဆုိလည္း အရသာအသစ္
နိဗၺာန္ဆုိလည္း
အေတြ႕အႀကံဳအသစ္ေပါ့
ပန္႕ခ္ေရာ့ခ္ေတးကုိ ေလခၽြန္လုိ႕
နတၳိ၀ါဒီစာတန္းနဲ႕ ေသြးေအးမိတယ္။
လူ႕ဘ၀ဆုိတာ
ေလယာဥ္ပ်ံေပၚကၾကည့္ေတာ့ ကမၻာေျမျပင္
ကမၻာေျမျပင္ကၾကည့္ေတာ့နတ္ဘုံနတ္နန္း
ကုိယ့္အဓိပၸါယ္က
မူရင္းအတုိင္းပဲ။
တျခားလူေတြျမင္လား
လွ်ာဖ်ားေလးနဲ႕ လ်က္တာေလာက္ေတာ့
ရယ္တာေပါ့
လူၿပိန္းဦးေႏွာက္နဲ႕
ေျပာတာေလာက္ေတာ့ ရယ္တာေပါ့
ပါ၀ါမ်က္မွန္ခ်င္းမတူလုိ႕
ေလာကအျမင္ခ်င္းမတူတာ
အႏုပညာကုိ ပုိက္ဆံအိတ္ထဲကႏႈိက္ယူလုိ႕
မရသလုိ
ဉာဏ္ပညာဆုိတာ
က်မ္းစာအုပ္ေတြထဲက ထြက္လာတာမွ
မဟုတ္ဘဲကုိယ့္လူ။
ရယ္ဒီမိတ္အကၤ်ီ၀တ္လုိ႕
၀ံပုေလြနံထြက္ေနတဲ့ အေရျပားေတြၾကား
ကုိယ္ကဂ်င္းန္ပင္အေဟာင္းနဲ႕ဆုိေပမယ့္
လူႀကီးလူေကာင္းစိတ္ေမြးသူ
မင္းလည္းဒီလုိဘ၀င္မ်ဳိးနဲ႕ပဲမဟုတ္လား။
ဘယ္လုိတံဆိပ္နဲ႕ျဖစ္ျဖစ္
ကုိယ့္ေသြးသားက ၾကြပ္ဆပ္တယ္
ကိုယ့္အ႐ုိးကရင့္တယ္။
အခုလည္း
ပလက္ေဖာင္းေပၚ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္လုိ႕
လူေလာကကုိ ရယ္ေသြးသြမ္းေနပုံ
မိန္းမဆန္ဆန္
စကားလုံးေတြနဲ႕ ပစ္ေပါက္ခ်င္စိတ္ မျဖစ္မိ
ဘူးလား
“ဟား- -ဟား- -ဟား”

ေအာင္ရင္ၿငိမ္း
(၂၀၀၇-မတ္လ-ေရႊသမင္)

 

အလုပ္သမားတစ္ဦးသမုိင္းဘာသာရပ္ကုိေလ့လာျခင္း

 

