Burmese Poetry Foundation လက္ေရြးစင္ကဗ်ာတင္ဆက္မွဳ အစီအစဥ္ အပုိင္း(၄)


ပိုလွ်ံေနေသာ ၀ါက်မ်ား

(၁)

ငါးဟာ….

ေရကုိမသိသလုိ

လူေတြဟာ….

မသိတာကလဲြလုိ႔

အားလုံးသိခဲ့ၾကတယ္။

(၂)

ၾကည့္ပါ

တခမ္းတနား ေနထုိင္ဖုိ႔

ဘုရားသခင္ကအစ

တစ္ခါသုံးေဘာပင္အထိ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔….

ဖန္းဆင္းခဲ့ၾက။

ဘာသာစကားကေန

ဆင္ဖုိနီဓာတ္ျပားအထိ

အင္တာနက္ကေန

ထရုိဂ်င္းနစ္ ျမင္းရုပ္အထိ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔

ဖန္ဆင္းခဲ့ၾက။

စည္သြပ္ဘူးကေန

ဆုိကေရတီး အဆိပ္ခြက္အထိ

အိတ္ခ်္အုိင္ဗြီပုိးကေန

အဂၤါၿဂိဳဟ္သြားယာဥ္အထိ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔

ဖန္ဆင္းခဲ့ၾက။

ပိရမစ္ကေန

စကၠဴနဲ႔လုပ္တဲ့ပန္းအထိ

ဆံပင္ဆုိးေဆးကေန

အာဏာရွင္စနစ္အထိ

လူကေန…

လူပုံတူမ်ဳိးပြားအထိ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔

ဖန္ဆင္းခဲ့ၾက။


(၃)

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ

သစ္ပင္ေပၚကဆင္းၿပီး

အခ်င္းခ်င္းလက္ဆဲြႏႈတ္ဆက္

ဟဲလုိ၊ဟုိင္း၊ေဟး

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

ေလးနဲ႔ျမားကုိတင္တတ္ေအာင္

ေကာက္တဲ့အခြန္ေဆာင္တတ္ေအာင္

ထီးျဖဴမုိးတတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

မုိးေမွ်ာ္တုိက္ေတြကုိ ဂူလုပ္ဖုိ႔

ေန၀င္ရင္ မီးဖြင့္တတ္ေအာင္

တုိက္ပုံအက်ီ ၤ ၀တ္တတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒါ၀င္က သင္မေပးရေအာင္

ေရခ်ဳိးခန္းနဲ႔ေရးခ်ဳိးတတ္ေအာင္

ကဗ်ာေရးတတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

တံတားေဆာက္တတ္ေအာင္

ဥပေဒျပဳတတ္ေအာင္

ကြန္ဒုံးသုံးတတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

ဖဲကစားတတ္ေအာင္

ဘုရားဖူးသြားတတ္ေအာင္

ႏ်ဴကလီယား ဗုံးလုပ္တတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

လေပၚလမ္းေလွ်ာက္တတ္ေအာင္

ကာကြယ္ေဆား ထုိးတတ္ေအာင္

ကုိယ့္အိမ္တံခါးကုိ လုံးၿခံဳစြာ ပိတ္တတ္ေအာင္

ယဥ္ေက်းခဲ့ၾကပါတယ္။

(၄)

