Burmese Poetry Foundation လက္ေရြးစင္ကဗ်ာတင္ဆက္မွဳ အစီအစဥ္


၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ခရစ္စမတ္နဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူးအစီအစဥ္ ကဗ်ာဆရာ စံုစံုလင္လင္နဲ႕ ကဗ်ာေတြ တင္္ဆက္ဖို႕ Burmese Poetry Foundation အဖြဲ႕၀င္ေတြ တုိင္ပင္ၾကေတာ့ ေခါင္းထဲကို လက္ကနဲ ၀င္လာတဲ့ ကဗ်ာဆရာအမည္ေတြနဲ႕ ကဗ်ာေတြကို စာရင္းခ် ေရးၾကည့္တယ္။ လူစာရင္းရေပမယ့္ ကဗ်ာရွာမေတြ႕တာ၊ ကိုယ့္မွတ္ဥာဏ္မွာ တကယ္စြဲေနတဲ့ ကဗ်ာက ကိုယ့္ဆီမွာရွိမေနတာ၊ အစရွိတာေတြကို ေက်ာ္လႊားျပီး အတတ္ႏိုင္ဆံုး လက္လွမ္းမီသမွ် ရွာေဖြေမႊေႏွာက္လို႕ ရသမွ်ထဲကေနျပီး Burmese Poetry Foundation အဖြဲ႕ရဲ႕ လက္ေရြးစင္ ကဗ်ာတင္ဆက္မွဳ အစီအစဥ္ကို Burmese Poetry Foundation စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ကမၺည္း ေမာ္ကြန္းထိုးလိုက္ပါျပီ။

တိုေတာင္းတဲ့ အခ်ိန္ကန္႕သန္႕ခ်က္တခုအတြင္းက စီစဥ္ရတာမို႕ ကဗ်ာအသစ္ေတြခ်ည့္မတင္ဆက္ႏိုင္ခဲ့ပါ။
အေဟာင္းထဲက အေကာင္းေတြနဲ႕ အက်ိဳးအေၾကာင္းညီညြတ္လို႕ အခ်ိန္မွီ ေရာက္လာတဲ့ ကဗ်ာအသစ္ တခ်ိဳ႕ ကိုတင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။

ႏွစ္သစ္ကူးမွာ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာ ခ်မ္းသာစြာနဲ႕ လိုရာဆႏၵ ျပည့္၀ၾကပါေစ။

burmese poetry foundation group

လက္ေရြးစင္ကဗ်ာတင္ဆက္မႈအစီအစဥ္ အပုိင္း(၁)

ႏွလုံးအိမ္ထဲေရငတ္ျခင္း

ငါ့လွ်ာမွထြန္ေၾကာင္းအရစ္ရစ္
တစစ္စစ္နာက်င္ဖူးေယာင္
အိပ္မက္တြင္ပင္ ေသာင္ထြန္းလာသည့္အဆုံး
ျမစ္ေရလုံးလုံးခန္းၿပီ။

ႏႈတ္ခမ္းေမြးေထာင္ေထာင္
ႏွာေယာင္ေကာက္မ်က္လုံးျပဴးျပဴး
ဆူးေတာင္ႏွင့္ အသံမႈံဝါးဝါး
ပရစ္မ်ားတြားတက္လာတယ္။

သံေယာဇဥ္ႀကိဳးတစ္စ
အမိႈက္တစ္ပုံ
သပြတ္အူတို႔ ေတြ႔ဆုံေပါင္းစည္းေသာည
ပါးစပ္လွလွေလး ဖြင့္ဟေသာအခါ
ငါ့အတၱဟာ႐ူးသြပ္ေျပးထြက္လာရဲ႕။

လူေျခတိတ္လွ်င္
အိပ္ျခင္းကိုေအာင္ႏိုင္သူ
ၿပိဳကြဲပူေလာင္ရာေသြးစမ်ားကိုနင္း၍
ကိုယ့္က်င္းကိုယ္တိုင္တူး
တြင္းနဖူးမွာညစဥ္ရပ္ခဲ့ေပါ့။

