Burmese Poetry Foundation လက္ေရြးစင္ကဗ်ာတင္ဆက္မွဳ အစီအစဥ္ အပုိင္း(၂)


အိမ္ေငးသူ


ငါ အိမ္ကိုေငးခဲ႔
ကြာေ၀းလြန္းလွခ်ည့္။

ညာဖက္မွာ မႏၱေလးေတာင္ရယ္
ငိုက္လို႔သူေငး
ဘယ္ဖက္မွာ ရန္ကင္းေတာင္ရယ္
ငိုက္လို႔သူေငး
အလယ္မွာ
အိမ္ေငးသူငါ
မြန္းတည့္ေန တည့္တည့္ႀကီးေအာက္မွာ
ဘယ္လိုမွ အရိပ္ခိုဖို႔တိမ္းေစာင္းစရာရယ္မ႐ွိ
ေနထဲမွာ
ငါဟာ ငါ႔အိမ္ကိုေငးခဲ႔
မြန္းတည့္ေနကလည္း
မိဘက သားသမီးကိုလိုက္ေစာင့္ေ႐ွာက္သလို
ငါ႔ကို လိုက္ေစာင့္ေ႐ွာက္ခဲ႔
ငါဟာ အိမ္ေငးသူပါ။

ဟိုး..အေ၀း
ေျမလတ္ၿမိဳ႕ကေလးဆီက
ယိုင္နဲ႔နဲ႔အိမ္ကေလးထဲ
အိမ္ေငးသူ ငါ ၀င္ေရာက္သြား
ငါ႔ဇနီး ငါ႔အေပၚအျပစ္ဖို႔သံ ငါၾကားျမင္ရ
လွ်ပ္စီးတဖ်တ္ဖ်တ္လက္သလိုမ်ိဳးအသံ
ငါ မ်က္စိစူးေပမဲ႔ ငါခ်စ္ခဲ႔မိေပါ႔
မေလာက္မင မ၀ေရစာထမင္းလုတ္ေတြ
ငါ႔မိသားစု တိုင္းျပည္ေလးေပၚ
မ၀ေရစာထမင္းလုတ္ေတြထဲ
ငါ႔သမီးေလးေတြ အစီအရီေပၚလာ
ဆန္ေ႐ြးေနဆဲ သမီးႀကီးရယ္
စာက်က္ေနဆဲ ငါ႔သမီးလတ္ကေလးရယ္
တစ္အိမ္လံုးမွာ
ဘာမ်ားစားစရာ လက္က်န္႐ွိမလဲလို႔
မ်က္လံုး၀င္း၀င္းေတာက္ေတာက္ကေလးနဲ႔
ေၾကာင္ကေလးလို
တစ္အိမ္လံုး လိုက္အနံ႔ခံ႐ွာေဖြေနတဲ႔
ငါ႔ သမီးငယ္ကေလးရယ္
ငါေတြ႔ျမင္လိုက္ရ
(တကယ္ေတာ႔
ဘာစားစရာမွ မ႐ွိ႐ွာပါဘူးကြယ္)
ေနာက္ထပ္
လွ်ပ္စီးေရာင္တလက္လက္
ငါ ခ်စ္မိတဲ႔အသံ
အဲဒီအသံကို ငါၾကည့္မိ
ငါ ႐ုတ္တရက္အိုမင္း
ငါ႔ အိုမင္း႐ုပ္မ်က္ႏွာကို ငါပြတ္သပ္မိ
အိမ္ေငးသူ သူတို႔အေဖငါ႔ကို
သူတို႔တေတြမျမင္ေပမဲ႔
ေတာင့္တၾကေပလိမ္႔မယ္။