ဒီလုိနဲ႔…

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔

စားဖုိ႔အတြက္

ပန္းကန္နဲ႔ခ်က္ျပဳတ္နည္းတစ္ေထာင္နဲ႔

သူမ်ားအသက္နဲ႔။

ေသာက္ဖုိ႔အတြက္

အုိေအစစ္နဲ႔ မုိးခါးေရနဲ႔

ေရသန္႔ဘူးစက္ရုံနဲ႔။

ေနဖုိ႔အတြက္

ေလေအးေပးစက္နဲ႔

ျပကၡဒိန္နဲ႔

ေရလုိက္ငါးလုိက္ အေတြးအေခၚနဲ႔။

ၾကည့္ဖို႔အတြက္

ရုပ္ရွင္ရုံနဲ႔ပန္းခ်ီျပတုိက္နဲ႔

တတ္ေယာင္ကား မ်က္စိနဲ႔။

နားေထာင္ဖုိ႔အတြက္

ေရဒီယုိနဲ႔ဓာတ္ျပားနဲ႔

နီရုိးဘုရင္ရဲ႕ ဗ်ပ္ေစာင္းသံနဲ႔။

ရွဴရႈိက္ဖုိ႔အတြက္

ပင္လယ္ေလနဲ႔ ရက္ဗလြန္ေရေမႊးနဲ႔

မသူေတာ္ခုႏွစ္ပါး ကုိယ္နံ႔နဲ႔။

စီးပြားရွာဖုိ႔အတြက္

မေတာ္ေလာဘနဲ႔ ခ်ိန္ခြင္နဲ႔

မာကင္တုိင္ ၀ါဒနဲ႔။

စစ္တုိက္ဖုိ႔အတြက္

လက္နက္နဲ႔ ေသနဂၤဗ်ဴဟာက်မ္းနဲ႔

ႏုိင္လုိမင္းထက္၀ါဒနဲ႔။

အပ်င္ေျဖဖုိ႔အတြက္

စီးကရက္နဲ႔အေလလုိက္စရာနဲ႔

အမဲပစ္ ရုိင္ဖယ္နဲ႔။

ငါမွန္ေၾကာင္း၊သူမွားေၾကာင္း

ေျပာဖုိ႔အတြက္

ပါးစပ္နဲ႔ ကုိးကားစရာစာအုပ္နဲ႔

မုိးတစ္လုံးေလတစ္လုံးဘ၀င္နဲ႔။

ဖ်ားနာဖုိ႔အတြက္

အထူးကုေဆးခန္းနဲ႔ရုပ္ခႏၶာနဲ႔

ကုိးဆယ့္ေျခာက္ပါး ေရာဂါနဲ႔။

ေသဆုံးဖုိ႔အတြက္

သံသရာနဲ႔သခ်ိဳ ၤင္းနဲ႔

(ေသၿပီးမွ)….

သတိရၾကမယ့္ လူေတြနဲ႔။

(၅)

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ

ေဂါတမဗုဒၶရွိတယ္

နစ္ေရွးရွိတယ္။

မဟတၳမဂႏၵီရွိတယ္

စတာလင္ရွိတယ္။

မုိးဇက္ရွိတယ္

ဗာဂ်ီးနီးယား၀ုဖ္ရွိတယ္။

ေသာမတ္အယ္ဒီဆင္ရွိတယ္

ဂ်က္ဆင္ပုိးေလာ့ရွိတယ္။

အက္တလတ္ရွိတယ္

ပီတာ၀ုိင္ယာရွိတယ္။

ဆစ္မဂန္ဖရြိဳက္ရွိတယ္

ကိတ္၀င္းဆလက္ရွိတယ္။

ဖူကူမားယားရွိတယ္

ယူတူးက ဘုိႏုိရွိတယ္။

စတီဖင္ေဟာ့ကင္း ရွိတယ္

အုိစမာဘင္လာဒင္ရွိတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ

တိရိစၧာန္ရုံရွိတယ္

ေဘးမဲ့ေတာရွိတယ္။

ေဂါက္ကြင္းရွိတယ္

အက်ဥ္းေထာင္ရွိတယ္။

စိပ္ပုတီးရွိတယ္

ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္ရွိတယ္။

စီးေနတဲ့ျမစ္ေတြရွိတယ္

ေပါက္ကြဲမယ့္ မီးေတာင္ရွိတယ္။

၀ုိင္အုိလက္ေပါင္ဒါရွိတယ္

အဏုျမဴဓာတ္ေပါင္းဖုိရွိတယ္။

သစ္ခြပန္းေရာင္စုံရွိတယ္

အသားႀကိတ္တဲ့စက္ရွိတယ္။

စားမရတဲ့ သစ္သီးေတြရွိတယ္

လကြယ္ညရွိတယ္။

ေက်းပုိင္ကၽြန္ပုိင္စနစ္ရွိတယ္

ေခၽြးနံ႔ေပ်ာက္ေဆးရွိတယ္။

(၆)