ေဆာင္းရာသီတြင္ ခ်မ္းေအးမႈသည္ ယခင္ႏွစ္မ်ားထက္ပုိမုိလာ
ထုိ႕ေၾကာင့္ မီးဖုိမ်ားအပူခ်ိန္ကုိ အခ်ိန္ယူၿပီး ခ်ိန္ဆ
မဟုတ္ မလုပ္မရွိ မျဖစ္ မေကာင္း မဆုိး အရာရာထဲ
လူတစ္ေယာက္ သစ္ပင္ခြၾကားထုိင္ေတြး
စာအုပ္ဟာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ဆီမွာ/ ဒါမွမဟုတ္ ေနရာတစ္ခုမွာ
ေမ့မက်န္ေသာ္လည္း ေမ့က်န္ခဲ့
ေလ့လာဖုိ႕ လုိလာတာက ငါအခုျပန္ဖတ္ျဖစ္တဲ့နန္းဟာဗီး
အ၀ါ
ငု၀ါ
စဥ္းစားရတဲ့ အေၾကာင္းေတြ မစဥ္းစားရဲတဲ့နံရံပဲ
နံရံဆုိတာ မျခားထားတာလဲရွိတာပဲ
ခင္ဗ်ားတုိ႕ ေရေတြေပ်ာ္ေနတာေတြ႕ဖူးလား
ေရတံခြန္ဆုိတာ ေရေတြရယ္ေမာေနတဲ့ေနရာပဲ
ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕တြင္
ကားမ်ားစတင္ခ်ိန္မွာ ပန္းမ်ားေမႊးတာေပါ့တဲ့
ခ်ေကၽြးထားတဲ့ ေခတ္ႀကီးက ဗလာစာရြက္ေပၚမွာ
သိပၸံနည္းပညာေခတ္ထဲမွာ
ငါ့ကုိ ဘာနဲလာၿပီး အေရာေရာအေႏွာေႏွာလုပ္မွာလဲ
ဓားတံဆိပ္နဲ႕ေဆး၀ယ္ရင္ ဒီဇူဇာမွာ စိတ္ခ်ရတယ္ဆုိတဲ့ေၾကာ္ျငာ
ငါႀကိဳက္တယ္
ေနာက္ေတာ့ ဖတ္ရင္းနဲ႕ ရတ္ဖင္းသြားျပန္ေပါ့
ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ စတင္ေတြ႕ရွိသူလည္း မီးနဲ႕
အဓိပၸာယ္က ဘာေၾကာင္လိမ္ေလွခါးလဲ
မင္းတုိ႕ေျပာသလုိ ငါတုိ႕တုန္းကဆုိ အစ္ကုိလုိမဟုတ္ဘူး
ညေနေစာင္းရင္ ဟုိလုိလုိဒီလုိလုိက
သမင္ဖမ္းဖုိ႕ကတဲ့ သီတာေဒ၀ီလြတ္သြားတဲ့ ငါးလုိ႕ဆုိၾကပါစုိ႕
ဘယ္ေတာ့မွ အိမ္ျပန္ရတာ အိမ္မေရာက္တဲ့အခါ
အိမ္ကုိ ျပန္ရွာရတယ္ဆုိတာလည္း
ရွိေနတုန္း
၀က္အူတစ္လုံးလုိ ျပဳန္းသြားေအာင္ၾကပ္ဖုိ႕ဆုိတာ
ဟာသဓာတ္ေတာ့လုိတယ္
ၾကယ္ေတြ ငါ့အိမ္ေခါင္မုိးေပၚ လာလာေႂကြတုိင္း
ငါအိပ္မက္ဆန္းေတြမက္တာမဆန္းပါဘူး
ဒီႏွစ္လည္း
တံခါးဖြင့္႐ုံနဲ႕ ႏွင္းေတြအိမ္ထဲ၀င္လာျပန္ၿပီ။     ။



တုိးေႏွာင္မုိး
(ဟန္သစ္၊ ဇူလုိင္လ၊ ၂၀၀၇)

 