ငါ အိမ္ကိုေငးမိ
ကြာေ၀းလြန္းလွခ်ည့္။

ငါ အိမ္ကိုေငးစဥ္
လယ္သမားတစ္ဦးအသံ ႐ုတ္တရက္ၾကားရ
"ေဟာဟို ေကာက္ပင္ေတြ
စိမ္းစိုပိန္းပိတ္ေနတာပဲ
အဲဒီလို ျဖစ္ရမယ္
ဒီဘက္လယ္ကြက္ကေတာ႔ကြာ
ပုလဲလိုေနလို႔
ျမင္လား ၀ါေရာ္ေရာ္ေကာက္ပင္ေတြခ်ည္းပဲ"
ဟုတ္လား
အိမ္ေငးသူငါဟာ
ပုလဲလိုေနတဲ႔ လယ္ကြက္လား
ဒါမွမဟုတ္
ငါ႔ေခါင္းေပၚကျဖဴစဆံပင္ေတြဟာ
ပုလဲလိုေနတဲ႔ ေကာက္ပင္ေတြလား
ဒါမွမဟုတ္
ဒီမြန္းတည့္ေန တည့္တည့္ႀကီးေအာက္က
ငါ႔ဘ၀တည့္တည့္ႀကီးကေကာ
ပုလဲလို လယ္ကြက္လား။

ငါ႔အိမ္ကို ငါေငးမလို႔လုပ္တုန္းမွာ
ေရျပင္က ေထြးထုတ္လိုက္ေလသလား
ဘဲအုပ္ႀကီး
တသီတတန္း ကမ္းေပၚတက္လာ
ေတာင္ဆီကို ၾကည့္လိုက္ေတာ႔
အၿပိဳင္အဆိုင္ေဆာက္ေနတဲ႔ တိုက္ေတြလို
တိမ္တိုက္ျဖဴျဖဴေတြ
ေတာင္ေပၚမွာၿမိဳ႕
႐ုတ္တရက္ ေလကေလးတိုးေ၀ွ႔လာ
ငါ႔ကိုယ္ခႏၶာ
သီတဓာတ္ရသလိုလိုမို႔
ငါ႔ကိုယ္ငါ ျပန္ေငးဖို႔အား႐ွိလာ
"ေဟ႔ ဘယ္သူက အိမ္ေငးေနတာတဲ႔တုန္း"
"ေဟ႔ ဘယ္သူ အိမ္ေငးေနတာတဲ႔တုန္း"
ေလာေလာဆယ္ လူအို႐ုပ္ေပါက္ ငါ႔မ်က္ႏွာလား
လူအိုလူမင္းလို ငါ႔သားေရဖိနပ္လား
ငါ႔ပူေဆြးမႈကို ငါၾကည့္ေနရတာလား
ငါ႔ပူေဆြးမႈက ငါ႔ကို ျပန္ၾကည့္ေနတာလား
ငါ႔ေခါင္းေပၚက
ပုလဲလို ငါ႔ဆံပင္လယ္ကြက္လား
ငါ အိမ္ေငးရင္း ေ၀း ေ၀း လာ
ငါ အိမ္ေငးရင္း ေဆြးေျမ႕ကြဲအက္လာ။

ငါဟာ အိမ္ေငးသူပါ
ငါဟာ တူရာသီဖြားတစ္ေယာက္ပါ
ဘာေၾကာင့္မ်ား
သမာသမတ္႐ွိသူ တူရာသီဖြားဟာ
အိမ္ေငးၿပီး
အထီးက်န္ၿပိဳကြဲေဆြးေျမ႕ေနရပါလိမ္႔
လိုအပ္တာထက္ ပိုမို႐ိုးသားခဲ႔လို႔မ်ားလား
ငါဟာ
တြားသြားသူ သစ္သားဘတ္စ္ကားေပၚ တက္လိုက္တယ္
ဘတ္စ္ကားေပၚကသူေတြ
ငါ႔ကို အိမ္ေငးသူလို႔ မသိၾကေပမဲ႔
သစ္သားဘတ္စ္ကားႀကီးက သိထင္ရဲ႕
ပင္စင္စား ဖိုးႀကီးအိုလို
တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕ တြားလို႔တြားလို႔သာ။