ဒီလုိနဲ႔

ခပ္တည္တည္နဲ႔ပဲ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ

ဘယ္ေတာ့မုိးရြာမယ္္ဆုိတာ

ႀကိဳတင္ေျပာလုိ႔။

ယုန္ ေျမမနင္းသားကုိ

ဓားနဲ႔လွီးကာ

အရသာခံ၀ါးလုိ႔။

အလင္းႏွစ္တစ္သန္းက ၾကယ္ကုိ

နကၡတ္ၾကည့္မွန္ေျပာင္းနဲ႔ၾကည့္လုိ႔။

အပါယ္ေလးဘုံကုိ

ဓာတ္ေလွကား အလုအယက္ဆင္းလုိ႔။

ပုိတမ္ကင္သေဘာၤက အေျမာက္သံကုိ

စပ်စ္၀ုိုင္စုပ္ရင္း နားေထာင္လုိ႔။

ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ကုိ

မပုပ္သုိးေအာင္ ေဖာ္မယ္လင္စိမ္လုိ႔။

ထုိ၀ါဒ၊ဟုိ၀ါဒေတြကုိ

ကုိယ့္နဲ႔ေတာ္သလုိ အက်ီ ၤခ်ဳပ္၀တ္လုိ႔။

ခပ္တည္တည္နဲ႔ပဲ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ

စစ္ေၾကညာလုိ႔

စစ္ေျပၿငိမ္းလုိ႔

သစ္ပင္ေတြကုိခုတ္လုိ႔

သစ္ပင္ေတြကုိစုိက္လုိ႔

လက္ထပ္ၾကလုိ႔

ကြာရွင္းၾကလုိ႔။

ခပ္တည္တည္နဲ႔ပဲ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ

သရုပ္ေဆာင္လုိ႔

သရုပ္မေဆာင္လုိ႔

ေရကုိစုန္လုိ႔

ေရကုိဆန္လုိ႔

တစ္၀က္ကုိစားလုိ႔

တစ္၀က္ကုိေထြးလုိ႔။

ခပ္တည္တည္နဲ႔ပဲ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ

ငါးေတြမွ်ားလုိ႔

ငါးေတြလႊတ္လုိ႔၊

မွားတာေတြမွန္လုိ႔

မွန္တာေတြမွားလုိ႔

ေသရမွာေၾကာက္လုိ႔

ေသရမွာမေၾကာက္လုိ႔။

(၇)

သမုိင္းနိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ့ၿပီ

ဂုဏ္ဆုိတာေငြကုိေခၚတယ္

ဘယ္သူတရားပ်က္ပ်က္ ကိုယ္မပ်က္ေစနဲ႔

ျမစ္တစ္ျမစ္ထဲကုိ ႏွစ္ခါျပန္မဆင္းႏုိင္

စိတ္မလုံရင္ တိတၳဳံကုိၾကည့္

အုိဇုန္းလႊာကုိ ကယ္တင္ၾကပါ

အားလုံးဟာ လုိင္ဘီဒုိညာဥ္မွာ အေျခခံတယ္

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ စစ္လုိတယ္

စပါးတားကတ္ဆုိတာ ဘယ္သူလဲေဟ့

ျဖစ္တည္မႈဟာ အႏွစ္သာရထက္ ေရွးက်တယ္။

(၈)

သင္..

ေနထုိင္ဖုိ႔ရာ

ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနထုိင္ဖုိ႔ရာ

ဒါမွမဟုတ္

မေပ်ာ္မရႊင္ ေနထုိင္ဖုိ႔ရာ

ဘာမွ

မလုိပါ။

ဥပမာ

ဒီ၀ါက်ေတြက အစ မလုိသလုိေပါ့။

သစၥာနီ
(ဟန္သစ္မဂၢဇင္း၊၂၀၀၄၊ ႏုိ၀င္ဘာ)