မပင့္ဖိတ္ေသာ
အရိပ္ေပါင္းစုံတို႔၏ အစည္းအေဝး
ေဆြးေႏြးသံမ်ားၿခိမ္းေျခာက္
မ်က္လုံးေဟာက္ပက္ ေလာက္တဖြားဖြား
အပူတိုင္းကိရိယာမ်ား ကြ်မ္းသြားၿပီ။

မြတ္သိပ္ျခင္း၏ ဒုတိယအမည္
အက္ကြဲရယ္သံျဖင့္သာ အသက္ရွင္သူ
ငါ့ပုံတူတစ္ခု၏ ဦးေခါင္းကိုဖြင့္
ပင့္သက္မ်ားအေငြ႕ပ်ံ
ခါတစ္ရံ မိုးရြာေစသတည္း။ ။

ေဖာ္ေဝး
၁၀-၅-၇၅
မိုးေဝ၊ ၁၉၇၈၊ ၾသဂုတ္။
ေဖာ္ေဝးငွက္မ်ား ပ်ံသန္းခ်ိန္။
ပႀကိမ္၊ ၂၀၀၄၊ ေအာက္တိုဘာ။ ႏွစ္ကာလမ်ား။





ေအာင္ခ်ိမ့္႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ျခင္း

 

ပန္းပြင့္မွ အခ်စ္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္
ၾကားရတယ္။

အလုိမျပည့္ျခင္းျဖင့္
ဘ၀ကုိ ဖက္တြယ္ထားရဲသူမ်ားအား
သူရဲေကာင္းဟု ေခၚဆုိပါဘိ။

စာအုပ္တစ္အုပ္မွ ကစားစရာတစ္ခု
ေကာက္ရတယ္။

“ကမၻာရဲ႕ ေျမႀကီးအားလုံးမွာ
စားေသာက္ပင္ခ်ည္းစုိက္မလုိ႕”တဲ့။

ဥယ်ာဥ္ထဲမွာ လူေသအေလာင္းေပါ့
ေပ်ာ္က်ေနတယ္။
ေျမပဲဆားေလွာ္တစ္ထုပ္၀ါးလုိ႕။

ဒီဇုိင္းနဲ႕ ႐ွပ္အကႌ်ကုိ
႐ႈိးတုိးရွန္႕တန္႕၀တ္ၾကနဲ႕။
“အဓိပၸာယ္”တဲ့
သူကုိယ္တုိင္ကမွ အဓိပၸာယ္ရွိတာမဟုတ္တာ။

“လူ”. . .တဲ့
ဆုိက္ကားေပၚမွာေပါ့။
“လ”သြား ဒုန္းပ်ံထဲမွာေပါ့။
ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုး၏ အလုိအရ
“ကၽြဲႏြားမ်ားရဲ႕ ပုံတူေရးဆြဲရန္
တိရစာၦန္ကဲ့သုိ႕ ေနထုိင္ရန္လုိအပ္ခဲ့၏”
ေသာက္ေရတစ္ခြက္ ေသာက္ရခဲ့သည္။
ဘယ္ေလာက္ ထိတ္လန္႕ဖုိ႕ေကာင္းသလဲ
ျဖစ္ခဲ့ၿပီ. . .တဲ့
ျဖစ္ခဲ့ၿပီ. . .တဲ့
ဇန္န၀ါရီ၊ ၅ ရက္၊ တနလၤာေန႕
[ညီမေလးရယ္]
အမႈတစ္ရာေတြ႕ခဲ့ၿပီ။
သခၤါရေလာကထဲမွာ အဲသလုိ
လူအျဖစ္ရဲ႕ မာန္နတ္မ်ား
ျဖတ္သြားခဲ့၊ ရပ္နားခဲ့
ငါ့သမာဓိအားကုိ ဖြဲ႕ႏြဲ႕တယ္။

ေခါင္းမုိးက လရိပ္မွာ
ငါ့၀ိညာဥ္ဟာ ျမင့္ျမတ္ေနရဲ႕။
ခႏၶာကုိယ္ဟာသာ
အလင္းမႈန္မႈန္. . .
ေထာင့္ေကြးေလးတစ္ခုမွာ ထုိင္လုိ႕ေပါ့။