ကေမၻာဇ-ဥႆာ

ပုံဆြဲတာကုိ ေခတၱရပ္နားထားၿပီး ဂဏန္းသခ်ၤာတြက္ျခင္းဆီ
႐ုတ္တရက္
ဦးလွည့္လုိက္တယ္၊ မိမိတုိ႕ရဲ႕ မိ႐ုိးဖလာမွတ္ပုံတင္နဲ႕
ဒီေန႕ရဲ႕ နည္းပညာေတြကုိ ဘယ္လုိေျဖရွင္းရမယ္ဆုိတာ
ဒါမွမဟုတ္ ဗ်ဴဟာလုိ ခ်မွတ္ခံစား ေရးဆြဲလုိက္ၿပီး
ပုံဆြဲစာရြက္ေပၚက ျဖတ္လမ္းနဲ႕ ျပန္လမ္းမဲ့ေရြးခ်ယ္လုိက္ျခင္း
ေမာ္စီတုန္းဟာ ဂရင္းနစ္စံခ်ိန္တင္ခဲ့တယ္လုိ
ယုံမႈျပဳလုိက္တာထက္ ပုိလြယ္တဲ့ အခက္အခဲေတြနဲ႕
သားေရဖိနပ္အစုတ္နဲ႕ ဓာတ္ဆီေပါင္းရင္ လိပ္ျပာေကာင္
အမွတ္တံဆိပ္ရွီတဲ့ ေကာ္တစ္မ်ဳိးကုိ ရရွိတယ္
မူပုိင္ခြင့္ထဲမွာ ဘယ္သူမဆုိဟာ ေကာ္ျဖစ္လာႏုိင္တဲ့အတြက္
ကပ္စရာ ရွာထားရမယ္။ ႀကံဳရာက်ပမ္းေတြကုိ
ဒီအတုိင္းမသုံးစြဲဘဲ၊ မွန္စီေရႊခ်သလုိ မုိးဇတ္ခင္းျခင္းအားျဖင့္
ဒီအေတြ႕ႀကံဳေတြထဲက ထပ္မံတည္ေဆာက္ရင္း
ေဆာက္တည္ရပါတယ္
ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ ေရသ႑ာန္ေတြဟာ လွ်ံတာထက္
မုိ႕ေမာက္လာလိမ့္မယ္
အခုတေလ ေခတ္စားေနၿပီး ေခတ္ထဲမွာေပၚေနဆဲ
ေခတ္ထဲမွာ ၿပိဳင္ေနဆဲျဖစ္တဲ့ ပရိသတ္မ်ား ဒုံဂြမ္ ဒုံဂြမ္
ဂ်ေလာင္း ဂ်ေလာင္း အားေပးေနသည္
ဒုိင္မ်ား မွန္မွန္မႈတ္ပါ(၀ီစီေမ့က်န္ခဲ့လုိ႕ ထပ္ျဖည့္ေပးပါ ကုိမုိးေ၀း)
အကူအပံ့ေတြဟာ ေထာက္ပုိ႕တပ္တစ္တပ္ေလာက္ အေရးပါတယ္
ပရိသတ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာကုိ ဆက္ဖတ္ေန
ၾကလိမ့္မယ္ေပါ့
လမ္းတစ္၀က္မွာ ရပ္မသြားဘူး၊ လမ္းတစ္၀က္မွာ ရပ္ထားသူဟာ
ငေရွာေတြလုိ အမည္မေဖာ္လုိသူ၊ အခုလုိေတြ႕ရတာ
၀မ္းသာပါတယ္
ဆုိတာထက္ ေတြ႕ရတာ အခုလုိ ၀မ္းသာေနတယ္ လုိ႕ေျပာလုိက္မယ္။
ကေလာင္ေတြကုိ မေသြးဘဲထားျခင္းအားျဖင့္
ကေလာင္ေတြမွာ ရသီဥတုေခ်းေတြ တင္လာတယ္။
ကေလာင္ေတြကုိ တခါတေလမွသာ သုံးစြဲျခင္းအားျဖင့္
ကေလာင္ေတြမွာ လြမ္းဆြတ္ခံစား ေမာက္မာတဲ့ အနံ႕ေတြ
စြဲကပ္က်န္ရစ္တယ္
ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း လုိင္းေၾကာင္းေနျခင္းအားျဖင့္ မိမိကုိယ္မိမိ
သိႏုိင္တယ္၊ အျခားတစ္ခုခု အစားထုိးျခင္းအားျဖင့္နဲ႕ပဲ
မိမိတုိ႕ကုိ မိမိတုိ႕  ႏႈတ္ဆက္လုိက္တယ္
‘ေတြ႕ရတာ အခုလုိ ၀မ္းသာေနတယ္”
မိ႐ုိးဖလာ၊ ဘာသာေရးနဲ႕ လူမႈအခ်က္အလက္ေတြဆီကပဲ
စိတ္နဲ႕ကုိယ္ကြဲသလုိ ကြဲျပားေနတဲ့၊ သာမာန္အားျဖင့္မျမင္ရတဲ့၊
ရွိေနတဲ့ ဆဲလ္နဲ႕ တစ္႐ွဴးဥယ်ာဥ္ေတြလုိ အပူအေအးေရပန္းမ်ား
ေထာက္ကန္ေစျခင္းအားျဖင့္ အထက္ပါ ၀ါက်ေတြ
တဖ်တ္ဖ်တ္လက္က်န္ေနရစ္သလုိမ်ဳိးနဲ႕
ညကထြက္က်တဲ့ ၾကယ္မ်ားစြာလုိ အခါသမယအားျဖင့္
၀ါလကင္းလြတ္ၿပီ၊
ၾကယ္ေတြဟာ သူတုိ႕ရွိေနမွန္း သူတုိ႕ကုိယ္သူတုိ႕
သိေနၾကတဲ့အတြက္ ေကာင္းကင္ေပၚမွာ ဘာမွမစားမေသာက္ပဲ
ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေနႏုိင္ၾကတယ္
ကုိယ့္ရဲ႕ၾကည့္မႈ၊ သိမႈ၊ အနားယူမႈေလးျဖစ္ပါေစ။      ။