ၾကည္ကုန္း
မိုင္ကုန္း
၀ူးကုန္း
ဒုတိယၿမိဳ႕ေတာ္ နန္းေတာ္ေ႐ွ႕
အိမ္ေငးသူ ငါ႔ေ႐ွ႕မွာ
ငါ႔အိမ္ကေလးေျမလတ္ၿမိဳ႕
အိမ္ေငးသူ ငါ႔ေနာက္မွာ
နာမည္သံုးလံုးၿမိဳ႕ကေလး
အဲဒီ နာမည္သံုးလံုးၿမိဳ႕ကေလးထဲမွာေတာ႔
ေႁမြမ်က္လံုးနဲ႔ သြားတက္ကေလး႐ွိသူ
ထက္ျမက္သူ လူငယ္ဟာ
သူ႔ထက္ျမက္မႈကို အရက္ျပဳေသာက္ေပလိမ္႔
ၿပီး..ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ေပၚမွာ လဲေလ်ာင္းေနေပလိမ္႔
အိမ္ေငးသူ ငါဟာ
ဒုတိယၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကေန
ပထမၿမိဳ႕ေတာ္ျဖတ္
ငါ႔အိမ္ဆီ မေ၀းဖို႔
အိမ္ေငးသူဟာ
ငါ႔မ်က္ႏွာေပၚက
ေလာေလာဆယ္ အမာ႐ြတ္လား
ငါ ပြတ္သပ္လိုက္မိေသး
မဟုတ္ဘူး
ငါ႔အိမ္ဆီ မေ၀းဖို႔
အိမ္ေငးသူ ငါဟာ
ဖိနပ္သစ္တစ္ရံ ၀ယ္လိုက္တယ္။

ေမာင္ေခ်ာႏြယ္


ေၾကာင္ရဲ႕ပီယာႏုိ
(၁)
အေမွာင္ထဲကုိ
ေၾကာင္တစ္ေကာင္ ထြက္ေျပးသြားတယ္။
(၂)
မုိးေကာင္းကင္ဟာ
မာယာေတြနဲ႕
ေမွာင္လုိ႕ . . .။
(၃)
ရာသီဥတုရဲ႕ ရြဲ႕ေစာင္းမႈကုိ
ပီယာႏုိနဲ႕ ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့သူတီးတယ္။
(၄)
အဲဒီ
ေၾကာင္ဟာ
ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ရင္ဘတ္ႀကီးေပၚမွာ
အသံတိတ္ ဆူညံေပးခဲ့တယ္။
(၅)
အရည္ေပ်ာ္ေနတဲ့ တိမ္တုိက္ေတြဟာ
စိမ္းလန္းတဲ့ ဒ႑ာရီ
ေကာင္းကင္စားပြဲတစ္ခုနဲ႕ေပါ့။
(၆)
အေမွာင္ထဲကုိ
ေၾကာင္တစ္ေကာင္ ထြက္ေျပးသြားခဲ့တယ္။
(၇)
အေမွာင္ထဲကေၾကာင္
သူဟာအေမွာင္ထဲကုိ ထြက္ေျပးသြားေပါ့။        