ေအာင္ခ်ိမ့္
မုိးေ၀၊ဇန္န၀ါရီလ၊၇၈


ေ၀လငါး

အခန္းထဲ ေလသလပ္ေအာင္ျပတင္းကုိဖြင့္လုိက္ေတာ့
လမ္းေပၚမွာ အျပာေရာင္ေ၀လငါးႀကီးတစ္ေကာင္ေသေနတယ္
လူေတြ၊ ကားေတြဟာအဲဒီေ၀လငါးေသႀကီးထဲ/အေပၚ/ေအာက္/ေရွ႕/ေနာက္/၀ဲ/ယာ
ဘာအတားအဆီးမွမရွိသလုိ ဥဒဟုိသြားလာၿမဲသြားလာၾကတယ္
ျမင္တာနဲ႕ၾကည့္တာဟာ တစ္ထပ္တည္းမက်ဘူးဆုိတာ ခင္ဗ်ားလည္းသိမွာပါ
အာ႐ုံေတြဟာမ်ားလြန္း၊ ျမန္လြန္းေတာ့ လုိခ်င္တာပဲစစ္ယူၾကရတယ္မဟုတ္လား
ၾကာေတာ့ေ၀လငါးေသႀကီးကုိမျမင္ေတာ့ဘူး
မဟုတ္ဘူး…ၾကာေတာ့ေ၀လငါးေသႀကီးကုိ မၾကည့္ေတာ့ဘူး
မဟုတ္ဘူး…ၾကာေတာ့ေ၀လငါးေသႀကီးဟာ ေလျဖစ္သြားေတာ့တယ္
ပုိခက္ခဲတာက ပုိမရင္းႏွီးတာျဖစ္သလုိ ရင္းႏွီးသြားလြန္းလုိ႕လည္းျဖစ္တယ္/မယ္
ဘယ္မွာလဲေ၀လငါး ဘယ္သူေျပာလဲေ၀လငါးေသႀကီးလမ္းေပၚမွာရွိေနတယ္ဆုိတာ
Wales- ေ၀းလ္စ္ - ေ၀လျပည္ (ၿဗိတိန္)
Whale - ေ၀းလ္ - ေ၀လငါး
‘ေ၀လငါးဆီမွ ေ၀လငါးအဆီရရွိႏုိင္ပါသည္’
အခန္းထဲေလသလပ္ ေအာင္ျပတင္းကုိဖြင့္လုိက္ေတာ့
လမ္းေပၚမွာ ျမင္ေနက်လမ္း၊ ပလက္ေဖာင္း၊ သစ္ပင္၊ လူေနတုိက္ခန္းမ်ား
လူမ်ား၊ ကားမ်ား၊ စက္သံမ်ား၊ စကားသံမ်ား၊ အားလုံးဇာတ္ဆရာအတုိင္းပါ
အျမင္ဆုိင္ရာ ေလ့လာခ်က္နဲ႕ အၾကည့္ဆုိင္ရာေလ့လာခ်က္မ်ား အေစးမကပ္ေသး
အခန္းတံခါးကုိ ဖြင့္လုိက္ေတာ့ တစ္ခုခုခံေနတယ္
အားစုိက္တြန္းလာေတာ့ ဟသြားတဲ့ၾကားကေတြ႕လုိက္တယ္
အျပာေရာင္ေ၀လငါးႀကီးတစ္ေကာင္ရဲ႕ ၀မ္းဗုိက္ျဖဴျဖဴႀကီး
ႏွလုံးခုန္ေနတာလုိ႕ ထင္ရတဲ့ အေရျပားေဖာင္းလုိက္ခ်ဳိင့္လုိက္ျဖစ္ေနပုံ
စုေဆာင္းရရွိလာခဲ့တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ အသိပညာ၊ ဗဟုသုတ၊ ေနာက္ခံရာဇ၀င္
ဆက္ဆပ္၀န္းက်င္ေတြဟာ အေတြ႕အႀကံဳကုိလာတည္ေဆာက္ၾကတယ္