၀င္းျမင့္
၁၀၊၁၀၊၀၉

 

လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ျခင္း

 

ငါ့ကုိယ္ငါေနာက္ဆုတ္ၾကည့္လုိက္ရင္ ငါကားမွတ္တုိင္ကုိ
ေနာက္ျပန္ေလွ်ာက္မယ္၊ ေျမာက္ဒဂုံအထိ
ဘတ္စ္ကားကေနာက္ျပန္ဆုတ္မယ္ ၁၀နာရီကေန
၉နာရီ ထုိးသြားမယ္ ေသာက္လက္စ စီးကရက္ကျပန္ရွည္
အသစ္ျဖစ္ စီးကရက္ဘူးထဲ၀င္၊ စီးကရက္ဘူးက
ပါကင္ပိတ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားမယ္၊ ငါ့ဆံပင္နည္နည္း တုိ၀င္သြားမယ္
ေဘာလုံးက ပုိက္ထဲကေန ဂုိးသမားကုိေက်ာ္ တုိက္စစ္မွဴးဆီ
ေရာက္ တုိက္စစ္မွဴးဆီကေန အလယ္တန္း၊ အလယ္တန္းကေန
ေနာက္တန္းေရာက္သြားမယ္။
ငါစီးတဲ့ ရထားက ရန္ကုန္ကေန မႏၱေလးကုိ ေနာက္ျပန္ဆုတ္
သြားမယ္၊ အခု ငါဆယ္တန္း၊ ေနာက္ႏွစ္ဆုိ ကုိးတန္း
ကုိးႏွစ္ေလာက္ၾကာရင္ ငါအ,ကေန ကႀကီးအထိ ေအာ္ဆုိရမယ္၊
ငါအရပ္ပု၀င္၊ ငါ့ကုိယ္ေသးေသးသြားမယ္၊
အခု ငါးႏွစ္သား၊ ေရွ႕ႏွစ္ခါဆုိ ငါေလးႏွစ္သား ျဖစ္ေတာ့မယ္။
ျမစ္ေတြက ပင္လယ္ကေန ေတာင္ေပၚကုိတက္သြားမယ္
ေနာက္ခုႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ဆုိ ငါ့အေမလည္း အပ်ဳိျပန္ျဖစ္၊
ငါ့အေဖလည္း လူပ်ဳိလုပ္၊ ငါဘယ္ေရာက္သြားမွာလဲ။
စကၠဴေတြလည္း
၀ါးေတာျဖစ္၊ သၾကားေတြလည္း ႀကံခင္းျဖစ္ ကမၻာႀကီးလည္း
ေနထဲျပန္၀င္
ငါ့ကုိယ္ငါ ေက်ာ္ရစ္ၾကည့္လုိက္ရင္ ငါက ေခါင္းျဖဴစြယ္က်ဳိး
အဘုိးအုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္
မာေအာင္ေနလုိ႕ သားေျမးေတြက
က်ယ္က်ယ္ေအာ္ေျပာေပးၾကမယ္။
မ်က္ရည္ေလး စမ္းစမ္း စမ္းစမ္းနဲ႕ နားေလးပါးေလး