(ဟုိးလဗ္သုိ႕)
ေျမခ်စ္သူ
႐ုပ္႐ွင္ေတးကဗ်ာ၊ ၾသဂုတ္၊ ၁၉၉၅

အသားညႇပ္ေပါင္မုန္႕

အသားညႇပ္ေပါင္မုန္႕ကုိ
ပလုတ္ပေလာင္းစားေနတဲ့အသံနဲ႕ ေအာ္ေျပာတယ္
သူ႕ေအာ္သံ ဘယ္ၿမိဳ႕အထိ ေရာက္သြားႏုိင္သလဲ
“ဟဲ့ . . .ေရာက္ရမယ့္ေနရာ  မေရာက္ေသးတဲ့လူ
ဟဲ့ . . .ဘာတစ္ခုမွ မေအာင္ျမင္တဲ့ လူ႕အႏၶ
ဟဲ့ . . .သစၥာတရားေခါင္းပါးတဲ့ လူ႕ဗာလ”
အသားညႇပ္ေပါင္မုန္႕ကုိ စားရင္း ငါ့ကုိေအာ္ေျပာတယ္။
ငါ့ကုိ ခုလုိ စြပ္စြပ္စြဲစြဲ လွမ္းေအာ္ေျပာလုိက္တဲ့ လိင္
ခင္ဗ်ားဟာ အသားညႇပ္ေပါင္မုန္႕နဲ႕ ထုိက္တန္ပါတယ္လုိ႕
ျပန္လည္ႏွစ္သိမ့္မိပါရဲ႕ .  . . ဒီမုန္႕
အသားညႇပ္ေပါင္မုန္႕ ျဖစ္လာဖုိ႕ လူဘယ္ႏွေယာက္
အင္အားစုိက္ထုတ္ခဲ့ရသလဲဆုိတဲ့ မွတ္တမ္းတင္႐ုပ္ရွင္
လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ဂ်ဳံေစ့ကုိ ဒီေျမေပၚစုိက္ပ်ဳိးခ်ိန္ကစၿပီး
ဒီၿခံမွာ ဘဲအေကာင္သုံးေထာင္ေပါက္ဖြားရာကစၿပီး
ဒီမုန္႕ျဖစ္လာဖုိ႕ ဂ်ဳံအိတ္ေတြ တင္လာတဲ့
ဘဲေတြတင္လာတဲ့ ကုန္တင္ကားႀကီးေတြ
လေရာင္ေဖြးေဖြး အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေတြကေန
ငါတုိ႕ၿမိဳ႕ကုိ အခ်ိန္မွန္ေရာက္လာခဲ့တယ္။
ဒီမွာကုိယ့္လူ . . .
အသားညႇပ္ေပါင္မုန္႕ကုိ က်ဳပ္လည္းသြား၀ယ္မယ္
လေရာင္ေအာက္မွာ
လြမ္းလြမ္းတတျဖစ္ေနရာက ထလုိက္တယ္။
ငါ့မွာ ေငြစကၠဴနည္းနည္းရွိေနပါေသးတယ္။
ခုေတာ့ . . . င့ါစိတ္ဟာ အသားညႇပ္ေပါင္မုန္႕ဆီမွာပဲ။    

ထြန္းေ၀ျမင့္

အာတီဖစ္ရွဲလ္မိုးေ၀း

ဖြာေနတဲ့ စီးကရက္ပုံမွန္အရဆုိ
႐ုတ္တရက္ကင္းလြတ္ေနခ်င္တယ္ ႐ုတ္တရက္
ေရာက္လာတာ ယုတိၲ ကားတစ္စီး
ငါမပါဘဲ လုိက္သြားလုိ႔ရတယ္လုိ႔ လုိက္ဖူးလား
ေရွ႕မွာလာေနျပန္ၿပီ ေဟာ ေရွ႕မွာ ယုတိၲ ယိုယြင္းစကားတစ္စီး
ယုတိၲ ကုိ အျမင္နဲ႔တည္ေဆာက္ၾကတယ္
တည္ေဆာက္ထားတဲ့ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ
ယုတိၲ ကင္းမဲ့သြားတဲ့ အရိပ္ထင္းထင္းႀကီး
အဲ့ဒီစီးကရက္ထဲမွာ အဲ့ဒီစီးကရက္ဖြာေနတာ
ငါလုိ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ ေျပာလုိ႔ေျပာရတာလဲ
ကားမီးေရာင္ေၾကာင့္ ေျပာလုိ႔ရတယ္
ေျပာလုိ႔ရတာေတြကုိ ဆြဲဆန္႔ၾကည့္စမ္းကြာ
ေျပာလုိ႔ရတာေတြကုိ ဓာတ္ေငြ႕တန္းစီေစာင့္သလုိ ေဆာင့္တြန္းလုိက္ဦ္းကြာ
ေဟ့ ... ငါအရင္ေရာက္တာ၊ ေဟ့ ... သူအရင္ေရာက္တာ၊
ဟုိမင္း အရင္ေရာက္တာေဟ့ ၊ ေဟ့ ... ဟုိေကာင္အရင္ေရာက္တာေနာ္
ေအာ္ခ်င္သလုိေအာ္ၾက၊ ဆုိက္ေရာက္ရာ သြားရမယ့္ ဘူတာအျဖာျဖာ
ေ၀ေနတဲ့ပန္းေတြဟာ လွ်ပ္စစ္သားနဲ႔လုပ္ထားတယ္
ဘူတာေတြဟာ လွ်ပ္စစ္အားတဲ့ေျပာင္းေရႊ႕ထားတယ္
ဘူတာရွိရင္ ရထားရွိရမယ္လုိ႔ ဘယ္သံလမ္းက လမ္းေပးထားသလဲ
ေနာက္က ကားကုိ ေနာက္ခံကား ေျပာင္းၾကည့္လုိက္ပါခင္ဗ်ာ
ျမစ္ထဲမွာ အျမစ္ေတြပြားေနတာ
အနက္တစ္ခုဆီပဲ ေရာက္ခ်င္ရင္ လိေမၼာ္မေရာက္ဘူးဟာ
စကားထာ^ စကားလိမ္လား
စကားတိမ္သားမ်ား နယ္စြန္နယ္ဖ်ား ေဒသမ်ားအထိ ေျပးလႊားေနၾကသည္
ရွပ္ေျပးသေဘၤာေပၚမွာ ကုိရွပ္ေျပးတစ္ေယာက္ ရွပ္ေျပးေနသည္
ေဟ့ေကာင္... ၾကပ္ၾကပ္သတိထားေျပး။ ။