၁။ လူမႈထုံးတမ္းစဥ္လာမ်ားတြင္၀င္ေရာက္ပါ၀င္ပါရန္ (လူရာ၀င္ရန္)
၂။ သတင္းအခ်က္အလက္ဖလွယ္ရန္ (မွန္/မမွန္ ေဘးဖယ္ထား)
၃။ ထိမ္းခ်ဳပ္မႈတစ္ခုခုလုပ္ရန္ (ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္သူ႕ကုိလဲ၊ ဘာကုိလဲ)
၄။ ခံစားခ်က္မ်ား ကူးလူးမွ်ေ၀ရန္ (မယုံဘူး)
၅။ မိမိကုိမိမိေဖ်ာ္ေျဖရန္ (၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄၊ ၅၊ ရယ္ရေတာ့မလား)
ျမင္သမွ် ၾကားသမွ်မွာ ကုိယ္ဟာ အျပင္လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ပါပဲ
(ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၄နာရီအတြင္း သင္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့သမွ်ကုိ တန္းစီေရးျပပါ)
ေ၀လငါးေသႀကီးကုိစည္ပင္ကလာသိမ္းသြားၿပီတဲ့
ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားစိတ္ေအးလက္ေအးသြားလာႏုိင္ၾကပါၿပီတဲ့
အခန္းထဲေလသလပ္ေအာင္ျပတင္းကုိဖြင့္လုိက္ေတာ့
ဘာျဖစ္လုိ႕အခန္းထဲအဲဒီအနံ႕ဆုိးႀကီးတစ္ခုရွိေနပါလိမ့္ကြယ္
မ်က္ႏွာက်က္နဲ႕အမုိးၾကားမွာ တစ္ခုခုမ်ားေသေနသလား
ကုတင္ေအာက္မွာမ်ားလား ဆံပင္ေတြထဲမွာလား ဘီဒုိနဲ႕နံရံၾကားလား
ၾကားလား၊ အဲဒီ ဒုတ္ဒုတ္ ဒုတ္ဒုတ္ ဒုတ္ဒုတ္ ဒုတ္ဒုတ္ ခုေနတာ
ေ၀လငါး…မဟုတ္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ရင္ဘတ္ (ဘယ္ဘက္ထဲ)မွာ
ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ စိတ္ေရာဂါတစ္မ်ဳိးလုိထဲမွာ သူဟာဗီဇစိတ္နဲ႕ကစဥ္႕ကလ်ား
ဒီအခ်ိန္မွာ ဖုန္းျမည္လာတယ္
လက္တစ္ဘက္ဟာ ထုိး၀င္သြားတယ္ေ၀လငါးရဲ႕ပါးစပ္ထဲ
‘ဟဲလုိ၊ ေျပာပါ ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ဟာလမ္းေပၚမွာရွိေနပါတယ္’။     ။