လက္တဖက္ကိုျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား

မင္းေနေနတဲ့ ကမၻာၾကီးက လည္တယ္
မထင္ရတဲ့ေကာင္ေတြက လည္တယ္
ဟိုသြားဒီလာသမားေတြ လည္တယ္
ကံအေၾကာင္းတရားေတြ လည္တယ္
လက္္တဖက္ကို ျမဲေနေအာင္ ကိုင္ထား၊
ဟိုဘက္တိုးလုိက္ ဒီဘက္္္တိုးလိုက္
တိုးရင္းနဲ႕ကလိုက္ ကရင္းနဲ႕တိုးလုိက္
လက္တစ္ဖက္ကိုေတာ့ ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
ဂါေတြက ဘလပ္ြထက္ ပိုႏူးေနတယ္
အရပ္သားေတြက ဇာတ္သမားေတြထက္ ပိုလည္ေနတယ္
လက္တစ္ဖက္ကိုအျပင္မထုတ္နဲ႕
တစ္ခုခုကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို တန္ဖိုိးရွိရွိ အသံုးခ်
ေကာင္းကင္ျပာၾကီးကို ျမဲေနေအာင္ ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို္ စိန္လက္စြပ္အျပည့္၀တ္
အသက္ကယ္ေဘာကြင္းကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို သူ႕ပခံုးဖက္လိုက္
၀ွက္ယူလာတဲ့ ဓါးကို ျမဲေနေအာင္ ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို ဖက္ရြက္လိုသေဘာထား
ကိုယ့္အသက္ကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို အလိုမလိုက္နဲ႕
နားညည္းလိုက္တာ ကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို ခပ္သြက္သြက္လွဳပ္ရွား
အေရာင္းအ၀ယ္စာခ်ဳပ္ကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား
လက္တစ္ဖက္ကို လက္တစ္ဖက္အေလ်ာ္ျပန္ေပး
ခ်စ္စြာေသာ ဇနီးေလးကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို သူျမင္ေအာင္ ေျမွာက္ျပလိုက္
ေရဗူးနဲ႕ ဖိနပ္ကို ျမဲေနေအာင္ ကိုင္ထား၊
လက္တစ္ဖက္ကို လက္တစ္ဖက္လိုပဲ ဆက္ဆံ
ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြားကို ျမဲေနေအာင္ကိုင္ထား၊
မွတ္ထား
လက္တစ္ဖက္ကို ျမဲေနေအာင္ ကိုင္ထား။       ။

ေမာင္ျပည့္မင္း
ဖက္ရွင္မဂၢဇင္း၊ နို၀င္္ဘာ၊ ၂၀၀၅

ဒုကၡနဲ႔တည့္တည့္ကနတ္သား

ဆုေတာင္းခန္းအတြင္း
အျမစ္ေတြ တန္းလန္းက်

ဒုကၡက ေနာက္ျပန္ဆုတ္ဖုိ႔ရာ
နတ္တို႔မွာ
ဘဝတစ္ခု မရွိခဲ့။

ေျခရာေတြ ေခ်ာက္ကမ္းပါးျဖစ္၊
ေသျခင္းကို ရႈရႈိက္တဲ့
နံရံေပၚ
ငါ့ ဘယ္သူ ေရးဆဲြသလဲ

သံသရာသည္ အေတြ႕ထူးစြ ။ ။

ေမာင္သိန္းေဇာ္
(၁၉၉၂)

(ႏွင္းရည္စက္လက္ + ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း ၂၁)
ဇန္နဝါရီ ၂ဝဝ၁
စာေပေလာက

 

မဲေဆာက္ေတာင္ေျခ

ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား
ေရႊ႕ေျပာင္းအစုိးရ
ေရႊ႕ေျပာင္းကဗ်ာဆရာ
မုိဘုိင္းဖုန္းသံေတြနဲ႔ ဆူညံေနတဲ့ကမၻာ

ဂ်နီဗာကတိ က၀တ္ေတြထက္
ဂ်နီဖာလုိပက္(ဇ္)ရဲ႕အတြင္းခံ ပစၥည္းေတြက
ပုိၿပီးအေရးပါခဲ့

စစ္ပြဲႀကီးေတြအလယ္မွာ
မ်က္စိသူငယ္နဲ႕
မူးေနာ္ေလး ကိုဖီအာနန္ကုိလည္း
ရြာကုိသာျပန္ပုိ႕ လုိက္ပါေတာ့


ဖတ္မိတဲ့သတင္းတပုဒ္မွာ
သူ႔ကုိကုိက္တဲ့ေခြးကိုျပန္႐ုိက္မိလုိ႔
ကံဆိုးမ တုိင္းျပည္က
အမ်ဳိးေကာင္းသားေလးတေယာက္
မီး႐ိႈ႕အေလာင္းေဖ်ာက္ခံလုိက္ရ

ညက
မဲေဆာက္ည အိပ္မက္ထဲမွာ
အဖမ္းအဆီးေတြက ၾကမ္းလုိက္တာ
ေျပးေပါက္ရွာမေတြ႕ေတာ့
ေခ်ာက္ခ်ားစရာေကာင္းလုိက္တာအေမရယ္

ေတာေျခာက္သံေတြၾကားမွာ
အေမာေဖာက္သံေတြက ကြၽက္ကြၽက္ဆူ
အဲဒီ အဆုပ္လုိက္ပြင့္ေနတဲ့ ေသာကအပူေတြကိုေတာ့
လူျဖဴတအုပ္က
စီးကရက္ကေလးဖြာလုိက္
‘Oh! Great’ ‘Oh! Great’
ဆုိၿပီး
အာေမဍိတ္ေလခ်ဥ္ေလးတက္လုိက္နဲ႔
မဲေဆာက္ႏုိက္ဘဇားမွာ
‘Crocodile Tears’
မွာ
ဘီယာေခ်ာင္းစီးနဲ႔
စိမ္ေျပနေျပျမည္းၾက

အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းေတြကလည္း
စက္နင္းခုံေပၚက၀ဋ္ေႂကြး
ႏွစ္ထပ္အခ်ဳပ္၊ ဒုကၡသည္စခန္းနဲ႔
ျပည့္တန္ဆာတန္းေတြကုိ
စာနာမႈလက္ေဆာင္အျဖစ္ေ၀ျခမ္းၾက

ပ႑ိတေတြကလည္း သူဖုန္းစားပမာ ပညာရွာျမဲ
တတိယအရြယ္ေတြကလည္း ေငြကမၼဌာန္းကုိ စီးျဖန္းၿမဲ
က်ေနာ္တုိ႔ေနာက္ေက်ာမွာ လိုက္ရြာေနက်မုိးကလည္း
အေမာတေကာလုိက္ရြာျမဲ

ႏွစ္ခါျပန္ခ်ဳိးလုိ႔ မရတဲ့ျမစ္ထဲမွာ
တခါတည္းသာ ႏွစ္ေသလိုက္ပါေတာ့
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ
မဲေဆာက္ေတာင္ေျခ
စီးေထြေထြတည့္။ ။

07/17/07
သစ္ေကာင္းအိမ္

(
မူးေနာ္ေလး - ကရင္ဘာသာစကား- အပ်ဳိမ
ထိုင္းႏုိင္ငံအတြင္း သက္ေရာက္အဓိပၸာယ္- အိမ္ေဖာ္)

 

အပ်င္းေျပလာတယ္

“ ေမာေမာနဲ႕လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္လာတယ္။ ပင္ပင္ပန္းပန္း
 အပန္းေျဖခရီး”
မူးရစ္မယ္။ အလြန္အကၽြံအာသာေျဖမယ္။ ရုပ္ပတ္၀န္းက်င္
မွာလူၾကီး
စိတ္ပတ္၀န္းက်င္မွာခေလး
အူမယ္။ လျပည့္၀န္းဆီ မေရာက္ပဲလည္းအူတယ္

ေရွ႕ဆက္ေတြ မဆိုးပါဘူး။ ထြက္သြားရရွိခဲ့ဖီလင္ေတြတစ္လွည့္
ျပန္
လကၡံတံု႕ျပန္ဖီလင္ေတြ မဆိုးပါဘူး။ ေန၀င္ေနထြက္ေတြ
မဆိုးပါဘူး။ ျဖစ္တတ္တာ သေဘာသဘာ၀ထံုးတမ္းေတြ
မဆိုးပါဘူး။ နိမ့္နိမ့္ကေလး ရွပ္ပ်ံ မဆိုးပါဘူး

ကံမေကာင္းပဲ ဆက္လိုက္လာေတာ့ မွဳန္႕မွဳန္႕ညက္ညက္
“ လက္ ” သြားမယ္ လက္မေလွ်ာ့နဲ႕ လက္မလႊတ္နဲ႕ကို
ကိုင္မထားပဲ
အမွဳမဲ့ အမွတ္မဲ့ သတိရ။ ပ်င္းရိျမဲ ပ်င္းရိလ်က္
အခြင့္အလမ္းေကာင္း ပံုမွန္ေစာင့္။
စိတ္အလို အလ်င္းအလိုက္ဘဲ
အလ်င္စလိုလႊတ္ေပး

သိပ္ေက်နပ္တယ္ မဟုတ္တာေတြနဲ႕စတဲ့ မေပ်ာ္ရႊင္စရာ
တစ္ေၾကာင္း ေနာက္တစ္ေၾကာင္း မဟုတ္မခ်င္း
တစ္ေၾကာင္းျပီး တစ္ေၾကာင္း

ခုအခ်ိန္နဲ႕ ခုအခ်ိန္မွစ၍ အတန္ၾကာတစ္စံုတစ္ရာအသီးသီး
ကိုယ္တိုင္ကိုယ္ပိုင္ ခုေလာက္နီးနီးေသခ်ာေနသား
လန္႕လာရင္ ထြက္ေျပးမယ္ ေနာက္တစ္ခု ေျပာင္းလုပ္မယ္
ၾကိဳက္ရင္ ဆက္လုပ္ေနမယ္အျပင္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်အေထြေထြ
ေရွ႕ဆက္ေတြ အမ်ားၾကီးမ်ိဳးေတြနဲ႕ ခ်ိန္ညွိတုန္ခါေန
ပံုစံတူ အသံပက္တန္မ်ား အလ်ားဆြဲဆြဲငင္ငင္