မုိးေ၀း

၁၉၈၅ခုႏွစ္က ႏွင္းဆီ
(၁)
နယူးေယာက္ဆုိတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးရဲ႕
၀၀ဖီးဖီးကဖီး ဆုိင္ကေလးတစ္ဆုိင္မွာ
ေဟာဒီစဟာမ်က္ႏွာကုိ မင္းဆြဲလွန္မိမယ္ဆုိရင္
ဒီကဗ်ာဟာ မင္းအတြက္ပဲ ရည္စူးၿပီး ေရးလုိက္ပါေပရဲ႕
အေရာင္ရင့္ရင့္ အပြင့္ကားကား ႏွင္းဆီေရ။

(၂)
ဂႏၶလရာဇ္ေသြးေရာင္လႊမ္းေနတဲ့
မင္းရဲ႕ အနီေရာင္ႏႈတ္ခမ္းသားေပၚမွာ
ငါဟာ အပ်င္းေျပလမ္းသလားေနက်
မင္းရဲ႕လွ်ာ
မင္းရဲ႕သြား
အဲဒီအရာႏွစ္ခုၾကားကေန
ျဖတ္သန္းတုိက္ခတ္လာတဲ့ေလ
ပူေႏြးစြတ္ဆုိေနေပမယ့္
စပ်စ္သီးနံ႕ေလး သင္းပ်႕ံေနတတ္လုိ႕
ငါဘယ္လုိ ေမ့ပစ္ႏုိင္မွာလဲ။

(၃)
မင္းရဲ႕ ေရစုိဆံပင္ေတြ ၿဖီးသင္ေပးေနခုိက္
ငါ့ရဲ႕ ေတာစီးဖိနပ္ကုိ ႀကိဳးတပ္ေပးခဲ့တာ
ဘ၀ေရစက္လုိ႕ ေခၚရမလား
ဒီကပဲ မွားယြင္းခဲ့ပါတယ္။

(၄)
“ဟစ္တလာ”ကုိ ငါတုိ႕ မခ်စ္ခဲ့ဘူး
“ရွိတ္စပီးယား”ကုိ ငါတုိ႕ ခ်စ္ခဲ့တယ္
“မူဆုိလီနီ”ကုိ ငါတုိ႕ မခ်စ္ခဲ့ဘူး
“မုိဒီဂလ်ာနီ”ကုိ ငါတုိ႕ ခ်စ္ခဲ့တယ္
“စတာလင္”ကုိ ငါတုိ႕ မခ်စ္ခဲ့ဘူး
“ယက္ဖ္တူရွင္ကာ”ကုိ ငါတုိ႕ ခ်စ္ခဲ့တယ္။