ေတာင္ေ၀ွး တေတာက္ေတာက္ေထာက္၊ ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး
ပုတီးစိပ္ေနထြက္ေန၀င္၊ တုန္တုန္ခ်ိခိ် ပ်င္းေျခာက္ေျခာက္နဲ႕။
ဘာလဲ ဒီအေျခအေနမွာ မေပ်ာ္လုိ႕လား။
ငါ ဥဳံဖြ အကုန္ရရင္ေကာ. . .။ငါဟာ လုံး၀ဥႆုံ
Ready Made ထုပ္ေတြ ပုိင္တယ္ဆုိပါစုိ႕။ ဗုိက္ဆာတယ္
ထမင္းစားမယ္၊ ရတယ္။ ထမင္းျဖစ္တယ္
ပ်င္းလုိ႕သူငယ္ခ်င္းေတြဆီ ဖုန္းဆက္မယ္။ Hand Phone
Ready Made ေဆးတစ္ျပားကုိ ေရေႏြးထဲထည့္လုိက္၊
ရၿပီ။ အရက္ေသာက္ရမလား ရတယ္။
ကားစီးမလား ကားရယ္ဒီမတ္၊ အကၤ်ီအ၀တ္အစားရယ္ဒီမိတ္
ေဘာလုံးကြင္း ရယ္ဒီမိတ္၊ တီဗီြရယ္ဒီမိတ္၊
ငါက မေကာင္းတာေတြကုိ သိသိၾကီးနဲ႕ ရယ္ဒီမိတ္အျဖစ္
လုိခ်င္ေနဦးမယ္။ လုိတယ္ထင္တဲ့ ရယ္ဒီမိတ္ေတြကုိလည္း တခ်ိန္မွာ
ၿငီးေငြ႕လာဦးမယ္။
ငါဟာ တခုခု လုိခ်င္ရင္ေတာင္မွ
အဲဒီတခုခုက ငါမလုိခ်င္တဲ့ အရာျဖစ္သြားမယ္။
ဥပမာ လူငယ့္ဘ၀၊ အိမ္ေထာင္သည္၊ ေတးသံရွင္၊
႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ စာေရးဆရာ၊ ေဘာလုံးအေက်ာ္အေမာ္၊
ဘဏ္သူေဌး၊ ၀က္သားတုတ္ထုိးစားသူ၊ မ်က္ႏွာဖုံးရွင္
မန္ေနဂ်င္းဒါရုိက္တာ၊ ကလပ္အသင္းပုိင္ရွင္၊ သေဘၤာကပၸတိန္၊
ႏြားေက်ာင္းသား၊ စြန္႕လႊတ္သူ၊ ေဟးလား၀ါးလား၊ ဦးေရႊ႐ုိး။
ကြမ္းႀကိဳက္တဲ့လူလည္း တေန႕ေတာ့ေသရမွာပဲ။
မေသခ်င္တဲ့ လူလည္း တစ္ေန႕ေတာ့ေသရမွာပဲ။
မေနခ်င္တဲလူလည္း တစ္ေန႕ေတာ့ ေနေနရမွာပဲ။
တေန႕ေတာ့ ငါ့အေတြးက ငါ့ေခါင္းထဲ ျပန္၀င္သြားၿပီး
ငါဟာ ငါ့အေတြးထဲက ထြက္လာတယ္
ထုံးစံအတုိင္း ငါ့မူငါ့ဟန္နဲ႕ ။ ။

၀ုိင္ခ်ဳိ
သရဖူ၊ ၂၀၀၇၊ ဒီဇင္ဘာ