လျပည့္၀န္းဆီ မေရာက္ေသးလဲ ဘာျဖစ္လဲ။ လာတယ္
ေမာေမာနဲ႕လာတယ္ ဒါေၾကာင့္လာတယ္ ပင္ပင္ပန္းပန္း
လာတယ္.. လာတယ္

လူဆန္း
ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း

 

ၾကယ္ပ်ံ

ဘယ္ကိုေပ်ာက္ေနတာလဲဆို
မိုးေပၚတက္ကပ္ေနတာပဲလို႔ေၿပာရဦးမယ္
ကမၻာက
ငါ့ကိုမီးခလုတ္တစ္ခုကိုေၾကာ္ၿငာတယ္။
ဒီေလာကရဲ႕စိ္တ္ဒုကၡမ်ား
ဒီေလာကရဲ႕အႏွစ္သာရမ်ား
ေရေသာက္ၿမစ္မ်ား။
ေမ့ေနတယ္
ငါလည္း
ငယ္ငယ္ကနံရံကိုေၿခေထာက္နဲ႔ကန္
တစ္ပတ္ကၽြမ္းပစ္ခဲ့တဲ့ဓါးခုတ္ေကာင္ပဲ..။
အခုေတာ့
တိမ္ေတာက္သလိုငါအၿမင္မွန္ရခဲ့
အဲဒါ
စကၠဴပင္ေပၚခဏတၿဖဳတ္တင္ေနတဲ့
အရိပ္အေယာင္တစ္ခုဆီကပါ။      ။


ခင္ေဇာ္ၿမင့္

 

ေဟာဒီမွာ ဘယ္သူ႕ရဲ႕ပုံ

မျငင္းနဲ႕၊ ေဟာဒီမွာ သက္ေသ
႐ူးသြပ္မႈ၊ အေၾကာက္တရား၊ ဆင္ျခင္မႈမဲ့တဲ့အခုိက္ခဏ၊ နာက်ည္းခ်က္၊ အမုန္း
အခ်စ္၊ ခုိကုိးရာ၊ ေစာင္ေရွာက္ျခင္း၊ ၀တၱရား၊ လိင္ဆႏၵ
လည္စင္းခံမႈ စသျဖင့္ စသျဖင့္
ဒါ ေခတ္တေခတ္ရဲ႕ အျမင့္မားဆုံး အတတ္ပညာ
ဒါ ေခတ္တစ္ေခတ္ရဲ႕ အနက္႐ႈိင္းဆုံး အသိပညာ စသျဖင့္ စသျဖင့္
ဒါ ၿပီးဆုံးမႈ၊ ဒါအစ
ဒါ သက္ေသ
ဟုတ္တယ္၊ သက္ေသ
ဖ႐ုိဖရဲျဖစ္မႈမွာ အလွတရား ရွာေတြ႕ႏိုင္မလား သုိ႕မဟုတ္
သံေ၀ဂ?. . .?. . .?
ေက်ာထဲစိမ့္ခနဲ
အေသအခ်ာ ေျပာႏုိင္တာကေတာ့ သူဟာ
အရာရာကုိ အေနအထားအတုိင္း မႁခြင္းမခ်န္ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း
၁၈၀၀? သုိ႕မဟုတ္ ၁၉၁၀? သုိ႕မဟုတ္ ၂၀၀၆? သုိ႕မဟုတ္ ၃၀၀၀?
သုိ႕မဟုတ္
မီးေတာင္တစ္လုံးဟာ လူ႕သမုိင္းတစ္ကြက္ကုိ မလြဲမေခ်ာ္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ရာ
(မလြဲမေခ်ာ္) ေခ်ာ္ရည္ေအာက္
အေ၀းဆီ ဦးတည္ေနပုံရတဲ့ အ႐ုိးစုမ်ား
လိင္ဆက္ဆံေနပုံဟု ယူဆရ အ႐ုိးစုမ်ား
ေဟာဒီမွာ အေဆာက္အဦးတစ္ခုရဲ႕ ေထာင့္ခ်ဳိးနားက အ႐ုိးစု
ဒါ လူအ႐ုိးစု ဒါေခြအ႐ုိးစု ဒါေၾကာင္အ႐ုိးစု ဒါလူႀကီး ဒါကေလး
ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ တေယာကုိကုိင္လ်က္
ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ ေရႊဒဂၤါးထုပ္ကုိ က်စ္က်စ္ဆုပ္လ်က္
ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ ဘယ္သူ၊ ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ ေယာက်္ား၊ ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ မိန္းမ
ဘယ္အ႐ုိးစုဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕အ႐ုိးစုလဲ
ဘယ္အ႐ုိးစုရဲ႕ ပုိင္ရွင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ေကာက္က်စ္ခဲ့ပါသလဲ
ဘယ္အ႐ုိးစုရဲ႕ ပုိင္ရွင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ဘ၀ကုိေက်နပ္ခဲ့ပါသလဲ
ဘယ္အ႐ုိးစုရဲ႕ ပိုင္ရွင္ဟာ ဘယ္လုိ လက္မတင္ကေလး လြတ္ေျမာက္သြားခဲ့ပါသလဲ
စသျဖင့္ စသျဖင့္
ဘယ္အ႐ုိးစုမွ မေမးျဖစ္ခဲ့မယ္ ေမးခြန္း
သုိ႕မဟုတ္ အ႐ုိးစုေတြက လွမ္းေမးေနတဲ့ ေမးခြန္း
ကဲ၊ ေျဖ
ေဟာ လာေနၿပီ လာေနၿပီ လာေနၿပီ
ေခ်ာ္ရည္ေတြ ဘာသာစကားေတြ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ေတြ
မေျပးနဲ႕!
မီးေတာင္တစ္လုံး သူ႕ကဗ်ာေတြကုိ မႈတ္ထုတ္ေနၿပီ။