(၅)
“ကုိလံဘတ္(စ္)ေရ
မစၥတာ“ကုိလံဘတ္(စ္)ခင္ဗ်ား
မျမင္ႏုိင္တဲ့ ကံတရားက
ငါ့ သူမကုိ “အေမရိက”မွာ ပစ္ခ်ထားခဲ့ေပါ့။

(၆)
“ပုဇြန္ေတာင္ ေရေက်ာ္”မွသည္
“ေျမာက္အေမရိက”ဆီသုိ႕
ငါ့ရွင္မေတာင္းသနပ္ခါးနံ႕ကေလး
ျဖတ္ေျပးသြားပါပေကာ။

(၇)
ကမၻာႀကီးကုိ
ျမင္းတစ္ေကာင္လုိ စီးေနတဲ့
ေကာင္းဘြိဳင္ေတြရဲ႕ နယ္ေျမမွာ
မင္း အယားမေျပႏုိင္ဘဲ ေနေလမလား။
ေသြးဆူလြယ္တဲ့
ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပုံရိပ္ကုိ
၀ီစကီဖန္ခြက္ထဲကပဲ ၾကည့္ေနမလား။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရဲ႕
အစုိးရ႐ုံးပိတ္ရက္ေတြမွာ
မင္းဘယ္လုိမ်ား ေနရွာမလဲ
မေသခင္
ျပန္ေတြ႕ခဲ့ၾကရင္
ဘယ္က ဘယ္လုိ ႏႈတ္ဆက္ရမလဲဟင္။

(၈)
တမင္ပင္ေအာက္က
ဗ်ဳိင္းေတာင္ဆန္တဲ့ ငါ့၀ိညာဥ္ဟာ
“အပါခ်ီ”ရက္အင္ဒီးယန္းေတြရဲ႕ ဇာတိေျမ
မင္းအေျခစုိက္ေနထုိင္ရာ အေနာက္ဘက္ေဒသဆီ
ခ်ီတက္ခဲ့ၿပီေပါ့ “ႏွင္းဆီ”။ ။

မုိဃ္းေဇာ္


ေနာက္ဆက္တြဲအနက္အဓိပၸာယ္မ်ား

(က) အ႐ူးမ်ား . . .။
(ခ) ခ်ိတ္တြယ္ေနတဲ့ လင္းႏုိ႕ငွက္မ်ား . . . ။
(ဂ) ေလျပင္းမုန္တုိင္းနဲ႕ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ႐ႈေမ်ာ္ခင္းမ်ား
                                                ႐ုပ္ရွင္ကား. . .။
၁။         အသံရဲ႕
            ေသအံမူးမူး ကြဲအက္ျခင္းကုိ ငါ့ရင္ထဲမွာ ဖြင့္ထား
            ခဲ့ေပါ့ . . .
            အရွိန္အဟုန္နဲ႕
            ျမစ္ေရေတြ ငါတုိ႕႕ေခါင္းေပၚက လွ်ံက်သြားတယ္။

၂။         ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ထဲ ဘိလိတ္ဓားေတြ ထြက္က်လာတယ္
            ေငြေၾကးရဲ႕အေပ်ာ္ခရီးကုိ ျဖတ္ေတာက္ဖုိ႕
            မိန္းမလွတစ္ေယာက္ရဲ႕ အနမ္းက ငါးမွ်ားခ်ိတ္ တစ္ေခ်ာင္း
            ထြက္က်လာတယ္
            အာသာမေျပမႈအတြက္ ေနာက္တစ္ေန႕ မနက္စာ အျဖစ္
            ၿမိဳခ်ပစ္လုိက္ဖုိ႕
            ၀ါေခါင္လရဲ႕မုိးက
            ရင္ကြဲရနံ႕နဲ႕ နာရီပ်က္တစ္လုံးရဲ႕ မာတိကာေတြ ထြက္က်
            လာတယ္
            အေပါစားဆန္မႈရဲ႕ အဲဒီမွန္ခ်ပ္ကုိ ဆြဲၿဖဲပစ္ဖုိ႕
            ငါ့အိမ္ယာဆီ ငါျပန္လာခဲ့တယ္။       