၈၊ ဧၿပီလ ၂၀၀၇
ေဇယ်ာလင္း

ေရသူမႏွင့္ ညစာစားျခင္း

ေမာ့မၾကည့္ျဖစ္တာ ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ ေကာင္းကင္ေအာက္က
ညေနလွလွတစ္ခုမွာ
ေရသူမနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ပါတယ္
ေငြမင္ေရာင္ ေရကူး၀တ္စုံနဲ႕ သူမ
အလွေမြးငါးတစ္ေကာင္လုိ ေရကန္ထဲမွာ
ကၽြန္ေတာ့္မွာသာ
အရွင္လတ္လတ္ ငါးတစ္ေကာင္ၿမိဳခ်မိသူလုိ ျဖစ္ေနရ
ဒါကုိ ရိပ္မိတဲ့ ေရသူမဟာ
ကန္ေဘာင္ေပၚတက္လာၿပီး စကားစပါတယ္
‘ေရကူးရတဲ့ အရသာကုိ မႏွစ္သက္ဘူးလား . . .’
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေျပာမိတယ္
‘ေရကူးရတဲ့ အရသာထက္
ေရကူးေနသူကုိ ထုိင္ၾကည့္ရတာ ပုိသေဘာက်တယ္ . . .’လုိ႕
ေရသူမက ဖြဖြေလးရယ္ရင္း
ဆာလမ္ပ႐ုပ္ေအး စီကရက္တစ္လိပ္ကုိ မီးညႇိတယ္
ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးနား၀ရွိခဲ့တဲ့ ေရသူမေတြဟာ
ဆံပင္ဖားလ်ားနဲ႕တဲ့
အခုေတြ႕ေနရတဲ့ ေရသူမကေတာ့ ဆံပင္မရွိဘူး
ေခါင္းတုံးနဲ႕
နားရြက္မွာ အဖုိနဲ႕အမလိင္သေကၤတ နားဆြဲနဲ႕
အုိင္ယာလန္က ပန္႕ခ္ေရာ့ခ္အဆုိေတာ္မတစ္ေယာက္နဲ႕ တူေနရဲ႕
ေဒသခံမဟုတ္ေၾကာင္း ျငင္းရင္းနဲ႕
သူမကုိ ဘယ္ကလာလဲလုိ႕ စပ္စုလုိက္တာ
သူမက သူ႕ႏုိင္ငံအမည္ကုိ ေျပာပါတယ္
ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဘယ္ႏုိင္ငံသားလဲလုိ႕ ေမးလုိ႕
ကၽြန္ေတာ့္ႏုိင္ငံအမည္ကုိ ေျပာျပေတာ့
(အားမနာပါးမနာ) သူမက တခါမွ မၾကားဖူးဘူးတဲ့
ၿပီးေတာ့ သူတုိ႕ အေနာက္ကလူေတြဟာ
အေရွ႕ကုိ သိပ္စိတ္မ၀င္စားေၾကာင္း ဖြဲ႕ႏြဲ႕ျပန္ရဲ႕
ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ႏုိင္ငံတည္ေနရာနဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္အမည္ကုိ ေျပာျပေတာ့
သူမ အံ့အားသင့္သြားပုံက တပ္မက္စရာ
‘ငါ့မွာ အေရွ႕ေတြ အေနာက္ေတြ မရွိဘူး
ကမၻာေပၚက လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႕
ကမၻာ့ကိစၥေတြကုိ သိႏုိင္သမွ် သိေအာင္ ႀကိဳးစားေနတယ္. . .’လုိ႕
ေျပာျပေတာ့ သူမ နည္းနည္းဖ်ားသြားတယ္
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ညဟာ ဘြားခနဲ ေပၚလာတယ္
ေရာင္စုံမီးေတြလည္း လင္းလာၿပီ
ကပြဲခန္းမထဲက မ႐ုိးမ႐ြဂီတသံဟာ
အျပင္ကုိ လွ်ံထြက္လာရဲ႕
ေရသူမဟာ စိတ္၀င္တစားနဲ႕
ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ညစာအတူစားဖုိ႕ ဖိတ္ေခၚပါတယ္
ျငင္းလုိက္ရရင္ ေကာင္းမလား
ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားတယ္
ကၽြန္ေတာ့္ႏုိင္ငံအမည္ကုိ မသိတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္နဲ႕
ညစာအတူစားဖုိ႕ သင့္ေလ်ာ္ပါ့မလား
အီလ်ာအာရင္ဘတ္ေရးခဲ့သလုိ
လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးက တျခားလူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးကုိ နားလည္ဖုိ႕ဆုိတာ
သိပ္လြယ္တဲ့ ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ဘူးေလ
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က ေယာက်္ားပီသသူပါ. . .
ဒီလုိနဲ႕ ဆီးမီးခြက္အလင္းေရာင္ မိွန္ပ်ပ်နဲ႕
အာဖရိကရဲ႕ ျပင္ပဆုိတဲ့ စားေသာက္ဆုိင္မွာ
သူမနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ သမင္သားနဲ႕ ညစာစားျဖစ္တယ္
ကၽြန္ေတာ္မွားသလား
ကၽြန္ေတာ့္ႏုိင္ငံအမည္ကုိ မသိတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္နဲ႕
ညစာအတူစားမိတယ္
ကၽြန္ေတာ္မွားသလား
ခင္ဗ်ားတုိ႕လည္း ၀ုိင္းစဥ္းစားေပးၾကပါ
ကၽြန္ေတာ္မွားသလား
ခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္လည္း စဥ္းစားေနတုန္း။         ။