ငုအိမ္ထက္ျမက္
၂၀၀၆ ၾသဂုတ္ ၁၅

၀ါဒ ဖာသာဟာ ဖာသာပဲ အႀကိဳက္ဆုံးမတနဲ႕

ကတၱား၊ ႀကိယာ၊ ကံ ပုံစံနဲ႕ ဘာသာစကားအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ၀ါက်ကုိ ရွင္းရွင္းဖြဲ႕တယ္
ျမန္မာ၀ါက်ဖြဲ႕စည္းမႈပုံက ကတၱား၊ ကံ၊ ႀကိယာ ဘယ္ဘာသာစကားကုိ ဖြင့္မယ္
ေျခလက္အဂၤါမျပည့္စုံတဲ့ လုိအပ္လုိ႕ရွိရင္၀ါက်အျဖတ္အေတာက္မွာ
ေရးၿပီးသြားတဲ့ မူၾကမ္းမွာ အားရတဲ့ပီတိစိတ္နဲ႕ ကုိယ့္ကဗ်ာအစဆုံးျပန္ဖတ္
ဖာသာ မညႇာမတာျပန္ၿပီးတည္းျဖတ္ၾကည့္ ရွင္းလား၊ လူအမ်ားနားလြယ္လည္
ရဲ႕လား ဆုိတာနားလည္လြယ္တာနဲ႕ ကုိယ့္ဖာသာ ျပန္ၿပီးသုံးသပ္သဒၵါသတ္ပုံေတြ
အင္တာဗ်ဴးလုပ္စဥ္မွာ မထင္မွတ္ဘဲ အသက္ ၃၅ႏွစ္ လုိ႕ေယာင္ၿပီးထြက္သြားတယ္
သူက ၃၅ႏွစ္အထက္ရွိခ်င္ရွိမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ထပ္ျဖည့္ၿပီးပါဒ
အဲဒါက အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေျပာတာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီးကုိယ္က သံသယရွိတယ္ဆုိတာ
မ်က္ေတာင္အဖြင့္အပိတ္အတြင္း ေန႕ခင္းကလည္းေၾကာင္ေတာင္ မ်က္စိေၾကာင္လုိ႕
စိတ္ကူးေပါက္ရာဆုိတာ ေနာက္ခံသမုိင္းကုိသာေျပာျပတဲ့ ေျပာစကားမဟုတ္ဘူး
ဒီၿငီးေငြ႕စရာႀကီးအသက္မပါ ပုိဆုိးတာက ဒီစကားဟာ ဘယ္သူဘယ္၀ါကလာတယ္။
ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာစသျဖင့္ စကားလုံးေတြ ဘာေၾကာင့္ေသရတာလဲဆုိတာေလ့လာ
စမ္းသပ္ေနတဲ့ ပညာရွင္ေတြအေၾကာင္းကေနျဖစ္ေစ ကဗ်ာစႏုိင္ပါတယ္။
လုိခ်င္တဲ့ အခ်က္ကုိ ထိဖုိ႕ စိတ္လႈပ္ရွားခုိင္းၿပီး ဒူးႏွန္႕ေနလား  ေ၀ေ၀လား၀ါး၀ါးပဲ
ကဗ်ာ ကတၱရာ ေျခာက္လမ္းသြား အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေပၚ သက္ေသာင့္သက္သာ တင္ယာဥ္
ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ျပင္ပ ၅ကီလုိမီတာအကြာမွာ စိတ္လက္သက္သာရာရ အေသးစိတ္က်က်။
တစ္စုံတစ္ေယာက္ေတာ့ျဖင့္ ဒီလုိဟုိလုိ ခံစားကဗ်ာေရးတယ္ဆုိၿပီးၿခံဳငုံ
ပါဒၿမိဳ႕ရဲ႕ၿငီးေငြ႕မႈ ဒါမွမဟုတ္ ေနရာတစ္ေနရာအေၾကာင္းဆီျပန္သြားတဲ့၀ါက်
စာဖတ္သူက အေျခအေနတစ္ရပ္လုံးကုိ ကုိယ္စားျပဳေနတယ္ စာေရးသူေရာပါတယ္
ရန္ကုန္ကေန ကဗ်ာဟာ တျဖည္းျဖည္းေ၀းသြား ေကာက္ႏႈတ္စကားေတြ၊ ဥပမာေတြနဲ႕ေရးျပ
ၿမိဳ႕ေနလူထုရဲ႕ အေရာင္ေသြးစုံႂကြေနတဲ့ သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံမွာ ျခယ္မႈန္သူဟာ ကဗ်ာပါဒ
အေၾကာင္းအရာက စာဖတ္သူရင္ထဲစြဲက်န္ရစ္ေအာင္ေရးတတ္ရမယ္မဟုတ္လား
သူေျပာတာေတြထဲကေန ကဗ်ာအျမင္တစ္ခုကုိ ေရြးခ်ယ္ယူ ၀ါက်ေရာဂါျဖစ္ပြားႈ
အထူးသျဖင့္ ဘယ္သူေတြက ကုိယ့္ကဗ်ာကုိ ကုိျပန္ဖတ္တဲ့အခါ သာမာန္စာဖတ္သူပဲလား
ပညာတတ္ေတြလား။ စိတ္၀င္စားသူလား။ ငါ့ ကဗ်ာဆုိတဲ့အေနနဲ႕လား။ အသက္ဆုံး႐ႈံးသူလား
ကဗ်ာမႀကိဳက္သူနဲ႕ ႀကံဳဆုံျငင္းဆုိတာနဲ႕စိတ္မပ်က္ပါနဲ႕။ ေနာက္တစ္မ်ဳိးလွည့္ေရးပါ
တစ္ခါတစ္ခါ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ေရးဖုိ႕အတြက္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုမကရွိေနတတ္တယ္
ရန္ကုန္က၀င္လာတဲ့ အေ၀းေျပးကားထဲမွာ ရန္ကုန္၀ါက်အသြားတစ္ခုမက
ပါဒ တန္စာခက မွ်တမႈရွိမွာပါ။ ေရွ႕မွာ ကဗ်ာေရာက္ၿပီေလ
အဖြင့္ အေနနဲ႕ေတာ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံထုတ္ မဂၢဇင္းမွာခုလုိေရးထားတယ္
အစဥ္အလာယဥ္ေက်းမႈမ်ား အႏၱရယ္ရွိေနရျခင္းမွာ
မ်ားေသာအားျဖင့္ ဟန္ေရးတျပျပ (ကတၱား ကံ ႀကိယာ) ဒါခ်ည္းၿခံဳ။
ဖတ္ေကာင္း႐ုံ သက္သက္အတြက္ပဲ မဟုတ္ပါဘူး ဒီစည္းထဲမွာ ဒီဟာအက်ဳံး၀င္ပါတယ္။

ေအာင္ျပည့္စုံ
၁၂၊ ႏုိ၀င္ဘာလ၊ ၀၈

No comments:

Post a Comment