၃။         ဒုတိယေျမာက္ သမ္းေ၀ျခင္းကုိ
            အနံ႕ခံ
            တိမ္တုိက္ေတြကုိ ဆြဲငင္ခ်င္တဲ့တေယာတစ္လက္
            က်ဳိးပဲ့၊ ညည္းတြား၊ ေက်ာက္ကမ္းပါး၊ ၾကယ္ပြင့္နဲ႕ ၾကပ္ခုိးနံ႕၊
            ၀မ္းနည္းျခင္းက
            မ်က္၀န္းျပာလဲ့ စမ္းေခ်ာင္းကေလး
အလြမ္းက
ကုိယ့္အ႐ုိးနဲ႕ကုိယ္ျပန္ထုိးေနတဲ့ ဒဏ္ရာေတြရဲ႕ ေျခအစုံကုိ
သံဘာဂ်ာတံခါးတစ္ခ်ပ္လုိ ဆြဲဖြင့္
ေရငတ္ျခင္းအရသာတစ္မ်ဳိးနဲ႕ ရထားသံလမ္းတစ္ေလွ်ာက္
“လက္ကနဲ” . . .၀ါက်တစ္ေၾကာင္းျပဳတ္က်လာ
ဒါဟာ . . . (၁၉၇၀-တစ္၀ုိက္က)
ညေနခင္းတစ္ခုဆုိတာကုိ သူသိလာခဲ့ရတယ္။            
                                    ဟိန္းျမတ္ေဇာ္
                                    သရဖူမဂၢဇင္း၊ ၁၉၉၇-အမွတ္(၃၀)

အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတြန္႕ေၾက

 

စိတ္ကူးထဲကုိ
အေၾကာေဆးပုလင္းႀကီးသြင္းရမယ္
မာနထဲက
အက္ဆစ္တစ္လီတာ စုတ္ထုတ္ပစ္ရမယ္
ပညာအေရအတြက္ကုိ ထင္ေနတာ
ခလုတ္ဖြင့္ရင္
အေဆာင္အေယာင္ပစၥည္းေတြထြက္က်မယ့္စက္
အေတြးအေခၚကေရာ
ခလုတ္ႏွိပ္႐ုံနဲ႕အစာေရစာအန္ခ်ေပးမယ့္စက္
ဒီမွာ
မဲ့ခြက္ခြက္မ်က္ႏွာနဲ႕
လက္ေၾကာတင္းခ်င္ စိတ္နာက်င္မႈပဲ
အရွိန္ပုိတယ္
ေဇာကပ္ေနတာအႏုပညာဟုတ္လား
ဘာလက္ေျဖာင့္တပ္သားလဲ
ဘယ္ပလက္ေဖာင္းက
ဘယ္သူ႕မီးပြားကုိပစ္ခ်ေပးႏုိင္လုိ႕လဲ
လြန္တဲ့ ၅ ႏွစ္တုန္းက ၀ုိးတ၀ါးမႈဟာ
ေနာက္ ၅ ႏွစ္မွာ အမႈိက္သ႐ုိက္မ်ားျဖစ္ေနမလား
ကၽြန္ေတာ္
သစ္ပင္ေပၚက ရွဥ့္ေလးလုိ
တက္လုိက္ဆင္းလုိက္လုပ္မေနခ်င္ေပမဲ့
ေကာင္းကင္ယံမွာ တံျမက္စီးပ်ံေလးနဲ႕
လွလွပပ ၀ဲခ်င္တယ္
၀ယ္လုိအားလမ္းမေပၚ
လူလတ္တန္းစားေလွ်ာက္လႊာေတြ ေရးျဖည့္တတ္လြန္းလုိ႕
အိမ္ကလည္း အရူးလုိ႕ထင္ေနၾကၿပီ