ဧၿပီ ၁၉၉၇ သရဖူ
လွသန္း

ဓားနဲ႕ဓားအေၾကာင္း

ဓား႐ုိးေပၚလက္တင္ထားတယ္
တင္ထားတဲ့ လက္ေပၚဓားမုိးထား
ဓားေတြတဖြားဖြား ျမႇားလုိက်ေန
ေဟ့ ဓားေတြမ်ားေနၿပီ ဓားသမားတစ္ေယာက္
ဓားနဲ႕ပစ္ေပါက္လုိက္
ျမင္းသံေတြ ျမန္ေနတဲ့ တုိက္ပြဲထဲက ဓားေတြ
ပန္း၀ါတုိက္ပြဲထဲက ပြင့္ထြက္ေနတဲ့ ဓားေတြ
ပန္းပဲဖုိထဲက ပန္းေရာင္ထေနတဲ့ ဓားေတြ
ဓားကုိပါးစပ္နဲ႕ ကုိက္ဖမ္းလုိက္တယ္
သရဖူေရာက္လာသလုိ၊ ေခြအမဲ႐ုိးဖမ္းမိသလုိ
ခ်ီလာတယ္ အေမကသားကုိ ခ်ီလာသလုိ ဓားကုိ
ဓားကုိငါျပန္မႈတ္မထုတ္ခင္၊ လိပ္ျပာလုိ
ဓားတစ္စင္းေျပး၀င္လာ၊ ေလယာဥ္တစ္စီး
ကမၻာ့ကုန္သြယ္ေရး အေဆာက္အဦးစီ ေျပး၀င္လာသလုိ
ဓားေတြ၊ ပ်ားရည္အတြက္ ပ်ားေတြ ၀က္၀ံဆီထုိးဆင္းရန္မူသလုိ
ဓားေတြေလာင္းခ်
ဓားဟာ ေဒတာတစ္ခုမက်န္လွီးျဖတ္ လပ္သြားသည္မ႐ွိ
ဓားဟာ အစာအိမ္နဲ႕ထိ ေဒါက္ခနဲျပဳတ္က်
ေျခမကုိ စုိက္၀င္တယ္
ဓားသက္ဦး ဓားလွဦး ဓားေအာင္ႏုိင္ဦး ဓား႐ူး႐ူးၾက
ငါ့ သမီးလက္ေရးလွဖုိ႕ ငါ့သမီး၀လုံး၀ုိင္းဖုိ႕
ေန လ ကမၻာၿဂိဳဟ္ႀကီး၈လုံးကုိ သင္ယူဖုိ႕
ဓားနဲ႕ ဒီခဲတံ ဒီသမီးကုိ ခၽြန္ခဲ့ရ
လူဟာ လူနဲ႕မတူဖုိ႕ လူဟာ လူနဲ႕တူဖုိ႕
ဓားနဲ႕ ဒီညႇင္းသုိးသုိး ဒီမုတ္ဆိတ္ ဒီပါးသုိင္းေမႊး
အ႐ႈပ္အေထြးကုိ ရွင္းရတယ္
ဓားနဲ႕ ဒီအသီးအႏွံ ဒီသားငါး ဒီ၀ါးထရံကုိလွီးရ
သားေကာင္ကုိဖ်က္ ဒီ၀ါးေဖာင္ကုိလည္းဆက္ရတယ္
ဓားတစ္ေခ်ာင္းနဲ႕ ဒီႏုိင္ငံမွာ
ခန္းစီနံရံ မ်က္ႏွာက်က္ အကြက္ခ်ျဖတ္လွီး
အတိအက်တပ္ဆင္ သံတစ္ခ်က္မလုိ
ဒီဓားနဲ႕ ဒီတုိင္းျပည္မွာ
လယ္ယာလုပ္ ေတာရွင္း ေတာင္ယာခုတ္
ဒီေခတ္ရဲ႕ ဒီအလင္းကုိဖြင့္ခဲ့
ဆပ္ကပ္သမားဟာ သူ႕ဓားကုိသူ႕စပ္စပ္ထိမခံ
သူ႕ဓားရဲ႕႐ုိးေျဖာင့္မႈ သူ႕ဓားရဲ႕အႏုပညာ
သူ႕ဓားရဲ႕ ေပ်ာ့ေျပာင္းတဲ့ ဉာဏ္ပညာမွာ
သူ႕ဘ၀ကုိျဖန္႕ခင္း တဖ်င္းဖ်င္းအဆိပ္တက္
အဲဒီအဆိပ္ကို ေသာက္ခဲ့တယ္

ခုေတာ့ ဒါဟာ ထင္းခုတ္သမားထားခဲ့တဲ့ ဓားတဲ့
ဒါဟာ ပန္းခင္းထဲ လဲေသေနတဲ့ ဓားကြယ့္ ေျပာၾက
ဒါဟာ ဓားစက္ေအာက္ ဓားေရာက္သြားတဲ့ ဓားေပါ့
လူငယ္ဘ၀ ခင္းဗ်ားလည္းဓားေဆာင္ဖူး
ဓားေတာင္လည္း ျဖတ္ဖူးမယ္
အသက္အ႐ြယ္ရခါမွ ျခံထဲဆင္း ပန္းစုိက္ ေပါင္းျမက္႐ွင္း
ေသျခင္းကုိ ဓားနဲ႕ရင္းဖုိ႕ေနျခင္းကုိ ဓားနဲ႕လင္းဖုိ႕
ေလျပည္ေလညႇင္းကုိ ဓားအိမ္ထဲကထုတ္ဖုိ႕
ခင္ဗ်ားၾကံ ကၽြန္ေတာ္ၾကံ ဒီကိစၥဘယ္သူမွ မက်န္ပါဘူး
ဟဲလုိ ဓားေတြထပ္ေနၿပီ ေဟ့ဓားေတြျပတ္ေနၿပီ
ဓား ၉ ခါ ဓား ၁၀ ခါ ဓား ၁၀၀ ဓားစာမိေတာ့မယ္ ဓားႀကိမ္းႀကိမ္း
ကမၻာႀကီးေပၚမွာ ဓားယိမ္းေတြထပ္ခဲ့
ဓာတ္လုိက္ခဲ့ပါေပါ့ ဓားဟာ ဓာတ္မီးတိုင္ေပၚကဆင္းလာ
အိမ္တစ္အိမ္ လမ္းတစ္လမ္း ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ဆီမွာ
ဓားတစ္ေခ်ာင္းရွိသင့္
အသြားကုိ အသက္မေသေအာင္ ကြန္ပ်ဴတာထဲထည့္
ကမၻာပတ္လမ္းေၾကာင္းထဲ ေမာင္းထည့္ကာ
ၾကယ္နဲ႕ေသြး လနဲ႕ေဆး ေလးစားလုိက္။ ။

ခရမ္းျပာထက္လူ
(ဟန္သစ္၊ဇူလုိင္လ၊၂၀၀၇)


ေဆြးေပါ့ မင္းတုိ႕ ငါတုိ႕သည္လည္း


အစားအစာစားရင္း
အစားေဟာင္းစြန္႕ရင္း
ခ်ာခ်ာလည္ရင္း
မင္းတုိ႕ငါတုိ႕သည္လည္း
ေပါ့ေပါ့ေနေပါ့ေပါ့စားလမ္းမ်ားဆီအလုအယက္
ေပါ့ေပါ့ေန ေပ့ါေပါ့စား အိပ္ယာမ်ားဆီအလုအယက္
ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စား သင္တန္းမ်ားဆီအလုအယက္
မင္းတုိ႕ငါတုိ႕သည္လည္း
ဘာလုပ္ရမွန္းမသိေမွာက္ခ်ည္လွန္ခ်ည္ဆုိေတာ့
အေဆြးသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႕ အၿမဲအဆင့္သင့္ျဖစ္ေနတဲ့
ရာသီဥတုမွာ ေဆြးေပါ့
ပေထြးႏွိပ္စက္လုိ႕ပါဆုိတဲ့ ကေလးမေလာက္ေတာင္
ေစ်းေခၚလုိ႕မေကာင္းေတာ့ေဆြးေပါ့
မင္းတုိ႕ငါတုိ႕သည္လည္း
ေဆြးေပါ့ အ၀တ္အထည္မ်ားႏွင္အတူတကြ
ေဆြးေပါ့ စာခ်ဳပ္စာတမ္းမ်ားႏွင့္အတူတကြ
ေဆြးေပါ့ နာေရးေၾကာ္ျငာမ်ားႏွင့္အတူတကြ
မင္းတုိ႕ငါတုိ႕သည္လည္း
စုိးစိတ္ႏွင့္ခပ္မဆိတ္
ဦးေဆြးဆံေျမ႕သစၥာေစာင့္သိခဲ့ရေတာ့
အ႐ုိးလည္းေဆြးေပါ့
ေဆြးလုိ႕ေသတဲ့မသာဆုိတာ မရွိေသးေတာ့
ေဆြးလုိ႕ေသတဲ့မသာရွိလာတဲ့အထိ အေဆြးႀကီးေဆြးေပါ့
မင္းတုိ႕ငါတုိ႕သည္လည္း
ေဆြးေနတဲ့သီခ်င္းမ်ားကုိ နားေထာင္ရင္း
ေဆြးေနတဲ့ ၾကမ္းမ်ားကုိ နင္းၾကရင္း
ေဆြးေနတဲ့ ဓားမ်ားကုိ ေသြးၾကရင္း