ငါေလ
အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႕တြန္႕ေၾက
အလင္းေရာင္ကုိအသည္းႏွလုံးနဲ႕ မကုိင္မိသမွ်
ေရေတြ ေနာက္ေနရဦးမွာ။ ။

ခုိင္ၿမဲေက်ာ္စြာ
(၂၀၀၇-မတ္လ-ဟန္သစ္)


ဖိနပ္ႀကိဳးကုိစည္းလုိက္

 

ဖိနပ္ႀကိဳးကုိစည္းလိုက္၊ ၿပီးရင္ လမ္းေပၚကုိထြက္။
အေၾကာင္းမရွိ အေၾကာင္းရွာ လမ္းေပၚကုိထြက္။
အက်င့္ပါေနတဲ့ ပင္နယံေတြနဲ႕ လမ္းေပၚကုိထြက္။
ၿပီးရင္ ခလုတ္ေလး ေလးငါးခုေလာက္ႏွိပ္။
တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႕ ခ်ိန္း။
ၿပီးရင္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထုိင္။
ဘယ္သူမွေရာက္မလာေသးလည္း လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထုိင္။
ၿပီးရင္ ဂ်ာနယ္ေလးတစ္ေဆာင္ေလာက္လွမ္းဆြဲၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ ေက်ာက္ခ်ထုိင္။
ၿပီးရင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာင္းတဲ့ ထီလက္မွတ္ေတြ၀ယ္လုိက္။
ၿပီးရင္ ဆုိင္ထဲက အလွေမြးငါးေတြလုိ စိတ္ကူးယဥ္ကူးခတ္လုိက္။
ၿပီးရင္ ဆုိင္ထဲက ဖြင့္ထားတဲ့သီခ်င္းကုိ ေပါ့ပါးစြာ နားေထာင္ရင္းစိတ္ကူးယဥ္ကူးခတ္လုိက္။
ၿပီးရင္ အေမာတေကာေရာက္လာတဲ့ စက္႐ုပ္ေတြနဲ႕ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ေခြေခါက္။
ေရာက္ရာေပါက္ရာ ကူးခတ္လုိက္။
ကုိယ္ေကာင္းေၾကာင္း သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္းေတြနဲ႕ လက္ခေမာင္းခတ္။
ၿပီးရင္ ရင္ထဲ ေတာမီးေလာင္ေနတဲ့ေကာင္ကုိ ဒဏ္ရာအကင္းမေသေသးတဲ့
ေတာေၾကာင္တစ္ေကာင္ေကာင္က
လက္ခေမာင္းခတ္။
ၿပီးရင္ ေနာက္က်လြန္းတဲ့ မနက္စာလုိလုိ၊ ေစာလြန္းတဲ့ ေန႕လယ္စာလုိလုိ စားေသာက္။
ပြဲစားလုိလုိ၊ ေလတံခြန္လုိလုိဘ၀ကုိ စားေသာက္။
ၿပီးရင္ ခလုတ္ေလး ေလးငါးခုေလာက္ႏွိပ္၊။ တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႕ခ်ိန္း။ ၿပီးရင္
ဘီယာဆုိင္ထုိင္။
ဘယ္သူမွ ေရာက္မလာေသးလည္း ထုိင္ေနက် ဘီယာဆုိင္ထုိင္။
ၿပီးရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မၿပီးစီးႏုိင္ ထူးမျခားနားဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားကုိ လွမ္းဆြဲလုိက္။
ၿပီးရင္ လမ္းေပၚကုိျပန္ထြက္ဖုိ႕ ဖိနပ္ႀကိဳးကုိ စည္းလုိက္။
ဘယ္ေတာ့မွ မတိက်မသပ္ရပ္လွတဲ့ မနက္ျဖန္လုိ ျဖစ္သလုိပဲ ဖိနပ္ႀကိဳးကုိ
စည္းလုိက္။ ။

ႏုိင္မြန္ေအာင္သြင္
ရယ္စရာ၊ ဇန္န၀ါရီ၊ ၂၀၀၈


No comments:

Post a Comment