ၾကည္ေဇာ္ေအး
(စတုိင္သစ္၊ ဇြန္လ၊ ၂၀၀၇)


ဘဂၢဒက္သားကဗ်ာဆရာ

(က)
သဲႏြံေတာကုိ ေခါင္းအုံးလုိ႕
ကဗ်ာေရးဖုိ႕ လူျဖစ္လာသူ။
ခါးသီးနာက်င္မႈနဲ႕သာ
ခရီးသြားခဲ့ရသူလူငယ္တစ္ေယာက္
သူ႕သမုိင္းသူခြဲစိတ္မိတုိင္း
မငုိမိေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ရင္းက
အလုိလုိစီးက်လာတဲ့ မ်က္ရည္မ်ား
အေပါက္ကြဲဆုံး
အက်ယ္ေလာင္ဆုံး
အျပင္းထန္ဆုံးေ၀ဒနာေတြနဲ႕
သူ႕ခ်စ္ျခင္းဟာ ဗုံးအႀကဲခံခဲ့ရ။
(ခ)
တိမ္စုိင္ေတြလုိ
ၿမိဳ႕ရဲ႕လမ္းေတြေပၚ ေမ်ာလြင့္ရင္း
ေမွာ္ဆန္တဲ့ နာမည္ကုိ ေအာ္ေခၚေနမိတယ္
ဘဂၢဒက္။
တုိ႕မ်က္ရည္စက္ေတြကုိ
အုိးခြက္ပန္းကန္ေတြ ေဆးေၾကာဖုိ႕ စုေဆာင္းထားတယ္လား
ဘဂၢဒက္။
ေဆး႐ုံစာသင္ခန္း၊ ၀တ္ျပဳဆုေတာင္းပြဲနဲ႕ မိဘမဲ့ ေဂဟာမ်ား
ေသပန္းေတြ မတရားပြင့္တယ္
ဘဂၢဒက္။
ေရွ႕ကဖုံးေနာက္ကေပၚ
ဘယ္သူ ဘယ္၀ါဟာ
လေရာင္ကုိ စနစ္တက်ဖ်က္ဆီးခဲ့သလဲ
ဘဂၢဒက္။
စိတ္လည္း
ဒီ့ထက္ေလစရာမရွိဘူး
စြန္ပလြံပင္ေတြလည္း
ဒီ့ထက္ေသစရာမရွိဘူး
ဘဂၢဒက္။
ပါကင္ကုိဘယ္လုိဖြင့္ဖြင့္
အလံကုိ ဘယ္ပုံလႊင့္လႊင့္
ျမင္းမုိရ္ၿဖိဳမယ့္ မာန္မ်ဳိးနဲ႕
ခါးမသန္သူမျဖစ္လုိပါ
ဘဂၢဒက္။
အုိး.  .  . ဘဂၢဒက္
ငါတုိ႕ဘာအတြက္ အသက္ရွင္သလဲ
မေမးနဲ႕။
ကဗ်ာမဲ့တဲ့ေန႕ဟာ
ကမၻာမဲ့တဲ့ေန႕လုိ႕ ယုံတယ္
ဘဂၢဒက္။
ဘဂၢဒက္ . . . ဘဂၢဒက္
ဘဂၢဒက္ . . . ဘဂၢဒက္။

(ဂ)
အေပါက္ကြဲဆုံး
အက်ယ္ေလာင္ဆုံး
အျပင္းထန္ဆုံးေ၀ဒနာေတြနဲ႕
သူ႕ေမတၱာဟာ
ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေနာက္တစ္ခါဗုံးအႀကဲခံခဲ့ရ။          ။

ႏြယ္စိမ္းေ၀
ႏြယ္နီ

No comments:

Post a Comment